Hogyan lehet célozni a Google Ads hirdetést?

Célzás keresési hálózaton

A keresőben jellemzően azt tudjuk megadni, hogy milyen keresési kifejezés begépelésekor jelenjen meg egy hirdetésünk. Természetesen itt is számos finombeállításra van lehetőség - pontosan mit írjanak be, milyen szó keresésekor ne jelenjünk meg. (Pl. ha Szegeden van virágboltunk, ne jelenjünk meg a pécsi virágküldés kifejezésre, vagy, ha csak új laptopokat árulunk, ne jelenjünk meg a használt laptop keresésekre)

Az Google Ads rendkívül szofisztikált beállítási lehetőségeket tesz lehetővé, amellyel teljes kontroll alatt tarthatjuk a marketing aktivitásunkat. Ezekből a funkciókból most csak a legfontosabbakat emeljük ki:

  • Célzás földrajzi hely és nyelv szerint.
    • Megadhatjuk, hogy milyen nyelvű célcsoportnak és milyen földrajzi helyeken jelenjen meg a hirdetésünk. A földrajzi beállításoknál teljesen egyedi alakzatokban, akár város pontosságig célozhatjuk a hirdetéseinket.
  • Célzás kor és nem szerint.
    • Nem és kor szerinti célzást mind a search mind pedig a display hálózaton alkalmazhatunk. Lényege, hogy nem és korcsoportok szerint egyedi ajánlatokat adhatunk meg ajánlatkorrekciók segítségével, valamint kizárhatunk tetszőleges csoportokat.
  • Célzás eszközök szerint
    • A hirdetéseket célozhatjuk külön asztali gépekre és laptopokra, okostelefonokra, táblagépekre is.

Célzás tartalmi hálózaton

A tartalmi hálózaton is tudunk kulcsszó és téma alapján célozni, ekkor az ilyen kifejezéseket tartalmazó, illetve témába vágó weboldalakon jelenünk meg, viszont itt számos egyéb célzási mód is rendelkezésünkre áll. Célozhatunk a felhasználók, neme, kora és érdeklődési köre alapján, de akár konkrét weboldalakra, videókra is, valamint bárhogy kombinálhatjuk ezeket a célzási módokat. A variációk száma szinte végtelen, ami óriási lehetőséget biztosít szinte bármilyen speciális, szűk célközönség hatékony elérésére. Ráadásul itt képi és videó hirdetéseket is megjeleníthetünk rendkívül olcsón.

Egy hasznos videó a célzásokról:

Célzási lehetőségek

De mik is azok a célzási lehetőségek? Mielőtt beleásnánk magunkat a témába, nézzük meg mit tudunk használni abból, amit már a Keresési kampányokról tudunk. A jó hír, hogy kampány szinten amit megtanultunk és szeretünk használni a keresési kampányoknál, probléma nélkül alkalmazhatóak a Tartalmi hálós hirdetéseknél is : Költségkeret beállítása, Földrajzi célzás, Hirdetés ütemezés és a Hirdetésrotáció mind nagyjából ugyanúgy működik itt is. Csak azokat az ügyfeleket szeretné célozni hirdetéseivel, akik a mobil telefonjukon böngésznek Budapest belvárosában, vasárnap délután 1 és 6 óra között? Nem probléma, a Google Ads rendszerével ez pontosan beállitható!

Hely szerinti célzás

A hely megfelelő megválasztásának három szintje ismert. Ezek:

  • Ország/terület: ez a legtágabb kategória. Legtöbbször Magyarország szokott szerepelni ebben a mezőben.
  • Régió/város: amennyiben ezt a megoldást választja, vagyis egy specifikus városra vagy régióra szeretne koncentrálni, úgy Google Ads hirdetéseinek legutolsó sora tartalmazni fogja az itt megadott város vagy régió nevét.
  • Egyéni földrajzi célzás: három lehetőség közül választhat. Ez a legalsó szintje a lokáció alapú célzásnak. Létezik a poligon alapú, az adott sugarú kör által meghatározott és a pontos földrajz cím alapján történő földrajzi célzás.

Kulcsszó szerinti célzás

A kulcsszó szerinti tartalmi célzás valószínűleg a legelterjettebb célzási forma a hirdetők között, ezzel egyidőben sokszor a legkevésbé tisztázott, és legködösebb is. Az alapkoncepció, hogy a megadott kulcsszavak alapján megtanítjuk a Google Adsnek, hogy melyik weboldalakra érdemes elhelyezni a hirdetésinket. Könnyűnek hangzik, a valóságban azonban sok időt és energiát vesz igénybe a hatékony használata. A tartalmi hálónál a kulcsszavak használata a különböző hirdetések megjelenítéséhéz nagyban különbözik a keresős hirdetésekétől.

Vegyünk egy példát: A miénk a www.halak.hu domainnév, amin halakat árulunk. Eladásaink növeléséhez a következő kulcsszavakat fogjuk használni: “élő halak” “rendelhető halak” “halak rendelésre”. Amikor ezen kulcsszavak segítségével próbálunk hirdetni a tartalmi hálón, a Google olyan oldalakat fog kiválasztani hirdetéseink elhelyezésére amik a halakról szólnak. Halat azonban nem sokan esznek magában. Főleg bizonyos alkalmakra szoktak a vásárlók élő halat venni, mint például karácsony vagy családi összejövetelek. Ahelyett tehát, hogy halakról szóló oldalakat célzunk, nagyobb sikert érhetünk el ha ezen alkalmakkal kapcsolatos cikkeket, híreket illetve site-okat keresünk hirdetésünknek. Ebben segítségünkre lehet a Google Ads Contextual Targeting Tool, hogy lássuk milyen oldalakon jelenhet meg hirdetésünk, különböző kulcsszavak beillesztésekor.

Témák szerinti célzás

A témák és altémák szerinti célzás rendkívül széles skálán mozog, és lehetőséget ad a hirdetőknek kiválasztani hogy milyen témájú oldalon szeretnének hirdetni. Visszakanyarodva az elején említett példához, a Google rendszerében is hasonló módon vannak kategorizálva a különböző témák, mint egy újságárusnál. Egy téma alatt legtöbbször rengeteg altéma található, így csupán a téma kiválasztásával néha számunkra nem releváns oldalakat is megadhatunk hirdetéseink elhelyezkedésének.

Érdeklődés szerinti célzás

Az eddig említett célzási módszerek főleg arról szólnak, hogy hogyan lehet a hirdetéseinket olyan felhasználók előtt megjeleníteni akik potenciális vásárlóink lehetnek későbbiekben. Ezzel szemben, az Érdeklődés szerinti célzás, inkább kizárja azon felhasználókat, így megakadályozza, hogy feleslegesen megjelenjen nekik a hirdetésünk, esetleg feleslegesen égessük kampánypénzünket a kattintásaikkal.

Az érdeklődés szerinti célzás, vagy más szóval pre-marketing, azon felhasználókat célozza meg hirdetéseinkkel, akiknek keresési előzményük és szokásaik hasonlóak azokéhoz, akik több időt töltöttek el az oldalunkon. Más szavakkal, a koncepció arra a feltételezésre alapul, hogy hiába nem látták még a weboldalunkat ezen felhasználók, nagy eséllyel érdekelheti őket a termékünk vagy termékeink, mivel hozzájuk hasonló emberek már érdeklődtek régebben. Ezen listákat a Google érdeklődési csoportok szerint kategorizálja, melyek közül kiválaszthatjuk hogy milyen típusú felhasználóknak szeretnénk, hogy megjelenjen képernyőjén a hirdetésünk. Ezek nincsenek weboldalhoz kötve, bárhol megjelenhetnek a tartalmi hálózat oldalai közül.

Remarketing

A remarketing közönség, azon felhasználók csoportja, akik ellátogattak a weboldalunkra, és elöltöttek több, vagy kevesebb időt is rajta, melyek az érdeklődés jelei. A remarketing sütiket a Google elhelyezi a böngészőjükben, tehát amikor a tartalmi háló más oldalain böngésznek, képesek vagyunk újra elérni őket hirdetéseinkkel.

Demográfiai célzás

A demográfiai célzás neve magáért beszél. Ezen célzás segítségével kiszűrhetjük hogy milyen nemű, életkorú, családi állapotú felhasználókat szeretnénk célozni hirdetéseinkkel. Mivel az adatok nem tökéletesek a Google rendszerében, ezért sokszor érdemes az “Ismeretlen” kategóriát is hozzáadni bármilyen célzáshoz.

Célzás kizárások

A célzási kizárások egy olyan beállitás, amellyel kizárhatunk bizonyos oldalakat abban az esetben ha tudjuk, azok semmiképpen nem relevánsak hirdetéseink szempontjából. Sok esetben érdemes a mobil applikációk kizárása a tartalmi hálós hirdetéseink közül, milvel ezek a legtöbb esetben nagyon kevés eséllyel hoznak bármiféle konverziót. Kivételt jelentenek ez alól a más mobilapplikáció letöltését célzó oldalak.

Elhelyezések szerinti célzás

Amikor a Google-t vagy más hirdetőket hallunk az elhelyezkedés szerinti célzásról beszélni, mindig figyeljünk oda arra, hogy a megfelelő kontextusban értelmezzük a mondanivalót. Az elhelyezés jelentheti a weboldalakat vagy alkalmazásokat, melyekben a Google elhelyezi a hirdetésünket, vagy pedig az általunk pontosan előre meghatározott weboldalakat, melyeken mi magunk helyezzük el a hirdetéseket. A célzott elhelyezésnél szó szerint, pontosan megadjuk azoknak a weboldalaknak a címét, ahol szeretnénk hogy hirdetésünk megjelenjen. Megadhatunk általunk már ismert weboldalak nevét, vagy használhatjuk a Google Placement eszközét, illetve más online eszközöket is (Pl.: AdGooroo, SEMRush), hogy megtaláljuk a legígéretesebb elhelyezkedéseket hirdetésünk számára. Gyakran, az alap domainnév megadása nincs jó hatással a ROI mutatónkra, vannak azonban olyan nagy, és komplex weboldalak (pl.: New York Times) ahol választhatunk al-domain-ek közül is hirdetésünk elhelyezkedésének kiválasztásakor.

Profi Google- vagy Facebook hirdetésekre van szüksége? Keressen minket bizalommal!

Google Ads

A WebMa az elsők között kezdett el Google Ads hirdetésekkel foglalkozni itthon 2005-ben. Az elmúlt 13 évben folyamatosan fejlesztettük tudásunkat és képeztük magunkat. Szinte nincs olyan iparág, piac vagy üzleti helyzet, amelyben ne rendelkeznénk tapasztalattal.

Tovább

Google Ads tréning

Az Google Ads tréning során használható tudást adunk át a Google Ads szakszerű alkalmazásáról, legyen szó cégvezetőkről, alkalmazottakról, marketing szakemberekről.

Tovább

Facebook hirdetések

Ahhoz, hogy Facebook hirdetési kampányaink hozzák a várt eredményt, az üzleti célunknak megfelelő hirdetésformátumot, célzást, mérést kell alkalmaznunk. Ebben nyújtunk szakértő segítséget.

Tovább

Google Ads kampány - Szöveges hirdetés

A szöveges hirdetés alapvetően a Keresési hálózat jellemző hirdetési formája, azonban a Display hálózaton is lehetőségünk van képi elemek nélküli, kizárólag szöveget tartalmazó hirdetések megjelenítésére...

Tovább

Google Ads kampány - Képhirdetés

A képes hirdetések úgy funkcionálnak, mint a bannerek, de míg a banner esetében a fizetés megjelenések után történik, addig a Google Ads képi hirdetéseknél választhatunk, hogy megjelenés után...

Tovább

Google Ads kampány - Videohirdetés

A Google Ads hirdetési rendszerében lehetőségünk van YouTube videohirdetések létrehozására. Ezen reklámok célja a figyelemfelkeltés és a hatékonyság növelése a videó formátum által nyújtott vizuális...

Tovább

Márkaépítés a Google Display hálózaton

Büdzsécsökkentés vagy értékesítés-visszaesés esetén rögtön előtérbe kerülnek az online hirdetések, mivel ezek jellemzően pontosabban mérhetőek és jobb megtérüléssel is kecsegtetnek, mint az offline hirdetések.

Tovább

Minden, amit a YouTube hirdetésekről tudni érdemes

A YouTube a modern tévé! A korábbi tévéhirdetések modern megfelelője, követve a felhasználói szokások változását és a korábbi lineáris médiafogyasztás multiscreen irányba tolódását. Ismerjük meg!

Tovább

Retargeting / Remarketing a Google Ads-ben és Facebook-on

Mind Google Ads-ben, mind pedig Facebookon lehetőségünk van újra megcélozni hirdetéseinkkel azokat az embereket, akik már valamilyen szinten elköteleződtek a vállalkozásunk iránt (pl. jártak a weboldalon).

Tovább

Tájékoztató a Covid-19 koronavírus kapcsán

Kedves Partnerük!

Sok más céghez hasonlóan, kollégáink egészségének megóvása érdekében a WebMa csapata nagyrészt home office-ban dolgozik, de a hirdetési kampányok kezelése, valamint vállalt online marketing feladataink ellátása zavartalan.

Elérhetőek vagyunk emailben és vezetékes-, valamint mobilszámainkon. A kollégáinkkal történő személyes találkozóra korlátozottan van lehetőség, de Google Meet videómegbeszélésre - egyeztetett időpontban - természetesen rendelkezésre állunk.

Tájékoztató a Covid-19 koronavírus kapcsán

Üdvözlettel:
WebMa csapata

Bezár