Versenytárskutatás

A versenytárskutatás segítségével pontos képet kaphatunk a piacról, illetve a versenytársakról. Amíg az alapkutatásban elsősorban a kulcsszavakra és kulcsszó trendekre koncentrálunk, addig a bővített versenytárskutatás során a konkurensek teljes online eszköztára és módszertana átvilágításra kerül. A bővített versenytárskutatás célja, hogy olyan átfogó képet kapjunk a piac működéséről, amely teljeskörűen megmutatja, ki, hogyan, milyen eszközökkel operál, milyen fizetett és ingyenes megjelenéseket preferál, hogyan mutatja be a saját kínálatát, stb.

12 +
év szakmai
tapasztalat
2 Mrd+
AdWords büdzsé
kezelés
10 +
beszélt nyelv
házon belül
100 +
elégedett ügyfél
20 országban

A versenytársak kiválasztása - általános piaci trendek

Szakmai jellemzők, szakmai tartalom:

A részletes versenytárselemzést megelőzően egy általános piaci trendvizsgálatot javasolunk, amely elsősorban a következő kérdésekre ad választ:

  • Mekkora az online verseny a szektorban? Az organikus találatok között, illetve a fizetett hirdetések között?
  • Mik az iparágra/termékcsoportokra jellemző szezonális trendek, illetve milyen földrajzi eloszlások figyelhetők meg az iparághoz tartozó keresések összességében?
  • Kik a legerősebb versenytársak? Melyek a versenyelőnyeik?

Az előzetes kutatásokat megelőzően, az ügyfél rendelkezésre álló információinak áttekintése alapján már rendelkezni fogunk egy áttekintő vízióval a piaccal kapcsolatosan. Ennek alapján a helyi keresési beállításokat - terminológiákat figyelembe véve összeállítunk egy előzetes felmérést azokról a versenytárs cégekről, amelyeket javasolunk a részletes iparági vizsgálatban történő részvételre. Ezt az előzetes riportot egy konzultáció keretében közösen megvitatjuk és pontosítjuk az Ügyfél munkatársaival, amelynek eredményeként összeáll a részletesen vizsgálandó cégek pontos listája szegmensenként. (Ezt azért tartjuk fontosnak, mert az Ügyfél sok esetben rendelkezhet olyan belső üzleti információkkal az egyes versenytársakat illetően, amelyek online nem állnak rendelkezésre, illetve az előzetes megbeszéléseken sem kerültek felszínre.)

Ennek az előzetes riportnak a végeredménye egy olyan áttekintő táblázat/mátrix, amely:

  • A magyar nyelvű piacra vonatkozóan megmutatja a különböző online keresési trendeket és a piac sajátosságait (organikus/fizetett találatok volumene, piac telítettsége, kiemelt keresési témák/terminológiák különbözősége)
  • Esetleges külföldi célpiacok tekintetében javaslatot tesz, majd a konzultációt követően véglegesíti azon versenytársak listáját, amelyek bekerülnek a részletes konkurencia vizsgálatba.
    • 6-10 konkurens

Kiválasztott versenytásak részletes vizsgálata üzleti szempontok alapján - saját online megjelenésük alapján

Az előző fázisban kiválasztott versenytársak részletes vizsgálata elsősorban a következő szempontok alapján:

  • Szolgálatás portfólió megjelenítése - kinek, mit kínálnak?
  • Melyek a fő ígéretek, hogyan különböztetik meg magukat?
  • Árak kommunikálása - árszínvonal
  • Egyéb értékesítést támogató eszközök megjelenítése - referenciák, kedvezmények, vélemények, támogatások hangsúlyos megjelenítése- ha igen milyen módon

Összességében azon faktorok vizsgálata, amelyek nem közvetlenül a navigáció, kulcsszavak, design, kommunikációs csatornák, stb. elemzésére vonatkozik, hanem általánosan a szolgáltatási portfólió és üzleti ajánlatok tartalmára. (Adnak-e ki referenciákat, ha igen milyen módon, kommunikálnak-e árakat, melyek a fő ígéretek, hogyan hitelesítik magukat, stb.)

Az elemzés végeredménye egy riport táblázatos formában, amely a kiválasztott versenytársakhoz rendelve mutatja be célpiaconként a fenti szempontok alapján.

Versenytársak célirányos online marketing eszköztárának vizsgálata

Ebben a fázisban már kiemelten a “klasszikus” online marketing eszköztárra fókuszálunk, azaz milyen módon, milyen csatornákon és milyen konverzió növelő eszközökkel igyekeznek a versenytársak a potenciális ügyfeleket elérni. Ki, milyen módon használja a különböző eszközöket.

A kutatások célja az iparági és hasonló konstrukcióban tevékenykedő cégek online "best practices" összegyűjtése és analitikus marketing információk alapján azok kiértékelése az üzleti célokkal összhangban a következő témákban:

  • Design és funkcionalitás
    • designötletek és specifikáció
    • navigációs útvonalak
    • konverziót segítő egyéb eszközök - demo videók, kalkulátorok, boxok, ikonok, kapcsolatteremtési lehetőségek stb.
  • Promóciós - fizetett és ingyenes - csatornák feltérképezése
    • Videómegosztók
    • közösségi marketing
    • Egyéb megjelenési lehetőségek

A versenytárskutatás eredménye

Az elemzés eredménye egy olyan riport, amely a fenti szempontok alapján mutatja be a lehetséges best practices megoldásokat - amennyiben van relevanciája, úgy célpiaconként. (ebből a szempontból vizsgálva nem feltétlenül földrajzi célpiaconként lehet várhatóan csoportosítani a best practice ötleteket, hanem online marketing érettség/profizmus alapján, ki-mit használ profin..pl. várhatóan az, aki profi videómarketingben, közösségi marketing megoldásokban is elöl jár, hogy az értéknövelt tartalmait meg tudja osztani, stb..)

Összefoglaló dokumentum a megadott piac vizsgálataival, melyből képet kapunk az online piaci verseny erősségéről, lehetőségeiről, illetve a versenytársak online piaci megjelenéséről. Az elkészült dokumentum szolgál a további piacszűkítés alapjául, amelyre a részletes kulcsszókutatást végezzük.

Amennyiben úgy érzi, hogy szüksége van profi versenytárskutatásra, ne habozzon, vegye fel velünk a kapcsolatot!

Kulcsszókutatás

A hatékony kampányok alapja a megfelelő célzás, amelyhez a kulcsszavak elengedhetetlenek. A kutatás során feltérképezzük az adott iparág legnépszerűbb kulcsszavait, hogy a várt sikerek ne maradjanak el.

Tovább

Egyedi marketing tanácsadás

Több mint 13 éves szakmai tapasztalatunknak köszönhetően ismerjük a marketing szakma minden területét, bármilyen egyedi online marketing probléma megoldásában segítséget nyújtunk.

Tovább

SEO audit

A weboldalak keresőoptimalizálása elengedhetetlen ha sikeres online jelenlétet szeretnénk elérni. SEO audit szolgáltatásunk esetében segítséget nyújtunk, milyen módosításokat érdemes végre hajtani a hatékonyság növelése érdekében.

Tovább

Hatékony érkezési oldal

Az érkezési oldal honlapunknak az az oldala, amelyre a látogató a linkre – Pay Per Click hirdetésre, keresőbeli találatra, bannerre stb. – kattintva megérkezik. Az érkezési oldal célja, hogy konkrét...

Tovább

A hatékony és megbízható weboldalról

Mitől lesz egy oldal hatékony? Hogyan bizonyosodhatunk meg róla, hogy a honlapunk felhasználóbarát? Hogyan, milyen elvek mentén alakítsuk át az érkezési oldalunkat, hogy nagyobb konverziót érjünk el...

Tovább

Kulcsszavak a Google AdWordsben

A kulcsszavak azok a szavak, vagy kifejezések amelyeket azért használunk, hogy segítségükkel a termékünk, vagy szolgáltatásunk a felhasználók keresései után a lehető legtöbb találattal párosuljon...

Tovább

Mi kell egy sikeres AdWords kampányhoz?

Mi az AdWords ügynökség feladata és milyen felelőssége van az ügyfélnek abban, hogy a fizetett ppc hirdetések hozzák a várt eredményt? Az AdWords nem oldja meg alapvető stratégiai problémáinkat.

Tovább

Mi fán terem az online versenytárs-kutatás?

Online marketing stratégiánk megtervezéséhez elengedhetetlen, hogy tisztában legyünk versenytársaink online megjelenésével, tevékenységével. Ehhez szükséges az online versenytárs-kutatás.

Tovább

SEO vs. Google AdWords

A kersőoptimalizálás célja, hogy az organikus keresési találatok között előkelő helyen jelenjünk meg, míg az AdWords a fizetett találati listán biztosítja ugyanezt. Hogyan támogatják egymást?

Tovább