Google hálózatok

Alapvetően két fő hálózatot különböztetünk meg: a keresési (Search) és a tartalmi (Display) hálózatot. Ennek megfelelően a hirdetések vagy a keresőben (keresési hálózat - Search network), vagy egy weboldalon (tartalmi hálózat - Display network) jelennek meg, annak függvényében, hogy milyen hálózatra céloztuk a hirdetést és milyen célzási beállításokat alkalmaztunk.

A keresési hálózatba maga Google kereső, valamint azok a “partneroldalak” tartoznak, ahol az oldalon történő kereséshez a Google által biztosított megoldást alkalmazzák. A keresési hálózaton csak szöveges hirdetéseket lehet használni, amiket a keresési kifejezésekre lehet célozni kulcsszavakkal.

A tartalmi hálózatba olyan oldalak tartoznak, amelyek felületük egy részét bérbe adják a Google-nek, hogy ott hirdetések jelenhessenek meg. Ezek az oldalak terjedhetnek az egészen kicsi, személyes weboldalaktól a hatalmas látogatottságú portálokig, webshopokig, valamint a Google saját tulajdonú, szintén olyan nagyközönséget elérő oldalakig, mint pl. Gmail vagy YouTube. A tartalmi hálózattal az internetezők több mint 90%-át el lehet érni, a megfelelő célközönség eléréséhez többféle célzási lehetőség áll rendelkezésre. A tartalmi hirdetések lehetnek szövegesek, képiek, vagy akár videók. Videóhirdetésekre a YouTube hálózata további lehetőségeket is nyújt.

Egy szemléltető videó a két Google hálózatról, és az azok közötti különbségről:

Keresési hálózat

A keresési hálózatot mindenki ismeri, aki látott már szöveges hirdetést a normál találatok felett, amikor rákeresett egy témára. Az itt megjelenő hirdetések kulcsszó alapon vannak célozva, kattintásonként fizetünk azért, ha valaki a hirdetésre kattintva eljut a weboldalunkra. Mivel sokkal több a hirdető, mint ahány hirdetési hely rendelkezésre áll, ezért gyilkos verseny folyik, ilyenkor a kampány beállítás komoly szakértelmet kíván. Sok népszerű témában ezért magasabb, akár több száz forintos kattintási költséggel is számolnunk kell, míg másokat akár töredék áron is megvásárolhatunk.

A szöveges Google Ads hirdetés a legelterjedtebb és legnépszerűbb online reklám típus. A hirdetések szövege 95 karakter hosszúságú lehet. Ahogyan már az előzőekben említettük, a keresési hálózatba maga a Google kereső, valamint azok a “partneroldalak” tartoznak, ahol az oldalon történő kereséshez a Google által biztosított megoldást alkalmazzák. A keresési hálózat hirdetései a normál keresési találatok fölött és alatt jelennek meg, amennyiben a keresés tartalmaz olyan kulcsszavakat, amiket megcéloztunk, vagy kapcsolódik hozzá. A hirdetések csak szöveget tartalmazhatnak, és abból is csak limitált mennyiséget. Az, hogy ebbe a szűk karakterszámba megfelelő üzenet férjen, valamint hogy sikerüljön megtalálni az igazán releváns kereséseket, azoknak a kulcsszavait, mély szaktudást igényel.

A keresési hálózat működése:

Tartalmi hálózat

A tartalmi hálón való hirdetés fő célja hogy megtaláljuk azokat a weboldalakat az interneten, melyek látogatói potenciális vásárlói lehetnek a mi termékeinknek is. Ezt a tartalmi hálót úgy kell elképzelni, mint egy gigantikus újságos bódét, több millió nyomtatott újsággal, magazinnal, és könyvekkel, ahol mindenki találhat magának valami érdekeset. Képzeljük el, hogy ezen nyomtatványok közül oda tesszük a hirdetésünket, ahova csak akarjuk! Ha például biciklik árusításával foglalkozunk, kiválaszthatjuk az összes kerékpározással foglalkozó újságot, könyvet, de akár cikkeket is, és mellé ragaszthatjuk a hirdetésünket. Természetesen, ezen hirdetési helyek megtalálása jóval egyszerűbb a Google Ads rendszerében.

A tartalmi hálózaton képi és videó hirdetést is megjeleníthetünk, rendkívül precíz és sokféle célzási módon. Általában itt is kattintás alapon fizetünk, viszont a verseny kevésbé erős és általában a kattintási hajlandóság is alacsonyabb, így itt hirdetni jóval olcsóbb, mint a keresési hálózaton. Ugyanakkor a tartalmi hirdetések esetén nem csak a kattintás fontos, hanem a hirdetések megjelenése (igen kifejező az angol kifejezés, az Impression, avagy “benyomás”). A képes hirdetések felkeltik az érdeklődést, ami után a felhasználó rákeres a termékre/cégre, így két hálózat együttes alkalmazása hozza mindig a legjobb eredményt!

Általában itt is kattintási alapon fizetünk, viszont jóval olcsóbban, mint a keresési hálózaton. Ennek fő oka az alacsonyabb kattintási hajlandóság, mivel a hirdetések más tartalmak mellett, azokhoz többé vagy kevésé kapcsolódva jelennek meg. Ugyanakkor emiatt a tartalmi hirdetésekkel költséghatékony módon lehet felkelteni az érdeklődést, növelni a márkaismertséget. Sokszor egy képes hirdetés megjelenése később kereséshez vezethet, tehát a két hálózat együttes alkalmazása jobb eredményt biztosíthat.

A hirdetésmegjelenések mellett a Google Ads rendszere a “látható” megjelenéseket is tudja mérni. Ezek olyan megjelenések, ahol a hirdetés legalább 50%-a minimum 1 másodpercre megjelent a felhasználó képernyőjén. Ha a tartalmi hálózaton csak az ismertség növelése a célunk, kattintásonk helyett fizethetünk 1000 látható megjelenésért is.

A tartalmi hálózat működése:

Profi Google- vagy Facebook hirdetésekre van szüksége? Keressen minket bizalommal!

Google Ads

A WebMa az elsők között kezdett el Google Ads hirdetésekkel foglalkozni itthon 2005-ben. Az elmúlt 13 évben folyamatosan fejlesztettük tudásunkat és képeztük magunkat. Szinte nincs olyan iparág, piac vagy üzleti helyzet, amelyben ne rendelkeznénk tapasztalattal.

Tovább

Google Ads tréning

Az Google Ads tréning során használható tudást adunk át a Google Ads szakszerű alkalmazásáról, legyen szó cégvezetőkről, alkalmazottakról, marketing szakemberekről.

Tovább

Facebook hirdetések

Ahhoz, hogy Facebook hirdetési kampányaink hozzák a várt eredményt, az üzleti célunknak megfelelő hirdetésformátumot, célzást, mérést kell alkalmaznunk. Ebben nyújtunk szakértő segítséget.

Tovább

Google Ads kampány - Szöveges hirdetés

A szöveges hirdetés alapvetően a Keresési Hálózat jellemző hirdetési formája, azonban a Display Hálózaton is lehetőségünk van képi elemek nélküli, kizárólag szöveget tartalmazó hirdetések megjelenítésére...

Tovább

Google Ads kampány - Képhirdetés

A képes hirdetések úgy funkcionálnak, mint a bannerek, de míg a banner esetében a fizetés megjelenések után történik, addig a Google Ads képi hirdetéseknél választhatunk, hogy megjelenés után...

Tovább

Google Ads kampány - Videohirdetés

A Google Ads hirdetési rendszerében lehetőségünk van YouTube videohirdetések létrehozására. Ezen reklámok célja a figyelemfelkeltés és a hatékonyság növelése a videó formátum által nyújtott vizuális...

Tovább

Márkaépítés a Google Display hálózaton

Büdzsécsökkentés vagy értékesítés-visszaesés esetén rögtön előtérbe kerülnek az online hirdetések, mivel ezek jellemzően pontosabban mérhetőek és jobb megtérüléssel is kecsegtetnek, mint az offline hirdetések.

Tovább

Minden, amit a YouTube hirdetésekről tudni érdemes

A YouTube a modern tévé! A korábbi tévéhirdetések modern megfelelője, követve a felhasználói szokások változását és a korábbi lineáris médiafogyasztás multiscreen irányba tolódását. Ismerjük meg!

Tovább

Hogyan hirdessünk a Google keresőben?

Az online hirdetésekre gondolva általában rögtön a fizetett keresőhirdetések jutnak eszünkbe, amelyek a Google organikus találati listája felett, “hirdetés” megjelöléssel jelennek meg. Hogyan használjuk okosan?

Tovább

Tájékoztató a Covid-19 koronavírus kapcsán

Kedves Partnerük!

Sok más céghez hasonlóan, kollégáink egészségének megóvása érdekében a WebMa csapata nagyrészt home office-ban dolgozik, de a hirdetési kampányok kezelése, valamint vállalt online marketing feladataink ellátása zavartalan.

Elérhetőek vagyunk emailben és vezetékes-, valamint mobilszámainkon. A kollégáinkkal történő személyes találkozóra korlátozottan van lehetőség, de Google Meet videómegbeszélésre - egyeztetett időpontban - természetesen rendelkezésre állunk.

Tájékoztató a Covid-19 koronavírus kapcsán

Üdvözlettel:
WebMa csapata

Bezár