Google Ads kampány – Képhirdetés

A képes hirdetések úgy funkcionálnak, mint a bannerek, de míg a banner esetében a fizetés megjelenések után történik, addig a Google Ads képi hirdetéseknél választhatunk, hogy megjelenés után, vagy pedig kattintás után szeretnénk fizetni. Előbbi esetében 1000 megjelenés után kell fizetnünk egy bizonyos összeget, ezt CPM (cost-per-thousand impression) ajánlattételnek nevezzük. Ilyen típusú ajánlattételt akkor javaslunk, ha a cél például egy új márka megismeretetése a fogyasztókkal. Az utóbbi esetében csak akkor kell fizetnünk, hogy ha a látogató nem csak megnézi, hanem rá is kattint a hirdetésünkre, tehát felkeltette az érdeklődését és interakcióba lépett vele. A legtöbb esetben ezt érdemes használni, mert így csak a már egy bizonyos szinten elköteleződött látogatókért fizetünk.

A képi hirdetések a Google tartalmi hálózatán jelennek meg különböző méretben, fekvő vagy álló pozícióban. Képi Google Ads-hirdetés ajánlott, ha termékünk beazonosítását szeretnénk elősegíteni, vagy ha a vásárlást erősen befolyásolja a termék külseje, pl. ruhanemű, virág, bútor, stb.

Példák a Google Ads fekvő formátumú hirdetésekre Példák a Google Ads fekvő formátumú hirdetésekre

Alapvetően két típusú hirdetést lehet létrehozni a Google Ads rendszerében: a képes hirdetést és az adaptív hirdetést.

Képes hirdetések

A képes hirdetések egy darab képből állnak, ami információkkal szolgál a vállalkozásról. Ezeknek a képeknek sok különböző előírásnak kell megfelelniük, mielőtt hirdetés lehetne belőlük. Ilyen például az, hogy a képnek ki kell töltenie a rendelkezésre álló helyet, de nagyobb sem lehet, tehát megfelelő méretűnek kell lenniük; nem jeleníthetők meg oldal irányba, vagy fejjel lefelé; nem szerepelhetnek elmosódott, homályos képek és olyan feliratok, melyeket nem lehet elolvasni; nem látszódhatnak több hirdetésnek, valamint a kép nem szórhat fényt, vagy vonhatja el a figyelmet bármilyen más módszerrel.. De ugyanúgy megsérti az irányelveket, hogy ha félrevezető tartalom van benne (Például: hamis állítást tartalmaz a szöveg; valószínűtlen eredményeket valószínűnek tüntet fel - például a “csodagyógymódok” -, a promóciók átverik a felhasználókat - sokkal nagyobb kedvezményt tüntet fel, mint valójában van), vagy nem egyértelmű a relevancia (például, ha a hirdetészövegben egészen más szerepel, mint az oldalon, melyre a hirdetés vezet). Ha az előbb felsorolt tényezők bármelyikét is megsérti a hirdetés, az nem kerül engedélyeztetésre és ezáltal nem lehet futtatni őket.

A képes hirdetéseknél lehetőség van animált képeket is hirdetni, de ezeknél figyelni kell arra, hogy az animáció nem lehet hosszabb, mint harminc másodperc, és abban az esetben, hogy ha rövidebb, csak 30 másodpercig szabad az animációt megismételni.

Amennyiben nincsen saját képe, melyből hirdetést gyárthatna, használhatja a Google Ads ingyenes eszközét, a Hirdetésgalériát, melynek segítségével a sablonok felhasználásával elkészítheti saját képes hirdetését.

Példák az álló formátumú Google Ads hirdetésekre Példák az álló formátumú Google Ads hirdetésekre

Display képes hirdetések készítése több méretben

Hogyan készítsen képes Google Ads hirdetéseket a Google által előírt méretekben

Display képes hirdetések formátumai

Miért célszerű képes hirdetéseinket több méretben elkészíteni

Adaptív hirdetések

Az adaptív hirdetések nagyon nagy előnye a képes hirdetésekkel szemben, hogy a hirdetések mérete, megjelenése és formátuma automatikusan változik aszerint, hogy mely oldalon lesz elhelyezve. Ez gyakorlatilag azt jelenti, hogy bármely az oldalon rendelkezésre álló hirdetési helyet képes kitölteni. Ennek köszönhetően az adaptív hirdetések még több emberhez képesek eljutni, és nagyobb hatást tudnak kelteni, miközben sok időt megtakarítanak, hogy nem kell egyesével minden méretű és formátumú vizuális hirdetést egyesével létrehozni.

Az adaptív hirdetések létrehozása során meg kell adni a címsorokat, a hirdetési szöveget, a képeket és a céloldalt. Fontos tudni a hirdetésekről, hogy mivel a méretük az oldalon található hely függvényében változik, ezért nem fog mindig minden alkalommal megjelenni az összes eleme a hirdetésnek. Például lemaradhat a kép, vagy a hirdetési szöveg, esetleg a cselekvésre ösztönző gomb (CTA - call to action).

Néhány tipp az ideális vizuális hirdetések létrehozásához

1. Legyen egyértelmű a cselekvésre ösztönzés

Ez több szempontból is nagyon fontos. Mivel alapvetően kép formátuma van a hirdetésnek, van, hogy az emberek nem veszik észre, hogy az egy hirdetés. A cselekvésre ösztönző gomb segít abban, hogy ezt felismerje a felhasználó.

A mások nagyon fontos szempont, hogy a cselekvésre ösztönző felirattal egyértelműen meg lehet mondani a felhasználónak, hogy mit csinálhatnak a hirdetésre kattintás után, valamint orientálni tudjuk afelé, hogy azt tegyék, amit mi elvárunk tőlük, ezzel pedig elősegítjük a konverziót. Például használhatunk ugyan gombfeliratokat, hogy “Vásároljon most” vagy “Online megrendelés” vagy “Előfizetek” és egyéb hasonló feliratokat.

2. Kiegyensúlyozott hirdetési tartalom

Ügyeljen arra, hogy a különböző hirdetési méretek esetében is kiegyensúlyozott legyen a tartalom és a kép aránya. Fontos odafigyelni, hogy a képek legyenek élesek és felismerhetők, továbbá, hogy egyik hirdetési méretben se vágja le a képet. Ugyancsak fontos odafigyelni a szövegekre, mert a különböző formátumok esetében különböző mennyiségű szöveg fér el, így figyelni kell rá, hogy minden méretben látszódjon az egész mondat.

3. Próbáljon ki különböző hirdetési kreatívokat

Nem tudja, hogy melyik ötlet lesz a befutó? Próbálja ki mindet és a felhasználók majd eldöntik, hogy nekik melyik tetszik.

Érdemes ugyanahhoz a témához különböző képeket és hirdetés szövegeket megfogalmazni, hogy láthassuk, hogy melyek azok, amelyekre nagyobb arányban kattintanak a felhasználók.

4. A hirdetésben jelenjenek meg az akciók és más kedvezmények

A kedvező ajánlatokat (akciók, kedvezmények) mindig érdemes tudatni az érdeklődővel, hogy meg tudja mutatni, hogy az Ön ajánlata miért jobb, mint a versenytársaké, így meggyőzheti a látogatót, hogy Öntől vásárolja meg a kívánt terméket vagy szolgáltatást.

5. Ügyeljen a releváns céloldalra

A hirdetés elkészítése után mindig ellenőrizze le, hogy a hirdetésre kattintva a megfelelő céloldalra érkezik-e az érdeklődő. Ez azért nagyon fontos, mert van valami fogalma a hirdetés szövege alapján, hogy mit talál az oldalon, és ha mégsem az szerepel ott, akkor csalódott lesz és rögtön elhagyja az oldalt. Így ha például a hirdetésszövegben szerepel az, hogy “rendkívüli ajánlat”, akkor a céloldalon mindenképpen szerepelnie kell annak, hogy mit is takar pontosan ez az ajánlat.

Profi Google- vagy Facebook hirdetésekre van szüksége? Keressen minket bizalommal!

Google Ads

A WebMa az elsők között kezdett el Google Ads hirdetésekkel foglalkozni itthon 2005-ben. Az elmúlt 13 évben folyamatosan fejlesztettük tudásunkat és képeztük magunkat. Szinte nincs olyan iparág, piac vagy üzleti helyzet, amelyben ne rendelkeznénk tapasztalattal.

Tovább

Google Ads tréning

Az Google Ads tréning során használható tudást adunk át a Google Ads szakszerű alkalmazásáról, legyen szó cégvezetőkről, alkalmazottakról, marketing szakemberekről.

Tovább

Facebook hirdetések

Ahhoz, hogy Facebook hirdetési kampányaink hozzák a várt eredményt, az üzleti célunknak megfelelő hirdetésformátumot, célzást, mérést kell alkalmaznunk. Ebben nyújtunk szakértő segítséget.

Tovább

Google Ads kampány beállítások

Sajnos, sok esetben a Google Ads kampányok azért nem sikeresek, mert sem a kampányok megtervezése és sem a kampánybeállítások nem szakszerűen történtek. A profin beállított Google Ads kampányok...

Tovább

Hogyan lehet célozni a Google Ads hirdetést

A keresőben jellemzően azt tudjuk megadni, hogy milyen keresési kifejezés begépelésekor jelenjen meg egy hirdetésünk. Természetesen itt is számos finom beállításra van lehetőség - pontosan mit írjanak be...

Tovább

Google Ads kampány mutatók

A Google Ads akkor számol megjelenítést (impression), ha a hirdetés megjelenik a Google hirdetési hálózatain, például a Google.com-on vagy más megjelenítői webhelyen és alkalmazásokban...

Tovább

Márkaépítés a Google Display hálózaton

Büdzsécsökkentés vagy értékesítés-visszaesés esetén rögtön előtérbe kerülnek az online hirdetések, mivel ezek jellemzően pontosabban mérhetőek és jobb megtérüléssel is kecsegtetnek, mint az offline hirdetések.

Tovább

Minden, amit a YouTube hirdetésekről tudni érdemes

A YouTube a modern tévé! A korábbi tévéhirdetések modern megfelelője, követve a felhasználói szokások változását és a korábbi lineáris médiafogyasztás multiscreen irányba tolódását. Ismerjük meg!

Tovább

Hogyan tegyük hatékonyabbá gmail hirdetéseinket?

Meglévő ügyféllistánkat megszólíthatjuk gmail hirdetésekkel, amelyek a gmail felületén belül a Közösségi és Promóciók lapon jelennek meg, és kattintást követően tekinthetőek meg teljes terjedelmükben.

Tovább

Tájékoztató a Covid-19 koronavírus kapcsán

Kedves Partnerük!

Sok más céghez hasonlóan, kollégáink egészségének megóvása érdekében a WebMa csapata nagyrészt home office-ban dolgozik, de a hirdetési kampányok kezelése, valamint vállalt online marketing feladataink ellátása zavartalan.

Elérhetőek vagyunk emailben és vezetékes-, valamint mobilszámainkon. A kollégáinkkal történő személyes találkozóra korlátozottan van lehetőség, de Google Meet videómegbeszélésre - egyeztetett időpontban - természetesen rendelkezésre állunk.

Tájékoztató a Covid-19 koronavírus kapcsán

Üdvözlettel:
WebMa csapata

Bezár