A hatékony érkezési oldal

A Google AdWords kampánnyal kapcsolatban általában a hirdetés kulcsszavairól, napi költségéről, vagy az egy kattintásra jutó költségről szoktak beszélni. Azonban bármilyen szakszerűen állítjuk is be AdWords hirdetésünket, kevesen tudják, hogy egy megfelelően kialakított landing page, vagyis érkezési oldal nélkül kampányunk el is bukhat. A hirdetést tekintsük egy rendkívül fontos kiindulópontnak, amivel oldalunkra vonzzuk az érdeklődőt – viszont ha már elérkezett arra a bizonyos oldalra, a feladat az ügyféllé konvertálás lesz. A jó érkezési oldal tehát nemcsak a kampány költségének szempontjából fontos – hiszen az optimalizált oldalra irányított AdWords hirdetés kattintási költsége olcsóbb –, hanem az ügyféllé történő konvertálásnak egyik fő eszköze. Az alábbiakban ezért összegyűjtöttük a minőségi érkezési oldal ismérveit.

Mi az az érkezési oldal?

A hatékony érkezési oldal

Az érkezési oldal honlapunknak az az oldala, amelyre a látogató a linkre – Pay Per Click hirdetésre, keresőbeli találatra, bannerre stb. – kattintva megérkezik. Az érkezési oldal célja, hogy konkrét, eladáshoz vezető cselekményre buzdítsa a látogatót, például kapcsolatteremtésre vagy akár magára a megrendelésre. A hatékony érkezési oldal jellemzői az alábbiak.

1. Lényegretörő

Különösen azon látogatók, akik AdWords hirdetésről kattintanak az oldalunkra, a hirdetés meghosszabbítását várják az érkezési oldaltól. Amennyiben tehát az érkezési oldal nem kötődik szorosan a hirdetéshez, és nem funkcionál annak kifejtéseként, látogatóink idejét és saját napi költségvetésünket pazaroljuk. Ezért javasolt különböző termékeinknek, szolgáltatásainknak külön-külön érkezési oldalt készíteni, és arra irányítani az adott hirdetésre kattintó érdeklődőket. Az oldal tehát ideális esetben könnyen áttekinthető és befogadható formában tartalmazza a hirdetésben ígért információt.

2. Cselekvésre ösztönöz

Az oldalon legyen feltűnő szöveges vagy gomb formájú link, amely továbbvezeti a látogatót a weboldal almenüibe, mialatt egyre részletesebben megismerik az adott szolgáltatás vagy termék előnyeit, tulajdonságait, és megtudják, nekik személyesen milyen előnyökkel járhat a termék. A konverzió alapja – a kínált termék vagy szolgáltatás fajtájától függően –, hogy a látogató minél több időt töltsön az oldalon barangolva és minél több oldalt tekintsen meg, hiszen minden, az oldalon eltöltött perc az ügyfél meggyőzésének esélyét növeli. Egy cselekvésre felhívó link tehát felszólíthat hosszasabb barangolás nélküli online vásárlásra, de lehet a célja az azonnali kapcsolatteremtés is.

3. Meghatározott a konverziós tölcsér

Az érkezési oldalra érdemes tehát úgy gondolnunk, mint egy, a cél (kapcsolatteremtés / vásárlás stb.) felé vezető út első lépésére. Ahhoz, hogy az ügyfél végigmehessen az úton, ki kell iktatnunk a kitérőket és pontosan kell tudnunk, hogyan kívánjuk odavezetni. Online vásárlási cél esetén az út rövid, míg egy bonyolultabb szolgáltatást népszerűsítő oldalon a célunk, hogy a látogatók elmélyüljenek a témában, hogy lehetőségünk legyen a szolgáltatás és előnyeinek részletes bemutatására. Mindkét esetben azonban a kitűzött cél elérési útvonalát előre ki kell jelölnünk, hiszen ha mi sem tudjuk, hogyan lehet eljutni a célig, nem számíthatunk rá, hogy látogatóink tudni fogják.

4. Nem kér túl sok személyes információt

Legyünk óvatosak a személyes információk és regisztrációk igénylésével! Csak a lehető legszükségesebb adatokat kérjük el, különben azt kockáztatjuk, hogy látogatóink túl hosszúnak találják a kitöltendő űrlapot és kilépnek az oldalról. A kapcsolatteremtéshez elég egy név és telefonszám/emailcím megadása, míg bizonyos előnyök vagy értékes információk érdekében hajlandóak részletes adatokat is közölni. Ne feledkezzünk el az adatvédelmi linkről sem, amire kattintva látogatóink megtudhatják, mire használjuk fel és hogyan kezeljük ránk bízott adataikat.

5. Technikailag optimalizált

Az érkezési oldal gyors betöltődése alapvető követelmény nemcsak a látogatók, hanem a keresőmotorok elvárásai miatt is. A látogatók nem várnak ugyanis hosszú másodperceket egy oldal töltődésére, a keresőmotorok, különösen a Google (éppen a látogatókra való tekintettel) szintén nem támogatja az ilyen honlapokat. Ezért fontos, hogy érkezési oldala (is) technikailag optimalizált legyen.

6. Megválaszolja a látogató kérdéseit

Az érkezési oldal célja, hogy információval szolgáljon, de rendkívül hatékonyan úgy is felépíthetjük az oldalt, hogy expliciten megfogalmazzuk a látogatóinkban felvetődő kérdéseket, majd tömör és pontos válaszokat adunk rájuk. Amennyiben az érkezési oldal túl kevés információt tartalmaz (pl. csak egy adott termék képét, márkanevét és árát), azzal éppen nem segítjük, hanem akadályozzuk a konverziót, hiszen a látogatóban csak még több kérdés vetődik fel termékünkkel kapcsolatban, és ami még rosszabb, ezek megválaszolatlanul maradnak. Amennyiben viszont elég információval szolgálunk, sőt, ezt az információt a látogató szempontjából nézve rendezzük el és adagoljuk, nagyban növelhetjük az oldalon eltöltött időt és a termékünk/szolgáltatásunk iránti bizalmat is.

A fenti tanácsok hasznosításával csökkenthetjük az érkezési oldalunkat rögtön becsukó, ún. visszapattanó látogatók számát, és növelhetjük oldalunk ügyfélkonverziós arányát, akár online rendelhető terméket, akár összetett szolgáltatást kínálunk. Ami pedig tovább segíti a munkánkat, az a Google Analytics elemzések, amellyekkel a piacon egyedülálló részletességgel és alapossággal követhetjük nyomon AdWords-kampányunkat: megtudhatjuk, hogy látogatóink honnan érkeztek, milyen forrásból érkeznek azok, akik sok időt töltenek el az oldalunkon, milyen utakon érik el a kitűzött célt, hol lépnek ki az oldalunkról, stb. Ezen ismeretek fényében pedig lehetőségünk van alakítani, tovább optimalizálni AdWords-kampányunkat a maximálisan kedvező ROI érdekében.

Kapcsolódó szolgáltatásaink

Készíttesse el a WebMával kereső optimalizált weboldalát, amely bármely aloldala minőségi céloldala lesz látogatóinak.

Amennyiben sikeres Google AdWords hirdetést szeretne, kérje AdWords ajánlatunkat!

Kapcsolódó cikkek

A minőségi érkezési oldallal kapcsolatban ajánljuk a céloldalakkal és a webhelyek minőségével kapcsolatos irányelvek című cikket, illetve az AdWords ismertetőnket!