- Google Ads kampány kezdőknek
- Hatékony Google Ads kampány
- Google Ads hirdetés
- Google Ads hirdetés célzási lehetőségek
- Google Ads árak
- Google Ads kampány a gyakorlatban
- Google mobil hirdetési megoldások
- Google Analytics kezdőknek
- Google Analytics haladóknak
- Google Data Studio
- FAQ
- Keresőoptimalizálás - SEO
- Tudásbázis archívum
- Google extra funkciók
- Google Universal Search
- Google szemantikus keresés
- Domain és keresőoptimalizálás
- Fizetett listázás
- Mennyibe kerül a Google pozíció
- Mi a HTML kódhiba
- Mik a jó kulcsszavak
- Oldalra mutató linkek a kereső optimalizálásában
- Verseny az ügyfélért
- A jó honlap üzletet hoz
- Keresőoptimalizálási tévhitek
- Hasznos linkmarketing tippek
Webmarketing > Online marketing oktatóanyagok > Tudásbázis archívum > Google szemantikus keresés
Google szemantikus keresés
Ahogy A keresés jövője című blog posztban beszámoltunk róla, a Google újabb fejlesztésével bővült az internetes keresés palettája. A weboldalunkon olvashatnak az általános keresési tippekről, a különféle keresési operátorokról, a speciális keresési beállításokról, a Google kereső típusokról és a keresés új felületét megtestesítő Universal Searchről.
Az intelligens, személyre szabott kereséshez vezető út következő lépéséhez tartoznak azok az eszközök, amelyek 2009. májusában lettek hozzáférhetők a nyilvánosság számára.
Google új keresési eszközei
A Google angol nyelvű keresőjében a keresőmező alatt egy alig észrevehető "Show options" ikonnal találkozhatunk. Az ikonra kattintva számos eszköz válik elérhetővé, amelyek kifinomult keresési eredményt nyújtanak. Ezeknek a fejlesztéseknek a célja, hogy a keresés eredményei még inkább megfeleljenek a látogatók elvárásainak, ezért a Google a szavak közötti összefüggéseket is vizsgálja egy-egy keresés lehívásakor.
A bal oldali oszlopban négy csoport jelenik meg.
- Keresési típusok szerinti bontás
- Összes találat
- Videó találat
- Fórum hozzászólás
- Vélemény
- Idő szerinti bontás
- Összes találat
- Néhány órán belüli találat
- 24 órán belüli találat
- Egy hétnél nem régebbi találat
- Egy évnél nem régebbi találat
- Találatok az információ tartalma szerint
- Standard találat
- Weboldal képekkel
- Weboldal szöveges tartalommal
- Pontosított találatok
- Standard találat
- Kapcsolódó találat
- Wonder Wheel, kapcsolódó kifejezések hálója
- Timeline, idősor
A Google keresőbe kedvenc együttesünk nevét írjuk be, és a keresés gomb megnyomása után kattintunk a Show options opcióra, akkor lehetőségünk van szűrni a találatok között. A "Video" opció kiválasztásával az együtteshez kötődő videótalálatokkal találkozunk, majd további lehetőségünk van a videók hosszúsága szerint válogatni a klippek között. (A Google Video Search által indexelt videókkal találkozunk, beleértve a YouTube videókat is.) Az "Images from the page" funkcióval a weboldalakat aszerint helyezhetjük sorrendbe, hogy tartalmaznak-e a keresőkifejezéshez kötődő képeket. A "Timeline" funkcióval megnézhetjük a kulcsszóhoz kötődő honlapokat idő szerinti bontásban.
Új eszközök és a korábbi keresési lehetőségek
Ha a Google-ben keresést indítunk, akkor – a keresés jellegétől függően – többféle lehetőség között is választhatunk. Alapértelmezetten az Universal Search szerint jelennek meg a találatok; vagyis a kulcsszóhoz kapcsolódó weboldalak, képi találatok, videó találatok, hír találatok és blog találatok egy oldalon szerepelnek. Az Universal Search típusú keresés előnye, hogy a tapasztalatlan kereső első látásra látja a különböző típusú eredményeket, miközben a felület egyszerű és áttekinthető. Azonban, ami a keresési program előnye, az a hátránya is, a kombinált keresési találatok között nehéz kiszűrni egy típusú információt.
Választhatjuk a Google vertikális keresőjét, azaz szegmentálhatunk a keresési típusok között, amelyeket a keresőmező feletti listából választhatunk ki.
A fentebb bemutatott új keresési eszközök szintén egy újabb oldalról közelítik meg a keresést. Érdekes, hogy nem kapott helyet a Kép és Hír kereső, illetve további érdekesség, hogy ugyan arra a kereső kifejezésre a videó találatok különböznek a hagyományos Video Search találataitól.
Google Ads
A WebMa az elsők között kezdett el Google Ads hirdetésekkel foglalkozni itthon 2005-ben. Az elmúlt 13 évben folyamatosan fejlesztettük tudásunkat és képeztük magunkat. Szinte nincs olyan iparág, piac vagy üzleti helyzet, amelyben ne rendelkeznénk tapasztalattal.
TovábbGoogle Ads tréning
Az Google Ads tréning során használható tudást adunk át a Google Ads szakszerű alkalmazásáról, legyen szó cégvezetőkről, alkalmazottakról, marketing szakemberekről.
TovábbOnline marketing tanácsadás
Online marketing tanácsadás szolgáltatásunk keretein belül szakszerű segítséget nyújtunk, online marketing stratégiája kialakításához, legyen szó a rövid-, és hosszútávú célok kitűzéséről vagy az alkalmazandó online marketing eszközök meghatározásáról.
TovábbTudja meg, hogy hogyan használhatja ki a Google kereső lehetőségeit a speciális beállításokkal, milyen kevésbé ismert Google termékek vannak, valamint ismerje meg a Google történetét.
TovábbGoogle Ads árak
Mennyibe kerülnek a Google Ads hirdetések, miért is kell fizetnünk pontosan, hogyan működik a hirdetések megjelenítéséért folyó licitálás és milyen fizetési módot választhatunk?
TovábbKeresőoptimalizálás - SEO
Tudja meg, mit jelent pontosan a keresőoptimalizálás, mi a szerepe a kulcsszavaknak, a képeknek, videónak és ismerje meg az alapvető, etikus keresőoptimalizálási lépéseket!
TovábbHogyan válasszunk érkezési oldalt webshop ppc hirdetéseinkhez?
Webshopok esetében többféle választási lehetőségünk van a ppc kampányok érkezési oldalául, amelyeknek előnyeit és hátrányait egyaránt mérlegelnünk kell, aztán tesztelni, tesztelni és tesztelni!
TovábbHogyan hirdessünk a Google keresőben?
Az online hirdetésekre gondolva általában rögtön a fizetett keresőhirdetések jutnak eszünkbe, amelyek a Google organikus találati listája felett, “hirdetés” megjelöléssel jelennek meg. Hogyan használjuk okosan?
TovábbA felhasználói szándék fontos a keresőkampányokban
Ha a felhasználó szándéka szerint csoportosítjuk kampányunk kulcsszavait, akkor válik lehetővé az, hogy a vásárlási folyamat minden lépésében a potenciális vásárlók szeme elé kerüljünk.
Tovább