Mennyibe kerül a Google Ads-zel hirdetni?

Egy Google Ads kampány ára alapvetően két részből tevődik össze: egyrészt az ügynökségnek/szakértőnek fizetett díjból, aki a kampányt felállítja és kezeli, valamint a hirdetési büdzséből, amit közvetlenül a Google-nek kell fizetni.

Értelemszerűen az előbbi tételt megpróbálhatjuk megspórolni, ha nem ügynökséggel, hanem magunknak állítjuk fel a kampányainkat. Ezzel a megoldással viszont legnagyobb valószínűséggel ugyanaz a költség (vagy még több!) megjelenik, csak más formában: utána kell járni a rendszer működésének, a szakértelemnek, “best practice”-eknek, ami időigényes (idő, amit az üzlettel, árbevétellel tölthetnénk), vagy ha ezen is spórolunk, akkor a túl drága és nem eléggé hatékony hirdetések fogják elvinni ugyanezt a pénzt, kevés eredménnyel. Persze lehet szerencsénk, és végső soron meg is érheti kitanulni a Google Ads használatát, de ha nagyon szeretnénk spórolni, jobban járunk, ha inkább egy profi ügynökség segítségével egy költséghatékony kampányt készíttetünk, ami hozni fogja az elvárt eredményt.

A hirdetési büdzsé nagysága elsősorban az elérni kívánt céltól és a kampányidőszak hosszától függ, de alapvetően mindkettőnek a lényege, hogy mennyi kattintás jön össze a kampány alatt. Az Google Ads hirdetésekért alapvetően kattintás alapon kell fizetni, tehát akkor, ha egy megjelenő hirdetésre rákattint a felhasználó. Ennek az átkattintási költségnek (CPC, avagy cost-per-click) a mértéke többmindentől függ, de a két legfontosabb tényező a verseny, valamint a relevancia. A verseny könnyen értékelhető, az adott kulcsszóra, témára történő keresések és találatok számával, a relevanciára pedig a Google Ads minőségi pontszámot, a Quality Score-t alkalmazza. Ez egy 1-10-es skála, ami azt hivatott érzékeltetni, hogy mennyire jó minőségűek a hirdetéseink, az érkezési oldalunk, mennyire kötődnek egymáshoz és a kulcsszóhoz, és hogy összességében mekkora valószínűséggel kattintanának a felhasználók a hirdetésre. Amíg a versenyt közvetlenül nem tudjuk befolyásolni, legfeljebb a megfelelően kiválasztott célzással, addig a Quality Score-on minőségibb hirdetésekkel és releváns, eredeti tartalommal ellátott honlappal tudunk javítani. Az alacsonyabb verseny és magasabb minőségi pontszám alacsonyabb kattintásonkénti költséget eredményez, valamint magasabb átkattintási arányt és összességében eredményesebb hirdetéseket jelent.

Milyen eredményei lehetnek egy Google Ads kampánynak?

Más hirdetési módokhoz hasonlóan a Google Ads kampányok egyik fő mutatószáma is a hirdetések megjelenésének száma (Impression), viszont itt általában a kattintások száma a fontosabb, mivel ez alapján kell fizetni (lehet megjelenések alapján is, de ez viszonylag ritka). A kettő aránya az átkattintási arány (CTR, click-through rate). Az eredményesség értékeléséhez nélkülözhetetlen az összköltség, valamint ennek arányszáma, a kattintási költség.

Amíg az eddigieket más online hirdetések is tudják nyújtani, addig a Google Ads erőssége (megfelelő Analytics támogatással) az a Konverzió. Konverzió bármi lehet, amit üzleti cél teljesülésének tekintünk (lehetőség szerint pénzbeni értékkel ellátva). Lehet konkrét vásárlás, időpont egyeztetés, vagy akár csak érdeklődés (ún. “lead”). A konverziós arányon keresztül a konverziók átlagos költségét is tudja mérni a rendszer, és ha profittartalmat is tudunk rendelni hozzájuk, akkor végső soron megtérülési rátát is tudunk számítani. Mindezt akár kulcsszavanként, hirdetésenként is meg tudja mutatni a rendszer, ezekkel az információkkal pedig akár egy futó kampány közben is tudunk gyors változtatásokat végezni, amivel javítani tudjuk a hatékonyságot.

Profi Google- vagy Facebook hirdetésekre van szüksége? Keressen minket bizalommal!

Google Ads

A WebMa az elsők között kezdett el Google Ads hirdetésekkel foglalkozni itthon 2005-ben. Az elmúlt 13 évben folyamatosan fejlesztettük tudásunkat és képeztük magunkat. Szinte nincs olyan iparág, piac vagy üzleti helyzet, amelyben ne rendelkeznénk tapasztalattal.

Tovább

Google Ads tréning

Az Google Ads tréning során használható tudást adunk át a Google Ads szakszerű alkalmazásáról, legyen szó cégvezetőkről, alkalmazottakról, marketing szakemberekről.

Tovább

Facebook hirdetések

Ahhoz, hogy Facebook hirdetési kampányaink hozzák a várt eredményt, az üzleti célunknak megfelelő hirdetésformátumot, célzást, mérést kell alkalmaznunk. Ebben nyújtunk szakértő segítséget.

Tovább

Mennyibe kerül egy kattintás a Google Ads-ben

A kattintási költség határozza meg, hogy a Google Ads-ben mennyit kell fizetnünk, ha valaki rákattintott a hírdetésünkre. Ez a szám leegyszrűsítve a hirdetésekért fizetett összeg elosztva a kattintások...

Tovább

Google Ads fizetési rendszere

Google Ads fiókját érvényes email címmel és jelszóval hozhatja létre. Az Önnek megfelelő számlázás érdekében az alábbi három beállítást kell elvégezni: megfelelő pénznem megválasztása, számlázási adatok megadása...

Tovább

Hogyan működik a Google Ads licitrendszere

Alapvetően a Google Ads rendszerben a hirdetéseinkért kattintásonként kell fizetni, maguk a hirdetések pedig egy “árverés” alapján kerülnek megjelenítésre. Ebben az “árverésben” minden hirdető egy…

Tovább

10 tipp Google Ads kampányának optimalizálásához

A minőségi mutató és a hirdetésrelevancia javítása kulcsfontosságú, csakúgy, mint a kampányok megfelelő szegmentálása és a hirdetésbővítmények használata. Pro tippjeink kampányainak optimalizálásához.

Tovább

15 tipikus Google Ads kampányhiba

A konverziómérés hiánya, a büdzsé nem megfelelő felosztása, a kampánycélzások hiányosságai, a nem megfelelő cpc licitek és még számos más tényező is korlátozhatja kampányaink teljesítményét.

Tovább

Google Ads hirdetések - a leggyakoribb tévhitek

Rengeteg tévhit kering az interneten a Google Ads hirdetési rendszerével kapcsolatban, ami sokszor visszatántorítja a potenciális felhasználókat az online hirdetéstől. Ön is hallotta már ezeket?

Tovább

Tájékoztató a Covid-19 koronavírus kapcsán

Kedves Partnerük!

Sok más céghez hasonlóan, kollégáink egészségének megóvása érdekében a WebMa csapata nagyrészt home office-ban dolgozik, de a hirdetési kampányok kezelése, valamint vállalt online marketing feladataink ellátása zavartalan.

Elérhetőek vagyunk emailben és vezetékes-, valamint mobilszámainkon. A kollégáinkkal történő személyes találkozóra korlátozottan van lehetőség, de Google Meet videómegbeszélésre - egyeztetett időpontban - természetesen rendelkezésre állunk.

Tájékoztató a Covid-19 koronavírus kapcsán

Üdvözlettel:
WebMa csapata

Bezár