Hasznos linkmarketing tippek

Mindannyian tudjuk, hogy egy weboldal lehet az első állomás a potenciális vevőkkel való találkozás során. Nagyon sokan vagyunk, akik bármilyen szolgáltatást, vagy terméket online keresnek és vesznek meg. Hogyan kapcsolódik ide a linkmarketing? A linkmarketing nagy fontossággal bír egy honlap optimalizálása és működtetése szempontjából. A link tulajdonképpen egy hiperkapocs két internetes oldal között. Alapvetően két oka van, amiért fontosak a "ránk", vagyis a mi oldalunkra mutató linkek. Először is megnöveli az oldalunk látogatottságát, hiszen egyre több látogató érkezhet közvetetten a honlapunkra más csatornákból. Másodszor, minél több és relevánsabb a ránk mutató link, annál értékesebb lesz az oldalunk a Google szemében. A kiemelt linkek növelik az oldal PageRank-jét.

A Google vezette be elsőként a weboldalak rangsorolásánál figyelembe vett linkekkel kapcsolatos újítását. Mivel a fizetett hivatkozások sokszor visszaélésekhez vezettek, a Larry Page és Sergey Brin által alapított kaliforniai cég úgy határozott, hogy a keresőmotorok azon honlapokat részesíték előnyben a találati sorrendben, melyekre értékes linkek mutatnak. Nyilvánvalóan akkor tehetünk szert a legtöbb értékes linkre, amennyiben olyan oldalt készítünk, amelyre az emberek szívesen rálinkelnek egyéb ellenszolgáltatás nélkül is. Egy-egy linket úgy kell elképzelni, mint egy-egy ránk adott szavazatot. Azok a szavazatok fognak a legtöbbet érni, melyek a legrelevánsabb tartalommal, így magas PageRank-el rendelkeznek.

Itthonaa felhasználók több, mint 90%-a Google keresőt használ. A Google kereső motorja úgy lett kialakítva, hogy a felhasználók minél gyorsabban találják meg az általuk beírt kulcsszavakra a legrelevánsabb témát. A Google sikeressége tehát abban áll, hogy megbízható segíséget nyújt a keresők számára. Több száz ismérv alapján hozza létre azt a rangsort a honlapok között, amelyek relevánsak lehetnek a beírt kulcsszavakra. Egyértelműen kijelenthetjük, hogy csak a technikai és az oldalon található tartalmi szempontok együttes figyelembe vételével érhetünk el kedvező találati rangsorolást a Google kereső motorjában. Amennyiben két versenytárs honlapja nagyjából egyidőben indult, de egyik nagyságrendekkel jobb helyezést ér el a Google-ban, úgy nagy valószínűséggel állítható, hogy utóbbi híján van mind a tartalmi mind a technikai feltételeknek.

A linkmarketing nem más, mint a weboldalunkra mutató hivatkozások regisztrációja. Tudjuk, hogy látogatóink számos helyről verbúválódhatnak. Jöhetnek keresőmotorokból, közvetlenül a mi honlapunkat beírva, vagy közvetve ingyenes, vagy fizetős hivatkozási forrásokból pl: katalógusokból. Ezek a katalógusok, vagy más néven linktárak, különböző témáknak megfelelően csoportosított oldalakból állnak. Ilyen katalóguscsaládként van nyilvántartva a Startlap hálózata is.

Ha például egy utazási irodát működtetünk, nem csak az utazas.lap.hu-ra érdemes regisztrálnunk, hanem számos más, az utazás témakörben releváns oldalakra. Ez is az online marketing munka része, hogy egy bizonyos profilú vállalkozást a lehető legtöbb, minőségi oldalra beregisztráljuk. Ezáltal is biztosítva, hogy a téma szerint érdeklődők minél nagyobb valószínűséggel megtalálják e csatornákon keresztül is a weblapunkat. A link szövegét, amire az olvasó a katalógusban - maradva a fenti, utazási iroda példánál - rákattint, pl:Best Reisen - tunéziai szállások, Link/Anchor text – Hivatkozás/horgony szövegnek nevezzük. Figyeljünk rá, hogy az anchor szöveg mindig tartalmazzon számunkra fontos kulcsszavakat és ne kövessük el a gyakori rossz példát, hogy a linkszöveg így néz ki: klikk ide, vagy több infó itt! Ennek a pár szavas, általában kulcsszó gazdag kifejezésnek beszédesnek és egyszerűnek kell lennie a weben keresők számára. Az anchor szövegen keresztül visz az internetező útja az érkezési oldalára (landing page). Fontos, hogy itt a lehető legjobb, azaz legrelevánsabb téma szerepeljen, különben az elégedetlen böngésző egy kattintással átnavigálhat más, de a témát tekintve hasonló oldalra.

A weboldalon történő tájékozódást segíti elő, de a keresőmotorok munkáját is megkönnyíti, hogyha kedvező a design és az oldalon belüli tartalmak elhelyezése, ha a honlap jól struktúrált, van oldaltérképe és a menünevek, valamint az URL-ek kulcsszavasak. Amennyiben jól választjuk meg a kulcsaszavakat a könyvjelzők kezelése is egyszerűbbé válik. Vegyünk erre egy példát! A djerba.lap.hu oldalon, az utazási iroda példájánál maradva, a https://tengerparti-nyaralas.bestreisen.hu/Tengerparti_nyaralas/Tuneziai_nyaralas/Djerbai_utazas.html linket kell regisztrálnunk, mert ez a weboldal tartalmazza az összes Djerba-ba szóló üdülési ajánlatot. Amennyiben elmentjük könyvjelzőként a linket, nagyobb idő elteltével is könnyen kideríthető, hogy miről szól a hivatkozás. Látható, hogy az utazási iroda weboldalára mutató URL egyszerű felépítése a logikus menünév választásnak köszönhető.

Tovább növelhetjük ismertségünket, pl: közösségi portálokon, vagy video megosztó weboldalokon. Ha sikerül "felkapni" az általunk generált témát ezeken az online felületeken, akkor már elértük célunkat. A fentiekkel egybehangzóan azt mondhatjuk, egy a fontos: a tartalom, emellett pedig az, hogy miképpen sikerül a tartalmunkat a linkek segítségével okosan megsokszorozni a neten.

Google Ads

A WebMa az elsők között kezdett el Google Ads hirdetésekkel foglalkozni itthon 2005-ben. Az elmúlt 13 évben folyamatosan fejlesztettük tudásunkat és képeztük magunkat. Szinte nincs olyan iparág, piac vagy üzleti helyzet, amelyben ne rendelkeznénk tapasztalattal.

Tovább

Google Ads tréning

Az Google Ads tréning során használható tudást adunk át a Google Ads szakszerű alkalmazásáról, legyen szó cégvezetőkről, alkalmazottakról, marketing szakemberekről.

Tovább

Online marketing tanácsadás

Online marketing tanácsadás szolgáltatásunk keretein belül szakszerű segítséget nyújtunk, online marketing stratégiája kialakításához, legyen szó a rövid-, és hosszútávú célok kitűzéséről vagy az alkalmazandó online marketing eszközök meghatározásáról.

Tovább

Google

Tudja meg, hogy hogyan használhatja ki a Google kereső lehetőségeit a speciális beállításokkal, milyen kevésbé ismert Google termékek vannak, valamint ismerje meg a Google történetét.

Tovább

Google Ads árak

Mennyibe kerülnek a Google Ads hirdetések, miért is kell fizetnünk pontosan, hogyan működik a hirdetések megjelenítéséért folyó licitálás és milyen fizetési módot választhatunk?

Tovább

Keresőoptimalizálás - SEO

Tudja meg, mit jelent pontosan a keresőoptimalizálás, mi a szerepe a kulcsszavaknak, a képeknek, videónak és ismerje meg az alapvető, etikus keresőoptimalizálási lépéseket!

Tovább

Mi kell egy sikeres Google Ads kampányhoz?

Mi a Google Ads ügynökség feladata és milyen felelőssége van az ügyfélnek abban, hogy a fizetett ppc hirdetések hozzák a várt eredményt? Az Google Ads nem oldja meg alapvető stratégiai problémáinkat.

Tovább

Online marketing: mit érdemes mérni és hogyan?

Pontosan beállított online mérésekkel világosan láthatjuk, hogy mely online megjelenéseik hoznak eredményt és melyek nem és ez alapján optimalizálhatjuk költéseinket. A Google Analytics ebben segít.

Tovább

SEO vs. Google Ads

A kersőoptimalizálás célja, hogy az organikus keresési találatok között előkelő helyen jelenjünk meg, míg a Google Ads a fizetett találati listán biztosítja ugyanezt. Hogyan támogatják egymást?

Tovább

Tájékoztató a Covid-19 koronavírus kapcsán

Kedves Partnerük!

Sok más céghez hasonlóan, kollégáink egészségének megóvása érdekében a WebMa csapata nagyrészt home office-ban dolgozik, de a hirdetési kampányok kezelése, valamint vállalt online marketing feladataink ellátása zavartalan.

Elérhetőek vagyunk emailben és vezetékes-, valamint mobilszámainkon. A kollégáinkkal történő személyes találkozóra korlátozottan van lehetőség, de Google Meet videómegbeszélésre - egyeztetett időpontban - természetesen rendelkezésre állunk.

Tájékoztató a Covid-19 koronavírus kapcsán

Üdvözlettel:
WebMa csapata

Bezár