Analytics és Google Ads

Google Ads integráció

Amennyiben használjuk a Google Ads szolgáltatást, érdemes összekötni a Google Ads-fiókot az Analytics-fiókkal, hogy azon felhasználók weboldalon történő viselkedéséről részletes információkat kaphassunk, akik a kampányok hirdetéseire kattintanak. Ekkor (és csak akkor, ha az összekötés létrejött) egyértelműen el fognak különülni a jelentésekben azok a keresőkből érkező látogatók, akik a normál találati listából érkeztek, azoktól, akik valamilyen Google Ads-hirdetésből jöttek. Továbbá az integráció után, egyéb beállítás nélkül, az Analytics-ben részletes adatokat nyerhetünk a Google hirdetésekből érkező látogatókról: nem csak a Google Ads-hirdetések kampánymutatói lesznek az Analytics-ben elérhetők, hanem a weboldal mutatók is – mennyi időt töltenek az oldalakon, melyik oldalakat tekintik meg, továbbá azt is megtudhatjuk, mennyiben teljesítették az üzleti célokat, mennyi megrendelést bonyolítottak le a weboldalunkon. Sőt, azonnal láthatók lesznek a Google Ads-kampányokból érkező látogatók megtérülési mutatói (ROI) és más kulcs metrikái, mérőszámai az Analytics jelentésein belül.

Miért érdemes összekötni a Google Ads- és Analytics-fiókokat

Figyelem: a Google bejelentése szerint 2023.07.01-től az Universal Analytics megszűnik és a GA4 lesz elérhető helyette.

Ha a Google Ads és a Google Analytics össze van kötve, akkor annak a Google Ads oldaláról is van előnye, további lehetőségek nyílnak meg a Google Ads fiókban. Az Analytics-ben beállított célokat vagy – webshop esetén – a megrendeléseket importálni lehet a Google Ads-be, amelyek ott konverzióként fognak működni, ugyanúgy mintha azokat közvetlenül a Google Ads-ben állítottuk volna be. Ekkor lehet konverziókra optimalizálni a hirdetési kampányainkat, ami egy automatikus rendszerrel biztosítja, hogy a költséget a lehető leghatékonyabban osszuk el, és azon felhasználók számára jelenjenek meg inkább a hirdetések, akik nagyobb valószínűséggel fognak konvertálni. További hasznot jelent az összekötés, mivel a Google Ads kampányok kezelőfelületén megjeleníthetünk Analytics-es mutatókat (pl. visszafordulási arányt, weboldalon töltött időt), ezáltal a kampányok optimalizálása még hatékonyabbá válhat. Továbbá előnyt jelent a két fiók összekötése azért is, mert az ún. remarketing listák létrehozásakor (amikor is hirdetéseinkkel olyan felhasználókat célzunk meg, akik weboldalunkat korábban már látogatták) olyan feltételeket is megadhatunk, amelyek Analytics-es mutatókra vonatkoznak, így még pontosabb célzással szólíthatjuk meg korábbi látogatóinkat.

Kiegészítés: Az ún. nem utolsó kattintás szerinti attribúciós modellek megjelenésével és annak köszönhetően, hogy a Google a keresési kampányokon túl, a display hirdetésekre is kibővítette az ún. attribúciós elemzés lehetőségét, napjainkban már érdemes a Google Ads saját konverziómérő címkéjét használni a korábban használatos ún. Google Analytics-ből importált célok helyett. Ennek oka, hogy a Google Ads konverziómérő címke az ún. kattintás nélküli konverziókat is beméri (amikor valaki csak látta pl. a YouTube videónkat, de nem abból kattintott át a weboldalunkra, viszont másnap felmegy a weboldalunkra és vásárol valamit), ami a Google display- és YouTube hirdetéseknél viszonylag gyakori. A Google Ads konverziómérő címke használatával ezeket az eredményeket is láthatjuk. Ha kizárólag a Google keresőben hirdetünk, akkor ennek jóval kisebb a jelentősége.

Weboldalához részletes Google Analytics mérésekre van szüksége? Keressen minket bizalommal!

Google Analytics audit

Ha szeretné Analytics adatait hasznos információkká szervezni, azonban nem tudja hogy induljon el, ajánljuk az Analytics audit szolgáltatásunkat, amely segítséget nyújt Analytics fiókja szakszerű használatához.

Tovább

Google Analytics mérés beállítás

Az Analytics mérések professzionális beállítása elengedhetetlen, ha hasznos és pontos adatokhoz szeretne jutni, amelyek ténylegesen segíteni fogják az online folyamatok megértésében.

Tovább

Google Analytics tanácsadás

Analytics tanácsadás szolgáltatásunk keretein belül szakmai tanácsokkal látjuk el a vállalkozás szempontjából releváns témákban, amelyek segítségével növelheti online jelenléte hatékonyságát.

Tovább

Pár Google Analytics alapfogalom

Ahhoz, hogy értsük a rendszer működését, használni tudjuk azt, valamint értelmezni tudjuk a jelentéseket, szükséges megtanulnunk a Google Analytics fogalmait. A cikkben ezeknek láthatjuk a definícióját...

Tovább

Google Analytics ismertető

Ha szeretné megtudni, hogy mi is az a Google Analytics, miért fontos, és hogy milyen alapvető adatokat tudhat meg a saját weboldaláról, valamint annak látogatóiról, akkor olvassa el a cikket.

Tovább

Google Analytics riportok

Az online eredmények mérésének az egyik legfontosabb része a riportolás és a meglévő riportok értelmezése. Mi segítünk strukturálni és megérteni a rengeteg felmerülő adatot riportok formájában.

Tovább

Online marketing: mit érdemes mérni és hogyan?

Pontosan beállított online mérésekkel világosan láthatjuk, hogy mely online megjelenéseik hoznak eredményt és melyek nem, és ez alapján optimalizálhatjuk költéseinket. A Google Analytics ebben segít.

Tovább

Mik azok az attribúciós modellek?

Az ún. attribúciós modellek lényege, hogy rajtuk keresztül nyomon követhetjük az online vásárlási folyamatokat és jelentőségük alapján értékelhetjük a folyamatban résztvevő marketing csatornákat.

Tovább

Google Analytics 4 - a jövő webanalitikája

2023. Július 1-től a jelenlegi Universal Analytics (GA3)-ban megszűnik az adatgyűjtés és onnantól csak a GA4 (Google Analytics 4) lesz elérhető.

Tovább

Tájékoztató a Covid-19 koronavírus kapcsán

Kedves Partnerük!

Sok más céghez hasonlóan, kollégáink egészségének megóvása érdekében a WebMa csapata nagyrészt home office-ban dolgozik, de a hirdetési kampányok kezelése, valamint vállalt online marketing feladataink ellátása zavartalan.

Elérhetőek vagyunk emailben és vezetékes-, valamint mobilszámainkon. A kollégáinkkal történő személyes találkozóra korlátozottan van lehetőség, de Google Meet videómegbeszélésre - egyeztetett időpontban - természetesen rendelkezésre állunk.

Tájékoztató a Covid-19 koronavírus kapcsán

Üdvözlettel:
WebMa csapata

Bezár