Google általános keresési tippek

Annak ellenére, hogy a Google-t naponta többször is használjuk, a keresés egyszerűsítését és eredményességét szolgáló lehetőségeket sokszor nem ismerjük, pedig ezek segítségével sokkal gyorsabban megtalálhatjuk a minket érdeklő információkat. A következőkben néhány hasznos tanácsot írunk le, amelyekkel jobb keresési eredményeket érhetünk el. A Google keresőjének mindennapi használata során érdemes ezeket a trükköket alkalmazni, hogy eredményesebben juthassunk a kívánt információhoz.

Kulcsszavak helyes kiválasztása

A Google keresőjének használata közben nem szabad elfeledkeznünk arról a tényről, hogy a Google egy keresőprogram, tehát csak szofisztikált kulcsszavakra tudja nyújtani az elvárt eredményeket. Ahhoz, hogy azokat a találatokat kapjuk, amelyek bennünket érdekelnek, olyan kereső kifejezéseket érdemes használni, amelyeket a Google egyértelműen "megért". Ajánlott tőszavakra, nem ragozott kifejezésekre keresni, illetve több szóból álló keresést elindítani. A Google szabad szavas kereső, azaz a keresett kulcsszavak bárhol előfordulhatnak azokon az oldalakon, amelyeket találati listájában megjelenít.

Hatékonyabbá tesszük a keresést, ha több kereső kifejezést írunk be a keresőkbe. Ajánlott két vagy több szóösszetételt használni, amelyekkel a keresést specifikálni tudjuk. Ha németországi nyaralást tervezünk, akkor érdemes a "németország nyaralás", "németország vakáció" szópárokra keresni. Ugyanis ha csupán a "nyaralás"-ra vagy "németország"-ra keresünk rá, akkor olyan általános információkat kapunk, amelyek nem feltétlenül fontosak számunkra.

Nyelvi kérdés

A keresést még sikeresebbé tehetjük, ha adott nyelven indítjuk a keresést. A google.hu felületét használjuk, ha kimondottan magyar nyelvű forrás után keresünk. A speciális beállításokban kiválaszthatjuk, hogy a keresés

  • a weben,
  • magyar oldalak között,
  • magyarországi oldalak között történjen.

A legtöbb nyelven van már a Google-nek keresője. A google.com vagy google.co.uk oldalakat hívjuk be, ha angol nyelven szeretnénk keresni.

Keresési beállítások

Google vagy google?

A Google keresője nem tesz különbséget a kis- és nagybetű között, tehát ugyanazt a találati listát (SERP) kapjuk függetlenül attól, hogy tulajdonnevek kezdőbetűit kisbetűvel írjuk-e be.

Keresés szűkítése

Lehetőség van a keresést követően új keresést indítani módosított kulcsszavakkal a már meglévő találati lista szerint. Amennyiben szűkíteni szeretnénk a találati eredményeket, akkor használjuk a keresősáv alatt található beállítások → speciális beállítások menüpontot. Ezen az oldalon lehetőség van többek között nyelv, régió, pontos kifejezés, formátum vagy akár konkrét oldal alapján is tovább szűkíteni a keresést.

Speciális keresési beállítások

100 találat egyszerre

Ha meg akarjuk kímélni magunkat az oldalak közötti lépegetéstől, állítsuk be a kereső sáv alatt található "beállítások" → “keresési beállítások” gomb segítségével, hogy egy oldalon hány találatot jelenítsen meg a Google (választhatunk 10-es, 20-as, 30-as, 50-es és 100-as bontások közül).

Találatok száma

Egy elég is

Ha kevés az időnk, vagy bízunk abban, hogy a Google a számunkra legrelevánsabb oldalt adta ki első helyre, akkor a "Google keresés" helyett kattintsunk a "Jó napom van" gombra – így a találatok kilistázása nélkül közvetlenül érkezünk az első helyet megszerző oldalra.

Alapvető keresési operátorok

Vannak könnyen megtanulható jelek, amelyek segítségével a keresést még inkább pontosítani tudjuk. Ez azért fontos, mert így a Google a számunkra legrelevánsabb oldalakat tudja megmutatni. Ezek az ún. operátorok lehetőséget adnak az összetett keresésre, illetve arra, hogy előzetesen kiszűrjük a bennünket nem érdeklő információkat.

Szavak összekapcsolása

Ha a kifejezéseket idézőjelek közé tesszük, a Google olyan oldalak listáját nyújtja válaszként, amelyek relevánsak az idézőjelben található mindegyik kifejezésre, az általunk megadott sorrendben. Visszatérve az előző példához, a "németországi nyaralás" szavak idézőjeles használatával a két szó egy kifejezést alkot, és ezáltal csak olyan oldalak szerepelnek a találati listában, amelyekben a kifejezés ugyanígy szerepel.

Egyik a kettő közül

Az angol "OR" kötőszót akkor érdemes használni, ha a "vagy-vagy" feltétel szerint szeretnénk keresni. Ha például bizonytalanok vagyunk abban, hogy valóban Berlinben szeretnénk nyaralni, akkor kereshetünk ajánlatokat Londonra vonatkozólag is. Az "OR" (vagy) szócska közbevetésével az angol és a német nyaralás keresése egyidejűleg fog történni. A nyaralás berlin OR london kulcsszavakkal tehát olyan oldalakat érünk el, amelyek relevánsak vagy a londoni vagy a berlini nyaralásra.

Mínusz jel

Amennyiben a keresést még inkább specifikálni szeretnénk, használjuk a "-" jelet. Fontos, hogy az írásjel előtt hagyjunk szóközt! Használata akkor tanácsos, amikor valamilyen feltételt ki szeretnénk zárni. Ha fontos számunkra, hogy a nyaralás ne legyen körutazás, akkor a németország nyaralás -körutazás kifejezéssel indítsuk el a keresést.

Google AdWords

A WebMa az elsők között kezdett el Google AdWords hirdetésekkel foglalkozni itthon 2005-ben. Az elmúlt 13 évben folyamatosan fejlesztettük tudásunkat és képeztük magunkat. Szinte nincs olyan iparág, piac vagy üzleti helyzet, amelyben ne rendelkeznénk tapasztalattal.

Tovább

AdWords tréning

Az AdWords tréning során használható tudást adunk át az AdWords szakszerű alkalmazásáról, legyen szó cégvezetőkről, alkalmazottakról, marketing szakemberekről.

Tovább

Online marketing tanácsadás

Online marketing tanácsadás szolgáltatásunk keretein belül szakszerű segítséget nyújtunk, online marketing stratégiája kialakításához, legyen szó a rövid-, és hosszútávú célok kitűzéséről vagy az alkalmazandó online marketing eszközök meghatározásáról.

Tovább

AdWords kampány - Szöveges hirdetés

A szöveges hirdetés alapvetően a Keresési Hálózat jellemző hirdetési formája, azonban a Display Hálózaton is lehetőségünk van képi elemek nélküli, kizárólag szöveget tartalmazó hirdetések megjelenítésére...

Tovább

AdWords kampány - Képhirdetés

A képes hirdetések úgy funkcionálnak, mint a bannerek, de míg a banner esetében a fizetés megjelenések után történik, addig az AdWords képi hirdetéseknél választhatunk, hogy megjelenés után...

Tovább

Adwords kampány - Videohirdetés

A Google AdWords hirdetési rendszerében lehetőségünk van YouTube videóhirdetések létrehozására. Ezen reklámok célja a figyelemfelkeltés és a hatékonyság növelése a videó formátum által nyújtott vizuális...

Tovább

SEO vs. Google AdWords

A kersőoptimalizálás célja, hogy az organikus keresési találatok között előkelő helyen jelenjünk meg, míg az AdWords a fizetett találati listán biztosítja ugyanezt. Hogyan támogatják egymást?

Tovább

Hogyan hirdessünk a Google keresőben?

Az online hirdetésekre gondolva általában rögtön a fizetett keresőhirdetések jutnak eszünkbe, amelyek a Google organikus találati listája felett, “hirdetés” megjelöléssel jelennek meg. Hogyan használjuk okosan?

Tovább

A felhasználói szándék fontos a keresőkampányokban

Ha a felhasználó szándéka szerint csoportosítjuk kampányunk kulcsszavait, akkor válik lehetővé az, hogy a vásárlási folyamat minden lépésében a potenciális vásárlók szeme elé kerüljünk.

Tovább