Google Analytics audit

Ha nem jól mérünk vagy csak részlegesen tudjuk mérni a látogatók viselkedését, akkor létfontosságú információktól esünk el. A tapasztalatunk szerint, amelyet a Google által bemutatott kutatások is megerősítnek a cégek közel 80%-a helytelenül vagy pontatlanul méri a weboldala teljesítményét.

Az audit segítségével megtudhatja, hogy az Analytics megfelelően méri-e weboldala és online marketing tevékenysége teljesítményét. Amennyiben Ön már rendelkezik Google Analytics méréssel, de nem biztos benne, hogy mérési beállítások helyesek, illetve tisztában van vele, hogy nincs minden lehetséges riport beállítva, úgy mindeképp javasoljuk az Analytics mérési audit elvégzését. Az Analytics audit során tehát ellenőrizzük a kód szabályos elhelyezését és azt, hogy a mérési beállításokban vannak-e hiányosságok, pontatlanságok.

Google Analytics szolgáltatások, Google Analytics audit

Az Analytics audit során ellenőrizzük a kód szabályos elhelyezését és azt, hogy a mérési beállításokban vannak-e hiányosságok, pontatlanságok. Az állapotfelmérés során ellenőrizzük a helyes beállításokat és összekötéseket a pontos mérés érdekében, valamint felmérjük a hiányzó beállításokat.

  • Nincsenek beállítva a demográfiai adatok, így a látogatók nemére, korára és érdeklődési körére vonbatkozóan nem kapunk információkat.
  • Nincs összekötve az Analytics a Search Console-lal, így nem kapunk információkat arra vonatkozóan, hogy milyen kulcsszóra hányadik pozícióban jelenik meg a weboldalunk a keresőben.
  • Nincsenek beállítva konverziók, események, így nem látjuk az oldalunk üzleti teljesítményét.
  • Nincs beállítva konverziós tölcsér, ezért nem látjuk át, hogy a látogatóink milyen eredménnyel közeledtek a célhoz, hol hagyták el a csatornát.
  • Nem kezeljük külön profilban a nyelvi aloldalakat, így nehéz külön értelmezni az adatokat.
  • Nincs remarketing lista meghatározva a kampányokhoz, amely a későbbi hirdetési stratégiánkat segíthetné.
  • Emellett számos egyéb probléma felmerülhet, ami megakadályozza, hogy pontos, valós információk alapján hozzuk meg a döntéseinket.

Az Analytics állapotfelmérés pontos képet nyújt Önnek arról, hogy jelenleg milyen mérési hiányosságok állnak fent, emellett részletesen elmagyarázza, hogy ezek pótlása, javítása miért fontos és milyen előnyökkel jár. Az audit alapján mindenképp érdemes ezeket a javításokat elvégezni, amely történhet házon belül - amennyiben Ön rendelkezik megfelelő tudású kollégával ehhez -, vagy egy hozzáértő ügynökségnek átadva kérheti a hiányosságot orvoslását. Az audit elsősorban a mérések helyes beállításáról szól, de természetesen nagyon hasznos “edukációs” tartalommal is bír, amely segít abban, hogy megértsük, milyen riportokra van szükségünk, ha hatékonyabban szeretnénk nyomon követni online marketing tevékenységünk eredményét.

Az Analytics állapotfelmérést alapvetően mindenkinek ajánljuk, aki rendelkezik meglévő Analytics fiókkal és nem biztos benne, hogy minden megfelelően van beállítva. Hatványozottan ajánljuk azoknak a cégeknek, akik:

  • nem mérik a konverziót
  • webshopot üzemeltetnek
  • intenzív, többcsatornás online kampányokat futtatnak
  • több Analytics riport menüre kattintva “üres” tartalmat látnak, figyelmeztető felhívással
  • összetett, többnyelvű weboldallal rendelkeznek
  • több aldomainen is rendelkeznek tartalommal

Értelemszerűen a még nem lézető Analytics fiókokat nincs értelme auditálni... Emellett amennyiben Ön biztos benne, hogy számos riport nem mér a fiókban és/vagy téves eredményeket lát, úgy mindenképp a mérés beállítás szolgáltatásunkat ajánljuk, amely egyébként magában foglalja az auditot is meglévő fiók esetén, de a két szolgáltatás összekapcsolva jóval kedvezőbb áron vehető igénybe.

Az Analytics audit ára 60 000 Ft + Áfa, amely a dokumentáción felül magában foglalja egy értelmező konzultáció árát is.

Ismerje meg kapcsolódó Analytics szolgáltatásainkat!

Segítségre van szüksége? Vegye fel velünk a kapcsolatot Google Analytics témában!

  Kapcsolat

Google Analytics

Akár mérési hibákról, akár komplex Analytics mérés beállításáról van szó, képben vagyunk. Oktatással, egyedi riportokkal segítünk, hogy Ön is minél jobban megértse a legfontosabb információkat.

Tovább

Google Analytics mérés beállítás

Az Analytics mérések professzionális beállítása elengedhetetlen, ha hasznos és pontos adatokhoz szeretne jutni, amelyek ténylegesen segíteni fogják az online folyamatok megértésében.

Tovább

Google Analytics tanácsadás

Analytics tanácsadás szolgáltatásunk keretein belül szakmai tanácsokkal látjuk el, a vállalkozás szempontjából releváns témákban, amelyek segítségével növelheti online jelenléte hatékonyságát.

Tovább

Mi is az a Google Analytics

A Google AdWords a legnagyobb és legismertebb keresőmotor, a Google online hirdetési rendszere, amely napjaink internet felhasználóinak több, mint 90%-át eléri. A rendkívüli lefedettségnek köszönhetően...

Tovább

Mit tudhatok meg az Analyticsből

A rövid válasz az, hogy mindent, ami az oldalon történik. Megismerhetjük a látogatóink összetételét: nem, kor, földrajzi eloszlás, hogy milyen eszközt használnak, illetve hogy jártak-e már korábban az oldalon...

Tovább

Online marketing: mit érdemes mérni és hogyan?

Pontosan beállított online mérésekkel világosan láthatjuk, hogy mely online megjelenéseik hoznak eredményt és melyek nem és ez alapján optimalizálhatjuk költéseinket. A Google Analytics ebben segít.

Tovább

Mik azok az attribúciós modellek?

Az ún. attribúciós modellek lényege, hogy rajtuk keresztül nyomon követhetjük az online vásárlási folyamatokat és jelentőségük alapján értékelhetjük a folyamatban résztvevő marketing csatornákat.

Tovább

Universal Analytics - új korszak a webanalitikában

Az Universal Analytics teljesen új távlatokat nyitott meg a webanalitikában, megjelenését követően számos új lehetőséget kínál weboldalunk látogatóinak részletesebb megismerésére és az adatok elemzésére.

Tovább