Földrajzi célzás

Mire jó?

A Google Ads rendszerében lehetősége nyílik arra, hogy hirdetési kampányának hirdetéseit – legyen az szöveges, képes vagy videó - csak az Ön által szűken meghatározott földrajzi területen belüli érdeklődők láthassák. Így azokat a felhasználókat tudja megcélozni akik a vállalkozásának szempontjából releváns helyen tartózkodnak (felhasználók tartózkodási helye), illetve érdeklődnek az adott hely iránt (a felhasználók érdeklődési helye).

Hogyan működik?

A felhasználók tartózkodási helye alapján a Google kizárólag azon érdeklődők számára fogja megjeleníteni hirdetéseit, akik (több tényező alapján meghatározva) ezen a területen belül tartózkodnak. A Google a következőket veszi alapul a helymeghatározáshoz:

  • IP-cím: Az internetszolgáltatók által az internethozzáféréssel rendelkező eszközök (számítógép, mobiltelefon, tablet) számára kiosztott egyedi szám. A helymeghatározás leggyakoribb módja.
  • Eszköz helye: Amennyiben a helybeállítások megengedik, akkor az eszköz helye alapján is beállíthatjuk a hirdetéseinket. Ehhez a Google a következő adatforrásokat használja fel: GPS, Wi-Fi, Bluetooth, a Google cellaazonosító helyadatbázisa.

Földrajzi célzás a Google Ads hirdetési rendszerében

A Google Ads segítségével pontosan kiválaszthatja, mely földrajzi területeken szeretné hirdetéseit megjeleníteni.

A hirdetések célzása és megjelenítése történhet a felhasználók érdeklődési helye alapján is. Ebben az esetben a Google Ads azoknak a felhasználóknak jeleníti meg a hirdetéseket, akik érdeklődést mutattak az adott helyhez/helyekhez kapcsolódóan. Az érdeklődés szerinti helymeghatározást a Google a következőképpen végzi:

  • A keresési kifejezések alapján, amelyek helyekre utalnak
  • Olyan keresési előzmények alapján, amelyek helyekre utalnak
  • A felhasználó által korábban személyesen felkeresett helyek alapján
  • A hirdetést megjelenítő webhely tartalma és adatai alapján
  • A Google Térképen végzett keresések alapján
  • Google keresésekhez tartozó egyéni helyszínek beállítása esetén

Kizárások, beállítások

Természetesen nem csak célozhat, hanem kis is zárhat helyeket. A kizárt helyek beállítása a célzandó helyek beállításához hasonlóan működik, így a kizárt területen lévő felhasználóknak nem fog megjelenni a hirdetés.

A kampánybeállításoknál testre szabhatja, hogy mely területeken kereső felhasználókat szeretné megcélozni vagy éppen kizárni. Ezek történhetnek az adott hely (ország, régió, város, kerület) nevének vagy irányítószámának megadásával.

Speciális célzás

További lehetőség a speciális célzás. Ennek a segítségével célozhatunk egy bizonyos sugarú kör (lehet km vagy mérföld) helycsoportok, valamint tömeges földrajzi helyek alapján. A helycsoportok alapján a felhasználókat az általuk felkeresett helyek típusa, vagy a tartózkodási helyüknek megfelelő demográfiai adatok szerint, illetve a vállalkozás telephelyén vagy annak közelében való tartózkodás alapján lehet célozni. Tömeges földrajzi helyek alapján ahelyett, hogy egyenként írnánk be a célzandó helyeket, egy nagyobb méretű (maximum 1.000 hely) listát tudunk megadni.

Sugaras célzás Sugaras célzás

Miért érdemes használnia?

Nagyon specifikus szegmens kiválasztása akkor tűnik célszerűnek, ha az eggyel magasabb szinttel célzott területi célzással (régió/város) nem éri el megfelelően azt a potenciális vásárlói réteget, akik Ön vállalkozásának szempontjából értékkel bíró cselekvést végeznek. Kisebb összegű havi költségkeret esetén szintén érdemes lehet minél pontosabban megadni a földrajzi elhelyezkedést. Ilyen esetekben érdemes a speciális célzás funkciót választani, így a hirdetését mindazon potenciális vásárlók láthatják, akik:

  • a kiválasztott területen belül keresnek terméket vagy szolgáltatást és
  • kereséseiket az Ön által megadott Google Ads kulcsszavak valamelyikével végzik

Hasznos lehet még a speciális célzás abban az esetben, ha bizonyos városokat, megyéket, akarunk célozni, esetleg a vállalkozás telephelyének környékét, de a büdzsénk korlátozottsága, esetleg a vállalkozásunk tevékenységéből adódóan nem szeretnénk az egész országban hirdetni.

Akkor is hasznos a speciális célzás ha például a szállítmányozó cégünk kampányai egész Nagy-Britannia területére vannak célozva, de Skóciába nem szállítunk. Ebben az esetben megtartjuk a célzást Nagy-Britanniára, viszont Skóciát kizárjuk, így biztosítva azt, hogy ott fölöslegesen ne jelenjenek meg a hirdetések.

Sugaras célzás

Példa: Egy Északi-középhegységben lévő vállalkozásunkat szeretnénk hirdetni, amely a környékről és a nagyobb városokból várja ügyfeleit. A vállalkozás magyar nyelven, magyaroknak nyújtja a szolgáltatásait. Ebben az esetben célszerű a vállalkozás 50-60 km-es sugarában, Budapesten, Debrecenben, Pest megyében hirdetnünk úgy, hogy közben Szlovákiát kizárjuk a sugaras célzás oda eső része miatt.

Összefoglalva, ez a lehetőség Önnek akkor kecsegtető, ha költségvetését optimalizálni szeretné a fogyasztói réteg földrajzi szegmentációján keresztül.

Profi Google- vagy Facebook hirdetésekre van szüksége? Keressen minket bizalommal!

Google Ads

A WebMa az elsők között kezdett el Google Ads hirdetésekkel foglalkozni itthon 2005-ben. Az elmúlt 13 évben folyamatosan fejlesztettük tudásunkat és képeztük magunkat. Szinte nincs olyan iparág, piac vagy üzleti helyzet, amelyben ne rendelkeznénk tapasztalattal.

Tovább

Google Ads tréning

Az Google Ads tréning során használható tudást adunk át a Google Ads szakszerű alkalmazásáról, legyen szó cégvezetőkről, alkalmazottakról, marketing szakemberekről.

Tovább

Facebook hirdetések

Ahhoz, hogy Facebook hirdetési kampányaink hozzák a várt eredményt, az üzleti célunknak megfelelő hirdetésformátumot, célzást, mérést kell alkalmaznunk. Ebben nyújtunk szakértő segítséget.

Tovább

Google Ads kampány - Szöveges hirdetés

A szöveges hirdetés alapvetően a Keresési hálózat jellemző hirdetési formája, azonban a Display hálózaton is lehetőségünk van képi elemek nélküli, kizárólag szöveget tartalmazó hirdetések megjelenítésére...

Tovább

Google Ads kampány - Képhirdetés

A képes hirdetések úgy funkcionálnak, mint a bannerek, de míg a banner esetében a fizetés megjelenések után történik, addig a Google Ads képi hirdetéseknél választhatunk, hogy megjelenés után...

Tovább

Google Ads kampány - Videohirdetés

A Google Ads hirdetési rendszerében lehetőségünk van YouTube videohirdetések létrehozására. Ezen reklámok célja a figyelemfelkeltés és a hatékonyság növelése a videó formátum által nyújtott vizuális...

Tovább

Hogyan hirdessünk a Google keresőben?

Az online hirdetésekre gondolva általában rögtön a fizetett keresőhirdetések jutnak eszünkbe, amelyek a Google organikus találati listája felett, “hirdetés” megjelöléssel jelennek meg. Hogyan használjuk okosan?

Tovább

Márkaépítés a Google Display hálózaton

Büdzsécsökkentés vagy értékesítés-visszaesés esetén rögtön előtérbe kerülnek az online hirdetések, mivel ezek jellemzően pontosabban mérhetőek és jobb megtérüléssel is kecsegtetnek, mint az offline hirdetések.

Tovább

A 8 legmenőbb Facebook hirdetési funkció

A Facebook hirdetési rendszere folyamatosan fejlődik, változik, újabb és újabb újdonságok jelennek meg. Cikkünkben bemutatjuk a szerintünk legmenőbb funkciókat, ha Facebook-on szeretnénk hirdetni.

Tovább

Tájékoztató a Covid-19 koronavírus kapcsán

Kedves Partnerük!

Sok más céghez hasonlóan, kollégáink egészségének megóvása érdekében a WebMa csapata nagyrészt home office-ban dolgozik, de a hirdetési kampányok kezelése, valamint vállalt online marketing feladataink ellátása zavartalan.

Elérhetőek vagyunk emailben és vezetékes-, valamint mobilszámainkon. A kollégáinkkal történő személyes találkozóra korlátozottan van lehetőség, de Google Meet videómegbeszélésre - egyeztetett időpontban - természetesen rendelkezésre állunk.

Tájékoztató a Covid-19 koronavírus kapcsán

Üdvözlettel:
WebMa csapata

Bezár