Mobilmarketing

Miért fontos a mobil?

Napjainkban a mobileszközöknek egyre nagyobb szerepe van mindennapjainkban, a Google adatai szerint az emberek 80%-a otthonát sem hagyja el okostelefon nélkül. Mivel az okostelefonunk az az eszköz amely szinte egész nap velünk van, az információ szerzési szokásaink is jelentősen átalakultak. Ha gyorsan szeretnénk információhoz jutni, általában elsőként a mobilunk után nyúlunk, hogy elvégezzük az adott keresést, legyen szó vásárlás előtti tájékozódásról, a tartózkodási helyünkhöz legközelebbi helyekről való informálódásról vagy bármely egyéb számukra lényeges kérdésről. Összességében a mobilunk az az eszköz, amely segítségével a leggyorsabban juthatunk számukra releváns információkhoz vagy segítségünkre lehet a gyors, pillanatnyi döntések meghozatala előtt. A hatékony online marketingstratégia kialakítás során nagyon fontos, hogy figyelembe vegyük ezeket a trendeket, hogy ne veszítsük el potenciális vásárlóinkat, például amiatt hogy mobilon nem jelenik meg olvashatóan a honlapunk, nem tölt be vagy a hirdetéseink nem elég figyelemfelkeltőek a mobileszközökön.

Ha szeretne többet meg tudni a mobil hirdetésekről, következő cikkünket ajánljuk: Mobil hirdetések típusai

Miért fontos, hogy a honlapunk mobileszközre is optimalizálva legyen?

Mint említettük a mobil hirdetéseknek nagy jelentősége van a sikeres online marketingstratégia kialakítása során. Fontos, hogy a megfelelő mobilos hirdetéseket alkalmazzunk, azonban ezek a hirdetések sem lesznek hasznunkra ha a honlapunk nem jelenik meg megfelelően mobilon, nincs ezekre az eszközökre optimalizálva. Gyakori probléma, hogy a vállalkozások elkészítik a honlapjukat, amely tökéletesen mutat és funkcionál az asztali gépeket, azonban nem számolnak azzal a ténnyel, hogy a mobileszközökről megnyitva ezek az oldalak teljesen másképpen mutatnak, ha nincsenek mobilra optimalizálva. Például okostelefonról megnyitva a szöveg olvashatatlan, nem megfelelően tagolt, átláthatatlan vagy olyan lassan tölt be, hogy az érdeklődők már azelőtt átkattintanak a konkurens oldalakra, hogy egyáltalán megnézték volna a honlapunkon szereplő ajánlatokat.

Ezen a linken ellenőrizheti, hogy honlapja kialakítása mennyire mobilbarát:
Mobilbarát vizsgálat

Ezen a linken pedig honlapja betöltődési sebességét ellenőrizheti:
Oldal sebesség tesztelés

Ha többet szeretne tudni a mobilra optimalizáláshoz, vegye fel velünk a kapcsolatot!

Google Ads kampány mobilra

Az Google Ads stratégiánk kialakítása előtt, fontos hogy tisztába legyünk a mobileszközök sajátosságaival. Mint cikkünk korábbi részében említettük, az emberek a mobiljukat gyakran használják útközben, céljuk hogy a lehető leggyorsabban a számukra fontos információkhoz jussanak. A sikeres kampány kialakításhoz elengedhetetlen, hogy ezen sajátosságok tudatában alakítsuk ki a kampányainkat. Mivel a mobilok esetében a cél a gyors információ szerzés, érdemes a mobileszközökre célzott hirdetések esetében cselekvésreösztönző hirdetés szövegeket alkalmazni, hogy növeljük a valószínűségét, hogy a mi hirdetésünkre kattintsanak a keresők.

A mobil hirdetések esetében fontos lehet megjeleníteni a vállakozás telefonszámát, hogy az érdeklődő egy kattintással könnyedén felhívhassa, amennyiben rendelkezünk offline üzlettel a vállalkozás címét is érdemes kiemeli, hogy a Google Maps útvonaltervezője segítségével minél gyorsabban megnézhessék, hogyan juthatnak el az üzletbe. A költséghatékonyság növelése érdekében érdemes figyelemmel kísérni az eszközök szerinti bontást, mely eszközökről érkezett a legtöbb konverzió, mobilról, asztali gépről vagy tabletről. Amennyiben az adatok azt mutatják, hogy például a mobileszközökről érkezett a legtöbb konverzió, érdemes ajánlatkorrekciót beállítani, amely azt jelenti hogy bizonyos százalékkal megemeljük a mobilról történő kattintásokra adott ajánlatunkat (kattintásonkénti költség - CPC), annál az eszköznél, ami az adatok alapján nagyobb valószínűséggel hoz konverziókat.

Nem tudom hogy fogjak hozzá

Megfelelő döntést, csak megfelelő információ alapján lehet hozni. Engedje, hogy segítsünk megérteni online helyzetét és lehetőségeit. Pár óra konzultációval rengeteg felesleges időt és pénzt spórolhat.

Tovább

B2B

Ipar, tanácsadás, informatika? Egyedi terméket, szolgáltatást kínál, ahol nehéz megtalálni az ügyfeleket, óriási a verseny és hosszú a sales ciklus? Ehhez egyedi módszerek kellenek, mi pedig ismerjük őket!

Tovább

Több csatornás konverzió elemzés

Ahhoz, hogy világos képet kapjunk arról, melyik csatorna mennyiben járult hozzá egy-egy konverzióhoz a weboldalunkon, többcsatornás konverzió elemzést kell végeznünk, illetve figyelembe vennünk az ún. attribúciós modelleket.

Tovább

Google Ads okostelefonon

Napjainkban az okostelefonok és egyéb mobil és okoseszközök a világ minden részén egyre elterjedtebbek, világszerte az adatforgalom hozzávetőleg felét már mobil és vezeték nélküli eszközök generálják…

Tovább

Mobil hirdetés bővítmények

Fontos, hogy a mobilra tervezett hirdetések esetében figyelembe vegyük az eszköz sajátosságait és ennek megfelelően tervezzük meg az adott hirdetéseket. A hirdetésbővítmények használata ez esetben kiemelten fontos. Cikkünkben bemutatjuk, mely bővítményeket érdemes alkalmazni a mobileszközök esetében.

Tovább

Mikro-momentumok: hogyan használjuk kampányainkban?

A felhasználói viselkedés változásának termékei az ún. mikromomentumok, amelyeknek nagy jelentősége van abban, hogy a potenciális vásárlóinkat azokban a pillanatokban szólítsuk meg, amikor megoldást keresnek.

Tovább

Mik azok az attribúciós modellek?

Az ún. attribúciós modellek lényege, hogy rajtuk keresztül nyomon követhetjük az online vásárlási folyamatokat és jelentőségük alapján értékelhetjük a folyamatban résztvevő marketing csatornákat.

Tovább

Minden, amit a YouTube hirdetésekről tudni érdemes

A YouTube a modern tévé! A korábbi tévéhirdetések modern megfelelője, követve a felhasználói szokások változását és a korábbi lineáris médiafogyasztás multiscreen irányba tolódását. Ismerjük meg!

Tovább

Tájékoztató a Covid-19 koronavírus kapcsán

Kedves Partnerük!

Sok más céghez hasonlóan, kollégáink egészségének megóvása érdekében a WebMa csapata nagyrészt home office-ban dolgozik, de a hirdetési kampányok kezelése, valamint vállalt online marketing feladataink ellátása zavartalan.

Elérhetőek vagyunk emailben és vezetékes-, valamint mobilszámainkon. A kollégáinkkal történő személyes találkozóra korlátozottan van lehetőség, de Google Meet videómegbeszélésre - egyeztetett időpontban - természetesen rendelkezésre állunk.

Tájékoztató a Covid-19 koronavírus kapcsán

Üdvözlettel:
WebMa csapata

Bezár