Nem tudom, hogyan fogjak hozzá

Talán a leggyakoribb probléma, amivel találkozunk, hogy hiába sikeres egy cégvezető a saját területén, mikor megérik benne a gondolat, hogy komolyabban kellene vennie az online marketinget, fogalma sincs, hogy hogyan induljon el. Ez egyáltalán nem meglepő, az online marketing mára annyira szerteágazó és bonyolult iparág lett, hogy még az ebben dolgozó szakembereknek is komoly kihívást jelent átlátni a lehetőségeket és kiválasztani az adott cég számára a legjobb megoldásokat.

Nem tudom hogyan fogjak hozzá

Egységes “csoda megoldás” természetesen nem létezik, viszont vannak olyan ökölszabályok, amelyek iparágtól és cég mérettől függetlenül működnek, és jelentősen csökkentik annak a valószínűségét, hogy az online marketing költésünkből tanulópénz lesz. Ennek az útnak a megtalálásában a WebMa hatékony segítséget tud nyújtani.

A lényeg dióhéjban - ha most fogunk bele az online marketingbe

Függetlenül attól, hogy milyen ipargában dolgozunk, vagy mekkora büdzsé áll rendelkezésünkre, ugyanazokat a hibákat tudjuk elkövetni, amelyek sajnos nagy valószínűséggel előre predesztinálják, hogy nem lesz profitábilis a digitális marketingre fordított befektetésünk. Vegyük sorra a legfontosabbakat!

Összekeverjük a célokat az eszközökkel

A legtöbb esetben már eleve rossz célokat tűzünk ki, azaz összekeverjük a célokat az eszközökkel. A célunk nem az, hogy több látogatónk legyen, vagy hirdessünk a Google Ads-ben / Facebookon, de még csak nem is az, hogy legyen egy modern weboldalunk. A célunk szinte minden esetben az, hogy több ügyfelünk legyen - akár közvetlenül, akár közvetetten. A közvetlen ügyfélgenerálásra a legegyszerűbb példa a webshop, de például ide számolhatjuk azokat a webes megjelenéseket is, ahol a célunk az online lead generálás - hogy a honlapunk látogatói ajánlatot kérjenek, vagy beregisztráljanak egy eseményre vagy webinárra. A közvetett ügyfélgenerálás tipikus példája, amikor a célunk, hogy a potenciális vevőink figyelmét felkeltsük online, illetve megismertessük őket az ajánlatunkkal, de a vásárlás maga nem online történik, hanem például egy szupermarketben. De ugyanide tartozik az is, ha egy fizikai üzletünk van - kávézó, étterem, cipőbolt, fitness terem stb. -, és az a célunk, hogy minél több ember fizikailag is meglátogassa az üzletünket.

A cél összekeverése az eszközzel nagyon sok esetben eredményezi azt, hogy megszállottan ragaszkodunk egy konkrét eszközhöz, ami egyáltalán nem biztos, hogy a mi esetünkben a leghatékonyabb megoldás, sőt az sem biztos, hogy egyáltalán működik…

Nem látjuk át a lényeges folyamatokat

A legegyszerűbb példa erre, hogy azt gondoljuk, egy kampány minden problémánkat meg fogja oldani. Elég elindítani, és dőlnek az ügyfelek. Ez sajnos nagyon nem így működik. A legprofibb kampány sem fog eredményt hozni, ha a weboldal, ahova érkeztetjük a látogatókat, nem elég meggyőző, vagy épp nem töltődik be megfelelően mobilon. Sőt még egy lépéssel hátrább kell mennünk és alaposan átgondolni, hogy

  • Kik a legfontosabb ügyfeleim?
  • Mit tudok ajánlani nekik? Miért éri meg minket választani?
  • Miben vagyunk jobbak a versenytársaknál?

Ráadásul ezt megfelelő formában, struktúrában, szövegezéssel kell tálalnunk. Ha nem tudjuk, hogy kiket akarunk elérni, és mi a fő üzenetünk, akkor eleve célozni sem tudunk megfelelően. De még ha sikerül is elérnünk a kívánt célcsoportot, egy minden szempontból megfelelő weboldal hiányában nem fogjuk tudni őket “konvertálni” - azaz meggyőzni, hogy lépjenek kapcsolatba velünk, vásároljanak tőlünk, stb.

Nem tudjuk, hogy mennyit érdemes rá költenünk

A cím becsapós... Az online marketingre fordított büdzsé nem költés, hanem befektetés, aminek a fogalmát és a megtérülés számítási módját mindenképp meg kell ismernünk, ha pénzt és időt szeretnénk invesztálni a digitális lehetőségekbe.

Bármennyit költhetünk, elég ha egy ponton hibázunk. Pár tipikus példa:

  • Komoly összeget invesztálunk a hirdetési csatornákba, de egy gyenge minőségű weboldalra visszük a látogatókat -, akiket itt elveszítünk, a befektetésünkkel együtt
  • Olyan szakmai hibákat vétünk a hirdetések beállításánál és kezelésénél, hogy gyakorlatilag “elégetjük” a büdzsénket értéktelen látogatókra
  • Nem mérjük megfelelően a teljesítményt, és megérzések alapján próbálunk döntéseket hozni
  • Elhisszük, hogy valamiféle csodafegyver, amivel pillanatok alatt, komolyabb befektetés nélkül dőlni fog hozzánk a pénz
  • Elhisszük, hogy pár óra vagy nap alatt marketing szakértővé képezhetjük ki magunkat vagy a kollégánkat

A marketing költésünk akkor fog profitot eredményezni, ha tudjuk melyek a kritikus online faktorok, amelyek leginkább befolyásolják a bevételünket, és ezekre komoly figyelmet és energiát fordítunk.

Nincs csodafegyver, nincs ingyenebéd, nincs megúszás... Az online marketing eredményünk pontosan azt az erőfeszítést fogja tükrözni, amelyet beleinvesztáltunk - ugyanúgy, mint az élet bármely más területén… Ha nem figyelünk az étkezésünkre és nem mozgunk többet, nem fogunk lefogyni. Ha nem edzünk/gyakorlunk kitartóan egy adott sportban, nem fogunk versenyeket nyerni. A példákat végtelenségig lehetne folytatni, a lényeg, hogy ne higgyük el a teleshop szintű ígéreteket a marketingben sem. (Könnyen felismerhetőek a hasonló nyelvezetről... csak most, csak Önnek, ne szalassza el, spóroljon, hihetetlen ígéretek, stb. stb.)

Milyen kérdéseket tegyünk fel magunknak, ha sikeresek akarunk lenni az online marketingben?

Ha az alább 11+1 pontra igennel felelünk, akkor nagy biztonsággal sikeres lesz az online marketingünk. Ha egy vagy több kérdésre nem a válaszunk, akkor bármikor elvérezhetünk, illetve elbukhatjuk az online marketingbe invesztált büdzsénket.

  1. Tudom-e, hogy kik a legfontosabb vásárlóim, és mi érdekli őket?
  2. Ismerem-e a saját piacomat és a versenytársak ajánlatát?
  3. Versenyképes, meggyőző ellenajánlatot tudok-e kínálni?
  4. El tudom-e érni költséghatékonyan és pontosan a számomra legértékesebb célcsoportot?
  5. Megfelelő üzenettel szólítom meg őket, és később számukra érdekes/hasznos tartalmat nyújtok-e?
  6. Jól használható-e a weboldalam? - könnyen megtalálhatóak rajta a fontos információk, hiteles, logikusan navigál, gyors, mobilbarát, stb...
  7. Egyértelmű-e az ajánlatom a látogatók felé, hogy mit kínálok, és hogy miért érdemes engem választaniuk?
  8. Könnyen kapcsolatba tudnak-e lépni velem az érdeklődők?
  9. Tudom-e mérni megfelelően az eredményeket?
  10. Képes vagyok-e a mérések alapján elemezni az adatokat és kiszűrni a számomra fontos információt?
  11. Vissza tudom-e építeni ezeket az információkat a további marketing tevékenységembe?

+1 Megfelelően kezelem-e a beérkező érdeklődőket? - nem elég eljutni az üzletig, le is kell tudnunk profin teljesíteni... Ami már túlmutat a jelenlegi témánkon, de attól még kritikusan fontos kérdés.

Hogyan tud a WebMa segíteni Önnek?

Amennyiben Ön teljesen kezdő, úgy az alábbi lehetőségeket ajánljuk:

Ha nem tudja hogyan fogjon hozzá, vegye fel velünk a kapcsolatot, és mi segítünk!

Google Ads tréning

Az Google Ads tréning során használható tudást adunk át a Google Ads szakszerű alkalmazásáról, legyen szó cégvezetőkről, alkalmazottakról, marketing szakemberekről.

Tovább

Egyedi marketing tanácsadás

Több mint 13 éves szakmai tapasztalatunknak köszönhetően ismerjük a marketing szakma minden területét, bármilyen egyedi online marketing probléma megoldásában segítséget nyújtunk.

Tovább

Kulcsszókutatás

A hatékony kampányok alapja a megfelelő célzás, amelyhez a kulcsszavak elengedhetetlenek. A kutatás során feltérképezzük az adott iparág legnépszerűbb kulcsszavait, hogy a várt sikerek ne maradjanak el.

Tovább

Google Ads kampány tanácsadás

Ha már rendelkezik Google Ads kampányokkal, azonban nem hozzák a várt eredményeket, Google Ads tanácsadásunk során a kampányok átvilágítása után hasznos tanácsokat adunk, miket lenne szükséges módosítania a hatékonyság növelése érdekében.

Tovább

Mennyibe kerül egy kattintás a Google Adsben

A kattintási költség határozza meg, hogy a Google Ads-ben mennyit kell fizetnünk, ha valaki rákattintott a hírdetésünkre. Ez a szám leegyszrűsítve a hirdetésekért fizetett összeg elosztva a kattintások...

Tovább

Mi kell egy sikeres Google Ads kampányhoz?

Mi a Google Ads ügynökség feladata és milyen felelőssége van az ügyfélnek abban, hogy a fizetett ppc hirdetések hozzák a várt eredményt? Az Google Ads nem oldja meg alapvető stratégiai problémáinkat.

Tovább

Online marketing stratégia - hogyan készítsük el?

Sok kis- és középvállalkozás nem rendelkezik mérhető, átgondolt online marketing stratégiával és sokan nem is tudják, hogy hogyan fogjanak hozzá. Cikkünk ebben nyújt segítséget.

Tovább

5 dolog amit tudnod kell a Google Adsről

Cikkükben összefoglaltunk az 5 legfontosabb alapelvet, melyekkel tisztában kell lennie, ha még soha nem használta a Google Ads rendszerét. Kezdésnek olvassa el cikkünket!

Tovább

Tájékoztató a Covid-19 koronavírus kapcsán

Kedves Partnerük!

Sok más céghez hasonlóan, kollégáink egészségének megóvása érdekében a WebMa csapata nagyrészt home office-ban dolgozik, de a hirdetési kampányok kezelése, valamint vállalt online marketing feladataink ellátása zavartalan.

Elérhetőek vagyunk emailben és vezetékes-, valamint mobilszámainkon. A kollégáinkkal történő személyes találkozóra korlátozottan van lehetőség, de Google Meet videómegbeszélésre - egyeztetett időpontban - természetesen rendelkezésre állunk.

Tájékoztató a Covid-19 koronavírus kapcsán

Üdvözlettel:
WebMa csapata

Bezár