- Google Ads kampány kezdőknek
- Hatékony Google Ads kampány
- Google Ads hirdetés
- Google Ads hirdetés célzási lehetőségek
- Google Ads árak
- Google Ads kampány a gyakorlatban
- Google mobil hirdetési megoldások
- Google Analytics kezdőknek
- Google Analytics haladóknak
- Google Data Studio
- FAQ
- Keresőoptimalizálás - SEO
- Tudásbázis archívum
Webmarketing > Online marketing oktatóanyagok > Hatékony Google Ads kampány > Milyen egy hatékony Google Ads hirdetés
Milyen egy hatékony Google Ads hirdetés?
Az Google Ads kampány akkor lesz nyereséges, ha megfelelő számú, valós érdeklődőt tudunk a weboldalunkra érkeztetni, ahol aztán hatékonyan meg tudjuk szólítani őket és rávenni arra, hogy végrehajtsák az általunk kitűzött üzleti célt (pl. webshopban vásárlás, vagy időpont egyeztetés, esetleg hírlevél feliratkozás, stb.).
“Olcsó” és profi ügynökségek között gyakori különbség, hogy amíg előbbiek a Google Ads hirdetésekből származó látogatókat (ergo a hirdetésre történő kattintásokat), valamint a kattintási költséget helyezik előtérbe, addig utóbbiak a forgalomból származó bevételt és a hirdetési költség megtérülését - még ha ez a költség magasabb is, mint előbbi esetben.
Bár nem mindegy, hogy egy látogatót 20 Ft vagy 50 Ft-ért hozunk az oldalra, az sokkal inkább számít, hogy 100 ilyen látogatóból 1, 2, 5, vagy netán 0 vásárlóm lesz. Ez az arány (konverziós arány) pedig azon múlik, hogy milyen minőségű a kampány és a weboldal, valamint tudjuk-e pontosan mérni és elemezni a teljesítményt. Ha kritikus hibát vétünk, nagyon könnyen bukás lehet a vége és drága tanulópénzt fizethetünk a tájékozatlanságunkért.
Hogyan lehet sikeres a Google Ads kampányom?
Egy Google Ads hirdetést több módon is sikeressé lehet tenni, de könnyen el is lehet rontani, ha nem fordítunk elég figyelmet az alapvető dolgokra. A hatékony Google Ads hirdetés mindenek előtt célratörő. Mielőtt belefogunk a hirdetésünk megírásába tisztázzuk a célt, amit el kívánunk érni. Fontos szempont az is, hogy a leendő ügyfelek igényeihez igazítsuk a hirdetéseinket. A bővítmények használatával részletesebbé és figyelemfelkeltőbbé tehetjük. Érdemes a hirdetéseinket egyedivé tenni és azok szövegében kulcsszavakat használni.
Hasznos tippek a következő videókban:
Hatékony hirdetés:
Hirdetésbővítmények:
Hogyan tegyük hatékonnyá Google Ads hirdetésünket?
A célzás mellett a hatékonyságot magukkal a hirdetésekkel is lehet javítani. Egyrészt megírhatjuk úgy a szövegeket, hogy szerepeljenek benne a megcélzott kulcsszavak, illetve az érkezési oldal kontextusa (ezzel növelhetjük a a relevanciát és így a Quality Score-t, alacsonyabb kattintási költséget és magasabb átkattintási arányt elérve). Emellett úgynevezett hirdetésbővítményekkel további információt jeleníthetünk meg a hirdetések mellett. Ilyen információk lehetnek például telefonszám, üzlet címe, vélemények, belső linkek, vagy egyszerű további figyelemfelhívó szövegek.
Mindezek mellett, ahogy térben tudjuk célozni a hirdetéseket, úgy akár időben is. Beállíthatjuk például, hogy csak nyitvatartási időben fussanak a hirdetéseink, vagy csak más hirdetési szövegek jelenjenek meg, amikor zárva van az üzlet. Hirdetécsoportokat, de akár hirdetésbővítményeket külön is időzíthetünk, így az előbbi példánál maradva, beállíthatjuk, hogy csak nyitvatartási időben jelenjen meg a telefonszám a hirdetés mellett.
A hirdetések ellenőrzésére azonkívül, hogy saját magunk rákeresünk, a Google Ads beépített előnézeti eszközével is tudjuk ellenőrizni a hirdetéseket (pl. megjelenik-e rendesen a megfelelő kulcsszavakra, abban a pozícióban, amit mi szeretnénk, úgy néz ki, ahogy mi szeretnénk, stb.)
Hogyan növelhetem a hirdetés relevanciáját?
Ha a hirdetés relevanciája alacsony, akkor a leggyorsabb megoldás, ha írunk olyan hirdetésszövegeket, melyek tartalmazzák az adott kulcsszavakat, megfelelő kontextussal. Emellett érdemes lehet átrendezni, jobban széttagolni a hirdetéscsoportokat, hogy a hasonló kulcsszavak közelebb legyenek egymáshoz. Negatív kulcsszavak alkalmazásával pedig kizárhatunk olyan kereséseket, amik nem relevánsak a hirdetésekhez.
Profi Google- vagy Facebook hirdetésekre van szüksége? Keressen minket bizalommal!
Google Ads
A WebMa az elsők között kezdett el Google Ads hirdetésekkel foglalkozni itthon 2005-ben. Az elmúlt 13 évben folyamatosan fejlesztettük tudásunkat és képeztük magunkat. Szinte nincs olyan iparág, piac vagy üzleti helyzet, amelyben ne rendelkeznénk tapasztalattal.
TovábbGoogle Ads tréning
Az Google Ads tréning során használható tudást adunk át a Google Ads szakszerű alkalmazásáról, legyen szó cégvezetőkről, alkalmazottakról, marketing szakemberekről.
TovábbOnline marketing tanácsadás
Online marketing tanácsadás szolgáltatásunk keretein belül szakszerű segítséget nyújtunk, online marketing stratégiája kialakításához, legyen szó a rövid-, és hosszútávú célok kitűzéséről vagy az alkalmazandó online marketing eszközök meghatározásáról.
TovábbGoogle hálózatok
Alapvetően két fő hálózatot különböztetünk meg: a keresési (Search) és a tartalmi (Display) hálózatot. Ennek megfelelően a hirdetések vagy a keresőben vagy egy weboldalon jelennek meg, annak...
TovábbHogyan működik a Google Ads licitrendszere
Alapvetően a Google Ads rendszerben a hirdetéseinkért kattintásonként kell fizetni, maguk a hirdetések pedig egy “árverés” alapján kerülnek megjelenítésre. Ebben az “árverésben” minden hirdető egy…
TovábbProfi Google Ads kampány
Be tudom-e én is állítani a Google Adsban a hirdetést? Miért érdemes profira bízni? Ahogy mondani szokták, ”az ördög a részletekben lakozik”, ez igaz a Google Adsre is. A hirdetés beállítása egyszerűnek tűnik...
TovábbHogyan válasszunk érkezési oldalt webshop ppc hirdetéseinkhez?
Webshopok esetében többféle választási lehetőségünk van a ppc kampányok érkezési oldalául, amelyeknek előnyeit és hátrányait egyaránt mérlegelnünk kell, aztán tesztelni, tesztelni és tesztelni!
TovábbHogyan hirdessünk a Google keresőben?
Az online hirdetésekre gondolva általában rögtön a fizetett keresőhirdetések jutnak eszünkbe, amelyek a Google organikus találati listája felett, “hirdetés” megjelöléssel jelennek meg. Hogyan használjuk okosan?
TovábbA felhasználói szándék fontos a keresőkampányokban
Ha a felhasználó szándéka szerint csoportosítjuk kampányunk kulcsszavait, akkor válik lehetővé az, hogy a vásárlási folyamat minden lépésében a potenciális vásárlók szeme elé kerüljünk.
Tovább