Google Ads kampány tervezése

Online marketing kampány indítása előtt, fontos hogy megválaszoljunk néhány elengedhetetlen kérdést, hogy ki tudjuk választani a számunkra leghatékonyabb hirdetési típust (szöveges, képi, videó).

  • Mekkora a költségkeretünk?
  • Melyek azon termék vagy szolgáltatás legfontosabb jellemzői, amelyet hirdetni szeretnénk?
  • Ki a célcsoportunk? Fontos, hogy a lehető legpontosabban meghatározzuk a célcsoport tagjainak jellemzőit, tulajdonságait. (pl.: nem, kor, érdeklődési kör, témák amelyekben szívesen látogat honlapokat, pontosan milyen honlapokat látogathat, családi állapota, stb.)
  • Mi a marketingcélunk?

Fontos, hogy az online hirdetés célja megegyezzen a vállalati szintű marketing célokkal. Illeszkednie kell a stratégia által kitűzött célokhoz, hiszen a szinergia hatás által így lesz eredményes. Amennyiben van például egy hagyományos marketing hirdetése, úgy a Google Ads-nek ezt kiegészítenie, támogatnia kell, hogy a két kampány együttesen nagyobb eredményt hozzon, az által hogy egymás hatását felerősítik.

Google Ads kampánytervezés

A sikeres Google Ads kampánytervezés lépései

Az Google Ads céljának a meghatározása

Az Google Ads hirdetési rendszert több cél érdekében is használhatjuk:

  • új termék vagy szolgáltatás bevezetése a piacra, újrapozicionálás
  • ismertség növelés
  • brandépítés
  • lead generálás
  • tesztelés
  • időszakos akciók, promóciók népszerűsítése
  • stb.

A szöveges Google Ads hirdetések legfőbb célja, hogy azokat a felhasználókat érje el, akik aktívan keresnek egy termék, szolgáltatás vagy adott téma iránt. Kampányunk során, akár több száz kulcsszót, kulcsszó kombinációt is alkalmazhatunk, annak érdekében hogy elérjük a számunkra releváns témákban kereső internetezőket. A jól beállított és célzott szöveges hirdetések magas konverziót biztosítanak, azaz megnő a kínált termék vagy szolgáltatás iránt érdeklődök száma a honlapon.

Amennyiben a marketingstratégia célja a brandépítés és az ismertség növelése, érdemes képes Google hirdetéseket, illetve videoreklámokat indítani. A képi reklám bannerként funkcionál azzal az eltéréssel, hogy CPC alapon csak akkor kell a hirdetésért fizetni, ha arra kattintanak. A videohirdetés (YouTube) leginkább a tévés reklámokhoz hasonlít, azzal az eltéréssel, hogy ebben az esetben sem megjelenés, hanem kattintás alapján történik a számlázás.

Az Google Ads típusának a kiválasztása

Annak függvényében, hogy ki a célcsoport, változhat a kampány típusának kiválasztása. Ha termékünknél fontos az ár, és vásárlóink racionálisan hozzák meg vásárlási döntéseiket, akkor érdemes szöveges hirdetést indítanunk, amelyben hangsúlyozhatjuk a termékjellemzőket, akció részleteket, kedvezményeket, árakat. Intuitív vásárlási döntés esetében a képi hirdetés és videoreklám lehet sikeres, mert ezek jobban tudják befolyásolni az érzelmi döntéseket.

Az Google Ads hirdetéscsoportok száma és pozicionálásuk

Miután meghatároztuk, hogy milyen típusú hirdetés a legmegfelelőbb, a hirdetéscsoportok számát is definiálni kell. Érdemes minden termékcsoportnak külön hirdetéscsoportot beállítani. Például a fogfehérítés szolgáltatást kezeljük külön hirdetéscsoportban az implantátumoktól. Ezeknek eltérőek az érkezési oldalaik, kulcsszavaik stb. Egy kampányhoz több hirdetéscsoportot rendelhetünk, illetve egy fiókhoz több kampány tartozhat.

Alapbeállításoknál kell meghatározni, hogy milyen nyelven, mely országokban jelenjenek meg a reklámok. Lehetőség van például magyar fiókkal Amerikában hirdetni angol nyelven anélkül, hogy Magyarországon látnánk a hirdetést.

A tervezést követően a Google Ads kampány beállításokat végezzük el. A kampány elindítása után pedig a hirdetések teljesítményét monitorozzuk.

Profi Google- vagy Facebook hirdetésekre van szüksége? Keressen minket bizalommal!

Google Ads

A WebMa az elsők között kezdett el Google Ads hirdetésekkel foglalkozni itthon 2005-ben. Az elmúlt 13 évben folyamatosan fejlesztettük tudásunkat és képeztük magunkat. Szinte nincs olyan iparág, piac vagy üzleti helyzet, amelyben ne rendelkeznénk tapasztalattal.

Tovább

Google Ads tréning

Az Google Ads tréning során használható tudást adunk át a Google Ads szakszerű alkalmazásáról, legyen szó cégvezetőkről, alkalmazottakról, marketing szakemberekről.

Tovább

Google Ads kampány tanácsadás

Amennyiben konkrét tanácsra van szüksége Google Ads témában, vagy nem tudja, merre induljon el, jelentkezzen személyre szabott, egyéni Google Ads tanácsadásunkra!

Tovább

Mennyibe kerül a Google Ads-zel hirdetni

Egy Google Ads kampány ára alapvetően két részből tevődik össze: egyrészt az ügynökségnek/szakértőnek fizetett díjból, aki a kampányt felállítja és kezeli, valamint a hirdetési büdzséből, amit közvetlenül...

Tovább

Google Ads fizetési rendszere

Google Ads fiókját érvényes email címmel és jelszóval hozhatja létre. Az Önnek megfelelő számlázás érdekében az alábbi három beállítást kell elvégezni: megfelelő pénznem megválasztása, számlázási adatok megadása...

Tovább

Hogyan működik a Google Ads licitrendszere

Alapvetően a Google Ads rendszerben a hirdetéseinkért kattintásonként kell fizetni, maguk a hirdetések pedig egy “árverés” alapján kerülnek megjelenítésre. Ebben az “árverésben” minden hirdető egy…

Tovább

Márkaépítés a Google Display hálózaton

Büdzsécsökkentés vagy értékesítés-visszaesés esetén rögtön előtérbe kerülnek az online hirdetések, mivel ezek jellemzően pontosabban mérhetőek és jobb megtérüléssel is kecsegtetnek, mint az offline hirdetések.

Tovább

Minden, amit a YouTube hirdetésekről tudni érdemes

A YouTube a modern tévé! A korábbi tévéhirdetések modern megfelelője, követve a felhasználói szokások változását és a korábbi lineáris médiafogyasztás multiscreen irányba tolódását. Ismerjük meg!

Tovább

Hogyan hirdessünk a Google keresőben?

Az online hirdetésekre gondolva általában rögtön a fizetett keresőhirdetések jutnak eszünkbe, amelyek a Google organikus találati listája felett, “hirdetés” megjelöléssel jelennek meg. Hogyan használjuk okosan?

Tovább

Tájékoztató a Covid-19 koronavírus kapcsán

Kedves Partnerük!

Sok más céghez hasonlóan, kollégáink egészségének megóvása érdekében a WebMa csapata nagyrészt home office-ban dolgozik, de a hirdetési kampányok kezelése, valamint vállalt online marketing feladataink ellátása zavartalan.

Elérhetőek vagyunk emailben és vezetékes-, valamint mobilszámainkon. A kollégáinkkal történő személyes találkozóra korlátozottan van lehetőség, de Google Meet videómegbeszélésre - egyeztetett időpontban - természetesen rendelkezésre állunk.

Tájékoztató a Covid-19 koronavírus kapcsán

Üdvözlettel:
WebMa csapata

Bezár