Nem tudom mérni a teljesítményemet

Google Analytics nélkül vakon repülünk...

Amennyiben Önök jelenleg szinte semmilyen méréssel nem rendelkeznek, úgy egy olyan versenyelőnytől fosztják meg magukat, amely a mai válságos időkben szinte irreális kockázatot jelent. Ráadásul teljesen feleslegesen, mert már néhány egyszerű lépés és pár óra időbefektetés is gyökeresen javíthatna a helyzetükön.

Nem tudom mérni a teljesítményemet

Először is derítse ki pillanatok alatt, hogy a weboldala forráskódjában benne van-e a Google Analytcs kód. Ezt két gombnyomással magunk is kideríthetjük, ehhez a Google nyújt is egy roppant egyszerű leírást. Amennyiben a kód el van helyezve, nincs más dolgunk mint “kideríteni”, hogy hogyan tudunk belépni a saját fiókunkba. Ha ez bármilyen okból lehetetlen, akkor újra el kell helyeznünk a kódot, viszont ebben az esetben elveszítjük az időközben összegyűlt historikus adatokat.

Amennyiben eddig nem volt mérésünk, első lépésként mindenképp el kellene helyezniük a teljesen ingyenes Google Analytics mérőkódot a weboldalukban, amely gyakorlatilag azonnal elkezdi szállítani a pontos adatokat a weboldalunk teljesítményéről és a látogatók viselkedéséről. Amennyiben van mérésünk, csak nem tudunk róla, úgy annyival jobb a helyzet, hogy legalább rendelkezésre állnak és hozzáférhetőek a historikus adatok. Bár a webanalitika egy rendkívül komplex és egyre intenzívebben fejlődő terület, a semmihez képest még a legegyszerűbb adatok áttekintése is hihetetlenül hasznos információt jelent:

  • Hány látogatóm van, és honnan érkeznek?
  • Mennyi időt töltenek az oldalamon? Rögtön elhagyják, vagy alaposan átolvassák?
  • Hol veszítem el a legtöbbet, hol lépnek ki tömegesen az oldalról?
  • Melyik a legnépszerűbb aloldalam?
  • Mire vagyok valójában megtalálható a keresőben? Milyen kulcsszavakra érkeztek az oldalamra? Relevánsak egyáltalán üzletileg nekem ezek a kulcsszavak?
  • Milyen városokból, országokból jönnek az érdeklődők? Üzletileg tudok-e kezdeni ezzel az információval valamit? Például lehet, hogy érdemes lenne egy angol oldalt is készítenem?

Természetesen ennél sokkal pontosabb és részletesebb adatokat is láthatunk az Analyticsben, főleg ha megfelelően van beállítva – például mérünk célokat, eseményeket, mint egy bizonyos aloldalra érkezés, email vagy űrlapküldés, pdf letöltés, stb. de a részletes adatok mélyebb megértéséhez már a rendszer megértésében is el kell mélyülnünk.

Nem tudja mérni online eredményeit? Vegye fel velünk a kapcsolatot és segítünk az Analytics beállításában!

Analytics tréning

A Google Analytics segítségével honlapunk adatait hasznos információkká alakíthatjuk, amelyek segítségünkre lehetnek különböző stratégiai döntések meghozatalában.

Tovább

Google Analytics mérések beállítása

Az Analytics mérések professzionális beállítása elengedhetetlen, ha hasznos és pontos adatokhoz szeretne jutni, amelyek ténylegesen segíteni fogják az online folyamatok megértésében.

Tovább

Google Analytics tanácsadás

Analytics tanácsadás szolgáltatásunk keretein belül szakmai tanácsokkal látjuk el, a vállalkozás szempontjából releváns témákban, amelyek segítségével növelheti online jelenléte hatékonyságát.

Tovább

Több csatornás konverzió elemzés

Ahhoz, hogy világos képet kapjunk arról, melyik csatorna mennyiben járult hozzá egy-egy konverzióhoz a weboldalunkon, többcsatornás konverzió elemzést kell végeznünk, illetve figyelembe vennünk az ún. attribúciós modelleket.

Tovább

Mit tudhatok meg az Analyticsből

A rövid válasz az, hogy mindent, ami az oldalon történik. Megismerhetjük a látogatóink összetételét: nem, kor, földrajzi eloszlás, hogy milyen eszközt használnak, illetve hogy jártak-e már korábban az oldalon...

Tovább

Online marketing: mit érdemes mérni és hogyan?

Pontosan beállított online mérésekkel világosan láthatjuk, hogy mely online megjelenéseik hoznak eredményt és melyek nem és ez alapján optimalizálhatjuk költéseinket. A Google Analytics ebben segít.

Tovább

Mostantól ellenőrizheti, hogy mennyire gondosan kezeli ügynöksége az ön Google Ads kampányait

Az információs asszimetria miatt az ügyfelek sokszor nem tudták felmérni, hogy ügynökségük megfelelően kezeli-e kampányaikat vagy sem. Erre megoldásként a Google Ads rendszere most jelezni, hogy mennyire kidolgozottak a kampányok.

Tovább

Mi kell egy sikeres Google Ads kampányhoz?

Mi a Google Ads ügynökség feladata és milyen felelőssége van az ügyfélnek abban, hogy a fizetett ppc hirdetések hozzák a várt eredményt? Az Google Ads nem oldja meg alapvető stratégiai problémáinkat.

Tovább

Tájékoztató a Covid-19 koronavírus kapcsán

Kedves Partnerük!

Sok más céghez hasonlóan, kollégáink egészségének megóvása érdekében a WebMa csapata nagyrészt home office-ban dolgozik, de a hirdetési kampányok kezelése, valamint vállalt online marketing feladataink ellátása zavartalan.

Elérhetőek vagyunk emailben és vezetékes-, valamint mobilszámainkon. A kollégáinkkal történő személyes találkozóra korlátozottan van lehetőség, de Google Meet videómegbeszélésre - egyeztetett időpontban - természetesen rendelkezésre állunk.

Tájékoztató a Covid-19 koronavírus kapcsán

Üdvözlettel:
WebMa csapata

Bezár