Célzási lehetőség

Célzási lehetőségek: Demográfia

A demográfiai célzás lehetőség biztosít, hogy meghatározza a célcsoportját, kor, nem és szülői állapot szerint. Ennek a célzási módszernek a segítségével specifikusan célozhatja a különböző életszakaszban lévő potenciális vásárlóit, hogy a terméke illetve szolgáltatása szempontjából legrelevánsabb üzenetet juttathasson el számukra. A Google a hirdetéseket olyan demográfiai adatok alapján jeleníti meg, amelyeket webhely szolgáltatóktól kapnak vagy amelyeket a Google-profilok (pl. Gmail fiók) alapján következtet ki.

A demográfiai célzással azokat az ügyfeleket érheti el, akik nagy valószínűséggel az Ön által kijelölt demográfiai csoportokba tartoznak. Ezek a demográfiai csoportok a következők lehetnek:

  • Életkor: „18-24”, „25-34”, „35-44”, „45-54”, „55-64”, „65 vagy több”, „ismeretlen”
  • Nem: („nő”, „férfi”, „ismeretlen”)
  • Szülői állapot: („szülő”, „nem szülő”, „ismeretlen”)

Ha a vállalkozás egy bizonyos életkorú, nemű vagy szülői állapotú vevőkörre specializálódott, érdemes ezt a közönséget megcélozni a hirdetésekkel, mert ezek az emberek nagyobb valószínűséggel mutatnak érdeklődést a kínált termékek vagy szolgáltatások iránt. A demográfiai célzást más célzási lehetőségekkel, például érdeklődési szegmensekkel vagy piacon belüli szegmensekkel is kombinálhatja, ha még szűkebb ügyfélbázist szeretne elérni.

Demográfiai célzás

Például ha van egy vállalkozása, amely divatos gyerekruhákat értékesít, akkor ha az üzenetét azoknak a a 25-34 év közötti nőknek jeleníti meg, akiknek gyermeke van és érdeklődnek a divat iránt, sokkal nagyobb az esélye, hogy olyan személyeket ér el hirdetéseivel, akik nagyobb valószínűséggel vásárnak is Öntől. Ezzel a módszerrel jelentős hirdetési költséget spórolhat meg, mivel sokkal kisebb a valószínűsége, hogy olyan személyek kattintatnak majd a hirdetésére, akiknek nem áll szándékában gyerek ruhákat vásárolni.

Ha adott demográfiai csoportnál meghatározott ajánlatot állít be, azzal magasabb befektetés arányos megtérülést (ROI-t) érhet el mivel azoknak a személyeknek fog megjelenni a hirdetése, akik nagy valószínűséggel meg is vásárolják a termékeit.

Melyik Google platformon alkalmazható ez a targetálási módszer?

A különböző demográfiai jellemzők alapján való célzási lehetőségek beállítása Google platformonként eltérő lehet, a következőkben összefoglaljuk, mely platformokon érhető el a demográfiai célzás:

  • Nem szerinti targetálás: Auto, Search, Gmail, Youtube, GDN, DS (DoubleClick Search), DBM (Double Click Bidding Manager)
  • Életkor szerinti targetálás: Auto, Search, Gmail, Youtube, GDN (Google Display Network)
  • Szülői állapot: Auto, Gmail, Youtube, GDN (Google Display Network)

Célzási lehetőségek: Érdeklődés

Az érdeklődés szerinti célzás lehetőséget biztosít, hogy a potenciális vevőit érdeklődési köre alapján célozhassa, ennek megfelelő hirdetéseket jeleníthessen meg számukra. Az érdeklődési kör szerinti célzás lényege, hogy a Google érdeklődési kategóriákba sorolja a felhasználóit az internetes aktivitásuk alapján. A Google partner oldalain elhelyezett cookie-k segítik megérteni a felhasználók online viselkedését, például, hogy milyen típusú oldalakat látogatnak, ezen információk alapján pedig érdeklődési kategóriákba sorolják őket.

Például, ha a felhasználó általában sport oldalakat böngészik vagy sportos videókat néz a Youtube-on, a Google hirdetési rendszere sporttal kapcsolatos termékeket fog megjeleníteni számára a partner oldalain.

A érdeklődés szerinti célzás csoportján belül, három különböző szegmenst különböztetünk meg, az érdeklődési szegmenst, az egyéni érdeklődési szegmenst és a piacon belüli szegmenst.

Érdeklődési szegmensek

Ha sok új potenciális ügyfelet szeretne elérni, és meg szeretné velük ismertetni a vállalkozását, érdemes a célzásnál ezen közönségek közül választania.

Ezeket a közönségeket olyan vállalkozások számára alakították ki, amelyek már futtatnak tévéhirdetést, és elfogadható áron szeretnék kiterjeszteni a tévés kampány elérését az online környezetre.

Néhány példa az érdeklődési szegmensek közül:

  • Lakások és albérletek
  • Kerékpározás
  • Régi filmek
  • Kultikus filmek és művészfilmek
  • Egészséges táplálkozás
  • Zenei videók, stb

Egyéni érdeklődési szegmens

Az egyéni érdeklődési szegmensekkel a hirdetők olyan közönségeket hozhatnak létre, amelyek sokkal jobban igazodnak a márkához, mint a széleskörű, érdeklődési szegmensek.

Például ahelyett, hogy sportrajongókat próbálná elérni, egy futócipőket gyártó vállalatnak érdemesebb a Budapest Maraton résztvevőit megcéloznia. Az egyéni érdeklődési szegmensek segítségével a cipőgyártó vállalat meghatározhatja közönségét azáltal, hogy, szabadabb érdeklődési köröket ad meg kulcsszavakként, és/vagy URL-eket használ az egyéni érdeklődési körök létrehozásánál. Az URL-ek megadásával létrehozható az ideális ügyfelet megtestesítő téma. Meghatározhatjuk például, hogy a maratonfutas.hu webhely a maratonfutásról, edzéstervekről, alapvető táplálkozásról és egyéb maratonhoz kapcsolódó témákról szól, és így elérhetjük azokat, akik hasonló témákra keresnek rá, függetlenül attól, hogy a maratonfutas.hu webhelyet meglátogatják-e.

Piacon belüli szegmens

Érdemes lehet az e kategóriába tartozó szegmensek közül választania, ha olyan ügyfeleket szeretne megszólítani, akik már a piacon vannak, azaz aktívan fontolgatják az Önéhez hasonló termék vagy szolgáltatás vásárlását. A hirdetőknek lehetősége van az összes Google Ads által támogatott nyelven használni a piacon belüli szegmenseket.

A piacon belüli szegmenseket főleg azoknak a hirdetőknek alakították ki, akik elsősorban a legnagyobb valószínűséggel vásárló fogyasztóktól szeretnének konverziót elérni. A piacon belüli szegmenseket érdemes lehet a remarketing lehetőségével kombinálni, mivel fokozhatják egymás teljesítményét és segíthetnek a vásárláshoz közel járó ügyfelek elérésében.

Néhány példa a célozható piacon belüli szegmensek közül:
  • Szépségápolási termékek és szolgáltatások
  • Gyerek-, és bébi temrékek
  • Üzleti szolgáltatások
  • Oktatás
  • Otthon és kert
  • Ingatlan stb.

Profi Google- vagy Facebook hirdetésekre van szüksége? Keressen minket bizalommal!

Google Ads

A WebMa az elsők között kezdett el Google Ads hirdetésekkel foglalkozni itthon 2005-ben. Az elmúlt 13 évben folyamatosan fejlesztettük tudásunkat és képeztük magunkat. Szinte nincs olyan iparág, piac vagy üzleti helyzet, amelyben ne rendelkeznénk tapasztalattal.

Tovább

Google Ads tréning

Az Google Ads tréning során használható tudást adunk át a Google Ads szakszerű alkalmazásáról, legyen szó cégvezetőkről, alkalmazottakról, marketing szakemberekről.

Tovább

Facebook hirdetések

Ahhoz, hogy Facebook hirdetési kampányaink hozzák a várt eredményt, az üzleti célunknak megfelelő hirdetésformátumot, célzást, mérést kell alkalmaznunk. Ebben nyújtunk szakértő segítséget.

Tovább

Google Ads kampány - Szöveges hirdetés

A szöveges hirdetés alapvetően a Keresési hálózat jellemző hirdetési formája, azonban a Display hálózaton is lehetőségünk van képi elemek nélküli, kizárólag szöveget tartalmazó hirdetések megjelenítésére...

Tovább

Google Ads kampány - Képhirdetés

A képes hirdetések úgy funkcionálnak, mint a bannerek, de míg a banner esetében a fizetés megjelenések után történik, addig a Google Ads képi hirdetéseknél választhatunk, hogy megjelenés után...

Tovább

Google Ads kampány - Videohirdetés

A Google Ads hirdetési rendszerében lehetőségünk van YouTube videohirdetések létrehozására. Ezen reklámok célja a figyelemfelkeltés és a hatékonyság növelése a videó formátum által nyújtott vizuális...

Tovább

Márkaépítés a Google Display hálózaton

Büdzsécsökkentés vagy értékesítés-visszaesés esetén rögtön előtérbe kerülnek az online hirdetések, mivel ezek jellemzően pontosabban mérhetőek és jobb megtérüléssel is kecsegtetnek, mint az offline hirdetések.

Tovább

Minden, amit a YouTube hirdetésekről tudni érdemes

A YouTube a modern tévé! A korábbi tévéhirdetések modern megfelelője, követve a felhasználói szokások változását és a korábbi lineáris médiafogyasztás multiscreen irányba tolódását. Ismerjük meg!

Tovább

Hogyan hirdessünk a Google keresőben?

Az online hirdetésekre gondolva általában rögtön a fizetett keresőhirdetések jutnak eszünkbe, amelyek a Google organikus találati listája felett, “hirdetés” megjelöléssel jelennek meg. Hogyan használjuk okosan?

Tovább

Tájékoztató a Covid-19 koronavírus kapcsán

Kedves Partnerük!

Sok más céghez hasonlóan, kollégáink egészségének megóvása érdekében a WebMa csapata nagyrészt home office-ban dolgozik, de a hirdetési kampányok kezelése, valamint vállalt online marketing feladataink ellátása zavartalan.

Elérhetőek vagyunk emailben és vezetékes-, valamint mobilszámainkon. A kollégáinkkal történő személyes találkozóra korlátozottan van lehetőség, de Google Meet videómegbeszélésre - egyeztetett időpontban - természetesen rendelkezésre állunk.

Tájékoztató a Covid-19 koronavírus kapcsán

Üdvözlettel:
WebMa csapata

Bezár