Kulcsszavak a Google AdWordsben

A kulcsszavak azok a szavak vagy kifejezések amelyeket azért használunk, hogy segítségükkel a termékünk, vagy szolgáltatásunk a felhasználók keresései után a lehető legtöbb találattal párosuljon. A kulcsszavak kiválasztása rendkívül fontos az AdWords kapmányaink sikerességének szempontjából. A megfelelően kiválasztott, releváns kulcsszavak segítségével pontosan azokhoz a felhasználókhoz juttathatjuk el hirdetésünket, akikhez és amikor akarjuk.

Hasznos tanácsok ahhoz, hogyan válasszunk kulcsszavakat:

Mik azok a kulcsszóegyezések, és hogyan használjuk őket?

Egy AdWords kampány során, a felhasználók által beírt különböző kulcsszavakra hirdetések jönnek elő, mely szavakra licitálhatunk különböző összegekkel relevanciájuk függvényében. A licitáláson felül azonban más taktikákkal is befolyásolható kampányunk sikere. Az egyik legfontosabb ilyen stratégia a kulcsszóegyezések használata.

Vegyünk példának egy bankot amely “magas hozamú folyószámla” kibocsátásával szeretné reklámozni magát. Maga a “magas hozamú folyószámla” pontos kifejezésre nagy valószínűséggel viszonylag kevés felhasználó fog rákeresni. Ezért találta ki a Google az úgynevezett “általános egyezést”, amely alapértelmezett beállítás az AdWords rendszerében minden beírt kulcsszóra. Ez azt jelenti, hogy bármilyen kifejezésre, amelyben azonos vagy hasonló szavak szerepelnek, mint az általunk megadott kulcsszó/ kulcsszavak, feldobhatja a hirdetésünket. Így a “magas hozam” a “folyószámla” illetve a hasonló kifejezésekre és szinonímákra is, mint például a “legjobb befektetések” szókapcsolatra is megjeleníti hirdetésünket.

Milyen Google AdWords kulcsszóegyezési sémák léteznek?

Amikor szöveges hirdetést készítünk, a következő kulcsszóegyezési sémák közül választhatunk:

  • Általános egyezés
  • Módosított általános egyezés
  • Kifejezés egyezés
  • Pontos egyezés

Mindegyik kulcsszóegyezési formának megvannak az előnyei és a hátrányai, és mindig az adott kampány illetve termék természetétől függ, hogy melyiket a legcélszerűbb választanunk.

Általános egyezés

Az általános egyezés az alapértelmezett kulcsszóegyezési séma, amely a legszélesebb közönség elérésében nyújt segítséget. Ezen egyezési típus használatakor megengedjük a hirdetésünknek, hogy megjelenjen mind azon kereséseknél, amelyeknél bármelyik szó vagy kifejezés, bármilyen sorrendben egyezik az általunk megadott kulcsszóval. Mivel ezzel az kulcsszóegyezési formával rendkívül széles közönséget tudunk elérni, hátrányként megemlíthető, hogy sok esetben irreleváns keresésnél is felkerülhet hirdetésünk, amely sok esetben felesleges kattintásokat és költségeket eredményez számunkra.

Módositott általános egyezés

A módosított általános egyezést nevezhetjük akár aranyközépútnak is az általános egyezés és a többi, restriktívebb kulcsszóegyezési séma között. Az általános egyezéshez hasonlóan, széles tömegek érhetőek el vele, de sokkal nagyobb kontrollt érünk el hirdetésünk felett azzal, hogy „rögzítünk” bizonyos kulcsszavakat a kifejezéseinkben a „+” jel használatával. Amikor „+” jelet teszünk egy kulcsszó elé, azt az AdWords úgy fogja értelmezni, hogy annak a bizonyos szónak benne kell lennie a beírt kifejezésben.

Kifejezésegyezés

A kifejezésegyezés az általános egyezéshez hasonlóan rendkívül sokoldalú, azonban csakúgy, mint a módosított általános egyezés, jóval nagyobb kontrollt ad hirdetésünk felett. A hirdetés csak abban az esetben jelenik meg a felhasználóknak, ha ugyanabban a sorrendben jelenik meg, mint az általunk megadott kulcsszavak, előtte és utána viszont bármi más kulcsszó beírása lehetséges.

Pontos egyezés

A pontos egyezés az Adwords által kínált legspecifikusabb és legrestriktívebb kulcsszóegyezési séma. Ezzel a típusú egyezéssel a felhasználók számára kizárólag akkor jelenik meg a hirdetésünk, amikor az keresőbe beírt szavak, kifejezések pontosan megegyeznek az általunk megadott kulcsszóval.

Hogyan befolyásolják egyes kulcsszóegyezések az eredményeinket?

A kulcsszóegyezés kiválasztásának nagyon komoly hatása lehet az AdWords kampányunk kimenetelére nézve. Használatukkal szűkíthetjük illetve tágíthatjuk az elérni kívánt célközönséget, ezzel egy időben pedig kontrollálhatjuk költségeinket is. Ugyancsak elkerülhetjük a felesleges kattintásokat, így nem fog a költségvetésünk kifolyni a kezeink közül. Helyes használatukkal a kifejezéseink minőségi mutatóit is javíthatjuk, így tovább csökkenthetjük költségeinket is.

Mik azok a kizáró kulcsszavak?

Egy Google AdWords kampányban, a kizáró kulcsszavak biztosítják hogy a hirdetéseink ne jelenjenek meg bizonyos kulcsszavakra és kifejezésekre. Ez egy rendkívül fontos eleme a hirdetéseink optimalizálásának, hiszen rengeteg extra költségtől kímélhetjük meg magunkat ha különböző, számunkra nem releváls kulcsszavakat kizárunk a célzási stratégiánkból. Például, ha valaki a „Budapesti szálloda” kulcsszóra hirdet, de nem szeretné, hogy hirdetése megjelenjen a „Budapesti szállodai munka” kifejezésre, akkor utóbbi kifejezés kizárásával tovább szűkítheti a célzást a potenciális vásárlók megtalálásának érdekében.

Hogyan készíthetünk negatív kulcsszólistákat?

A kizárandó kulcsszavak megtalálására a leghatékonyabb módszer a felhasználók keresési magatartásának elemzésén alapul. Ezt a Google AdWords rendszerében kétféleképpen tudjuk végrehajtani a „kulcsszó tervező” illetve a „keresési kifejezések” segítségével.

Kizáró kulcsszólista készítése a „Kulcsszó tervező” segítségével

Az AdWords Kulcsszó tervező alkalmazása alapvetően nem kizáró kulcsszavak keresésére készült, éppen ellenkezőleg, kulcsszavak és kifejezések keresésére. Ennek ellenére tökéletesen használható kizáró kulcsszavak kereséséhez, is mivel kulcsszó beírása esetén megmutatja az adott szóra leggyakrabban használt kifejezéseket a hozzájuk tartozó keresési statisztikákról és az aukciós versenyről is.

Negatív kulcsszólista készítése „keresési kifejezések” riport segítségével

A keresési kifejezések menüpont pontosan megmutatja azon szavak és kifejezések listáját, melyekre hirdetésünk megjelent. Amikor elegendő adat összegyűlt kampányunk elindítása után, ezen eszköz segítségével kiválogathatjuk a nekünk nem tetsző, termékünk számára nem releváns kifejezéseket, és kizáró kulcsszólistába gyűjthetjük őket. Így meggyőződhetünk róla, hogy hirdetésünk többet nem jelenik meg azokra a szavakra és kifejezésekre, melyeknek alig vagy egyáltalán nincs esélyük konverzióra az oldalunkon.

Konkurencia kutatás kizáró kulcsszavakhoz

A főbb kulcsszavainkra való keresés Google-ön egy tökéletes kiindulópont első negatív kulcsszó listánk előkészitéséhez. Minden ami az első néhány oldalon a szemünk elé kerül organikus találatként, a Google relevánsnak találja a beírt kulcsszóra. Ezek közül aztán válogathatunk, melyek lennének kedvezőtlenek a Google AdWords kampányunk során. Példa: Ha cégünk keménykötésű naptárak árusításával foglalkozik, nagy valószínűséggel a „kalendárium” kifejezés szerepelni fog a preferált kulcsszavak között AdWords kampányunk elindításánál. A keresőbe beírva azonban 10 találatból 3 online kalendáriumokra mutat, amik teljesen irrelevánsak esetünkben. Így egyértelmű, hogy az „online kalendárium” kifejezés felkerül a kizáró kulcsszavak közé, még a kampány elindítása előtt.

Google AdWords

A WebMa az elsők között kezdett el Google AdWords hirdetésekkel foglalkozni itthon 2005-ben. Az elmúlt 13 évben folyamatosan fejlesztettük tudásunkat és képeztük magunkat. Szinte nincs olyan iparág, piac vagy üzleti helyzet, amelyben ne rendelkeznénk tapasztalattal.

Tovább

AdWords tréning

Az AdWords tréning során használható tudást adunk át az AdWords szakszerű alkalmazásáról, legyen szó cégvezetőkről, alkalmazottakról, marketing szakemberekről.

Tovább

AdWords kampány tanácsadás

Amennyiben konkrét tanácsra van szüksége AdWords témában, vagy nem tudja, merre induljon el, jelentkezzen személyre szabott, egyéni AdWords tanácsadásunkra!

Tovább

Mennyibe kerül az AdWords-zel hirdetni

Egy AdWords kampány ára alapvetően két részből tevődik össze: egyrészt az ügynökségnek/szakértőnek fizetett díjból, aki a kampányt felállítja és kezeli, valamint a hirdetési büdzséből, amit közvetlenül...

Tovább

AdWords fizetési rendszere

AdWords fiókját érvényes email címmel és jelszóval hozhatja létre. Az Önnek megfelelő számlázás érdekében az alábbi három beállítást kell elvégezni: megfelelő pénznem megválasztása, számlázási adatok megadása...

Tovább

Hogyan működik a Google AdWords licitrendszere

Alapvetően az AdWords rendszerben a hirdetéseinkért kattintásonként kell fizetni, maguk a hirdetések pedig egy “árverés” alapján kerülnek megjelenítésre. Ebben az “árverésben” minden hirdető egy…

Tovább

Márkaépítés a Google Display hálózaton

Büdzsécsökkentés vagy értékesítés-visszaesés esetén rögtön előtérbe kerülnek az online hirdetések, mivel ezek jellemzően pontosabban mérhetőek és jobb megtérüléssel is kecsegtetnek, mint az offline hirdetések.

Tovább

Mi az a kulcsszókutatás és miért fontos?

A Google AdWords keresőkampányok szempontjából kiemelten fontos, hogy milyen, a termékhez/szolgáltatáshoz releváns kulcsszavakra keresnek az emberek. Hogy erre választ kapjunk, kulcsszókutatást kell végeznünk.

Tovább

Hogyan hirdessünk a Google keresőben?

Az online hirdetésekre gondolva általában rögtön a fizetett keresőhirdetések jutnak eszünkbe, amelyek a Google organikus találati listája felett, “hirdetés” megjelöléssel jelennek meg. Hogyan használjuk okosan?

Tovább