Miért fontos a mobil: a mikromomentumok jelentősége

Mi is az a mikromomentum?

A “micro-moments” egy új fogalom az online marketing világában, a Google mindössze két éve mutatta be elsőként a jelenség koncepcióját. A mikromomentumok lényege, hogy a vásárlást megelőző különböző fázisokat azonosítja online környezetben. Ilyen szakasz például a vásárlást megelőző információgyűjtés szakasza, amikor a fogyasztó számára releváns információkat keres az interneten, hogy ezen információk alapján hozza meg a legjobb döntést.

Alapvetően négy lényeges mikromomentumot különböztetünk meg:

  • I-want-to-know-moments: Ebben az esetben a vásárló még nem tervezi a vásárlást, azonban szeretne minél több hasznos információt megtudni az adott termékről vagy szolgáltatásról.
  • I-want-to-go-moments: Ebben az esetben helyi keresésről beszélhetünk, például szeretné megtudni hol tudja legközelebb beszerezni az adott terméket vagy igénybe venni a szolgáltatást.
  • I-want-to-do-moments: A fogyasztó szeretne segítséget kérni egy bizonyos feladat elvégzéséhez (pl. főzős videók, hogyan készítsünk el egy ételt), vagy szeretne valami újat tanulni.
  • I-want-to-buy-moments: A fogyasztó már tervezi a vásárlást, ehhez gyűjt minél relevánsabb információkat, hogy a lehető legjobb döntést hozza meg.

Egy érdekes videó, amely bemutatja, pontosan mit is jelent a “micro-moments” kifejezés:

Miért fontos a mobil: a mikromomentumok jelentősége


Az okostelefonok szerepe a mikromomentumok esetében

Az okostelefonok szerepe a mikro-momentumok esetében

Forrás: https://www.thinkwithgoogle.com/marketing-resources/micro-moments/micro-moments-understand-new-consumer-behavior/

Az okostelefonok jelentősége

Az aktív okostelefon használat mindennapjaink meghatározó részévé vált. Statisztikák szerint az emberek 80%-a nem hagyja el az otthonát okostelefonja nélkül, 61%-uk napi szinten végez online keresést, heti szinten pedig átlagosan 15 órát tölt okostelefonján. Ha belegondolunk napi szinten ténylegesen mennyi időt töltünk okostelefonunk használatával, egyértelmű hogy annak a hirdetőnek, aki jelentős sikereseket szeretne elérni kampányai által, a mobileszközökre célzott hirdetések lehetőségével is élnie kell, valamint elengedhetetlen, hogy mobilra optimalizált honlappal rendelkezzen. Ahhoz, hogy lekössük a felhasználók figyelmét, fontos hogy jó benyomást keltsünk bennük honlapunk által. Ezt olyan minőségi honlapokkal érhetjük el, amelyek megjelenésben, funkcionalitásban és tartalmilag is kielégítik a potenciális ügyfelek igényeit. Kutatások bizonyítják, hogy az érdeklődők 57%-a nem fog olyan márkát, céget vagy szolgáltatást ajánlani, amelynek nem megfelelő a mobilos oldala (például nem nyílik meg rendesen, lassan tölt be, olvashatatlan mobilon, stb.), ezekben az esetekben általában átváltanak a konkurencia honlapjára. Ezért nagyon fontos, hogy a mobilos megjelenések kialakítására is hangsúlyt helyezzünk, ne veszítsük el a potenciális vásárlóinkat.

Miért fontos a mobil: a mikromomentumok jelentősége

Az okostelefonok és a mikromomentumok kapcsolata

Az okostelefonok előtérbe kerülésével az emberek igénye megnőtt arra, hogy az eszköz segítségével minél gyorsabban és minél hasznosabb információkhoz jussanak, bárhol is tartózkodjanak éppen. Ezt a következő számok is jól mutatják, a Google statisztikái szerint naponta átlagosan 177 percet töltünk az okostelefonunk használatával, egy héten pedig átlagosan 1500 alkalommal nyúlunk telefonunkért.

Amikor az emberek mobilon hajtanak végre keresést, céljuk a gyors információ szerzés valamivel kapcsolatban, a tartózkodási helyük közelében lévő helyekről való informálódás vagy a gyors vásárlásokkal kapcsolatos keresések, de legyen szó bármely más keresésről, a lényeg, hogy a felmerülő kérdéseikre azonnali, gyors választ várnak. Ezért kiemelkedően fontos, hogy a célpiacunkra jellemző mikromomentumokat a lehető legpontosabban megismerjük, hogy a lehető leghatékonyabb módon tudjuk kielégíteni a potenciális vásárlóink igényeit, ezzel csökkentve az esélyét hogy az adott terméket vagy szolgáltatást a konkurenciánál vásárolja meg.

A mikromomentumokat bármely piaci területen alkalmazhatjuk, hogy jobban megértsük vásárlóink magatartását és azokat a tényezőket amelyek vásárlói motivációikat befolyásolják. A sikeres marketing stratégia szempontjából fontos, hogy tisztában legyünk azzal a ténnyel, hogy a célpiacunkon melyek a leglényegesebb döntési pontok, tehát miről és milyen információkat szeretne megtudni a potenciális vásárlónk a vásárlást megelőző időszakban. Például étterem tulajdonosként érdemes figyelembe vennünk, hogy sokan nem döntik el előre pontosan melyik étteremben is szeretnének vacsorázni, sokszor például az utcán sétálva az aktuális tartózkodási helyükhöz legközelebbi éttermet keresik. Ezért nagyon fontos, hogy például hirdessünk a “közeli étterem” kifejezésre, jelen legyünk a Google Maps-en, a Google Ads kampányainkat megfelelő földrajzi célzás szerint állítsuk be, mert enélkül sok a fent említett potenciális vásárlót veszítenénk el.

Miért fontos a mobil: a mikromomentumok jelentősége

Összegzés

Összességében a mobileszközök előtérbe kerülésével még fontosabbá vált a felhasználók számára, hogy minél gyorsabban és egyszerűbben juthassanak a számukra releváns információkhoz. A hatékony online kampányok kialakítása során elengedhetetlen, hogy ezeket az igényeket figyelembe vegyük, mert enélkül szinte már lehetetlen versenyben maradni, érvényesülni bármely piacon. Az okostelefonok folyamatos fejlődésének köszönhetően, a mindennapjainkban betöltött szerepük is évről évre növekedni fog, ahogy újabb és újabb olyan funkciók jelennek meg, amelyek segítséget nyújtanak mindenapjainkban. Fontos, hogy tisztába legyünk a célpiacunkra jellemző mikromomentumokkal, hogy kiaknázhassuk az ebben rejlő lehetőségeket azáltal, hogy a célcsoportunk igényeit minél magasabb szinte tudjuk kielégíteni, legyenek a vásárlás bármely szakaszában.

Tekintse meg a Google egyik érdekes videóját, amely a mikromomentumok nyújtotta lehetőségeket mutatja be az utazási célpiacon:

Profi Google- vagy Facebook hirdetésekre van szüksége? Keressen minket bizalommal!

Google Ads

A WebMa az elsők között kezdett el Google Ads hirdetésekkel foglalkozni itthon 2005-ben. Az elmúlt 13 évben folyamatosan fejlesztettük tudásunkat és képeztük magunkat. Szinte nincs olyan iparág, piac vagy üzleti helyzet, amelyben ne rendelkeznénk tapasztalattal.

Tovább

Google Ads tréning

Az Google Ads tréning során használható tudást adunk át a Google Ads szakszerű alkalmazásáról, legyen szó cégvezetőkről, alkalmazottakról, marketing szakemberekről.

Tovább

Google Ads kampány tanácsadás

Amennyiben konkrét tanácsra van szüksége Google Ads témában, vagy nem tudja, merre induljon el, jelentkezzen személyre szabott, egyéni Google Ads tanácsadásunkra!

Tovább

Mennyibe kerül a Google Ads-zel hirdetni

Egy Google Ads kampány ára alapvetően két részből tevődik össze: egyrészt az ügynökségnek/szakértőnek fizetett díjból, aki a kampányt felállítja és kezeli, valamint a hirdetési büdzséből, amit közvetlenül...

Tovább

Google Ads fizetési rendszere

Google Ads fiókját érvényes email címmel és jelszóval hozhatja létre. Az Önnek megfelelő számlázás érdekében az alábbi három beállítást kell elvégezni: megfelelő pénznem megválasztása, számlázási adatok megadása...

Tovább

Hogyan működik a Google Ads licitrendszere

Alapvetően a Google Ads rendszerben a hirdetéseinkért kattintásonként kell fizetni, maguk a hirdetések pedig egy “árverés” alapján kerülnek megjelenítésre. Ebben az “árverésben” minden hirdető egy…

Tovább

Márkaépítés a Google Display hálózaton

Büdzsécsökkentés vagy értékesítés-visszaesés esetén rögtön előtérbe kerülnek az online hirdetések, mivel ezek jellemzően pontosabban mérhetőek és jobb megtérüléssel is kecsegtetnek, mint az offline hirdetések.

Tovább

Minden, amit a YouTube hirdetésekről tudni érdemes

A YouTube a modern tévé! A korábbi tévéhirdetések modern megfelelője, követve a felhasználói szokások változását és a korábbi lineáris médiafogyasztás multiscreen irányba tolódását. Ismerjük meg!

Tovább

Hogyan hirdessünk a Google keresőben?

Az online hirdetésekre gondolva általában rögtön a fizetett keresőhirdetések jutnak eszünkbe, amelyek a Google organikus találati listája felett, “hirdetés” megjelöléssel jelennek meg. Hogyan használjuk okosan?

Tovább

Tájékoztató a Covid-19 koronavírus kapcsán

Kedves Partnerük!

Sok más céghez hasonlóan, kollégáink egészségének megóvása érdekében a WebMa csapata nagyrészt home office-ban dolgozik, de a hirdetési kampányok kezelése, valamint vállalt online marketing feladataink ellátása zavartalan.

Elérhetőek vagyunk emailben és vezetékes-, valamint mobilszámainkon. A kollégáinkkal történő személyes találkozóra korlátozottan van lehetőség, de Google Meet videómegbeszélésre - egyeztetett időpontban - természetesen rendelkezésre állunk.

Tájékoztató a Covid-19 koronavírus kapcsán

Üdvözlettel:
WebMa csapata

Bezár