- Google Ads kampány kezdőknek
- Hatékony Google Ads kampány
- Google Ads hirdetés
- Google Ads hirdetés célzási lehetőségek
- Google Ads árak
- Google Ads kampány a gyakorlatban
- Google mobil hirdetési megoldások
- Google Analytics kezdőknek
- Google Analytics haladóknak
- Google Data Studio
- FAQ
- Keresőoptimalizálás - SEO
- Tudásbázis archívum
Webmarketing > Online marketing oktatóanyagok > Google Analytics haladóknak > Több csatornás konverzió elemzés
Több csatornás konverzió elemzés
Az Analytics alapértelmezetten annak a csatornának, kampánynak könyveli el a konverziókat, ahonnan a látogató érkezik a célteljesítést megelőzően. Ez első pillantásra természetesnek tűnik, de ha figyelembe vesszük, hogy sok iparágban egy-egy érdeklődés, megrendelés, vásárlás gyakran csak több látogatást követően következik be, akkor joggal merül fel a kérdés, hogy a korábbi látogatások más csatornái miért nem kapnak részesedést a konverzióból. Az persze megítélés vagy iparág kérdése, hogy mennyire jogos a korábbi látogatásoknak is betudni a konverziókat, de az mindenképpen hasznos, ha látjuk hogy mely online csatornák, kampányok, stb. szerepeltek a konverzió megvalósításában.
Alapértelmezett utolsó csatornás konverziók
Induljunk ki az alapértelmezett konverzió leosztásból, példánk erejéig az Analytics szerinti online csatorna bontás konverzióiból. Minden csatorna mellett látjuk az elkönyvelt konverziókat, vagyis hogy hány konverzió történt, amikor az adott csatornáról érkezve történt a konverzió. (Ennél egy kicsit bonyolultabb a helyzet, ha a látogató direkt csatornán érkezve konvertál, vagyis amikor közvetlenül beírja a weboldal címét vagy könyvjelzőt használva jut a weboldalra, és előtte más csatornán keresztül is tett látogatást, akkor az Analytics az előző csatornához könyveli.)
Több csatornás konverziók
Az alábbi ábra az ún. többcsatornás útvonalak jelentésből lett kiemelve. A jelentés megjeleníti az összes útvonalat, azaz csatorna-láncot, amelyen keresztül egy-egy konverziót egy látogató elért. Látható, hogy a legtöbb konverziót egyetlen csatornát használva értek el a látogatók, de az is látszik, hogy 139 különböző úton-módon jutnak el a felhasználók konverzióig.
Ha tovább lapozunk a jelentésben, láthatjuk, hogy ennél vannak persze hosszabb útvonalak is.
Most akkor nézzük, hogy mely többcsatornás konverziót hova könyvel el az Analytics. Példának okáért a Paid Search csatornára koncentráljunk, vagyis olyan útvonalakat tekintsünk, ahol a Paid sarch csatorna legalább egyszer szerepel (a többcsatornás riportokban csak Paid Search néven szerepel a csatorna, ami a nyitó riportban még külön Generic Paid Search és Branded Search csatornaként volt feltüntetve). A zöld jelzi azt az útvonalat, amit a Paid seartch csatornának könyvel el, pirossal, amit más csatornának az Analytics.
Vagyis látható a kiragadott néhány sorból is, hogy az elkönyvelt Paid Search konverziók mellett a Paid Search kampányok további konverziók elérésében is közrejátszottak.
Egyébként olyan konverziós útvonal, amely a Paid Search csatornát valamilyen mértékben használta, és amilyenből előbb egy párat felvillantottunk, 88 különböző féle volt.
És a lényeg is látszik az ábrából, hogy tudniillik 833 konverzió elérésében vett részt valamilyen formában a Paid Search csatorna, vagyis az első jelentésben szereplő 669 (Generic Paid Search) plusz 109 (Branded Paid Search), vagyis 778 Paid Search-nek elkönyvelt konverzióhoz képest még 55 célelérésben “segédkezett” ez a csatorna.
Ehhez a gondolatisághoz illeszkedik az Analytics ún. attribúciós modell riportja, ahol össze lehet hasonlítani az egyes csatornák konverziós eredményeit attól függően, hogy a konverziós útvonalak esetén az egyes lépcsőket milyen súllyal vesszük figyelembe. De ez már egy másik cikkünk témája lesz...
Weboldalához részletes Google Analytics mérésekre van szüksége? Keressen minket bizalommal!
Google Analytics audit
Ha szeretné Analytics adatait hasznos információkká szervezni, azonban nem tudja hogy induljon el, ajánljuk az Analytics audit szolgáltatásunkat, amely segítséget nyújt Analytics fiókja szakszerű használatához.
TovábbGoogle Analytics mérés beállítás
Az Analytics mérések professzionális beállítása elengedhetetlen, ha hasznos és pontos adatokhoz szeretne jutni, amelyek ténylegesen segíteni fogják az online folyamatok megértésében.
TovábbGoogle Analytics tanácsadás
Analytics tanácsadás szolgáltatásunk keretein belül szakmai tanácsokkal látjuk el, a vállalkozás szempontjából releváns témákban, amelyek segítségével növelheti online jelenléte hatékonyságát.
TovábbAnalytics vizsgálódások
Az Analyticsben rengeteg riportot lekérhetünk, azonban sok esetben az alapértelmezett riportok módosítás nélkül nem tartalmazzák a számunkra szükséges információkat, ezért érdemes mélyebbre ásni.
TovábbEcommerce Analytics
Mire kell figyelnünk webshopok, webáruházak Google Analytics méréseinek beállításakor? Fontos, hogy pontos adatokat kapjunk webshopunk admin rendszeréből a vásárlásokra, vásárlási értékekre vonatkozóan.
TovábbAnalytics és Google Ads
A Google Analytics egyik legnagyobb erőssége, hogy könnyen integrálható a Google Ads rendszerrel, aminek köszönhetően a Google Ads kampányokban nem csak a kattintásokat tudjuk kiértékelni, hanem akár azt is...
TovábbOnline marketing: mit érdemes mérni és hogyan?
Pontosan beállított online mérésekkel világosan láthatjuk, hogy mely online megjelenéseik hoznak eredményt és melyek nem és ez alapján optimalizálhatjuk költéseinket. A Google Analytics ebben segít.
TovábbMik azok az attribúciós modellek?
Az ún. attribúciós modellek lényege, hogy rajtuk keresztül nyomon követhetjük az online vásárlási folyamatokat és jelentőségük alapján értékelhetjük a folyamatban résztvevő marketing csatornákat.
TovábbUniversal Analytics - új korszak a webanalitikában
Az Universal Analytics teljesen új távlatokat nyitott meg a webanalitikában, megjelenését követően számos új lehetőséget kínál weboldalunk látogatóinak részletesebb megismerésére és az adatok elemzésére.
Tovább