Google Analytics ismertető

2022-ben javasoljuk minden weboldal tulajdonos számára a GA4 (Google Analytics 4) mérések felállítását, mert 2023. Július 1-től a jelenlegi Universal Analytics (GA3)-ban megszűnik az adatgyűjtés és már csak a GA4 lesz elérhető onnantól.

A WebMa által támogatott Google Analytics a piacon elérhető legfejlettebb ingyenes weboldal-látogatottság elemző szoftver. Az alábbiakban bemutatunk néhányat a számos előnyből, amit a rendszer bárkinek biztosít: a felsővezetőknek, a marketingeseknek, a weboldal tulajdonosainak vagy a tartalom fejlesztőinek.

Előnyök a WebMa szerint:

  • ingyenes – költsön inkább marketingre
  • szofisztikált analízis – a piacon egyedülálló
  • könnyen használható – intuitív felülettel
  • skálázható – bármekkora weboldalhoz és forgalomhoz használható
  • Google Ads integráció – azonnali megtérülési mutatók
  • minden kampányt nyomon követ – kampányait könnyen összehasonlíthatja
  • biztonságos – a Google komolyan veszi a titoktartást
  • gyorsan bevezethető
  • A WebMa szakértői keresztbe-hosszába ismerik a rendszert, minden ügyfelünknek ingyen biztosítjuk a WebMa CMS-sel készült weboldalhoz.
  • tényekre alapozott marketing és üzleti döntések
  • Az analitikus marketing koncepció elsődleges információ forrása

Kezdő lépések

Először is tekintse meg az Irányítópultot a forgalomról, a látogatók földrajzi elhelyezkedéséről és az üzleti célok megvalósításának és a megrendeléseknek a trendjeiről anélkül, hogy adatokat kelljen kibányásznia a jelentések százaiból. Így általános képet nyerhet weboldala teljesítményéről, és a problémás területeket nagyon gyorsan beazonosíthatja. Ha pedig az egyes jelentések részletei érdeklik, a megfelelő jelentésre kattintva bármikor összehasonlíthatja a bevételeket, konverziókat, kampányokat és kulcsszavakat.

A Google Analytics irányítópultja
A Google Analytics irányítópultja

Jelentések a látogatókról

Ismerje meg weboldalának látogatóit! Hányan látogatják honlapját, mennyire hűségesek, hány oldalt tekintenek meg és mennyi időt töltenek ott a látogatásuk során? Vagy érdekli az a fontos információ, hogy hányan hagyták el a weboldalát a belépésük után rögtön, jelezve Önnek, hogy hányan nem azt kapták, mint amire számítottak? Az Analytics jelentéseiből szinte azonnal megkaphatja ezeket az információkat a látogatóiról. Sőt, arra is lehetősége van, hogy megtudja, látogatói milyen böngészőt, milyen operációs rendszert használnak vagy akár azt is, hogy milyen internet-szolgáltatót használnak.

Mennyi időt töltenek a weboldalon a látogatók?
Mennyi időt töltenek a weboldalon a látogatók?

Jelentések a forgalom forrásairól, kampányokról

Érdekli, hogy a látogatói milyen internetes csatornákon, forrásokon keresztül jutottak el az Ön weboldalára? Mekkora a keresőkből, a különböző hirdetésekből, bannerekből, illetve partneroldalakról érkezők aránya? A jelentés a forgalom forrásairól nemcsak ezeket az alapvető információkat tartalmazza áttekinthető formában, hanem segítségével azt is megtudhatja, hogy a különböző forrásokból érkező látogatók mennyire viselkednek különbözőképpen (hány oldalt tekintenek meg, mennyi időt töltenek az oldalakon, stb.), vagy hogy mely csatornákról érkező látogatók váltak ügyfelekké. Így a jelentés átfogó képet nyújt Önnek arról, hogy mely marketing kampányokra érdemes céloznia.

Mely csatornákon érkeztek a látogatók és milyen arányban váltak ügyféllé?
Mely csatornákon érkeztek a látogatók és milyen arányban váltak ügyféllé?

Jelentés a földrajzi bontásról

A földrajzi bontás szerinti térképek, jelentések és kereszt-szegmentálások biztosítják, hogy könnyen beazonosítható legyen, hogy a látogatók honnan jönnek és melyik piacnak van a legnagyobb várható nyeresége. Nagyon sok látogatója van Németországból? Ismerje fel látogatóinak földrajzi eloszlását, hogy minimalizálható legyen a fizetett hivatkozások pontatlan célzásából eredő vesztesége. A földrajzi bontásból könnyebben meghatározhatja célcsoportját és azok szokásait.

A látogatók földrajzi eloszlása
A látogatók földrajzi eloszlása

Jelentések az oldalak látogatottságáról

Elengedhetetlen tudnia azt, hogy az Ön weboldalának mely oldalai a leglátogatottabbak, hogy a legfontosabbnak tekintett oldalakat elegen és megfelelően hosszú ideig látogatják-e. Fontos, hogy tájékozódjon arról, hogy a látogatói hol léptek be az Ön weboldalára, illetve hogy azt mely oldalakról hagyták el leggyakrabban. A jelentések feketén-fehéren megmutatják Önnek, hogy mely oldalakon kell beavatkoznia, hol kell az oldalon módosítania, esetleg annak szerkezetét vagy tartalmát átszerveznie, hogy cége weboldala minél átláthatóbb és informatívabb legyen, és hogy ott látogatói minél többet tartózkodjanak.

A 10 leglátogatottabb oldal mutatói
A 10 leglátogatottabb oldal mutatói

Jelentés a trendekről

Néha nem elég annyit tudni, hogy például az adott héten hogyan teljesített az oldala vagy a hirdetése. Szüksége lehet arra az információra is, hogy az előző héthez képest vagy akár az előző hónap péntekjeihez képest hogyan teljesített oldala. Hogyan alakult napról-napra a weboldalának a forgalma? Mennyi időt töltöttek a látogatók a weboldalán az előző időszakhoz képest? Vagy, ami még nagyon fontos lehet, többen vagy kevesebben hagyták el az oldalát belépésük után rögtön, jelezve Önnek, hogy hány százalékkal többen vagy kevesebben nem azt kapták, mint amire számítottak? A konverzió növekedett vagy csökkent? Hány százalékkal? Az interaktív jelentés a trendekről a Google Analytics beépített funkciója, és bármilyen időszakot összevethet valamilyen elmúlt időtartománnyal. Ha beállít egy referencia időtartományt, akkor minden jelentésében láthatja az eredményeket ezen időintervallum teljesítményével összehasonlítva is. Tehát másodpercek alatt megtudhatja, hogy weboldala hol áll most az előző időszakokhoz képest.

A látogatók teljesítményének időbeli összehasonlítása
A látogatók teljesítményének időbeli összehasonlítása

Jelentések a navigációról

Fontos információt jelenthet, ha kiderül, hogy a látogatói hogyan tudnak a weboldalán belül navigálni, könnyen vagy nehezen tudnak egy-egy oldalt megtalálni, adott oldalakról túl sokan hagyják-e el az Ön weboldalát, stb. A Google Analytics navigációs jelentéseivel könnyen feltérképezheti a problémákat, és kiszűrheti azokat a tényezőket (pl. nehezen átlátható tartalmak), amelyek akadályozzák a látogatók könnyű navigálását, s amelyek miatt a látogatók a kívántnál magasabb százalékban hagyják el a weboldalát.

Melyik oldalról és hova navigáltak a látogatók?
Melyik oldalról és hova navigáltak a látogatók?

Jelentések a konverziókról

Természetesen egy üzleti honlap esetén a legfontosabb kérdés, hogy hány (és melyik) látogatóból lesz ügyfél, vagyis mennyi konverzió történik a weboldalon. Attól függően, hogy milyen az Ön weboldala, a konverzió lehet egy hírlevélre való feliratkozás, kapcsolatfelvétel-oldalra kattintás, egy bejelentkezési űrlapkitöltés, valamilyen áru, szolgáltatás megrendelése vagy egy kalkulátor használata, stb. Ezeknek a konverzióknak a mérőszámai garantálják, hogy a megtérülésekkel pontosan számolhasson. Az Analytics külön tudja kezelni ezeket az ún. céloldalakat, ahol a látogatók ügyfelekké konvertálódhatnak, hogy ezekről az üzletileg fontos információkról elsőkézből értesülhessen. Nemcsak azt érdemes tudnia, hogy honlapja hány és milyen típusú ügyfelet generált, hanem a jelentésekből az is kiderül, hogy a látogatók milyen úton jutottak el az üzletileg kiemelt oldalakig, vagy hogy hol hagyták el a konverziós csatornákat. Ezek ismeretében az ügyféllé válás folyamatát minél jobban elő tudja segíteni a szükséges beavatkozásokkal.

Online csatornák összevetése konverziós teljesítmény szempontjából
Online csatornák összevetése konverziós teljesítmény szempontjából

Ráadásul azért is érdemes a céloldalakat beállítania az Analyticsben, mert ekkor egy sor további jelentést kaphat, amelyben az információk a konverziók tükrében lesznek elemezve. Így választ kaphat olyan kérdésekre, mint például hogy a kereső látogatók milyen kulcsszavakat beírva váltak leginkább ügyfelekké, vagy hogy az egyes üzleti célokat hogyan teljesítik az egyes internetes csatornákból érkező látogatók.

Konverziós tölcsér

Mindig előfordulhat, hogy látogatói kíváncsiak az Ön kínálatára, ám a konverziós folyamat néhány lépését követően hirtelen elhagyják az oldalát. Ez gyakran érthetetlennek tűnik, de általában ennek jól körülírható okai vannak. A Google Analytics konverziós tölcsér funkciója megmutatja Önnek, melyik lépésben hány százalék hagyja el a tölcsért, hányan melyik aloldalra lépnek ki a tölcsérből. A funkció segítségével feltérképezhetjük a konverziós és megrendelési folyamatok szűk keresztmetszeteit, általában olyan faktorokat, mint a zavarbaejtő tartalom vagy a útvesztő-labirintusszerű navigáció. Így Ön kiküszöbölheti vagy legalább elkezdheti megoldani ezeket a problémákat, hogy látogatóit azokra az aloldalakra navigálja, amelyek a sikeres konverzióhoz vezetnek.

Konverziós tölcsér megjelenítés
Konverziós tölcsér megjelenítés

Jelentések a megrendelésekről

Amennyiben kereskedelmi weboldalt üzemeltet, a Google Analytics segítségével Ön pontosan nyomon követheti a weboldalán lebonyolított összes tranzakció jellemzőit. A jelentésekből nemcsak a látogatók vásárlói viselkedését ismerheti meg, vagyis hogy a vásárlók jellemzően mennyi idő után, illetve hány látogatás után vásárolnak, hanem beazonosíthatja a bevételi forrásokat és azt is, hogy az egyes megrendelések melyik kampányból és kulcsszavakból érkeztek.

Online csatornák összevetése e-kereskedelmi teljesítmény szempontjából
Online csatornák összevetése e-kereskedelmi teljesítmény szempontjából

A megrendelések jelentéseiből pontosabban megismerheti és megértheti saját üzleti ciklusát. Ami ennél talán még fontosabb: a Google Analytics elektronikus kereskedelem funkciója a bevételi adatok alapján többféle bontásban számot tud adni a vásárlóértékekről. Legyen szó a látogatások átlagos vásárlóértékéről, egy-egy csatorna vagy kampány vásárlóértékéről vagy akár egy adott kulcsszó üzleti értékéről, az analitika segítségével elsőkézből kaphatja meg ezeket az üzletileg fontos információkat.

Webshop bevételeinek összesítése
Webshop bevételeinek összesítése

Weboldalához részletes Google Analytics mérésekre van szüksége? Keressen minket bizalommal!

Google Analytics audit

Ha szeretné Analytics adatait hasznos információkká szervezni, azonban nem tudja hogy induljon el, ajánljuk az Analytics audit szolgáltatásunkat, amely segítséget nyújt Analytics fiókja szakszerű használatához.

Tovább

Google Analytics mérés beállítás

Az Analytics mérések professzionális beállítása elengedhetetlen, ha hasznos és pontos adatokhoz szeretne jutni, amelyek ténylegesen segíteni fogják az online folyamatok megértésében.

Tovább

Google Analytics tanácsadás

Analytics tanácsadás szolgáltatásunk keretein belül szakmai tanácsokkal látjuk el, a vállalkozás szempontjából releváns témákban, amelyek segítségével növelheti online jelenléte hatékonyságát.

Tovább

Analytics és Google Ads

A Google Analytics egyik legnagyobb erőssége, hogy könnyen integrálható a Google Ads rendszerrel, aminek köszönhetően a Google Ads kampányokban nem csak a kattintásokat tudjuk kiértékelni, hanem akár azt is...

Tovább

Pár Google Analytics alapfogalom

Ahhoz, hogy értsük a rendszer működését, használni tudjuk azt, valamint értelmezni tudjuk a jelentéseket, szükséges megtanulnunk a Google Analytics fogalmait. A cikkben ezeknek láthatjuk a definícióját...

Tovább

Google Analytics riportok

Az online eredmények mérésének az egyik legfontosabb része a riportolás és a meglévő riportok értelmezése. Mi segítünk strukturálni és megérteni a rengeteg felmerülő adatot riportok formájában.

Tovább

Online marketing: mit érdemes mérni és hogyan?

Pontosan beállított online mérésekkel világosan láthatjuk, hogy mely online megjelenéseik hoznak eredményt és melyek nem és ez alapján optimalizálhatjuk költéseinket. A Google Analytics ebben segít.

Tovább

Mik azok az attribúciós modellek?

Az ún. attribúciós modellek lényege, hogy rajtuk keresztül nyomon követhetjük az online vásárlási folyamatokat és jelentőségük alapján értékelhetjük a folyamatban résztvevő marketing csatornákat.

Tovább

Google Analytics 4 - a jövő webanalitikája

2023. Július 1-től a jelenlegi Universal Analytics (GA3)-ban megszűnik az adatgyűjtés és onnantól csak a GA4 (Google Analytics 4) lesz elérhető.

Tovább

Tájékoztató a Covid-19 koronavírus kapcsán

Kedves Partnerük!

Sok más céghez hasonlóan, kollégáink egészségének megóvása érdekében a WebMa csapata nagyrészt home office-ban dolgozik, de a hirdetési kampányok kezelése, valamint vállalt online marketing feladataink ellátása zavartalan.

Elérhetőek vagyunk emailben és vezetékes-, valamint mobilszámainkon. A kollégáinkkal történő személyes találkozóra korlátozottan van lehetőség, de Google Meet videómegbeszélésre - egyeztetett időpontban - természetesen rendelkezésre állunk.

Tájékoztató a Covid-19 koronavírus kapcsán

Üdvözlettel:
WebMa csapata

Bezár