Remarketing lehetőségek

 

A remarketing-listáknak két fajtájuk van, attól függően, hol hozzuk azokat létre: a Google Ads-ben és a Google Analytics-ben. Mindkét remarketing alkalmazható a Search, Shopping, YouTube és Display hálózatokon.

A Google Ads remarketing listák olyan személyeket tartalmaznak, akik korábban meglátogattak egy bizonyos weboldalt vagy használtak egy bizonyos telefonos alkalmazást. Ezekhez a listákhoz meg lehet adni kritériumokat: kik kerüljenek rá vagy hány napig legyenek rajta. Majd a listák segítségével a rajta szereplő embereket célozhatjuk, és különböző üzeneteket juttathatunk el hozzájuk.

Google Ads remarketing lista készítés

Hogyan készítsen hatékony remarketing listákat Google Ads kampányhoz.

Google Ads Remarketing lista

Kik kerülnek rá a remarketing listára?

Mikor először meghatározunk egy listát, akkor még senki sincs rajta. Abban az esetben kerülnek rá emberek, ha az általunk megadott kritériumot teljesítették, azaz ellátogattak egy megadott weblapra (ebben az esetben az URL-t kell megadni) vagy pedig egy mobil applikációt használtak. (Általában a vállalkozás saját aloldalát vagy alkalmazását célszerű megadni.) Minden alkalommal, ha egy ember ellátogat a megadott oldalra, azonnal felkerül a remarketing listára. Ha ugyanez a felhasználó ellátogat egy másik oldalra, amely szintén tartalmaz egy kódot egy másik listához, akkor arra a listára is felveszi őt a rendszer.

Mennyi ideig maradnak a listán?

Beállítható, hogy egy személy mennyi ideig legyen az adott listán. Az alap beállítás mind a search, mind pedig a display remarketing lista esetén 30 nap, de ez változtatható, maximum viszont csak 540 nap állítható be. Abban az esetben, ha ennél nagyobb időtartam kerül beállításra, a Google Ads automatikusan a maximális időtartamot fogja alkalmazni. Amennyiben már egy meglévő lista időtartamát állítjuk át, akkor azt a már rajta szereplő személyeknél is alkalmazza. Tehát ha eredetileg 30 napra volt állítva a remarketing lista, és átállítjuk 90 napra, akkor az olyan személyek, akik már nincsenek a listán, mivel eltelt a 30 nap, nem kerülnek rá újra a listára.

Fontos azt is tudni, hogy az időtartamot mindig a legutolsó látogatástól számítják. Tehát ha egy lista csak 30 napos, de az illető minden hónapban ellátogat a megadott oldalra, akkor több hónapon keresztül is szerepelhet a listán.

Fontos szem előtt tartani, hogy a display hálózaton használt remarketing listáknak legalább 100 főt kell tartalmazniuk, míg a search hálózaton alkalmazott listáknak legalább 1000 főt, hogy kampányban célozhassunk rájuk.

Remarketing

Analytics remarketing közönség

Az Analytics Intelligens lista közönségek sütiket és azonosítókat tartalmaznak, melyek olyan felhasználókat jelölnek, akik hajlamosak a konverzióra. Ezeket a remarketing közönségeket az alapján alakíthatjuk ki, hogy milyen viselkedést mutattak a felhasználók a vállalkozás oldalán, majd később ezeket célozhatjuk a Google Ads rendszereben.

Az Analytics-ben weboldalmutatók alapján definiálhatunk remarketing listákat, szemben a Google Adsben meghatározottakkal, amelyek leginkább URL-alapúak, vagyis az alapján szűr, hogy az oldal mely részét kereste fel korábban felhasználó.

Például kialakíthatunk olyan listákat, melyben azon felhasználók szerepelnek, akik megnéztek bizonyos termékeket, de nem vásárolták meg azokat. Vagy olyanokat, akik beletették a kosarukba a termékeket de nem vásárolták meg azokat. Sőt még olyanokat is megcélozhatunk, akik megvásároltak bizonyos termékeket.

Az Analytics remarketing közönségek kialakításakor használhatunk előre definiált kritériumokat, de újat is adhatunk meg. Ilyenkor az Analytics által mért adatokra támaszkodunk, és bármilyen listát definiálhatunk, amit meg lehet adni az Analytics dimenziói és metrikái segítségével.

Az Analytics remarketing közönségek esetében fontos, hogy az Analytics és a Google Ads fiókok össze legyenek kötve, mert csak ebben az esetben kerül a Google Ads-fiókunkba, illetve lehet kampányokhoz hozzárendelni a listákat. Ugyanúgy érvényes itt is, hogy a display hálózaton használt remarketing listáknak legalább 100 sütit/tagot kell tartalmazniuk, míg a search hálózaton alkalmazott listáknak legalább 1000 sütit/tagot.

Analytics remarketing

Különbségek és hasonlóságok az Analytics és a Google Ads felületén meghatározott remarketing között

Google Ads Analytics

Weboldal: egy új remarketing címkét generál és adja hozzá a weboldalhoz.

Weboldal: a már létező analytics kód segítségvel mér.

App: egy új remarketing azonosítót hoz létre és adja hozzá az applikációhoz

App: módosítja a követőkódot, ami az applikációban van.

Az alábbi szabályok alapján lehet létrehozni remarketing listákat:

Weboldal:

  • Az oldal látogatói
  • Olyan látogatók, akik más oldalakat nem látogattak meg.
  • Olyan látogatók, akik más oldalakat is meglátogattak
  • Egy időszakon belül az oldalt meglátogatott emberek
  • Egy meghatározott címkével rendelkező látogatók

App:

  • Applikációt használó
  • Mostanában használták vagy nem használták az appot
  • Akik egy bizonyos verzióját használják az applikációnak
  • Akik bizonyos funkcióit használják az applikációnak

Remarketing listák létrehozhatók az Analytics bármilyen adatának felhasználásával.

Többek között:

  • Alap Analytics adatok
  • Kapcsolt Google Ads fiókból importált adatok
  • Kapcsolt DoubleClick fiókból importált adatok
  • Személy által feltöltött adatok

A remarketing listák a Google Ads fiókhoz tartoznak

A remarketing listák az Analytics fiókhoz tartoznak, de automatikusan meg lesznek osztva a kapcsolt Google Ads fiókkal

Az Google Ads címkék állítják be a remarketing sütiket. Például, ha egy olyan felhasználó érkezik a remarketing címkével ellátott oldalra, aki nem rendelkezik sütivel, azt az oldal ellátja eggyel és hozzáadja a listához.

Az Analytics kód leolvassa a sütiket. Például, ha egy olyan felhasználó érkezik a remarketing kóddal ellátott oldalra, aki nem rendelkezik sütivel, annak nem állítja be a sütit és nem is veszi fel a listára.

Google Analytics Intelligens listák

Az Intelligens lista olyan remarketing közönség, amit azért lehet létrehozni az Analyticsben, hogy maximalizálni lehessen a konverziókat. Tanulás segítségével az Analytics megállapítja, hogy melyek azok a felhasználók, akik legvalószínűbb, hogy konverziót hajtanak végre. Ennek meghatározásához rengeteg adatot vesz figyelembe, pl: tartózkodási hely, eszköz, böngésző, látogatási időtartam, stb. Ez a modell (tehát hogy kik azok, akik leghajlamosabbak arra, hogy konvertáljanak) nap mint nap frissül és ennek megfelelően automatikusan adja hozzá és távolítja el a felhasználókat a listáról.

Ha a vállalkozás rendelkezik legalább havi 500 ecommerce eladással és 10 000 napi weboldal látogatással, akkor az intelligens listát az alapján állítja ki, hogy milyen hatásnak köszönhetően lett valakiből konvertált ügyfél. Ha ezek valamelyikével nem rendelkezik a vállalkozás, akkor a hozzá hasonló vállalkozások adatait használja fel a lista felállítására.

Similar közönség

Mint korábban láthattuk, a remarketing segítségével elérhetjük azokat az embereket, akik már valamilyen módon kapcsolatban állnak a vállalkozásunkkal (jártak az oldalon, vásároltak, stb.) De nyilvánvalóan szeretnénk új potenciális vásárlókat is elérni. Ebben segít a similar audience. A similar audience lényege, hogy olyan felhasználókat célozhatunk meg a segítségével, akik hasonlítanak bizonyos kritériumokban azokra, akik a remarketing listán szerepelnek. Minden egyes remarketing eszközhöz (Google Ads remarketing list, Analytics remarketing list, Analytics smart list) tartozik egy-egy similar audience. Ezek elsősorban a YouTube és a display hálózatokon használhatóak.

Hogyan működik pontosan az Google Ads similar audience? Az Google Ads megnézi a remarketing listán szereplő személyek elmúlt 30 napban folytatott tevékenységét és “vonásait”, majd ezek alapján meghatároz közös érdeklődést és vonást. Ezek alapján új felhasználókat keres, akik érdeklődése és vonásai hasonlítanak a remarketing listán szereplőkéhez. Minél több vonásban egyeznek a remarketing listán szereplő egyének, annál jobban fog működni az erre kialakított similar audience.

Similar audience lista egy remarketing listából készül, ha van legalább 500 süti és elég érdeklődés és vonás, amit fel tud használnia rendszer. Ilyen listát nem lehet csinálni egyéni felhasználók érdeklődése és vonásai alapján. Csak a saját remarketing listák alapján lehet similar audience listákat kialakítani.

A similar audience nagy előnye, hogy leegyszerűsíti az új potenciális ügyfelek keresését, mert nem kell azon gondolkozni, hogy kik lehetnek azok, akiket érdekel a kínált termék/szolgáltatás, hanem a Google Ads automatikusan meghatározza azokat az embereket, akik tevékenysége - összességében - hasonlít azok tevékenységéhez, akik a remarketing listán szerepelnek. Fontos előnye még, hogy automatikusan frissül a lista, tehát a létrehozása után már nem kell külön mindig odafigyelni arra, hogy aktuális legyen.

Profi Google- vagy Facebook hirdetésekre van szüksége? Keressen minket bizalommal!

Google Ads

A WebMa az elsők között kezdett el Google Ads hirdetésekkel foglalkozni itthon 2005-ben. Az elmúlt 13 évben folyamatosan fejlesztettük tudásunkat és képeztük magunkat. Szinte nincs olyan iparág, piac vagy üzleti helyzet, amelyben ne rendelkeznénk tapasztalattal.

Tovább

Google Ads tréning

Az Google Ads tréning során használható tudást adunk át a Google Ads szakszerű alkalmazásáról, legyen szó cégvezetőkről, alkalmazottakról, marketing szakemberekről.

Tovább

Online marketing tanácsadás

Online marketing tanácsadás szolgáltatásunk keretein belül szakszerű segítséget nyújtunk, online marketing stratégiája kialakításához, legyen szó a rövid-, és hosszútávú célok kitűzéséről vagy az alkalmazandó online marketing eszközök meghatározásáról.

Tovább

Profi Google Ads kampány

Be tudom-e én is állítani a Google Adsban a hirdetést? Miért érdemes profira bízni? Ahogy mondani szokták, ”az ördög a részletekben lakozik”, ez igaz a Google Adsre is. A hirdetés beállítása egyszerűnek tűnik...

Tovább

Célzási lehetőségek a Google Ads-ben és a Facebookon

Napjainkban rengeteg olyan adat áll rendelkezésünkre, amelyeket hasznosítva potenciális ügyfeleink pontosan célozhatóvá válnak és amelyeknek segítségével személyre szabott hirdetéseket jeleníthetünk meg...

Tovább

Customer match kampányok

Az Google Ads Ügyfélegyezés szolgáltatása lehetővé teszi a Google-lal megosztott ügyféladatok alapján történő hirdetésmegjelenítést. Az Ügyfélegyezés számtalan üzleti cél szempontjából hatékony hirdetői eszköz...

Tovább

Retargeting / Remarketing a Google Ads-ben és Facebook-on

Mind Google Ads-ben, mind pedig Facebookon lehetőségünk van újra megcélozni hirdetéseinkkel azokat az embereket, akik már valamilyen szinten elköteleződtek a vállalkozásunk iránt (pl. jártak a weboldalon).

Tovább

Minden, amit a YouTube hirdetésekről tudni érdemes

A YouTube a modern tévé! A korábbi tévéhirdetések modern megfelelője, követve a felhasználói szokások változását és a korábbi lineáris médiafogyasztás multiscreen irányba tolódását. Ismerjük meg!

Tovább

Hogyan tegyük hatékonyabbá gmail hirdetéseinket?

Meglévő ügyféllistánkat megszólíthatjuk gmail hirdetésekkel, amelyek a gmail felületén belül a Közösségi és Promóciók lapon jelennek meg és kattintást követően tekinthetőek meg teljes terjedelmükben.

Tovább

Tájékoztató a Covid-19 koronavírus kapcsán

Kedves Partnerük!

Sok más céghez hasonlóan, kollégáink egészségének megóvása érdekében a WebMa csapata nagyrészt home office-ban dolgozik, de a hirdetési kampányok kezelése, valamint vállalt online marketing feladataink ellátása zavartalan.

Elérhetőek vagyunk emailben és vezetékes-, valamint mobilszámainkon. A kollégáinkkal történő személyes találkozóra korlátozottan van lehetőség, de Google Meet videómegbeszélésre - egyeztetett időpontban - természetesen rendelkezésre állunk.

Tájékoztató a Covid-19 koronavírus kapcsán

Üdvözlettel:
WebMa csapata

Bezár