- Google Ads kampány kezdőknek
- Hatékony Google Ads kampány
- Google Ads hirdetés
- Google Ads hirdetés célzási lehetőségek
- Google Ads árak
- Google Ads kampány a gyakorlatban
- Google mobil hirdetési megoldások
- Google Analytics kezdőknek
- Google Analytics haladóknak
- Google Data Studio
- FAQ
- Keresőoptimalizálás - SEO
- Tudásbázis archívum
Webmarketing > Online marketing oktatóanyagok > Google Analytics haladóknak > Ecommerce Analytics
Ecommerce Analytics
Mire kell figyelnünk webshopok, webáruházak Google Analytics - e-commerce - méréseinek beállításakor? Fontos, hogy pontos adatokat kapjunk a webshopunkban megvalósult vásárlásokra, vásárlási értékekre vonatkozóan.
Ismert és populáris webshopok
Manapság több olyan webshop motor is elérhető, aminek segítségével gyorsan és egyszerűen létre tudunk hozni egy webshopot. Ilyen ismert webshop motor pl. a shoprenter, unas, shopify vagy worldpress esetében a woocommerce. Mindegyik webshop motor esetében van lehetőség összekapcsolni a rendszert a Google Analytics rendszerével, hogy releváns adatokat tudjuk kinyerni a fiókból.
Shoprenter
A shoprenter rendszerszerében több lehetőségünk is van beállítani ecommerce mérést. Ez lehetséges a Google Anayltics összecsatolásának segítségével vagy akár a Google Tag Manageren keresztül is lehetséges.
Unas
Az unas webáruházak esetében is a beállításoknál össze tudjuk kapcsolni a két rendszert és ezt követően a mérés el is kezdődhet a Google Analytics rendszerén keresztül.
Shopify
A shopify esetében a Perifériák menüpontban tudjuk összekapcsolni a Google Analytics-el és itt tudjuk engedélyezni az e-kereskedelmi adatok átadását.
Wordpress
A Worldpress weboldalak esetében szükségünk van egy bővítményre, hogy e-kereskedelmi adatokat tudjunk küldeni a Google Analytics rendszerébe. A woocommerce bővítmény letöltése után tudjuk a két rendszer e-kereskedelmi szempontból összekötni.
Egyedi fejlesztésű webshopnál
Egyedi fejlesztésű webshop esetében is több lehetőségünk van beállítani ecommerce mérést. Itt lehetséges a Google Tag Manager és egy úgynevezett data layert kell a fejlesztővel lefejleszteni. Ez a data layer tartalmazza az összes fontos információt egy adott termékről minden esetben. A másik lehetőség, hogy direkten egy esemény kódot állítunk be a weboldal forráskódjába ami a szükséges információkat elküldi a Google Analytics rendszerébe. A harmadik esetben pedig backend programozással tudjuk elérni, hogy a rendszer elküldje az adatokat.
Ellenőrzések
Fontos, hogy mindig ellenőrizzük magunkat és erre a legjobb egy vásárlást követő köszönő oldal létrehozása. A tranzakciók számának és az ecommerce adatoknak az összevetésével láthatjuk, hogy sikerült-e mindent megfelelően beállítani.
A leggyakoribb hibák
A sok lehetőség miatt több hiba is van amibe bele lehet futni és ezáltal a mérés is fals adatokat fog mutatni.
Javascript
Gyakori hiba, hogy a javascript kód ami lefut egy vásárláskor vagy termék megtekintéskor, hiányzó vesszők, helyesírási hiba, szintaktikai hiba található a kódban. A javascript kód használatában ezek az olyan hibák aminek következtében a kód nem fut le így nem tud adatot továbbítani a Google Analyticsnek.Hiányzó elemek
Fontos, hogy ha hiányoznak elemek, akkor a kód is hibásan vagy hiánnyzó adatokkal fog lefutni és így hibás elnézést fog a szakember vagy saját magunk is végezni. Áltában a hiányzó részek a termék egyedi azonosítója vagy neve, esetlegesen a tranzakciós azonosító hiánya. Fonto, hogy az adat tömbök tartalmazza az egyedi akció objektumokat, mint az id és a bevétel, továbbá a termékkel kapcsolatos minden információt.
Kód elrendezés
Fontos, hogy az adatok csak a megfelelő sorrendben tudnak eljutni a Google Analytics rendszerébe, hogy ha felcserélünk adatokat, akkor ezzel felrúgunk mindent.
Google Tag Manager változó
Ha Google Tag Managert használunk a weboldalban, akkor kétféle módon tudjuk az ecommerce mérést beállítani.
1. DataLayeren keresztül ( ez a javasolt)
2. Egyedi Javascript eseménnyel
Külön harmadik féltől származó webolra törté terelés
Itt az egyszerű probléma, hogy a GTM kód nincs elhelyezve a másik oldalba, hogy a mérs folyamatos legyen.
Tranzakció duplikáció
Ez is egy viszonylag gyakran előforduló hiba. A sikeres vásárlást követően egy megerősítő e-mailt küld az oldal a köszönő oldalt linkjével a vásárlónak. Linken lekattintva pedig kétszer fogja a rendszer ugyanazt a tranzakciót elkönyvelni.
Különböző pénznemek
Ha a weboldalon különböző pénznemekbenl lehet fizetni, akkor fontos, hogy a datalayernek tartalmazni kell az adott devizát. A Google Analyticsben pedig egyéb beállításokat is eszközölni kell, hogy a mérést jó legyen.
A fenti hiábk csupán az általában előforduló hibák amik előfordulnak, de fontos megemlíteni, hogy minden oldal más és ebből adódóan a probléma is egyedi lehet. Ezek miatt érdemes megfelelő szakmai segítséget kérni.
Weboldalához részletes Google Analytics mérésekre van szüksége? Keressen minket bizalommal!
Google Analytics audit
Ha szeretné Analytics adatait hasznos információkká szervezni, azonban nem tudja hogy induljon el, ajánljuk az Analytics audit szolgáltatásunkat, amely segítséget nyújt Analytics fiókja szakszerű használatához.
TovábbGoogle Analytics mérés beállítás
Az Analytics mérések professzionális beállítása elengedhetetlen, ha hasznos és pontos adatokhoz szeretne jutni, amelyek ténylegesen segíteni fogják az online folyamatok megértésében.
TovábbGoogle Analytics tanácsadás
Analytics tanácsadás szolgáltatásunk keretein belül szakmai tanácsokkal látjuk el, a vállalkozás szempontjából releváns témákban, amelyek segítségével növelheti online jelenléte hatékonyságát.
TovábbAnalytics vizsgálódások
Az Analyticsben rengeteg riportot lekérhetünk, azonban sok esetben az alapértelmezett riportok módosítás nélkül nem tartalmazzák a számunkra szükséges információkat, ezért érdemes mélyebbre ásni.
TovábbTöbb csatornás konverzió elemzés
Ahhoz, hogy világos képet kapjunk arról, melyik csatorna mennyiben járult hozzá egy-egy konverzióhoz a weboldalunkon, többcsatornás konverzió elemzést kell végeznünk, illetve figyelembe vennünk az ún. attribúciós modelleket.
TovábbAnalytics és Google Ads
A Google Analytics egyik legnagyobb erőssége, hogy könnyen integrálható a Google Ads rendszerrel, aminek köszönhetően a Google Ads kampányokban nem csak a kattintásokat tudjuk kiértékelni, hanem akár azt is...
TovábbOnline marketing: mit érdemes mérni és hogyan?
Pontosan beállított online mérésekkel világosan láthatjuk, hogy mely online megjelenéseik hoznak eredményt és melyek nem és ez alapján optimalizálhatjuk költéseinket. A Google Analytics ebben segít.
TovábbMik azok az attribúciós modellek?
Az ún. attribúciós modellek lényege, hogy rajtuk keresztül nyomon követhetjük az online vásárlási folyamatokat és jelentőségük alapján értékelhetjük a folyamatban résztvevő marketing csatornákat.
TovábbHogyan válasszunk érkezési oldalt webshop ppc hirdetéseinkhez?
Webshopok esetében többféle választási lehetőségünk van a ppc kampányok érkezési oldalául, amelyeknek előnyeit és hátrányait egyaránt mérlegelnünk kell, aztán tesztelni, tesztelni és tesztelni!
Tovább