- Google Ads kampány kezdőknek
- Hatékony Google Ads kampány
- Google Ads hirdetés
- Google Ads hirdetés célzási lehetőségek
- Google Ads árak
- Google Ads kampány a gyakorlatban
- Google mobil hirdetési megoldások
- Google Analytics kezdőknek
- Google Analytics haladóknak
- Google Data Studio
- FAQ
- Keresőoptimalizálás - SEO
- Tudásbázis archívum
Webmarketing > Online marketing oktatóanyagok > Google Ads kampány a gyakorlatban > Google Ads hirdetésbővítmények
Hirdetésbővítmények
Mik azok a hirdetésbővítmények?
A hirdetésbővítmények célja, hogy plusz üzleti információkat jelenítsen meg a Google keresés során megjelenített hirdetésekben. Ezek az információk lehetnek például a vállalkozás telefonszáma, címe, az üzlet értékelése, a weboldal különböző aloldalainak linkjei, szöveges kiemelő bővítményeket amelyek a vállalkozás előnyeire hívják fel a figyelmet, stb.
A hirdetésbővítmények kiváló eszközt biztosítanak a figyelem felkeltésére, ezáltal a hatékonyság növelésére, mivel a hirdetésbővítményekkel olyan extra információkat tudunk megosztani a hirdetett termékről vagy szolgáltatásról, melyek elősegíthetik a kívánt konverziós célokat.
A Google Ads hirdetésbővítmények optimalizálása
Az Google Ads-ben nyomon követheti a hirdetésbővítményeinek teljesítményét, ennek függvényében optimalizálhatja őket a teljesítményük növelése érdekében.
Miért kattintanak nagyobb valószínűséggel a hirdetésbővítményekkel ellátott hirdetésekre?
- Megnövekedett láthatóság: A hirdetésbővítmények növelik a hirdetés láthatóságát, mivel sokkal feltűnőbbek mint a “hagyományos” hirdetések, ezáltal kitűnnek a versenytársak közül.
- Magasabb érték: A webhellyel kapcsolatos információkat hasznos módon osztja meg a felhasználókkal, mivel könnyebben és gyorsabban érhetik el a számukra fontos információkat. Például egy kattintással felhívhatják a vállalkozást, vagy egyszerűen eljuthatnak a honlap azon részére, amely igazán érdekli őket.
- Kedvezőbb hirdetési pozíció: Abban az esetben, ha egymással aukciós versenyben lévő hirdetés ugyanannyit ajánl, és a hirdetés minősége is megegyezik, a hirdetésbővítményekkel ellátott hirdetés nagy valószínűséggel prioritást élvez a bővítmény nélkülivel szemben. Így a bővítmény használatával magasabb pozícióban jelentethetjük meg termékünket a találati listán, költség növekedés nélkül.
Mennyibe kerülnek a hirdetésbővítmények?
Hirdetésbővítmények hozzáadása semmilyen extra költséggel nem jár a kampányunkra nézve, a hirdetésre történő kattintásokra ugyanúgy fizetünk mint bármely más standard hirdetésnél. Ez vonatkozik a hirdetésbővítmények által keletkezett interakciókra is, mint például: letöltés gombra való kattintás (alkalmazás bővítmény esetében), a hívás gombra kattintás (hívásbővítmény), vagy helyszín ikonra kattintásnál (Helybővítmény). Ez alól kivételt jelentenek a közösségi bővítmények és a vásárlói bővítmények.
Milyen hirdetésbővítmények léteznek?
A hirdetésbővítmények a Keresési hálózaton jelennek meg. A különböző bővítmények megjelenítése attól is függhet, hogy melyik országban illetve területen hirdetünk. Amíg az automatikus bővítményeket a keresőmotor magától hozza létre a hirdetésekre a weboldal tartalámra alapozva, addig a manuális bővítményeket mi magunk adhatjuk hozzá a hirdetésünkhöz annak függvényében, hogy adott esetben melyik használata a legcélravezetőbb.
Manuális bővítmények:
1. Hívásbővítmények: A bővítmény célja, hogy a felhasználók igény esetén a lehető legkönnyebben és leggyorsabban felhívhassák a vállalkozást, amennyiben további információra van szükségük. Mobilra optimalizált hirdetéseknél szinte elengedhetetlen a használata, mivel amennyiben valaki a telefonján keres rá a vállalkozásra, egy gomb nyomással felhívhatja, nem szükséges a weboldalon keresgélnie a telefonszám után.
A Google Ads hívásbővítmény bemutatása és beállítása
Az Google Ads hívásbővítmény segítségével a potenciális ügyfelek egy kattintással felhívhatják a vállalkozást.
2. Helybővítmények: A bővítmény célja, a vállalkozás címének kiemelése. Hasznos lehet például, ha a közelben tartózkodó személyek keresnek a vállalkozásra vagy útvonal tervezése céljából, mivel így egy kattintással megtervezheti a potenciális fogyasztónk, hogyan tud a leggyorsabban eljutni az adott címre.
A Google Ads helybővítmények bemutatása és beállítása
Az Google Ads helybővítmény segítségével további hasznos információkat oszthat meg vállalkozásával kapcsolatban.
3. Véleménybővítmények: Lehetősége van megbízható forrásból, harmadik féltől származó, pozitív vélemények megjelenítésére. Fontos megjegyezni, hogy a hitelesség érdekében kizárólag olyan véleményeket jeleníthet meg, ami egy harmadik féltől származik (például egy fórumon írta valaki vagy bármilyen más vélemény megosztásra alkalmas honlapon), és egy évnél nem régebbi és az engedélyezett nyelvek valamelyikében készült.
A Google Ads véleménybővítmények bemutatása és beállítása
4. Belső link bővítmények: Ezen linkek segítségével segíthetünk a felhasználóknak, hogy gyorsan megtalálják amit keresnek.
A Google Ads belső link bővítmények bemutatása és beállítása
Az Google Ads belső link bővítményeinek alkalmazásával honlapja aloldalai egyetlen kattintással elérhetővé válnak.
5. Kiemelő bővítmények: Leíró szövegeket lehet adni a hirdetéshez, ezek lehetnek további hasznos információk a vállalkozásról vagy a vállalkozás előnyös tulajdonságainak kiemelései, stb.
A Google Ads kiemelő bővítmények bemutatása és beállítása
Az Google Ads kiemelő bővítményei segítségével kiemelheti, promotálhatja aktuális ajánlatait vagy vállalkozása legfőbb versenyelőnyeit.
6. Alkalmazás bővítmények: A hirdetés szöveg alatt megjelenített linkre kattintva a felhasználó az alkalmazás áruházba jutnak, ahol letölthetik.
A Google Ads applikáció bővítmények bemutatása és beállítása
Az Google Ads applikáció bővítmények bemutatása és beállítása
Automatikus bővítmények:
1. Fogyasztói értékelések: Megmutathatja korábbi fogyasztói értékeléseinek eredményeit.
2. Korábbi látogatások: Megmutatja az embereknek, hogy korábban hányan kattintottak át a weboldalra a Google keresési eredményeiből.
3. Dinamikus struktúrájú kódrészletek: Automatikusan jelenítenek meg információkat az érkezési oldallal kapcsolatban a Google keresések során megjelenített hirdetésekben.
4. Eladóértékelések: A vállalkozás értékesítéseinek megjelenítése a hirdetéssel együtt.
Profi Google- vagy Facebook hirdetésekre van szüksége? Keressen minket bizalommal!
Google Ads
A WebMa az elsők között kezdett el Google Ads hirdetésekkel foglalkozni itthon 2005-ben. Az elmúlt 13 évben folyamatosan fejlesztettük tudásunkat és képeztük magunkat. Szinte nincs olyan iparág, piac vagy üzleti helyzet, amelyben ne rendelkeznénk tapasztalattal.
TovábbGoogle Ads tréning
Az Google Ads tréning során használható tudást adunk át a Google Ads szakszerű alkalmazásáról, legyen szó cégvezetőkről, alkalmazottakról, marketing szakemberekről.
TovábbGoogle Ads kampány tanácsadás
Amennyiben konkrét tanácsra van szüksége Google Ads témában, vagy nem tudja, merre induljon el, jelentkezzen személyre szabott, egyéni Google Ads tanácsadásunkra!
TovábbMennyibe kerül a Google Ads-zel hirdetni
Egy Google Ads kampány ára alapvetően két részből tevődik össze: egyrészt az ügynökségnek/szakértőnek fizetett díjból, aki a kampányt felállítja és kezeli, valamint a hirdetési büdzséből, amit közvetlenül...
TovábbGoogle Ads fizetési rendszere
Google Ads fiókját érvényes email címmel és jelszóval hozhatja létre. Az Önnek megfelelő számlázás érdekében az alábbi három beállítást kell elvégezni: megfelelő pénznem megválasztása, számlázási adatok megadása...
TovábbHogyan működik a Google Ads licitrendszere
Alapvetően a Google Ads rendszerben a hirdetéseinkért kattintásonként kell fizetni, maguk a hirdetések pedig egy “árverés” alapján kerülnek megjelenítésre. Ebben az “árverésben” minden hirdető egy…
TovábbMárkaépítés a Google Display hálózaton
Büdzsécsökkentés vagy értékesítés-visszaesés esetén rögtön előtérbe kerülnek az online hirdetések, mivel ezek jellemzően pontosabban mérhetőek és jobb megtérüléssel is kecsegtetnek, mint az offline hirdetések.
TovábbMinden, amit a YouTube hirdetésekről tudni érdemes
A YouTube a modern tévé! A korábbi tévéhirdetések modern megfelelője, követve a felhasználói szokások változását és a korábbi lineáris médiafogyasztás multiscreen irányba tolódását. Ismerjük meg!
TovábbHogyan hirdessünk a Google keresőben?
Az online hirdetésekre gondolva általában rögtön a fizetett keresőhirdetések jutnak eszünkbe, amelyek a Google organikus találati listája felett, “hirdetés” megjelöléssel jelennek meg. Hogyan használjuk okosan?
Tovább