Adwords kampány mutatók

Hirdetésmegjelenítés

A Google AdWords akkor számol megjelenítést (impression), ha a hirdetés megjelenik a Google hirdetési hálózatain, például a Google.com-on vagy más megjelenítői webhelyen és alkalmazásokban. Ez azért fontos, mert a megjelenítések segítségével megértheti, hogy milyen gyakran jelenik meg a hirdetés és így a segítségükkel kiszámíthatja az átkattintási arányt (CTR) is, amely hasznos lehet a hirdetések hatékonyságának meghatározásánál.

Az alábbi videóban a hirdetésmegjelenítés hatékonyabbá tételéhez kaphat hasznos tanácsokat:

Mi az átkattintási arány, és miért fontos?

A Google AdWords rendszerében az átkattintási arány (CTR, Click-Through Rate) egy arányszám, amely megmutatja, hogy a megtekintést követően milyen gyakran kattintanak az emberek a hirdetésére. A CTR segítségével felmérhető, hogy milyen jól teljesítenek a kulcsszavak és a hirdetések. A magas átkattintási arány elérése kulcsfontosságú a PPC hirdetések sikerességéhez, ugyanis ennek közvetlen hatása van a minőségi mutatóra és arra, hogy mennyit kell fizetnie valahányszor rákattintanak a hirdetésére.

Hasznos tanácsokat kaphat az átkattintási arány növeléséhez az alábbi videóból:

Vegye fel velünk a kapcsolatot

A CTR a hirdetésre leadott kattintások száma, elosztva a hirdetés megjelenéseinek számával, százalékban kifejezve (kattintások / megjelenítések = CTR)

Átkattintási arány

Ha a hirdetés például 5 kattintást ért el 1000 megjelenítés során, akkor a CTR 0,5%. A kiszámítás az alábbi módon történik:

Átkattintási arány

Minden egyes hirdetéshez és kulcsszóhoz tartozik egy-egy CTR, amelyet megtekinthet a fiókban. A CTR magas értéke azt jelenti, hogy a felhasználók hirdetését hasznosnak és relevánsnak találják. A CTR a kulcsszó elvárt CTR-értékét is befolyásolja (ez a minőségi mutató egyik összetevője), ami hatással lehet a költségekre és a hirdetés helyére. Ne feledje, hogy a jó CTR a hirdetett terméktől és a használt hirdetési hálózatoktól függően relatív. Az átkattintási arányt használhatja annak mérésére, hogy mely hirdetések és kulcsszavak sikeresek, illetve melyeket kell még fejlesztenie. Minél jobban kapcsolódnak a kulcsszavak a hirdetéshez és vállalkozása tevékenységéhez, annál nagyobb valószínűséggel kattintanak a felhasználók a hirdetésre a kulcsszókifejezéssel végzett keresés után.

Hogyan befolyásolhatom a várt átkattintási arányt?

A várt átkattintási arányt a rendszer egyrészről a hirdetéseink korábbi teljesítményéből származtatja, erre közvetlen ráhatásunk nincs, viszont minél jobban figyelünk a hirdetéseink optimalizálására, ezzel a tényezővel annál könnyebbé is válik. Az is elképzelhető ugyanakkor, hogy egyszerűen a célzási módunk nagyon irreleváns, ilyenkor érdemes lehet jobb kulcsszavak után nézni.

A hirdetési szövegekkel is javíthatjuk a várt átkattintási arányt, például ha szerepeltetünk bennük úgynevezett figyelemfelhívó “call-to-action” (cselekvésre ösztönző) kifejezéseket. Emellett az átkattintási arányt javíthatjuk hirdetésbővítmények alkalmazásával is. Ezekkel egyrészt a hirdetés is “nagyobb”, így feltűnőbb lesz, valamint a bővítményekkel többletinformációt tudunk megjeleníteni, ami nem férne bele a hirdetésszöveg alap 95 karakterébe.

Hogyan befolyásolhatom a várt átkattintási arányt?

Az átlagos CPC (cost per click), magyarul átlagos kattintásonkénti költség. Ez megmutatja, hogy az adott időszakban hány forintot kellett fizetni átlagosan egy darab kattintásért. Ez azért fontos mutató, mert megmutatja, hogy ténylegesen mennyit költöttünk egy átlagos kattintásért. Nem szabad összekeverni a maximális CPC-vel, ami pedig azt jelöli, hogy mennyit vagyunk hajlandóak maximálisan fizetni azért, hogy rákattintsanak a hirdetésünkre, ami közvetetten befolyásolja azt, hogy mely kulcsszóra hányszor és milyen pozícióban fog megjelenni a hirdetésünk.

Vegye fel velünk a kapcsolatot

Mit mutat meg az átlagos pozíció?

Az átlagos pozíció nagy segítségünkre van a hirdetések optimalizálásánál, mert minden egyes kulcsszóhoz és hirdetéshez tartozik egy mutató, amely megmutatja, hogy az adott kulcsszóra a hirdetés átlagosan hanyadik pozícióban jelent meg, valamint azt, hogy összességében az adott hirdetés hányadik pozícióban jelenik meg átlagosan. Ez azért nagyon fontos információ, mert az első helyen megjelenő hirdetés elviszi a kattintások több mint 40%-át, a második helyen lévő körülbelül még 20-30% között és az alacsonyabban rangsoroltak még kevesebbet, tehát törekedni kell arra, hogy a lehető legtöbbször jelenjünk meg magasabb pozícióban.

Mi az a minőségi mutató és miből tevődik össze?

A minőségi mutató egy 1-10-ig terjedő skálán osztályozza, hogy mennyire releváns a kulcsszó a hirdetéshez és a honlaphoz. Ez egy nagyon bonyolulté és összetett mutató, aminek rengeteg eleme van.

A mutató szempontjából fontos a kulcsszó és a hirdetésszöveg kapcsolata, relevanciája. Amennyiben a kulcsszó, vagy annak egy változata szerepel a hirdetésszövegben, a hirdetés és a kulcsszó relevanciája megnő, amivel növeli a minőségi mutatót. Ugyancsak fontos a kulcsszó és az érkezési oldal kapcsolata. Ez akkor lesz jó, hogy ha az oldalon szerepel a kulcsszó és annak változatai, valamint maga az oldal jól felépített, könnyedén kiderül róla, hogy mit kínál a vállalat a látogatónak. A harmadik összetevő a várható átkattintási arány. Ez a múltbeli AdWords statisztikákon alapul, amely azt foglalja magába, hogy az érdeklődők milyen arányban kattintottak eddig a hirdetésre, és az alapján látható, hogy releváns-e számukra ez a hirdetés.

Miért fontos, hogy magas legyen a minőségi mutató?

Azért, mert a mutató szintje közvetlenül befolyásolja azt, hogy mennyibe kerül a hirdetőnek megvenni egy kattintást. Ez azt jelenti, hogy egy 2-es minőségi mutatóval rendelkező sokkal többet kell hogy fizessen ugyanazért a pozícióban való megjelenésért, mint amennyit egy 10-es minőségi mutatóval rendelkezőnek kell.

Vegye fel velünk a kapcsolatot

Mi az a konverzió?

Az egyik vagy talán a legfontosabb fogalom az online marketingben a konverzió. Akkor beszélhetünk konverzióról, ha a felhasználó rákattint a hirdetésre, majd olyan műveletet hajt végre ami a hirdető szempontjából értékkel bír. Ennek különböző formái lehetnek, például: online vásárlás, árajánlat kérése, hírlevélre történő feliratkozás vagy a vállalkozás felhívása mobiltelefonnal.

A konverzióhoz vezető folyamatok és a konverziók száma a Google AdWordsben pontosan nyomon követhetőek. Az alábbi videó ezekhez nyújt segítséget.

Konverziós arány

A konverziós arány a kattintásonkénti konverziók átlagos, százalékban kifejezett aránya. Ezt a rendszer úgy számolja ki, hogy a konverziók számát elosztja azon hirdetésekre történt kattintások számával, amelyek egy adott, a konverziók során az azonos időintervallumban követhetők. Ha például 1000 kattintás 50 konverziót ért el, a konverziós arány 5%, mert 50 / 1000 = 5%.

A konverziós arány növeléséhez az alábbi videó nyújt segítséget:

Vegye fel velünk a kapcsolatot

Google AdWords

A WebMa az elsők között kezdett el Google AdWords hirdetésekkel foglalkozni itthon 2005-ben. Az elmúlt 13 évben folyamatosan fejlesztettük tudásunkat és képeztük magunkat. Szinte nincs olyan iparág, piac vagy üzleti helyzet, amelyben ne rendelkeznénk tapasztalattal.

Tovább

AdWords tréning

Az AdWords tréning során használható tudást adunk át az AdWords szakszerű alkalmazásáról, legyen szó cégvezetőkről, alkalmazottakról, marketing szakemberekről.

Tovább

Facebook hirdetések

Ahhoz, hogy Facebook hirdetési kampányaink hozzák a várt eredményt, az üzleti célunknak megfelelő hirdetésformátumot, célzást, mérést kell alkalmaznunk. Ebben nyújtunk szakértő segítséget.

Tovább

AdWords kampány beállítások

Sajnos sok esetben az AdWords kampányok azért nem sikeresek, mert sem a kampányok megtervezése és sem a kampánybeállítások nem szakszerűen történtek. A profin beállított AdWords kampányok...

Tovább

Hogyan lehet célozni a Google AdWords hirdetést

A keresőben jellemzően azt tudjuk megadni, hogy milyen keresési kifejezés begépelésekor jelenjen meg egy hirdetésünk. Természetesen itt is számos finom beállításra van lehetőség - pontosan mit írjanak be...

Tovább

Quality Score - Az AdWords minőségi pontszáma

A Google AdWords kampány egyik fontos mutatója a minőségi pontszám, a Quality score, amelyet az AdWords rendszer minden egyes kulcsszóhoz dinamikusan hozzárendel. Az 1-10 pontszámig terjedő skála...

Tovább

Mi kell egy sikeres AdWords kampányhoz?

Mi az AdWords ügynökség feladata, és milyen felelőssége van az ügyfélnek abban, hogy a fizetett ppc hirdetések hozzák a várt eredményt? Az AdWords nem oldja meg alapvető stratégiai problémáinkat.

Tovább

Online marketing: mit érdemes mérni és hogyan?

Pontosan beállított online mérésekkel világosan láthatjuk, hogy mely online megjelenéseink hoznak eredményt és melyek nem, és ez alapján optimalizálhatjuk költéseinket. A Google Analytics ebben segít.

Tovább

SEO vs. Google AdWords

A kersőoptimalizálás célja, hogy az organikus keresési találatok között előkelő helyen jelenjünk meg, míg az AdWords a fizetett találati listán biztosítja ugyanezt. Hogyan támogatják egymást?

Tovább