- Online marketing tanácsadás
- Online marketing tréning
- Google Ads
- YouTube hirdetések
- Google Analytics
- Facebook hirdetések
- Tiktok hirdetés
- Waze hirdetés
- Linkedin hirdetések
- Twitter hirdetések
- Quora hirdetések
- Piac és versenytárs elemzés
- Üzleti profil alapján
- Online marketing probléma szerint
- Kereső- és konverzió-optimalizált weboldal készítése
- Komplex csomagok
Webmarketing > Szolgáltatások > Online marketing probléma szerint > Nincs megfelelő marketingesem
Nincs megfelelő marketingesem
Ahogyan nem is lesz soha jó marketingesünk…
“Keresünk fiatal, lelkes, 1-2 év tapasztalattal rendelkező online marketingest, akinek a feladata weboldalunk megtervezése, létrehozása, valamint a hirdetéseink kezelése lenne. A munkába beletartozik az összes marketinges anyag összeállítása, a saját rendezvények szervezése, valamint havi és heti riportok készítése. Photoshop ismerete, haladó Google Ads, Facebook tudás, valamint videó szerkesztési ismeretek előnyt jelentenek!”
Mi a probléma ezzel?
Elsősorban az, hogy egyrészt 4-5 különböző, nagyon komoly kompetenciát várunk el egy minimális tapasztalattal rendelkező jelentkezőtől, ami teljesen “mission impossible”. Egyrészt teljesen más affinitás és tudás kell egy jó Analytics szakembernek például, mint egy szövegírónak. Másrészt ahhoz, hogy megfelelő szakértelmet szerezzünk ezek közül 1-2 területen minimum pár éves tapasztalatra van szükség. Az eredmény? Nagy eséllyel olyan önjelölt gurukat vonzunk be, akik igazából semmihez nem értenek, egyfajta Mekk Mesterként jó esetben van valami halvány fogalmuk 1-2 területről. Végigmegyünk az interjúztatás folyamatán, majd pár hónap betanítás, a munkabérek/járulékok kifizetése után jövünk rá, hogy ez nem fog működni... Közben nemcsak pár százezer/millió forintot fizetünk ki feleslegesen, de eltelik egy csomó hasznos idő is, ami alatt a versenytársak könnyedén előnybe kerülhetnek velünk szemben.
Tipikus buktatók és hibák
Az egyik legnagyobb veszély, hogy cégvezetőként nagy eséllyel nem igazán rendelkezünk mélyebb ismeretekkel az online marketingről. Így gyakorlatilag esélyünk sincs arra, hogy megalapozott döntést hozzunk számos olyan témában, amely alapvetően fogja befolyásolni azt, hogy nyereséges vagy veszteséges lesz a munkánk eredménye:
- Rendelkezünk a megfelelő alap információkkal, amelyek szükségesek a stratégiánk kialakításához?
- Kiknek, mit, mennyiért, milyen haszonnal szeretnénk értékesíteni? Miért fognak tőlünk vásárolni, stb?
- Milyen szintről indulunk? Van használható weboldalunk, múltbéli statisztikáink, korábbi vagy aktuális kampány információink, amikre tudunk építkezni?
- Ismerjük az online versenytársakat? Tudjuk, hogy ők mit, hogyan, mennyiért ajánlanak, milyen eszközöket használnak?
Ha magunk sem értjük a mobilmarketinget, konverzió optimalizálás, attribúció modellezés vagy a perszonalizált marketing fogalmát - csak néhány olyan példa, amelyek ma alapját képezik egy hatékony stratégiának -, hogyan tudjuk akár belső, akár külső ember/ügynökség felé megfelelően megfogalmazni az elvárásainkat és számonkérni azokat?
Ha nem értjük az összefüggéseket, hogy mi/hogyan működik, milyen mutatók fontosak és mit jelentenek, esélyünk sincs kézben tartani a folyamatokat - lásd korábban leírtak.
év szakmai
tapasztalat
ügyfélmegtartási
arány
elégedett ügyfél
20 országban
célpiaci
tapasztalat
Házon belül vagy outsourcing?
Ha profi online marketing segítségre van szükségünk, három választásunk van:
- Belső marketingest bízunk meg
- Kiszervezzük egy ügynökségnek vagy szabadúszónak a tevékenységet
- Egy vegyes modellt alkalmazunk - van belső erőforrás is, de a szakmai munka részét/egészét kiszervezzük
Nézzük meg az egyes opciók előnyeit és buktatóit
Belső online marketingest veszünk fel
Cégmérettől függetlenül szükséges, hogy legyen erőforrás szervezeten belül az online marketing döntések előkészítésére. Ez kis cégek esetében elsősorban a vezetőség, nagyobb cégek esetében már dedikált marketinges. Bármekkora cégünk van is, kritikusan fontos, hogy jól átgondoljuk milyen tevékenységeket akarunk házon belül tartani és mit kiszervezni. Példásul teljesen jól működő modell, ha a belső marketinges kezeli a közösségi csatornáinkat, írja a hírleveleket és a blogot, esetleg szervezi a céges rendezvényeket vagy kezel 1-1 hirdetési csatornát - megfelelő tudással. Ugyanakkor nagyon elrugaszkodott ugyanettől az embertől elvárni, hogy átlássa a webshopunk kódjának a gyenge pontjait, vagy beállítson egy emelt szintű Analytics mérést, esetleg megdesignolja az új weboldalunkat, illetve a legtöbb estben felállítson egy komplex online marketing stratégiát. A digitális marketing túlságosan bonyolult lett ahhoz, hogy egy ember minden területhez olyan szinten érthessen, ami minimálisan szükséges a megfelelő színvonal megtartásához az adott témában. Ezért nagyon fontos, hogy határozzuk meg, pontosan milyen feladatra és milyen típusú embert keresünk - illetve erre aztán a megfelelő jelentkezőt alkalmazzuk.
- Belülről ismeri a céget, helyszínen van, gyorsan jut információhoz, komplexen átlátja a helyzetet
- Pár éves gyakorlattal profi szintre kerülhet az adott cég tevékenységi köréhez kapcsolódó területen az online eszközök használatát illetően - mély iparági tudásra tehet szert
- Minden információ házon belül marad
- Rosszul választunk és későn derül ki - ha nem értünk a témához, nem fogjuk tudni megítélni, hogy ki mennyire kompetens egy adott szakterületen. Lássuk be, nagyon nehéz úgy megítélni valaki szakmai tudását, hogy mi magunk nem vagyunk járatosak benne.
- Azzal fog foglalkozni, amihez ért, amiben otthonosan érzi magát, akkor is, ha stratégiailag nem az a legjobb a cég számára. Ha mi magunk nem látjuk át a folyamatokat és eszközöket, akkor nem fogjuk tudni számonkérni sem, pláne együtt gondolkodni vele.
- Elvállal mindent - azt is amihez nem ért valójában, mert ez az elvárás. Az eredmény “Mekk Mester” szintű megjelenés, kommunikáció és hatékonyság - ami viszont nekünk nagyon sok pénzünkbe kerül.
- A legfontosabb előny - miszerint nála összpontosul minden információ, és képes egy személyben kézben tartani a szálakat, a legnagyobb hátránnyá válik, ha elmegy a cégtől - visz minden tudást is magával…
- +1 - óriási szakember hiány van JÓ online marketing szakemberekből - mind ügynökségi, mind kisvállalati és nagyvállalati szinten. A hangsúly a minőségen van, mert mennyiségben természetesen nincs hiány... Szóval egy tényleg profi ember - aki minimum 5-13 éves tapasztalattal rendelkezik és komplex gyakorlati tudása van, válogathat a lehetőségek közül. Ráadásul ők általában azokat a feladatokat fogják preferálni, ahol kibontakozhatnak és kamatoztathatják a tudásukat - ez vagy egy nagyobb céget (és büdzsét) vagy ügynökséget jelent -, mindenképp érdekes szakmai kihívásokkal és megfelelő motivációval megtámogatva.
Kiszervezzük egy ügynökségnek vagy szabadúszónak a tevékenységet
Az ügynökség és a szabadúszó között a legnagyobb különbség, hogy az egyik általában egy személyt jelent, míg az ügynökség esetében egy komplett csapat segít nekünk a munkában. Mindkét modell működhet sikeresen, amennyiben megfelelő színvonalú emberre vagy csapatra bízzuk a feladatot. Ne felejtsük el, hogy amennyiben egy freelancer-t bízunk meg, ugyanúgy igazak, a belső marketingesnél leírt szempontok - tehát, hogy egy személy nem érthet mindenhez profi szinten, illetve kardinális fontosságú, hogy jól specifikáljuk a feladatait.
- Rugalmasan alakíthatjuk az igénybe vett szolgáltatás mértékét - igazodva az igényekhez
- Egy kiemelt projekthez kereshetünk specialistákat, akik egy adott szakterület mesterei, és várhatóan sokkal hatékonyabban tudják azt megvalósítani, mint egy “általános” marketinges munkatárs
- Amennyiben sikerült találnunk egy profi ügynökségi partnert, úgy sokkal költséghatékonyabban juthatunk komplex, senior szaktudáshoz, mintha mindent házon belül akarnánk megvalósítani - különösen kisebb, közepes cégek esetében
- Ha nem jól választunk, sikerül egy amatőr, önjelölt gurut vagy egy kontár ügynökséget megbíznunk, úgy nem sok eredményt várhatunk
- Gyanakodjunk, ha valaki azt állítja, hogy mindenhez ért, illetve akkor is, ha ellentmondást nem tűrően ragaszkodik egyetlen eszközhöz/csatornához/módszerhez - amelyben otthon érzi magát
- Freelancerek és mikroügynökségek esetében fennáll a veszélye, hogy pl. amennyiben túlvállalják magukat munkával, vagy szabadságra mennek, stb - “megáll az élet” és nem tudunk megfelelő hatékonysággal együtt dolgozni velük - különösen nagy a veszélye ennek, ha az adott cég/tanácsadó nem rendelkezik fizikai irodával, csak mobilon és/vagy emailen tudunk kapcsolatba lépni vele.
Vegyes modell - saját marketinges + ügynökség
Kétséget kizáróan a leghatékonyabb modell, amellyel a legjobb eredményeket tudjuk elérni költséghatékonyan. Lényege, hogy házon belül is biztosítunk legalább részidőben egy megfelelő hatáskörrel és alapismeretekkel rendelkező munkatársat, aki az online folyamatokért felel, kézben tartja az irányítást és bizonyos feladatokat önállóan is elvégez, a többi releváns feladatra pedig egy vagy több specializált ügynökséget bízunk meg. Ezáltal az ügynökség is sokkal hatékonyabb tud lenni, mert gyorsabb a döntéshozatal, és “van gazdája” az online témának, viszont házon belül is meglesz a tudás, információ.
- Megfelelő ügynökség választása esetén magas szaktudás költséghatékonyan - amely megfelelően kiaknázható egy házon beüli felelős vezetésével
- A szenzitív vagy kritikus fontosságú feladatok házon belül tarthatóak, gyors döntéshozatallal - pl. kritikák, panaszok, kérdések kezelése a közösségi médiában, vagy az erősen szakmai cikkek megírása, amelyekhez kívül-belül ismerni kell az adott iparágat
- Egy sikeres ügynökségi együttműködés során rengeteg tudást gyűjthetünk, amelyeket házon belül is meg tudunk osztani -, folyamatosan hozzáférünk a legújabb trendekhez és eszközökhöz, béta funkciókhoz, stb.
- Ha nem jól választunk, akár belső online marketingest, akár ügynökséget, akkor katasztrófa lehet a vége. Amennyiben egyik fél sincs szakmailag a megfelelő szinten, úgy könnyen elkezdődhet az egymásra mutogatás és a felelősség tologatása - amelyben vezetőként nagyon nehezen fogunk igazságot tenni, különösen, ha mi sem értünk a témához.
- Ha mindkét fél megfelelő tudású és megfelelő hozzáállással rendelkezik, akkor még mindig szükség van egy átfogó stratégiai irányra/tervre, ami keretbe rendezi az együttműködés céljait és formáját - ennek hiányában elmarad a megfelelő összhang és az eredményesség.
“...jó érzéssel tölt el, hogy van egy olyan cég (...) amelyik megy előre ezen az átláthatatlan, kiszámíthatatlan és túlságosan is felhígult amatőrökkel teli kőkemény piacon, és nem enged az elveiből, ugyanis az online marketing az egy szakma…”
Korábban saját erőből próbáltuk megoldani weboldalunk marketingjét, azonban ez kevés eredményt hozott. Amióta a WebMára bíztuk a keresőoptimalizálást és a hirdetési kampányainkat, érezhetően megnőtt a potenciális érdeklődők száma, és mindez költséghatékonysággal párosult.
Évek óta házon belül kezeljük a kampányainkat és követjük nyomon az eredményeket, statisztikákat. Az iWebMa csapat professzionális hozzáállása és szakmai hozzáértése azonnal meggyőzött minket, hogy érdemes tanácsadóként dolgozni velük. A közös munka bizonyította, hogy akár a teljes google Google Ads hirdetésünket is nyugodt szívvel rájuk bízhatjuk.
Kapcsolódó szolgáltatások - Hogyan tudunk segíteni?
Amennyiben Ön úgy érzi, hogy szeretne nagyobb hangsúlyt fektetni az online marketingre cégében, de nem tudja, hogy ez milyen formában lenne a legelőnyösebb Önnek, keressen minket bizalommal!
- Segítünk felmérni a jelenlegi helyzetet és meghatározni a prioritásokat
- Specifikáljuk a belső marketinges feladatait - ha az elemzés alapján úgy látjuk, hogy ez a legjobb megoldás az Önök cégének
- Igény esetén elkészítjük az optimális álláshirdetés szövegét
- Segítünk az optimális jelentkező kiválasztásában
- Szolgáltatásaink nem csak belsős kollégák, hanem szabadúszó munkatársak vagy ügynökségek kiválasztása esetében igénybe vehetőek!
Helyzetfelmérés
A jelenlegi helyzet alapján meghatározzuk a fő prioritásokat és az online marketing stratégiai feladatait
Feladatspecifikáció
Az üzleti célok és a büdzsé függvényében meghatározzuk milyen feladatokat javasolunk cégen belül és cégen kívül ellátni
Kompetencia definíció
A belső feladatokhoz meghatározzuk a szükséges kompetenciákat - milyen területeken, milyen mélységben kell otthon lennie a marketingesnek
Jelentkezők felmérése
Felmérjük a jelentkezők valós tudását és képet kapunk arról, valójában milyen mélységben ismerik az egyes területeket.
Belső tréning
Tréning formájában pótoljuk azokat a tudásbeli hiányosságokat, amelyek szükségesek a munkája profi ellátásához
Visszacsatolás
Folyamatos visszacsatolást nyújtunk az eredményekről és a teljesítményről a megrendelő számára
Ha nincs megfelelő marketingese, vegye fel velünk a kapcsolatot és segítünk a megoldásban!
Egyedi marketing tanácsadás
Több mint 13 éves szakmai tapasztalatunknak köszönhetően ismerjük a marketing szakma minden területét, bármilyen egyedi online marketing probléma megoldásában segítséget nyújtunk.
TovábbStratégiai tanácsadás
Amennyiben átfogó, a vállalat egész online marketing stratégiáját érintő változtatásokban gondolkodik, érdemes igénybe venni online stratégiai tanácsadás szolgáltatásunkat.
TovábbGoogle Ads
A WebMa az elsők között kezdett el Google Ads hirdetésekkel foglalkozni itthon 2005-ben. Az elmúlt 13 évben folyamatosan fejlesztettük tudásunkat és képeztük magunkat. Szinte nincs olyan iparág, piac vagy üzleti helyzet, amelyben ne rendelkeznénk tapasztalattal.
TovábbOptimalizálás házon belül
Rábízhatom a keresőoptimalizálást az IT-s kollégákra? Miért ne kérjem fel a honlapfejlesztőnket a keresőoptimalizálásra? A keresőoptimalizálás nemcsak programozást jelent, hanem egy komplex folyamatot takar...
TovábbKulcsszavak a Google Adsben
A kulcsszavak azok a szavak, vagy kifejezések amelyeket azért használunk, hogy segítségükkel a termékünk, vagy szolgáltatásunk a felhasználók keresései után a lehető legtöbb találattal párosuljon...
TovábbMiért bízzuk szakértőre a Google Ads kampányt
Az Google Ads kampány akkor lesz nyereséges, ha megfelelő számú, valós érdeklődőt tudunk a weboldalunkra érkeztetni, ahol aztán hatékonyan meg tudjuk szólítani őket és rávenni arra, hogy végrehajtsák...
TovábbOnline marketing: mit érdemes mérni és hogyan?
Pontosan beállított online mérésekkel világosan láthatjuk, hogy mely online megjelenéseik hoznak eredményt és melyek nem és ez alapján optimalizálhatjuk költéseinket. A Google Analytics ebben segít.
TovábbMi mindenhez kell értenie egy vállalati online marketingesnek?
A gyorsan és dinamikusan változó online marketing szakterületen nehéz megállapítani, hogy egy új online marketinges kollégának milyen ismeretekkel és kompetenciákkal kell rendelkeznie az adott pozícióhoz.
TovábbMi kell egy sikeres Google Ads kampányhoz?
Mi a Google Ads ügynökség feladata és milyen felelőssége van az ügyfélnek abban, hogy a fizetett ppc hirdetések hozzák a várt eredményt? Az Google Ads nem oldja meg alapvető stratégiai problémáinkat.
Tovább