Érkezési oldal (landing page)

Az érkezési oldal honlapunknak az az oldala, amelyre a látogató a linkre – Pay Per Click hirdetésre, keresőbeli találatra, bannerre stb. – kattintva megérkezik. Az érkezési oldal célja, hogy konkrét, eladáshoz vezető cselekményre buzdítsa a látogatót, például kapcsolatteremtésre vagy akár magára a megrendelésre.

Két hasznos videó arról, hogy mire figyeljünk a hatékony érkezési oldal készítésénél.

A hatékony érkezési oldal jellemzői:

1. Lényegretörő

Különösen azon látogatók, akik AdWords hirdetésről kattintanak az oldalunkra, a hirdetés meghosszabbítását várják az érkezési oldaltól. Amennyiben tehát az érkezési oldal nem kötődik szorosan a hirdetéshez, és nem funkcionál annak kifejtéseként, látogatóink idejét és saját napi költségvetésünket pazaroljuk. Ezért javasolt különböző termékeinknek, szolgáltatásainknak külön-külön érkezési oldalt készíteni, és arra irányítani az adott hirdetésre kattintó érdeklődőket. Az oldal tehát ideális esetben könnyen áttekinthető és befogadható formában tartalmazza a hirdetésben ígért információt.

2. Cselekvésre ösztönöz

Az oldalon legyen feltűnő szöveges vagy gomb formájú link, amely továbbvezeti a látogatót a weboldal almenüibe, mialatt egyre részletesebben megismerik az adott szolgáltatás vagy termék előnyeit, tulajdonságait, és megtudják, nekik személyesen milyen előnyökkel járhat a termék. A konverzió alapja – a kínált termék vagy szolgáltatás fajtájától függően –, hogy a látogató minél több időt töltsön az oldalon barangolva és minél több oldalt tekintsen meg, hiszen minden, az oldalon eltöltött perc az ügyfél meggyőzésének esélyét növeli. Egy cselekvésre felhívó link tehát felszólíthat hosszasabb barangolás nélküli online vásárlásra, de lehet a célja az azonnali kapcsolatteremtés is.

3. Meghatározott a konverziós tölcsér

Az érkezési oldalra érdemes tehát úgy gondolnunk, mint egy, a cél (kapcsolatteremtés / vásárlás stb.) felé vezető út első lépésére. Ahhoz, hogy az ügyfél végigmehessen az úton, ki kell iktatnunk a kitérőket és pontosan kell tudnunk, hogyan kívánjuk odavezetni. Online vásárlási cél esetén az út rövid, míg egy bonyolultabb szolgáltatást népszerűsítő oldalon a célunk, hogy a látogatók elmélyüljenek a témában, hogy lehetőségünk legyen a szolgáltatásnak és előnyeinek részletes bemutatására. Mindkét esetben azonban a kitűzött cél elérési útvonalát előre ki kell jelölnünk, hiszen ha mi sem tudjuk, hogyan lehet eljutni a célig, nem számíthatunk rá, hogy látogatóink tudni fogják.

4. Nem kér túl sok személyes információt

Legyünk óvatosak a személyes információk és regisztrációk igénylésével! Csak a lehető legszükségesebb adatokat kérjük el, különben azt kockáztatjuk, hogy látogatóink túl hosszúnak találják a kitöltendő űrlapot és kilépnek az oldalról. A kapcsolatteremtéshez elég egy név és telefonszám/emailcím megadása, míg bizonyos előnyök vagy értékes információk érdekében hajlandóak részletes adatokat is közölni. Ne feledkezzünk el az adatvédelmi linkről sem, amire kattintva látogatóink megtudhatják, mire használjuk fel és hogyan kezeljük ránk bízott adataikat.

5. Technikailag optimalizált

Az érkezési oldal gyors betöltődése alapvető követelmény nemcsak a látogatók, hanem a keresőmotorok elvárásai miatt is. A látogatók nem várnak ugyanis hosszú másodperceket egy oldal betöltődésére, a keresőmotorok, különösen a Google (éppen a látogatókra való tekintettel) szintén nem támogatja az ilyen honlapokat. Ezért fontos, hogy érkezési oldala (is) technikailag optimalizált legyen.

6. Megválaszolja a látogató kérdéseit

Az érkezési oldal célja, hogy információval szolgáljon, de rendkívül hatékonyan úgy is felépíthetjük az oldalt, hogy expliciten megfogalmazzuk a látogatóinkban felvetődő kérdéseket, majd tömör és pontos válaszokat adunk rájuk. Amennyiben az érkezési oldal túl kevés információt tartalmaz (pl. csak egy adott termék képét, márkanevét és árát), azzal éppen nem segítjük, hanem akadályozzuk a konverziót, hiszen a látogatóban csak még több kérdés vetődik fel termékünkkel kapcsolatban, és ami még rosszabb, ezek megválaszolatlanul maradnak. Amennyiben viszont elég információval szolgálunk, sőt, ezt az információt a látogató szempontjából nézve rendezzük el és adagoljuk, nagyban növelhetjük az oldalon eltöltött időt és a termékünk/szolgáltatásunk iránti bizalmat is.

A fenti tanácsok hasznosításával csökkenthetjük az érkezési oldalunkat rögtön becsukó, ún. visszapattanó látogatók számát, és növelhetjük oldalunk ügyfélkonverziós arányát, akár online rendelhető terméket, akár összetett szolgáltatást kínálunk. Ami pedig tovább segíti a munkánkat, azok a Google Analytics elemzések, amelyekkel a piacon egyedülálló részletességgel és alapossággal követhetjük nyomon AdWords-kampányunkat: megtudhatjuk, hogy látogatóink honnan érkeztek, milyen forrásból érkeznek azok, akik sok időt töltenek el az oldalunkon, milyen utakon érik el a kitűzött célt, hol lépnek ki az oldalunkról, stb. Ezen ismeretek fényében pedig lehetőségünk van alakítani, tovább optimalizálni AdWords-kampányunkat a maximálisan kedvező ROI érdekében.

Hogyan javíthatom az érkezési oldal relevanciáját?

Ha az érkezési oldal teljesítménye alacsony, győződjünk meg róla, hogy minél kevésbé általános aloldalra vezessük a felhasználót amikor a hirdetésre kattint. Például egy elektronikai webshop monitorokat reklámozó hirdetése ne a főoldalon kössön ki. Hirdetési részről emellett úgy tudunk még segíteni, ha a hirdetés üzenete az érkezési oldalhoz hasonló, felkészíti a leendő látogatót arra, hogy mi várja majd a honlapon.

Ezen kívül magán az érkezési oldalon tudunk javítani, például azzal, ha a fontosabb kulcsszavakat szerepeltetjük a szövegben (de csak mértékkel, a “kulcsszó-spamelést” nem díjjazza a rendszer). Valamint érdemes mobilra optimalizált oldalt készíteni, illetve odafigyelni például az oldal sebességére is.

Google AdWords

A WebMa az elsők között kezdett el Google AdWords hirdetésekkel foglalkozni itthon 2005-ben. Az elmúlt 13 évben folyamatosan fejlesztettük tudásunkat és képeztük magunkat. Szinte nincs olyan iparág, piac vagy üzleti helyzet, amelyben ne rendelkeznénk tapasztalattal.

Tovább

AdWords tréning

Az AdWords tréning során használható tudást adunk át az AdWords szakszerű alkalmazásáról, legyen szó cégvezetőkről, alkalmazottakról, marketing szakemberekről.

Tovább

Online marketing tanácsadás

Online marketing tanácsadás szolgáltatásunk keretein belül szakszerű segítséget nyújtunk, online marketing stratégiája kialakításához, legyen szó a rövid-, és hosszútávú célok kitűzéséről vagy az alkalmazandó online marketing eszközök meghatározásáról.

Tovább

Hány kulcsszóra optimalizáljunk

Miért nem érdemes csak 5-10 kulcsszóra optimalizáltatni a honlapomat? Széleskörű tévhit, hogy a 3-5-10 legfontosabbnak ítélt kulcsszóra elég optimalizálni egy adott honlapot. A valóság az, hogy a 10...

Tovább

Keresőoptimalizálás folyamata

A keresőoptimalizálás célja, hogy a keresőkből minőségi látogatók érkezzenek a weboldalra. Ennek érdekében szükséges a weboldal technikai optimalizálása, amely során a keresők technikai követelményeinek...

Tovább

A hatékony és megbízható weboldalról

Mitől lesz egy oldal hatékony? Hogyan bizonyosodhatunk meg róla, hogy a honlapunk felhasználóbarát? Hogyan, milyen elvek mentén alakítsuk át az érkezési oldalunkat, hogy nagyobb konverziót érjünk el...

Tovább

Hogyan válasszunk érkezési oldalt webshop ppc hirdetéseinkhez?

Webshopok esetében többféle választási lehetőségünk van a ppc kampányok érkezési oldalául, amelyeknek előnyeit és hátrányait egyaránt mérlegelnünk kell, aztán tesztelni, tesztelni és tesztelni!

Tovább

Milyen egy hatékony weboldal?

Napjainkban már elengedhetetlen, hogy minden vállalat rendelkezzen honlappal, azonban nem mindegy, hogy az mennyire szép, felhasználóbarát, mobilra- és konverzióra optimalizált. Tudja meg milyen egy hatékony weboldal!

Tovább

Milyen egy jó kampány landing oldal?

Az online marketingben az egyik legfontosabb dolog, hogy a vállalat rendelkezzen a kampányokhoz igazított, megfelelő landing oldallal. Ennek hiányában, egyetlen online marketing kampány sem lehet sikeres.

Tovább