Célzási lehetőségek a Google Ads-ben és a Facebookon

Napjainkban rengeteg olyan adat áll rendelkezésünkre, amelyeket hasznosítva potenciális ügyfeleink pontosan célozhatóvá válnak és amelyeknek segítségével személyre szabott hirdetéseket jeleníthetünk meg számukra annak érdekében, hogy marketingüzenetünk a kívánt hatást váltsa ki. Ha tisztában vagyunk vele, ezeket az adatokat hogyan hasznosíthatjuk üzleti céljaink elérése érdekében, úgy óriási profitnövekedésre és versenyelőnyre tehetünk szert a konkrurenciával szemben. Ezen adatok segítségével pontos képet kaphatunk célcsoportunk szokásairól, érdeklődési köreiről, online viselkedéséről, stb. Ezáltal nyílhat lehetőségünk arra, hogy hirdetésünket a megfelelő időben, a megfelelő helyen, a megfelelő emberek számára jeleníthessük meg annak a érdekében, hogy az üzenet célba érjen és a megfelelő hatást érje el, például értékesítés-növekedést generáljon.

Az emberek naponta óriási mennyiségű adattömeget állítanak elő internetes tevékenységük során, a világon rendelkezésünkre álló adatmennyiség több mint 90%-át az elmúlt 2 évben hoztuk létre. Ezek az adatok sokféle helyről jönnek, például az okostelefonok GPS jeleiből, vásárlási tranzakciókból, az internetes aktivitásaik következtében (pl. milyen oldalakat olvasnak), a közösségi oldalak posztjaiból, a digitális tartalmakból, amiket feltöltenek (pl. képek, videók) vagy a Google kereséseikből. A könnyebb elképzelhetőség érdekében - mégis mekkora adatmennyiségről is beszélünk - a világon másodpercenként 40 000 Google keresést indítanak, ami napi szinten 3,5 milliárd keresést jelent. A Facebook esetében ez a szám 1,8 milliárd, ennyi aktív felhasználója van a közösségi portálnak. Az Instagramra naponta 40 milliárd képet töltenek fel, 140 milliárd e-mailt küldenek. Jelenleg a Föld lakosságának több mint 40%-a internet felhasználó, ami 3,5 milliárd embert jelent. Az első weboldal 1991. augusztus 6-án indult azóta, mindössze 25 év alatt ez a szám 1 milliárdra növekedett. Ez csak néhány adat, amelyet fontosnak tartottunk megemlíteni azon internetes aktivitások közül, amelyek hozzájárulnak az adatok mennyiségének rohamos növekedéséhez.

A megfelelő és hatékony célzás alapja, hogy minél nagyobb mennyiségű adattal, ismerettel rendelkezzünk a célcsoportunkról. A Google és Facebook ebben nyújthat számunkra segítséget, amennyiben képesek vagyunk hatékonyan kihasználni az általunk szolgáltatott adattengerben rejlő lehetőségeket.

Milyen adatokat gyűjt a Google és a Facebook?

A Google minden adatot tárol, amelyekre az interneten kerestünk, meglátogattunk vagy megtekintettünk a szolgáltatásokban. Ezen tevékenységek tárolásával célja a gyorsabb, jobb, hasznosabb online élmény biztosítása, valamint ezen adatok ismeretében tudja megjeleníteni

az adott személy számára legrelevánsabb, személyre szabott hirdetéseket. Ezen adatok három fő csoportba sorolhatóak: a felhasználó által végzett tevékenységek, az általuk létrehozott dolgok, illetve a felhasználóra jellemző dolgok (pl. regisztrációk) adatai.

Felhasználók által végzett tevékenységek: Felhasználók által létrehozott dolgok: Felhasználókra jellemző dolgok:
  • Google keresés indítás
  • Gmail-en küldött és fogadott levelek
  • Google Drive-on tárolt dokumentumok,események
  • Google Maps használat
  • YouTube videó megtekintés
  • Google hirdetésekre kattintás
  • Kép feltöltések
  • Videó feltöltések
  • Zene feltöltések
  • Létrehozott profilok
  • Regisztrációk
  • Blogok
  • Google keresési indítás
  • Gmail-en küldött és fogadott levelek
  • Google Drive-on tárolt
  • dokumentumok, események
  • Google Maps használat
  • YouTube videó megtekintés
  • Google hirdetésekre kattintás

Milyen hirdetés célzási lehetőségek vannak a Google, illetve a Facebook esetében?

1. Google Ads

Google Ads hirdetési rendszerének legjellemzőbb célzási módszere a kulcsszavas célzás. Ezen módszer célja, hogy az online keresőknek bizonyos szavak, szókombinációk beírására releváns hirdetéseket tudjon megjeleníteni, tehát a felhasználó azzal kapcsolatos tartalmakkal találkozzon, amelyeket alapvetően keres. Ezt a célzási módszert különböző módszerekkel finomíthatjuk, attól függően milyen széles felhasználói kört szeretnénk elérni egy bizonyos kampány, hirdetés esetében. Megadhatunk különböző demográfiai jellemzőket, mint a kor és a nem vagy érdeklődési köröket, témákat, tartózkodási helyet. Ezekkel a “finomításokkal” érhetjük el, hogy ne legyenek olyan felesleges kattintások amelyek olyan személyektől jönnek, akik nagy valószínűséggel nem fognak nálunk vásárolni. Például ha fiataloknak szóló ruha üzletünk van, kizárhatjuk azt a lehetőséget, hogy 60 éves, Budapesttől távol élő férfiak számára jelenjen meg a hirdetésünk, akik nagy valószínűséggel nem fognak nálunk vásárolni.

2. Facebook

A Facebook hirdetések esetében ugyanúgy lehetőségünk van a különböző demográfiai adatok szerinti célzásra, a földrajzi célzásra, valamint az érdeklődési kör, valamint “magatartás” szerinti célzásra. Az érdeklődési kör szerinti célzás legfőbb sajátossága a Facebook esetében, hogy becélozhatjuk például konkrét rajongói oldalak követőit, olyan személyeket, akik gyakran vásárolnak online, gyakori utazókat vagy bizonyos vállalatok dolgozóit (pl. Berska dolgozói), célozhatunk iskolai végzettség szerint, különböző magatartásokra, mint például a gyakori utazókra. A Facebook másik fontos sajátossága, hogy mivel egy olyan közösségről beszélünk, ahol a felhasználók relatíve sok és hiteles adatot adnak meg magukról (családi állapot, milyen filmeket, zenéket szeret, hova jár szórakozni, családi kapcsolatok, mint pl. szülő-gyerek), ezen jellemzők alapján sokkal pontosabban célozhatóvá válnak. Például a Facebookon célozhatjuk kizárólag a terhes nőket, azokat a szülőket, akiknek bizonyos korú gyermekük van, az egyedülálló vagy házas nőket stb.

Gyakorlati példa a célzási lehetőség alkalmazására

Célcsoport: “Divatmániás” lányok 18-24 éves korosztály

Tegyük fel, hogy vállalkozásunk célcsoportja azok a 18-24 éves lányok, akik életében a divat fontos szerepet játszik. Az Google Ads-nek és a Facebooknak számtalan célzási lehetősége van bizonyos célcsoportok elérésére, a következőkben erre szeretnénk néhány alternatívát bemutatni, elsőként a Google Ads-ben, majd a Facebook hirdetési rendszerében.

Hogyan érhetjük el a célcsoportot a Google Ads segítségével?

1. Kulcsszavas célzás

A kulcsszavas célzás lehetőségét használhatjuk a Search, valamint a Display hálózati hirdetések esetében is. (A Google Display hálózat a világ webhelyeinek több mint 90%-át lefedi, ezek olyan webhelyek, amelyek oldalukon elhelyeznek egy vagy több ún. Google AdSense hirdetési felületet, vagyis megjelenítési lehetőséget biztosítanak a Google Ads hirdetéseknek. Ezekbe éppúgy beletartoznak a legnagyobb hírportálok, mint a legnépszerűbb női portálok vagy egyszemélyes blogok, kisebb weboldalak.) A kulcsszavas célzás legfőbb célja, hogy a felhasználókat azon fázisban érje el, amikor a számunkra releváns témákban kutakodnak vagy konkrét termékeket keresnek.

Megfelelő kulcsszavak lehetnek például:

  • női ruha
  • ruha
  • fashion
  • divatos ruhák
  • női ruha rendelés
  • stb.

Az adott kulcsszavakra való megjelenést tovább finomíthatjuk, például a nem, a kor és a földrajzi hely megadásával:

  • Nem: Nők
  • Kor: 18-24 éves
  • Földrajzi hely: Budapest (például azt is, hogy kizárólag az üzlet 10 km-es körzetében jelenjenek meg a hirdetések)

Ezen ismérvek megadásával elérhetjük, hogy ne legyenek olyan felesleges kattintások (ezáltal kiadások), amelyek olyan személyektől jönnek, akik nagy valószínűséggel nem fognak nálunk vásárolni. Például kizártuk azt a lehetőséget, hogy 60 éves Budapesttől távol élő férfiaknak jelenjen meg a hirdetés.

2. Érdeklődési kör szerinti célzás

A Google a felhasználókat online viselkedésük, magatartásuk alapján különböző érdeklődési körökbe sorolja. Ezen érdeklődési körök célzásával elérhetjük, hogy a lehető legtöbb olyan személyhez érjen el a hirdetésünk, akik az adott érdeklődési körbe tartoznak. A hirdetések azon weboldalakon fognak megjelenni, amelyek a Google AdSense rendszerébe bekötött bannerhelyekkel rendelkeznek. (Attól függetlenül, hogy épp nem ilyen oldalt néz a felhasználó. Ez a célzási típus nem a megjelenítői oldalt, hanem a felhasználót célozza.)

A célcsoport szempontjából a legrelevánsabb érdeklődési körök lehetnek például:

  • Divatguruk
  • Ruházat és kiegészítők
  • Boltkórosok
  • Egészség és fitneszkedvelők

Ezen érdeklődési körök segítségével hetente akár több millió internetező is elérhető.

3. Téma szerinti célzás

A Google minden weboldalt tartalma szerint, bizonyos téma körökbe sorol. Amennyiben téma szerinti célzást szeretnénk alkalmazni, hirdetéseink azon oldalakon fognak megjelenni, amelyek az adott témába lettek besorolva a Google algoritmusai szerint. (Tehát ez a célzás a megjelenítő weboldal adott témáját célozza.)

A célcsoport esetébenn a legrelevánsabb témák például:

  • Ruházat
  • Divattervezők és kollekciók
  • Szépség és fitnesz
  • Szépségápolási szolgáltatások

Tehát ebben az esetben a hirdetések azon oldalakon fognak megjelenni, amelyek tartalma feltételezhetően érdekli a célcsoportot.

4. Elhelyezések

Ezen lehetőségnél megadhatunk olyan konkrét honlapokat, ahol mindenképp szeretnénk hirdetésünket megjeleníteni. (Ez csak akkor lehetséges, ha az adott weboldal tartalma Google AdSense hirdetési felületet, ahol megjelenhetnek a hirdetéseink.)

A célcsoport esetén relevánsak lehetnek a különböző női magazinok honlapjai például:

  • joy.hu
  • cosmopolitan.hu
  • glamour.hu
  • stb.

Facebook hirdetések: Hogyan érhetjük el a célcsoportot?

A Facebook hirdetések kiválóan alkalmazhatóak a Google Ads kampányok kiegészítéseként, mivel vannak olyan célzási lehetőségei, amelyek a Google Ads esetében nem állnak rendelkezésünkre, ilyen például egy speciális érdeklődési kör (márka, Facebook odal), a magatartás, a tanulmányi terület, a munkáltató vagy a családi állapot szerinti célzás.

1. Érdeklődési kör

A Facebook esetében az érdeklődés szerinti célzás legfőbb sajátossága, hogy célozhatunk például konkrét Facebook oldalak követőire, ezen kívül pedig rengeteg olyan téma található amely célcsoportunk szempontjából releváns lehet.

Facebook oldalak követőinek célzása, mint például:

  • HM
  • Bershka
  • Stradivarius
  • Zara

Egyéb divattal kapcsolatos témák, mint például:

  • Divatkiegészítők
  • Divattervezők
  • Divat rajongók
  • Street fashion
  • Fast fashion
  • Fashion bloggers

2. Magatartás:

  • Minden gyakori utazó
  • Gyakori nemzetközi utazók
  • Online vásárlók
  • Kényszeres vásárlás

3. Tanulmányi terület:

A Facebook hirdetések esetében lehetőségünk van tanulmányi terület, végzettség szerinti célzásra. Például célozhatjuk bizonyos egyetemek hallgatóit vagy az egy adott tanulmányi területen tanuló embereket.

Például:

  • Budapesti Corvinus Egyetem
  • Budapesti Gazdasági Egyetem
  • Marketing
  • Nemzetközi gazdálkodás
  • Pénzügy
  • stb.

4. Munkáltató szerinti:

A munkáltató szerinti célzás lehetővé teszi, hogy bizonyos cégek dolgozóit érhessük el hirdetéseinkkel.

Például:

  • HM dolgozói
  • OTP Bank dolgozói
  • Morgan Stanley dolgozói
  • stb.

5. Családi állapot szerinti:

A Facebookon lehetőségünk van a megadott családi állapot szerinti célzásra, valamint pontosan célozhatunk szülői állapot szerint. Lehetőségünk van olyan célzási csoportok kiválasztására is, ahol pontosan meg van határozva a szülőnek hány éves gyermeke van.

Például:

  • Egyedülálló
  • Eljegyezve
  • Szülők (6-8 éves gyerekkel)
  • Szülők (8-12 éves gyerekkel)

Összességében

Nagyon fontos, hogy mielőtt elkezdjük online marketingstratégiánk kialakítását, tisztázzuk a céljainkat, valamint a lehető legpontosabban határozzuk meg a célcsoportunkat, mivel ezek alapján fogjuk tudni eldönteni, melyik hirdetési rendszert alkalmazzuk vagy mely hirdetési rendszert alkalmazzuk nagyobb arányban. A egyik leglényegesebb különbség a Google Ads és a Facebook hirdetési lehetőségei között, hogy milyen környezetben találkozik az adott hirdetéssel a felhasználó. Az Google Ads esetében a hirdetések a potenciális vásárlóinkat a “nyílt” weben érik el internetezés közben, azon tudatállapotban, amikor valamilyen témát vagy terméket tudatosan keresnek (Keresőhálózaton vagy Display hálózaton), míg a Facebook hirdetések minden esetben csupán Display megjelenések, tehát nem az akut problémájukra aktuálisan megoldást kereső felhasználókat érik el.

Profi Google- vagy Facebook hirdetésekre van szüksége? Keressen minket bizalommal!

Google Ads

A WebMa az elsők között kezdett el Google Ads hirdetésekkel foglalkozni itthon 2005-ben. Az elmúlt 13 évben folyamatosan fejlesztettük tudásunkat és képeztük magunkat. Szinte nincs olyan iparág, piac vagy üzleti helyzet, amelyben ne rendelkeznénk tapasztalattal.

Tovább

Google Ads tréning

Az Google Ads tréning során használható tudást adunk át a Google Ads szakszerű alkalmazásáról, legyen szó cégvezetőkről, alkalmazottakról, marketing szakemberekről.

Tovább

Facebook hirdetések

Ahhoz, hogy Facebook hirdetési kampányaink hozzák a várt eredményt, az üzleti célunknak megfelelő hirdetésformátumot, célzást, mérést kell alkalmaznunk. Ebben nyújtunk szakértő segítséget.

Tovább

Google Ads kampány - Szöveges hirdetés

A szöveges hirdetés alapvetően a Keresési hálózat jellemző hirdetési formája, azonban a Display hálózaton is lehetőségünk van képi elemek nélküli, kizárólag szöveget tartalmazó hirdetések megjelenítésére...

Tovább

Google Ads kampány - Képhirdetés

A képes hirdetések úgy funkcionálnak, mint a bannerek, de míg a banner esetében a fizetés megjelenések után történik, addig a Google Ads képi hirdetéseknél választhatunk, hogy megjelenés után...

Tovább

Google Ads kampány - Videohirdetés

A Google Ads hirdetési rendszerében lehetőségünk van YouTube videohirdetések létrehozására. Ezen reklámok célja a figyelemfelkeltés és a hatékonyság növelése a videó formátum által nyújtott vizuális...

Tovább

Hogyan hirdessünk a Google keresőben?

Az online hirdetésekre gondolva általában rögtön a fizetett keresőhirdetések jutnak eszünkbe, amelyek a Google organikus találati listája felett, “hirdetés” megjelöléssel jelennek meg. Hogyan használjuk okosan?

Tovább

Márkaépítés a Google Display hálózaton

Büdzsécsökkentés vagy értékesítés-visszaesés esetén rögtön előtérbe kerülnek az online hirdetések, mivel ezek jellemzően pontosabban mérhetőek és jobb megtérüléssel is kecsegtetnek, mint az offline hirdetések.

Tovább

A 8 legmenőbb Facebook hirdetési funkció

A Facebook hirdetési rendszere folyamatosan fejlődik, változik, újabb és újabb újdonságok jelennek meg. Cikkünkben bemutatjuk a szerintünk legmenőbb funkciókat, ha Facebook-on szeretnénk hirdetni.

Tovább

Tájékoztató a Covid-19 koronavírus kapcsán

Kedves Partnerük!

Sok más céghez hasonlóan, kollégáink egészségének megóvása érdekében a WebMa csapata nagyrészt home office-ban dolgozik, de a hirdetési kampányok kezelése, valamint vállalt online marketing feladataink ellátása zavartalan.

Elérhetőek vagyunk emailben és vezetékes-, valamint mobilszámainkon. A kollégáinkkal történő személyes találkozóra korlátozottan van lehetőség, de Google Meet videómegbeszélésre - egyeztetett időpontban - természetesen rendelkezésre állunk.

Tájékoztató a Covid-19 koronavírus kapcsán

Üdvözlettel:
WebMa csapata

Bezár