Google szemantikus keresés

Ahogy A keresés jövője című blog posztban beszámoltunk róla, a Google újabb fejlesztésével bővült az internetes keresés palettája. A weboldalunkon olvashatnak az általános keresési tippekről, a különféle keresési operátorokról, a speciális keresési beállításokról, a Google kereső típusokról és a keresés új felületét megtestesítő Universal Searchről.

Az intelligens, személyre szabott kereséshez vezető út következő lépéséhez tartoznak azok az eszközök, amelyek 2009. májusában lettek hozzáférhetők a nyilvánosság számára.

Google szemantikus keresés

Google új keresési eszközei

A Google angol nyelvű keresőjében a keresőmező alatt egy alig észrevehető "Show options" ikonnal találkozhatunk. Az ikonra kattintva számos eszköz válik elérhetővé, amelyek kifinomult keresési eredményt nyújtanak. Ezeknek a fejlesztéseknek a célja, hogy a keresés eredményei még inkább megfeleljenek a látogatók elvárásainak, ezért a Google a szavak közötti összefüggéseket is vizsgálja egy-egy keresés lehívásakor.

A bal oldali oszlopban négy csoport jelenik meg.

  1. Keresési típusok szerinti bontás
    • Összes találat
    • Videó találat
    • Fórum hozzászólás
    • Vélemény
  2. Idő szerinti bontás
    • Összes találat
    • Néhány órán belüli találat
    • 24 órán belüli találat
    • Egy hétnél nem régebbi találat
    • Egy évnél nem régebbi találat
  3. Találatok az információ tartalma szerint
    • Standard találat
    • Weboldal képekkel
    • Weboldal szöveges tartalommal
  4. Pontosított találatok
    • Standard találat
    • Kapcsolódó találat
    • Wonder Wheel, kapcsolódó kifejezések hálója
    • Timeline, idősor

A Google keresőbe kedvenc együttesünk nevét írjuk be, és a keresés gomb megnyomása után kattintunk a Show options opcióra, akkor lehetőségünk van szűrni a találatok között. A "Video" opció kiválasztásával az együtteshez kötődő videótalálatokkal találkozunk, majd további lehetőségünk van a videók hosszúsága szerint válogatni a klippek között. (A Google Video Search által indexelt videókkal találkozunk, beleértve a YouTube videókat is.) Az "Images from the page" funkcióval a weboldalakat aszerint helyezhetjük sorrendbe, hogy tartalmaznak-e a keresőkifejezéshez kötődő képeket. A "Timeline" funkcióval megnézhetjük a kulcsszóhoz kötődő honlapokat idő szerinti bontásban.

Google szemantikus keresés

Új eszközök és a korábbi keresési lehetőségek

Ha a Google-ben keresést indítunk, akkor – a keresés jellegétől függően – többféle lehetőség között is választhatunk. Alapértelmezetten az Universal Search szerint jelennek meg a találatok; vagyis a kulcsszóhoz kapcsolódó weboldalak, képi találatok, videó találatok, hír találatok és blog találatok egy oldalon szerepelnek. Az Universal Search típusú keresés előnye, hogy a tapasztalatlan kereső első látásra látja a különböző típusú eredményeket, miközben a felület egyszerű és áttekinthető. Azonban, ami a keresési program előnye, az a hátránya is, a kombinált keresési találatok között nehéz kiszűrni egy típusú információt.

Választhatjuk a Google vertikális keresőjét, azaz szegmentálhatunk a keresési típusok között, amelyeket a keresőmező feletti listából választhatunk ki.

Új eszközök és a korábbi keresési lehetőségek

A fentebb bemutatott új keresési eszközök szintén egy újabb oldalról közelítik meg a keresést. Érdekes, hogy nem kapott helyet a Kép és Hír kereső, illetve további érdekesség, hogy ugyan arra a kereső kifejezésre a videó találatok különböznek a hagyományos Video Search találataitól.

Google Ads

A WebMa az elsők között kezdett el Google Ads hirdetésekkel foglalkozni itthon 2005-ben. Az elmúlt 13 évben folyamatosan fejlesztettük tudásunkat és képeztük magunkat. Szinte nincs olyan iparág, piac vagy üzleti helyzet, amelyben ne rendelkeznénk tapasztalattal.

Tovább

Google Ads tréning

Az Google Ads tréning során használható tudást adunk át a Google Ads szakszerű alkalmazásáról, legyen szó cégvezetőkről, alkalmazottakról, marketing szakemberekről.

Tovább

Online marketing tanácsadás

Online marketing tanácsadás szolgáltatásunk keretein belül szakszerű segítséget nyújtunk, online marketing stratégiája kialakításához, legyen szó a rövid-, és hosszútávú célok kitűzéséről vagy az alkalmazandó online marketing eszközök meghatározásáról.

Tovább

Google

Tudja meg, hogy hogyan használhatja ki a Google kereső lehetőségeit a speciális beállításokkal, milyen kevésbé ismert Google termékek vannak, valamint ismerje meg a Google történetét.

Tovább

Google Ads árak

Mennyibe kerülnek a Google Ads hirdetések, miért is kell fizetnünk pontosan, hogyan működik a hirdetések megjelenítéséért folyó licitálás és milyen fizetési módot választhatunk?

Tovább

Keresőoptimalizálás - SEO

Tudja meg, mit jelent pontosan a keresőoptimalizálás, mi a szerepe a kulcsszavaknak, a képeknek, videónak és ismerje meg az alapvető, etikus keresőoptimalizálási lépéseket!

Tovább

Hogyan válasszunk érkezési oldalt webshop ppc hirdetéseinkhez?

Webshopok esetében többféle választási lehetőségünk van a ppc kampányok érkezési oldalául, amelyeknek előnyeit és hátrányait egyaránt mérlegelnünk kell, aztán tesztelni, tesztelni és tesztelni!

Tovább

Hogyan hirdessünk a Google keresőben?

Az online hirdetésekre gondolva általában rögtön a fizetett keresőhirdetések jutnak eszünkbe, amelyek a Google organikus találati listája felett, “hirdetés” megjelöléssel jelennek meg. Hogyan használjuk okosan?

Tovább

A felhasználói szándék fontos a keresőkampányokban

Ha a felhasználó szándéka szerint csoportosítjuk kampányunk kulcsszavait, akkor válik lehetővé az, hogy a vásárlási folyamat minden lépésében a potenciális vásárlók szeme elé kerüljünk.

Tovább

Tájékoztató a Covid-19 koronavírus kapcsán

Kedves Partnerük!

Sok más céghez hasonlóan, kollégáink egészségének megóvása érdekében a WebMa csapata nagyrészt home office-ban dolgozik, de a hirdetési kampányok kezelése, valamint vállalt online marketing feladataink ellátása zavartalan.

Elérhetőek vagyunk emailben és vezetékes-, valamint mobilszámainkon. A kollégáinkkal történő személyes találkozóra korlátozottan van lehetőség, de Google Meet videómegbeszélésre - egyeztetett időpontban - természetesen rendelkezésre állunk.

Tájékoztató a Covid-19 koronavírus kapcsán

Üdvözlettel:
WebMa csapata

Bezár