Milyen legyen az oldalam?

Az alábbiakban röviden összefoglaljuk azokat a gyorsan alkalmazható tippeket, melyek elősegíthetik, hogy az oldalunk minél előrébb kerüljön a legelterjedtebb keresőkben.

Technikai kérdések

Egy egyszerű tanács: soha ne helyezzük a designt a funkcionalitás elé! Nem véletlen, hogy a keresőoptimalizálás fontosságáról olyan sokat hallunk. Manapság már semmit nem ér a szép weboldalunk, ha ugyanebben a témában másik több millió – vagy csak a magyar webet figyelembe véve több ezer – létezik, és mi a lista végén kullogunk. Egyszerűen nem találnak ránk, vagyis senki nem látja az oldalunkat, akármilyen szép is... Vagyis először arról kell gondoskodni, hogy ne legyenek olyan technikai akadályozó tényezők, amelyek drasztikusan csökkenthetik annak esélyét, hogy egyáltalán labdába rúghassunk.

A keresőmotorok elsősorban a szöveges tartalmakat tudják értelmezni, ezért nagyon fontos, hogy oldalunkon minden lényeges információ szöveges formátumban (is) megtalálható legyen. A manapság divatos flash technológia nem a legalkalmasabb mondanivalónk közzétételére, és ugyanez a helyzet a "keretes", frame technológiával is. A sokszor százszámra hemzsegő HTML kódhibák, a karakterkódolás hiányosságai és számos egyéb technikai baki az átlag internetező számára láthatatlan marad, de a kereső motorokat nem lehet becsapni. A hibák miatt egyszerűen nem indexelik be az oldalt, vagy erősen hátrébb sorolják. Tehát mindenek előtt gondoskodjunk a megfelelő technikai háttérről, mielőtt nekilátunk az oldal esztétikáján törni a fejünket!

Tartalom

A legjobb technikai keret sem ér sokat, ha nem töltjük fel releváns, érdekes és hasznos tartalommal, aminek a linkmarketing (ld. később) terén is óriási szerepe van. Hiába minden erőfeszítés, ha a nehezen megszerzett látogatók pár másodperc múlva csalódottan távoznak oldalunkról és soha nem térnek vissza.

"A minőség a legjobb reklám". Lehet, hogy elcsépelten hangzik, de attól még igaz. Ugye önnek is megvannak a "bejáratott" helyei, akár olvasnivalót, akár bármilyen fogyasztási cikket keres? Azért jár vissza, mert elégedett a kínálattal, a minőséggel. Ez ellenkező oldalról nézve is igaz. Hiába költenek el százmilliókat mondjuk egy új magazin kampányára, az csak arra elég, hogy egyszer megvásároljuk. Ha számunkra unalmas cikkekkel, érdektelen tartalommal töltik meg, legközelebb már nem vesszük le a polcról... Az internet ugyanígy működik. Ha meg tudjuk győzni látogatóinkat arról, hogy érdemes folyamatosan visszatérniük az oldalunkra, mert mindig találhatnak új információkat, érdekes olvasnivalókat, híreket, akciókat, tippeket, ötleteket, akkor nem csak őket szerezzük meg olvasóinknak, hanem bízhatunk abban is, hogy ajánlani fognak minket másoknak is. Emellett természetesen hitelességünket és kompetenciánkat is nagyban növeli, ha egy adott témáról képesek vagyunk önálló tartalmakat publikálni. A látogatók mellett ugyanakkor a keresők is értékelik a releváns tartalmat.

Formázás

A tartalom és a technikai megvalósítás után a legfontosabb tényező a tartalom részeinek megfelelő formázása. Ügyeljünk arra, hogy az általunk leginkább hangsúlyozni kívánt kulcsszavak szerepeljenek az oldalak címében (és azok összhangban legyenek az oldal tartalmával) és az oldalak URL-jében. Az oldalon belül pedig fontos a tagoltság – használjunk h1, h2, stb. címsorokat a fő- és alcímek formázásához. A fontos szavakat, mondatokat emeljük ki félkövér betűkkel, és teremtsünk kapcsolatot oldalaink között a szövegben elhelyezett linkek (ld: később) segítségével. Az oldalra mutató linkek látható szövege, felirata különösen fontos a keresők számára annak megállapításában, hogy az oldal "miről szól", ezért érdemes ezekre is hangsúlyt fektetnünk.

Belső linkek

Fontos, hogy belső (site-on belüli) linkjeink szövegesek legyenek, ezért ne használjunk flash-es menüket (vagy csak duplikált szöveges linkek használatával együtt). A kép-linkek használata sem a legjobb, de ha esztétikai szempontból ragaszkodunk a képes menükhöz, akkor mindenképpen adjunk magyarázó szöveget a képekhez.

A linkek és menük elnevezéseiben használjuk a fontos kulcsszavakat, így a keresők pontosabban tudják azonosítani, hogy mi is egy oldal tartalma, milyen kulcsszavak relevánsak.

Külső linkek

Biztosítsunk minél több igényes, szakmai tartalmat – pl. híreket, referenciákat – az oldalunkon, amelyre mások rálinkelhetnek, illetve jelentessük meg ezeket a publikációkat az erre a célra alkalmas tematikus oldalakon.

Amennyiben fizetett PR cikket rendelünk, ragaszkodjunk hozzá, hogy a cikkben legyen ránk mutató hivatkozás. Ez természetesen vonatkozik minden egyéb hirdetésre is, akár online, akár hagyományos médiáról van szó!

Stratégiai tanácsadás

Amennyiben átfogó, a vállalat egész online marketing stratégiáját érintő változtatásokban gondolkodik, érdemes igénybe venni stratégiai tanácsadás szolgáltatásunkat.

Tovább

Döntéshozó alapozó tréning

A napi szintű döntéshozatal elengedhetetlen a cégek életében, legyen szó bármilyen vállalkozásról. Döntéshozó alapozói tréningünk, a döntésekért felelős vezetőknek szól, akik szeretnének új módszereket elsajátítani.

Tovább

Piac és versenytárs elemzés

A piac és versenytárs elemzés szolgáltatásunk keretein belül, segítséget nyújtunk ügyfeleinknek a célpiac feltérképezésében, az aktuális trendek meghatározásában valamint a versenytársak azonosításában és elemzésében.

Tovább

A hatékony és megbízható weboldalról

Mitől lesz egy oldal hatékony? Hogyan bizonyosodhatunk meg róla, hogy a honlapunk felhasználóbarát? Hogyan, milyen elvek mentén alakítsuk át az érkezési oldalunkat, hogy nagyobb konverziót érjünk el...

Tovább

Kép és videó a keresőoptimalizálásban

A keresőmotorokban mindenekelőtt a megfelelő, egyedi, releváns és kulcsszógazdag szöveggel érhetjük el, hogy weboldalunk minél több kulcsszóra top pozíciót érjen el a találati rangsorban. Nem szabad azonban...

Tovább

Keresőoptimalizálási trükkök

Aki optimalizáltatni kívánja honlapját, ma már számos keresőoptimalizálást vállaló cég közül választhat. Nem árt tudni azonban, hogy nem mindegyikük dolgozik tisztességes módszerekkel. A csalóktól...

Tovább

SEO vs. Google AdWords

A kersőoptimalizálás célja, hogy az organikus keresési találatok között előkelő helyen jelenjünk meg, míg az AdWords a fizetett találati listán biztosítja ugyanezt. Hogyan támogatják egymást?

Tovább

Hogyan hirdessünk a Google keresőben?

Az online hirdetésekre gondolva általában rögtön a fizetett keresőhirdetések jutnak eszünkbe, amelyek a Google organikus találati listája felett, “hirdetés” megjelöléssel jelennek meg. Hogyan használjuk okosan?

Tovább

Hogyan válasszunk érkezési oldalt webshop ppc hirdetéseinkhez?

Webshopok esetében többféle választási lehetőségünk van a ppc kampányok érkezési oldalául, amelyeknek előnyeit és hátrányait egyaránt mérlegelnünk kell, aztán tesztelni, tesztelni és tesztelni!

Tovább