Adwords kampány beállítások

Sajnos sok esetben az AdWords kampányok azért nem sikeresek, mert sem a kampányok megtervezése és sem a kampánybeállítások nem szakszerűen történtek. A profin beállított AdWords kampányok nem csak több értékes látogatót eredményeznek, hanem rövidebb idő alatt meg is térülnek. Magasabb konverziót eredményeznek, alacsonyabb az egy kattintásra eső átlagos költség, tehát ugyan azzal a költségkerettel hatékonyabban gazdálkodik.

Kampánytípus és nyelv beállítása

Az első fontos dolog, amit el kell dönteni egy kampány létrehozásánál, az a kampány típusa. Több lehetőség közül választhatunk, de a leggyakrabban használt kampány a keresési, a display és a videó kampány, melyek mind más céllal és más módon működnek.

Az AdWords kampánybeállítás első lépéseként arról kell döntenünk, hogy normál vagy összes szolgáltatás beállítással futtassuk a kampányt. A normál beállítást az AdWords a kezdő hirdetőknek ajánlja, míg az összes beállítást a haladóknak.

Ezek után a kampány földrajzi megjelenését és a nyelvét kell meghatározni. Ha célcsoportunk az olasz turisták, akkor ajánlott olasz nyelvű AdWords hirdetést indítani az olasz nyelvű Google-n és annak olasz nyelvű partneroldalain.

Kampánytípus és nyelv beállítása

Költségkeret és speciális beállítások

Kampánytípus és nyelv beállítása

Ezt követi az ajánlattételi stratégia, valamint költségkeret meghatározása. Az ajánlattételi stratégiánál választhatunk többek között kézi cpc-t, konverzió optimalizálót vagy költségkeret optimalizáló, azonban először ajánlott a Manuális: Kézi CPC-t kiválasztani. A költségkeret meghatározásánál azt állítjuk be, hogy egy nap mennyit szeretnénk költeni az adott kampányra. A speciális megjelenítési mód beállítások alatt választhatunk, hogy a hirdetések normál vagy gyorsított módon jelenhetnek meg, tehát hogy a Google időben egyenletesen jelenítse meg vagy pedig a lehető leggyorsabban futtassa le a hirdetéseket.

A speciális beállítások alatt többek között megadhatjuk a hirdetés ütemezést, azaz, hogy melyik nap mely óráiban jelenjenek meg a hirdetéseink, valamint adhatunk a kapmánynak egy kezdő és egy vég dátumot, melynél a hirdetések automatkusan elindulnak vagy megállnak. Ezen kívül lehetőségünk van meghatározni a hirdetésrotációt, mely során arról döntünk, hogy a hirdetéseinket a teljesítményük alapján ítélje meg, tehát a jobban teljesítő hirdetések gyakrabban jelenjenek meg, vagy pedig teljesítménytől függetlenül mindegyik hirdetés azonos gyakorisággal jelenjen meg. Például egy ebéd kiszállítással foglalkozó étteremnek érdemes az AdWords hirdetését hétköznapra a délelőtti órákra összpontosítania.

Az előbbiekben összegyűjtött alapbeállításokat követik a hirdetéscsoportokra vonatkozó egyedi beállítások, mint pl. a kulcsszavak egyedi érkezési oldalának, egyedi maximum ajánlatának a meghatározása vagy a dinamikus és negatív kulcsszavak beállítása.

Az AdWords kampány beállítást folyamatos monitoring követi, amely az első időszakban különösen fontos a kampány optimalizálás miatt.

Google AdWords

A WebMa az elsők között kezdett el Google AdWords hirdetésekkel foglalkozni itthon 2005-ben. Az elmúlt 13 évben folyamatosan fejlesztettük tudásunkat és képeztük magunkat. Szinte nincs olyan iparág, piac vagy üzleti helyzet, amelyben ne rendelkeznénk tapasztalattal.

Tovább

AdWords tréning

Az AdWords tréning során használható tudást adunk át az AdWords szakszerű alkalmazásáról, legyen szó cégvezetőkről, alkalmazottakról, marketing szakemberekről.

Tovább

Stratégiai online marketing tanácsadás

Az online marketing egy hihetetlenül gyorsan fejlődő, óriási terület, amelyben hatványozottan igaz, hogy az információ hatalom. Az AdWords, Analytics, a közösségi média, a tartalom marketing mind csak egy-egy szelete ennek az óriási univerzumnak.

Tovább

Hogyan működik a Google AdWords licitrendszere

Alapvetően az AdWords rendszerben a hirdetéseinkért kattintásonként kell fizetni, maguk a hirdetések pedig egy “árverés” alapján kerülnek megjelenítésre. Ebben az “árverésben” minden hirdető egy…

Tovább

Hogyan lehet célozni a Google AdWords hirdetést

A keresőben jellemzően azt tudjuk megadni, hogy milyen keresési kifejezés begépelésekor jelenjen meg egy hirdetésünk. Természetesen itt is számos finom beállításra van lehetőség - pontosan mit írjanak be...

Tovább

AdWords kampány mutatók

Az Google AdWords akkor számol megjelenítést (impression), ha a hirdetés megjelenik a Google hirdetési hálózatain, például a Google.com-on vagy más megjelenítői webhelyen és alkalmazásokban...

Tovább

Mi kell egy sikeres AdWords kampányhoz?

Mi az AdWords ügynökség feladata és milyen felelőssége van az ügyfélnek abban, hogy a fizetett ppc hirdetések hozzák a várt eredményt? Az AdWords nem oldja meg alapvető stratégiai problémáinkat.

Tovább

Milyen kérdéseket tegyünk fel a PPC ügynökségünknek?

Nem csak a PPC ügynökségen múlik, hogy sikeres lesz-e az online marketing kampány. Nagyon fontos, hogy ügyfélként megfelelően informáljuk őket és tudjuk, hogy mit kell kérdeznünk tőlük.

Tovább

SEO vs. Google AdWords

A kersőoptimalizálás célja, hogy az organikus keresési találatok között előkelő helyen jelenjünk meg, míg az AdWords a fizetett találati listán biztosítja ugyanezt. Hogyan támogatják egymást?

Tovább