Milyen egy hatékony Google AdWords hirdetés?

Az AdWords kampány akkor lesz nyereséges, ha megfelelő számú, valós érdeklődőt tudunk a weboldalunkra érkeztetni, ahol aztán hatékonyan meg tudjuk szólítani őket és rávenni arra, hogy végrehajtsák az általunk kitűzött üzleti célt (pl. webshopban vásárlás, vagy időpont egyeztetés, esetleg hírlevél feliratkozás, stb.).

“Olcsó” és profi ügynökségek között gyakori különbség, hogy amíg előbbiek az AdWords hirdetésekből származó látogatókat (ergo a hirdetésre történő kattintásokat), valamint a kattintási költséget helyezik előtérbe, addig utóbbiak a forgalomból származó bevételt és a hirdetési költség megtérülését - még ha ez a költség magasabb is, mint előbbi esetben.

Bár nem mindegy, hogy egy látogatót 20 Ft vagy 50 Ft-ért hozunk az oldalra, az sokkal inkább számít, hogy 100 ilyen látogatóból 1, 2, 5, vagy netán 0 vásárlóm lesz. Ez az arány (konverziós arány) pedig azon múlik, hogy milyen minőségű a kampány és a weboldal, valamint tudjuk-e pontosan mérni és elemezni a teljesítményt. Ha kritikus hibát vétünk, nagyon könnyen bukás lehet a vége és drága tanulópénzt fizethetünk a tájékozatlanságunkért.

Hogyan lehet sikeres a Google AdWords kampányom?

Egy AdWords hirdetést több módon is sikeressé lehet tenni, de könnyen el is lehet rontani, ha nem fordítunk elég figyelmet az alapvető dolgokra. A hatékony Google AdWords hirdetés mindenek előtt célratörő. Mielőtt belefogunk a hirdetésünk megírásába tisztázzuk a célt, amit el kívánunk érni. Fontos szempont az is, hogy a leendő ügyfelek igényeihez igazítsuk a hirdetéseinket. A bővítmények használatával részletesebbé és figyelemfelkeltőbbé tehetjük. Érdemes a hirdetéseinket egyedivé tenni és azok szövegében kulcsszavakat használni.

Hasznos tippek a következő videókban:

Hatékony hirdetés:

Hirdetésbővítmények:

Hogyan tegyük hatékonnyá Google AdWords hirdetésünket?

A célzás mellett a hatékonyságot magukkal a hirdetésekkel is lehet javítani. Egyrészt megírhatjuk úgy a szövegeket, hogy szerepeljenek benne a megcélzott kulcsszavak, illetve az érkezési oldal kontextusa (ezzel növelhetjük a a relevanciát és így a Quality Score-t, alacsonyabb kattintási költséget és magasabb átkattintási arányt elérve). Emellett úgynevezett hirdetésbővítményekkel további információt jeleníthetünk meg a hirdetések mellett. Ilyen információk lehetnek például telefonszám, üzlet címe, vélemények, belső linkek, vagy egyszerű további figyelemfelhívó szövegek.

Mindezek mellett, ahogy térben tudjuk célozni a hirdetéseket, úgy akár időben is. Beállíthatjuk például, hogy csak nyitvatartási időben fussanak a hirdetéseink, vagy csak más hirdetési szövegek jelenjenek meg, amikor zárva van az üzlet. Hirdetécsoportokat, de akár hirdetésbővítményeket külön is időzíthetünk, így az előbbi példánál maradva, beállíthatjuk, hogy csak nyitvatartási időben jelenjen meg a telefonszám a hirdetés mellett.

A hirdetések ellenőrzésére azonkívül, hogy saját magunk rákeresünk, a Google AdWords beépített előnézeti eszközével is tudjuk ellenőrizni a hirdetéseket (pl. megjelenik-e rendesen a megfelelő kulcsszavakra, abban a pozícióban, amit mi szeretnénk, úgy néz ki, ahogy mi szeretnénk, stb.)

Hogyan növelhetem a hirdetés relevanciáját?

Ha a hirdetés relevanciája alacsony, akkor a leggyorsabb megoldás, ha írunk olyan hirdetésszövegeket, melyek tartalmazzák az adott kulcsszavakat, megfelelő kontextussal. Emellett érdemes lehet átrendezni, jobban széttagolni a hirdetéscsoportokat, hogy a hasonló kulcsszavak közelebb legyenek egymáshoz. Negatív kulcsszavak alkalmazásával pedig kizárhatunk olyan kereséseket, amik nem relevánsak a hirdetésekhez.

Google AdWords

A WebMa az elsők között kezdett el Google AdWords hirdetésekkel foglalkozni itthon 2005-ben. Az elmúlt 13 évben folyamatosan fejlesztettük tudásunkat és képeztük magunkat. Szinte nincs olyan iparág, piac vagy üzleti helyzet, amelyben ne rendelkeznénk tapasztalattal.

Tovább

AdWords tréning

Az AdWords tréning során használható tudást adunk át az AdWords szakszerű alkalmazásáról, legyen szó cégvezetőkről, alkalmazottakról, marketing szakemberekről.

Tovább

Online marketing tanácsadás

Online marketing tanácsadás szolgáltatásunk keretein belül szakszerű segítséget nyújtunk, online marketing stratégiája kialakításához, legyen szó a rövid-, és hosszútávú célok kitűzéséről vagy az alkalmazandó online marketing eszközök meghatározásáról.

Tovább

Google hálózatok

Alapvetően két fő hálózatot különböztetünk meg: a keresési (Search) és a tartalmi (Display) hálózatot. Ennek megfelelően a hirdetések vagy a keresőben vagy egy weboldalon jelennek meg, annak...

Tovább

Hogyan működik a Google AdWords licitrendszere

Alapvetően az AdWords rendszerben a hirdetéseinkért kattintásonként kell fizetni, maguk a hirdetések pedig egy “árverés” alapján kerülnek megjelenítésre. Ebben az “árverésben” minden hirdető egy…

Tovább

Profi AdWords kampány

Be tudom-e én is állítani az AdWordsban a hirdetést? Miért érdemes profira bízni? Ahogy mondani szokták, ”az ördög a részletekben lakozik”, ez igaz az AdWordsre is. A hirdetés beállítása egyszerűnek tűnik...

Tovább

Hogyan válasszunk érkezési oldalt webshop ppc hirdetéseinkhez?

Webshopok esetében többféle választási lehetőségünk van a ppc kampányok érkezési oldalául, amelyeknek előnyeit és hátrányait egyaránt mérlegelnünk kell, aztán tesztelni, tesztelni és tesztelni!

Tovább

Hogyan hirdessünk a Google keresőben?

Az online hirdetésekre gondolva általában rögtön a fizetett keresőhirdetések jutnak eszünkbe, amelyek a Google organikus találati listája felett, “hirdetés” megjelöléssel jelennek meg. Hogyan használjuk okosan?

Tovább

A felhasználói szándék fontos a keresőkampányokban

Ha a felhasználó szándéka szerint csoportosítjuk kampányunk kulcsszavait, akkor válik lehetővé az, hogy a vásárlási folyamat minden lépésében a potenciális vásárlók szeme elé kerüljünk.

Tovább