Keresők

Az internetet kommunikálásra, szórakozásra, és nem utolsósorban keresésre használjuk. A webes kereséshez keresőket, keresőmotorokat használunk, amelyek kiadják azon weboldalakat, amelyek az általunk beírt kifejezésre (kulcsszóra) relevánsak. Az első négy találat fizetett hirdetés, melyet egy kis zöld vagy sárga biléta jelöl, melyen az “Ad” vagy a “Hirdetés” felirat található a nyelvi beállításoknak megfelelően. Ezzel jelzi a rendszer, hogy ezek szponzorált szöveges hirdetések, melyekért valaki fizetett. Az utána következő találatok az úgynevezett organikus találatok, melyek után nem kell fizetni a tulajdonosnak.

Organikus hirdetés

Bizonyos keresések esetén térkép találat is megjelenik. Ez általában éttermek vagy boltok esetében történik, mikor fontos, hogy hol helyezkedik el fizikailag.

Térkép találat

Ha egy konkrét boltra vagy vállalatra keresünk rá, akkor a jobb oldalon, a keresések mellett megjelenik külön a keresett bolt / vállalat és a legfontosabb információk róla (térkép, név, hely, nyitvatartás, telefonszám, stb)

WebMa találat

A Google sikere abban rejlik, hogy hasznos tartalmat nyújt a felhasználói számára, ezáltal egyre többen használják. Ehhez az szükséges, hogy tartalmas, releváns honlapokat adjon ki a találati listában egy-egy kereső kifejezésre. A Google fejlesztői rengeteg energiát fordítanak arra, hogy megállapítsák egy weboldal értékét, felhasználóbarát jellegét és információtartalmát. A Google számtalan szempontot vesz figyelembe, hogy értékelje a weboldalakat, eldöntse, melyik a jó honlap. Céljuk éppen az, hogy nehéz legyen mesterségesen az élre kerülni, anélkül, hogy valóban fontos lenne az adott honlap és tartalma.

A hirdetések megjelenítése is ugyanilyen elv alapján történik. A legfontosabb az, hogy a felhasználó a számára legrelevánsabb hirdetést lássa. Ezért van az, hogy a felhasználók számára nem válik idegesítővé, vagy kényelmetlenné a hirdetések megjelenése, hanem sokak még szeretik is, mert egyből a legfölső találattal megoldást kapnak a problémájukra.

Hogyan működnek a keresők?

A keresőmotorok két alrendszerből állnak, az egyik összegyűjti, a másik pedig kereshetővé teszi az internetes weboldalakon elérhető szöveges információkat. A gyűjtést végző rendszer neve keresőrobot (spider, crawler). A robot úgy viselkedik mint egy szörföző ember: linkek mentén járja be az internetet úgy, hogy a lehívott oldalakat le is menti. A lementett oldalakból aztán a második alrendszer tárgymutatókat, indexeket készít, amik segítségével gyorsan megtalálhatóak a kulcsszavakat tartalmazó weboldalak. A keresők működésének alapvető problémája az adott kulcsszavakat tartalmazó oldalak nagy száma (hiszen 20-30-nál több találatot nem tudunk átnézni), illetve ebből következően ezek rangsorolása. A különféle keresők különböző módszereket alkalmaznak a találatok rangsorának megállapítására.

A keresőkbe bekerüléshez nem kell más, mint legalább egy, az oldalunkra mutató link egy olyan oldalról, ami már megtalálható az adott keresőben. Az olyan lapokat, melyekre nem mutat link, előbb-utóbb kiszórják a keresők. Linkmarketinggel tudjuk az oldalunkra mutató linkek számát értékes és minőségi linkekkel bővíteni.

Google AdWords

A WebMa az elsők között kezdett el Google AdWords hirdetésekkel foglalkozni itthon 2005-ben. Az elmúlt 13 évben folyamatosan fejlesztettük tudásunkat és képeztük magunkat. Szinte nincs olyan iparág, piac vagy üzleti helyzet, amelyben ne rendelkeznénk tapasztalattal.

Tovább

AdWords tréning

Az AdWords tréning során használható tudást adunk át az AdWords szakszerű alkalmazásáról, legyen szó cégvezetőkről, alkalmazottakról, marketing szakemberekről.

Tovább

Online marketing tanácsadás

Online marketing tanácsadás szolgáltatásunk keretein belül szakszerű segítséget nyújtunk, online marketing stratégiája kialakításához, legyen szó a rövid-, és hosszútávú célok kitűzéséről vagy az alkalmazandó online marketing eszközök meghatározásáról.

Tovább

AdWords kampány - Szöveges hirdetés

A szöveges hirdetés alapvetően a Keresési Hálózat jellemző hirdetési formája, azonban a Display Hálózaton is lehetőségünk van képi elemek nélküli, kizárólag szöveget tartalmazó hirdetések megjelenítésére...

Tovább

AdWords kampány - Képhirdetés

A képes hirdetések úgy funkcionálnak, mint a bannerek, de míg a banner esetében a fizetés megjelenések után történik, addig az AdWords képi hirdetéseknél választhatunk, hogy megjelenés után...

Tovább

Adwords kampány - Videohirdetés

A Google AdWords hirdetési rendszerében lehetőségünk van YouTube videóhirdetések létrehozására. Ezen reklámok célja a figyelemfelkeltés és a hatékonyság növelése a videó formátum által nyújtott vizuális...

Tovább

SEO vs. Google AdWords

A kersőoptimalizálás célja, hogy az organikus keresési találatok között előkelő helyen jelenjünk meg, míg az AdWords a fizetett találati listán biztosítja ugyanezt. Hogyan támogatják egymást?

Tovább

Hogyan hirdessünk a Google keresőben?

Az online hirdetésekre gondolva általában rögtön a fizetett keresőhirdetések jutnak eszünkbe, amelyek a Google organikus találati listája felett, “hirdetés” megjelöléssel jelennek meg. Hogyan használjuk okosan?

Tovább

A felhasználói szándék fontos a keresőkampányokban

Ha a felhasználó szándéka szerint csoportosítjuk kampányunk kulcsszavait, akkor válik lehetővé az, hogy a vásárlási folyamat minden lépésében a potenciális vásárlók szeme elé kerüljünk.

Tovább