- Online marketing tanácsadás
- Online marketing tréning
- Google Ads
- YouTube hirdetések
- Google Analytics
- Facebook hirdetések
- Tiktok hirdetés
- Waze hirdetés
- Linkedin hirdetések
- Twitter hirdetések
- Quora hirdetések
- Piac és versenytárs elemzés
- Üzleti profil alapján
- Online marketing probléma szerint
- Kereső- és konverzió-optimalizált weboldal készítése
- Komplex csomagok
Webmarketing > Szolgáltatások > Online marketing tanácsadás > Stratégiai tanácsadás
Stratégiai online marketing tanácsadás
A stratégiai online marketing célja, hogy segítse az üzleti célok megvalósítását. Hogyan érjük ezt el?
- Először is nem keverjük össze a célt az eszközökkel!
- Ez az egyik leggyakoribb hiba, amit elkövethetünk. Az ábra nagyon jól szemlélteti a célok és eszközök közötti különbséget.
A megfelelő célok felállítása után meg kell határoznunk a szükséges eszközöket, csatornákat és üzeneteket. Teljesen más stratégiára van szükségünk, ha például egy tömegterméket szeretnénk értékesíteni fiataloknak, akik aktívan használják a közösségi médiát és szinte egyfolytában a mobiljukon lógnak, mintha sok milliós B2B szolgáltatást kínálunk elfoglalt üzletembereknek.
“A webma csapatával a sokadik nemzetközi b2b lead generáló kampányt csináljuk. Volt módom dolgozni 15-20 ügynökséggel Európa-szerte, és nyugodtan mondhatom azt, hogy a Webma a legjobbak közé tartozik. Magyar viszonylatban nálunk ők a preferált performance ügynökség, ha eredményt szeretnék.”
Orosz Pál Bluekvark
Online marketing stratégia - a folyamat
- Gyakori eszközök:Versenytárs elemzés - hogyan csinálják mások, miben vagyunk jobbak: Google Ads hirdetésben, közösségi médiában, keresőoptimalizálásban?
- Célja, hogy megismerje a célközönség az általunk nyújtott megoldást
- Gyakori eszközök: Tartalom marketing, remarketing megoldások, usability és konverzió optimalizálás analitikus módszerekkel
- A kulcs az Ön célközönségének megértése: mi motiválja őket? Milyen igényeik vannak? Hol és hogyan keresnek válaszokat?
- Célja, hogy érvekkel alátámasszuk a potenciális ügyfeleinknek, miért érdemes minket választaniuk. Miért vagyunk hitelesek vagy jobbak a többi megoldásnál?
- Ennek a szakasznak a vége már az árajánlat kérés vagy webshop esetében a vásárlás
- Gyakori eszközök: email marketing, tartalom marketing, közösségi marketing, Google Ads remarketing, személyre szabott ajánlatok Analytics megoldások segítségével
- Egy régi ügyfelet megtartani sokkal egyszerűbb és jövedelmezőbb, mint folyamatosan csak újakat hajkurászni. Az ügyfél igények felmérése, megértése és a látogatók elemzése nem csak az ügyfeleink elégedettségét növeli (ezáltal gyakoribb, nagyobb értékű vásárlást generálva), hanem az új vevők megszerzésében is kiemelt fontosságú
- Legfontosabb eleme a webes és egyéb adatok megfelelő kiértékelése, elemzése
- Célja, hogy az adatok és tapasztalatok alapján egyre jobban megértsük az ügyfelek szükségleteit és a piaci trendeket, amelyekre megfelelően tudjunk reagálni
Komplexitás és lényeg az online marketingben
Ahogy már a fentiekből is kiderült, egy online marketing stratégia tervezése igencsak komplex feladat, amit számos módon bonthatunk egyszerűbb elemekre, részekre - célok, folyamat, eszközök, csatornák vagy egyéb szempontok alapján. Ha nem ismerjük megfelelő mélységben a részleteket óriási hibákat követhetünk el, amelyek rengeteg idő és pénz veszteséggel járnak
- Hiába áldozunk jelentős összegeket egy kampányra, ha rosszul célozzuk a közönségünket
- Ha megfelelően célozzuk őket, de nem a megfelelő csatornánk és/vagy nem a megfelelő tartalmat kínáljuk nekik, megint csak kidobjuk a kampány büdzsét az ablakon
- Ha nem ismerjük megfelelően a piacot és nem jól pozícionáljuk magunkat, akkor lehet, hogy rengeteg ajánlatkérést kapunk, de ezeknek csak töredékéből lesz üzlet - vagyis profitot nem, csak munkát termelnek nekünk…
- Lehet, hogy óriási erőforrásokat fektetünk a tartalom írásába, vagy épp az Analytics elemzésbe, de ha nem ismerjük a keresési trendeket vagy pontatlanul, hibásan mérünk, akkor nem lesz értelme a sok befektetett munkának...
Végezetül egy jó tanács: sokszor látjuk, hogy a cégvezetők meg vannak győződve róla, hogy jól működik az online marketing, anélkül, hogy megfelelő információkkal rendelkeznének a valós helyzetről. Sokszor pár apró korrekció is látványos javulást és növekvő profitot tud eredményezni. Ne elégedjünk meg az “elég jóval” és a felületes tudással, mindig törekedjünk a maximalizmusra. Az online világban folyamatos verseny van, az elsőkből nagyon gyorsan lehetnek utolsók, ha nem elég gyorsak, innovatívak, vagy ha elkényelmesednek.
- Legfontosabb eleme a webes és egyéb adatok megfelelő kiértékelése, elemzése
- Célja, hogy az adatok és tapasztalatok alapján egyre jobban megértsük az ügyfelek szükségleteit és a piaci trendeket, amelyekre megfelelően tudjunk reagálni.
év szakmai
tapasztalat
ügyfélmegtartási
arány
elégedett ügyfél
20 országban
célpiaci
tapasztalat
Stratégia megvalósítása
- Analytics - mérési rendszer audit
- Weboldal audit
- keresoptimalizálás (SEO)
- felhasználói (usability)
- Eddigi eredmények, irányvonalak és alapcélok
- Kiválasztott piacok és célcsoportok specifikus kidolgozása - hogyan szólítsuk meg őket, hogyan promotáljuk, milyen érkezési oldalakra lesz szükség
- Üzenetek, Unique Selling Proposition (USP)
- Értékesítési útvonalak, marketing csatornák
- Célcsoportok szerinti landing page-ek pontos specifikációja
- Esetlegesen szükséges webshop specifikáció funkcionalitás tekintetében
- Google Ads kampányok részletes tervezése
- Kampányidőzítés
- Kampányok tartalmának meghatározása
- Kampányok megtervezése
- Kampányok lebonyolítása
- Konverzió elemzés, kampány tervezés elemzés
- Célcsoportok, üzenetek
- Csatornák - keresési, tartalmi, remarketing
- Formátumok - képi, szöveges, videó, esetleg gadget hirdetés
- Scheduling - ütemezés
- Büdzsé meghatározása - kulcsszókutatás és az üzleti prioritások alapján
- Iparági analízis alapján felszínre kerülő közösségi megjelenések kiértékelése és tervezése
- Linktárak, Facebook és egyéb közösségi oldalak
- Twitter és egyéb mikroblog oldalak
- Video megosztás (Youtube, Podcasts)
- Képmegosztás (Instagram, Pinterest, stb.)
- Releváns fórumok kezelése
- Blogok kezelése
- Email marketing
- PR megjelenések és más nem fizetett megjelenések specifikációja és ütemezése
Segítünk megtervezni online marketing stratégiáját! Jelentkezzen hozzánk tanácsadásra!
Piac és versenytárs elemzés
A piac és versenytárs elemzés szolgáltatásunk keretein belül, segítséget nyújtunk ügyfeleinknek a célpiac feltérképezésében, az aktuális trendek meghatározásában valamint a versenytársak azonosításában és elemzésében.
TovábbGoogle Ads kampány audit
Amennyiben szeretné Google Ads kampányát magának felállítani, vagy már meglévő kampányának átalakításához lenne szüksége szakszerű segítségre, a Google Ads audit szolgáltatásunkat ajánljuk.
TovábbGoogle Analytics audit
Ha szeretné Analytics adatait hasznos információkká szervezni, azonban nem tudja hogy induljon el, ajánljuk az Analytics audit szolgáltatásunkat, amely segítséget nyújt Analytics fiókja szakszerű használatához.
TovábbGoogle Ads kampány tervezése
Online marketing kampány indítása előtt, fontos hogy megválaszoljunk néhány elengedhetetlen kérdést, hogy ki tudjuk választani a számunkra leghatékonyabb hirdetési típust (szöveges, képi, videó)...
TovábbHány kulcsszóra optimalizáljunk
Miért nem érdemes csak 5-10 kulcsszóra optimalizáltatni a honlapomat? Széleskörű tévhit, hogy a 3-5-10 legfontosabbnak ítélt kulcsszóra elég optimalizálni egy adott honlapot. A valóság az, hogy a 10...
TovábbMi is az a Google Ads
A Google Ads a legnagyobb és legismertebb keresőmotor, a Google online hirdetési rendszere, amely napjaink internet felhasználóinak több, mint 90%-át eléri. A rendkívüli lefedettségnek köszönhetően...
TovábbMi kell egy sikeres Google Ads kampányhoz?
Mi a Google Ads ügynökség feladata és milyen felelőssége van az ügyfélnek abban, hogy a fizetett ppc hirdetések hozzák a várt eredményt? Az Google Ads nem oldja meg alapvető stratégiai problémáinkat.
TovábbOnline marketing stratégia - hogyan készítsük el?
Sok kis- és középvállalkozás nem rendelkezik mérhető, átgondolt online marketing stratégiával és sokan nem is tudják, hogy hogyan fogjanak hozzá. Cikkünk ebben nyújt segítséget.
TovábbHirdessünk-e saját márkanevünkre a Google keresőben?
Sokan gondolják úgy, hogy nem érdemes saját márkanevükre hirdetni, hiszen organikus találatban úgyis elsőként jelennek meg, így ez csak kidobott pénz. Olvassa el miért nem!
Tovább