Display hálózat

 

A tartalmi hálón való hirdetés fő célja, hogy megtaláljuk azokat a weboldalakat az interneten, melyek látogatói potenciális vásárlói lehetnek a mi termékeinknek is. Ezt a tartalmi hálót úgy kell elképzelni, mint egy gigantikus újságos bódét, több millió nyomtatott újsággal, magazinnal és könyvekkel, ahol mindenki találhat magának valami érdekeset. Képzeljük el, hogy ezen nyomtatványok közül oda tesszük a hirdetésünket, ahova csak akarjuk! Ha például biciklik árusításával foglalkozunk, kiválaszthatjuk az összes kerékpározással foglalkozó újságot, könyvet, de akár cikkeket is, és mellé ragaszthatjuk a hirdetésünket. Természetesen, ezen hirdetési helyek megtalálása jóval egyszerűbb a Google Ads rendszerében. Ebben segítenek nekünk a Google által kínált célzási lehetőségek.

Mi az a Google Display hálózat?

Az Google Ads Display hálózatának bemutatása

Célzási lehetőségek

De mik is azok a célzási lehetőségek? Mielőtt beleásnánk magunkat a témába, nézzük meg mit tudunk használni abból, amit már a Keresési kampányokról tudunk. A jó hír, hogy kampány szinten amit megtanultunk, probléma nélkül alkalmazhatóak a Tartalmi hálós hirdetéseknél is : Költségkeret beállítása, Földrajzi célzás, Hirdetés ütemezés és a Hirdetésrotáció mind nagyjából ugyanúgy működik itt is. Csak azokat az ügyfeleket szeretné célozni hirdetéseivel akik a mobil telefonjukon böngésznek Budapest belvárosában, vasárnap délután 1 és 6 óra között? Nem probléma, a Google Ads rendszerével pontosan beállitható!

Elhelyezések szerinti célzás

Amikor a Google-t vagy más hirdetőket hallunk az elhelyezkedés szerinti célzásról beszélni, mindig figyeljünk oda arra, hogy a megfelelő kontextusban értelmezzük a mondanivalót. Az elhelyezés jelentheti a weboldalakat vagy alkalmazásokat, melyekben a Google elhelyezi a hirdetésünket, vagy pedig az általunk pontosan előre meghatározott weboldalakat, melyeken mi magunk helyezzük el a hirdetéseket. A célzott elhelyezésnél szó szerint, pontosan megadjuk azoknak a weboldalaknak a cimét, ahol szeretnénk hogy hirdetésünk megjelenjen. Megadhatunk általunk már ismert weboldalak nevét, vagy használhatjuk a Google Placement eszközét illetve más online eszközöket is (Pl.: AdGooroo, SEMRush), hogy megtaláljuk a legígéretesebb elhelyezkedéseket hirdetésünk számára.

Hogyan hozza ki a legtöbbet a Display hirdetés lehetőségéből

Javaslatok a Display kampány hatékonyságának növelésére

Hogyan készítsen hatékony Display kampányt

Miket vegyünk figyelembe a hatékony Display kampányok felállításánál

Kulcsszó szerinti célzás

A kulcsszó szerinti tartalmi célzás valószínűleg a legelterjedtebb célzási forma a hirdetők között. Az alapkoncepció, hogy a megadott kulcsszavak alapján megtanítjuk a Google Adsnek, hogy melyik weboldalakra érdemes elhelyezni a hirdetéseinket. Könnyűnek hangzik, a valóságban azonban sok időt és energiát vesz igénybe a hatékony használata. A tartalmi hálónál a kulcsszavak használata a különböző hirdetések megjelenítéséhéz nagyban különbözik a keresős hirdetésekétől.

Vegyünk egy példát: A miénk a www.halak.hu domainnév, amin halakat árulunk. Eladásaink növeléséhez a következő kulcsszavakat fogjuk használni: “élő halak” “rendelhető halak” “halak rendelésre”. Amikor ezen kulcsszavak segítségével próbálunk hirdetni tartalmi hálón, a Google olyan oldalakat fog kiválasztani hirdetéseink elhelyezésére, amik a halakról szólnak. Halat azonban nem sokan esznek magában. Főleg bizonyos alkalmakra szoktak a vásárlók élő halat venni, mint például karácsony vagy családi összejövetelek. Ahelyett tehát, hogy halakról szóló oldalakat célzunk, nagyobb sikert érhetünk el, ha ezen alkalmakkal kapcsolatos cikkeket, híreket illetve site-okat keresünk hirdetésünknek. Ebben segítségünkre lehet a Google Ads Contextual Targeting Tool, hogy lássuk milyen oldalakon jelenhet meg hirdetésünk, különböző kulcsszavak beillesztésekor.

Témák szerinti célzás

A témák és altémák szerinti célzás rendkivül széles skálán mozog, és lehetőséget ad a hirdetőknek kiválasztani, hogy milyen témájú oldalon szeretnének hirdetni. Visszakanyarodva az elején említett példához, a Google rendszerében is hasonló módon vannak kategorizálva a különböző témák, mint egy újságárusnál. Egy téma alatt legtöbbször rengeteg altéma található, így csupán a téma kiválasztásával néha számunkra nem releváns oldalakat is megadhatunk hirdetéseink elhelyezkedésének.

Hogyan érje el a megfelelő embereket a megfelelő időben a Google Ads hirdetések segítségével?

A sikeres marketingstratégia alapja, hogy üzenetünket a megfelelő időben, a megfelelő helyen, a megfelelő embereknek jelenítsük meg.

Optimalizáljon a Display kampány hatékonyságának növelése érdekében

Tippek az optimalizáláshoz, például kizárások, elhelyezések, stb.

Érdeklődés szerinti célzás

Az érdeklődés szerinti célzás, vagy más szóval pre-marketing, azon felhasználókat célozza meg hirdetéseinkkel, akiknek keresési előzményük és szokásaik hasonlóak azokéhoz, akik több időt töltöttek el az oldalunkon. Más szavakkal a koncepció azon a feltételezésen alapul, hogy hiába nem látták még a weboldalunkat ezen felhasználók, nagy eséllyel érdekelheti őket a termékünk vagy termékeink, mivel hozzájuk hasonló emberek már érdeklődtek régebben. Ezen listákat a Google érdeklődési csoportok szerint kategorizálja, melyek közül kiválaszthatjuk, hogy milyen érdeklődési körű felhasználóknak jelenjen meg képernyőjén a hirdetésünk. Ezek nincsenek weboldalhoz kötve, bárhol megjelenhetnek a tartalmi hálózat oldalai közül

Remarketing

A remarketing közönség, azon felhasználók csoportja, akik ellátogattak a weboldalunkra, és elöltöttek több vagy kevesebb időt is rajta. A remarketing sütiket a Google elhelyezi a böngészőjükben, tehát amikor a tartalmi háló más oldalain böngésznek, képesek vagyunk újra elérni őket hirdetéseinkkel.

Demográfiai célzás

A demográfiai célzás neve magáért beszél. Ezen célzás segítségével beállíthatjuk, hogy milyen nemű, életkorú, családi állapotú felhasználókat szeretnénk célozni hirdetéseinkkel. Mivel az adatok nem tökéletesek a Google rendszerében, ezért sokszor érdemes az “Ismeretlen” kategóriát is hozzáadni bármilyen célzáshoz.

Célzás kizárások

A célzási kizárások egy olyan beállítás, mellyel kizárhatunk bizonyos oldalakat abban az esetben, ha tudjuk, azok semmiképpen nem relevánsak hirdetéseink szempontjából. Sok esetben érdemes a mobil applikációk kizárása a tartalmi hálós hirdetéseink közül, mivel ezek a legtöbb esetben nagyon kevés eséllyel hoznak bármiféle konverziót.

Profi Google- vagy Facebook hirdetésekre van szüksége? Keressen minket bizalommal!

Google Ads

A WebMa az elsők között kezdett el Google Ads hirdetésekkel foglalkozni itthon 2005-ben. Az elmúlt 13 évben folyamatosan fejlesztettük tudásunkat és képeztük magunkat. Szinte nincs olyan iparág, piac vagy üzleti helyzet, amelyben ne rendelkeznénk tapasztalattal.

Tovább

Google Ads tréning

Az Google Ads tréning során használható tudást adunk át a Google Ads szakszerű alkalmazásáról, legyen szó cégvezetőkről, alkalmazottakról, marketing szakemberekről.

Tovább

Facebook hirdetések

Ahhoz, hogy Facebook hirdetési kampányaink hozzák a várt eredményt, az üzleti célunknak megfelelő hirdetésformátumot, célzást, mérést kell alkalmaznunk. Ebben nyújtunk szakértő segítséget.

Tovább

Google Ads kampány - Szöveges hirdetés

A szöveges hirdetés alapvetően a Keresési hálózat jellemző hirdetési formája, azonban a Display hálózaton is lehetőségünk van képi elemek nélküli, kizárólag szöveget tartalmazó hirdetések megjelenítésére...

Tovább

Google Ads kampány - Képhirdetés

A képes hirdetések úgy funkcionálnak, mint a bannerek, de míg a banner esetében a fizetés megjelenések után történik, addig a Google Ads képi hirdetéseknél választhatunk, hogy megjelenés után...

Tovább

Google Ads kampány - Videohirdetés

A Google Ads hirdetési rendszerében lehetőségünk van YouTube videohirdetések létrehozására. Ezen reklámok célja a figyelemfelkeltés és a hatékonyság növelése a videó formátum által nyújtott vizuális...

Tovább

Márkaépítés a Google Display hálózaton

Büdzsécsökkentés vagy értékesítés-visszaesés esetén rögtön előtérbe kerülnek az online hirdetések, mivel ezek jellemzően pontosabban mérhetőek és jobb megtérüléssel is kecsegtetnek, mint az offline hirdetések.

Tovább

Minden, amit a YouTube hirdetésekről tudni érdemes

A YouTube a modern tévé! A korábbi tévéhirdetések modern megfelelője, követve a felhasználói szokások változását és a korábbi lineáris médiafogyasztás multiscreen irányba tolódását. Ismerjük meg!

Tovább

Hogyan hirdessünk a Google keresőben?

Az online hirdetésekre gondolva általában rögtön a fizetett keresőhirdetések jutnak eszünkbe, amelyek a Google organikus találati listája felett, “hirdetés” megjelöléssel jelennek meg. Hogyan használjuk okosan?

Tovább

Tájékoztató a Covid-19 koronavírus kapcsán

Kedves Partnerük!

Sok más céghez hasonlóan, kollégáink egészségének megóvása érdekében a WebMa csapata nagyrészt home office-ban dolgozik, de a hirdetési kampányok kezelése, valamint vállalt online marketing feladataink ellátása zavartalan.

Elérhetőek vagyunk emailben és vezetékes-, valamint mobilszámainkon. A kollégáinkkal történő személyes találkozóra korlátozottan van lehetőség, de Google Meet videómegbeszélésre - egyeztetett időpontban - természetesen rendelkezésre állunk.

Tájékoztató a Covid-19 koronavírus kapcsán

Üdvözlettel:
WebMa csapata

Bezár