Hogyan működik a Google Ads licitrendszere?

Alapvetően a Google Ads rendszerben a hirdetéseinkért kattintásonként kell fizetni, maguk a hirdetések pedig egy “árverés” alapján kerülnek megjelenítésre. Ebben az “árverésben” minden hirdető egy licitértékkel pályázik, ami leegyszerűsített modellel élve az általuk felajánlott maximális kattintási költség és a hirdetésük relevanciáját reprezentáló minőségi mutatójának a szorzata. Minél magasabb ez a szorzat, annál magasabb pozícióban jelenik meg az adott hirdető hirdetése, viszont fizetnie végül csak annak kell, akinek a hirdetésére a felhasználó rákattint. A kattintásért fizetendő összeg a maximális kattintási költség, amit az adott hirdető ajánlatként megadott, jellemzően kevesebb, de soha se több.

A Google Ads aukciós rendszerében a kattintásért fizetendő összeget két fő tényező határozza meg: a saját hirdetésünk minősége, relevanciája, valamint a piaci verseny: a versenytársak hirdetéseinek minősége, valamint az általuk felajánlott kattintási költség.

Hazánkban jellemzően viszonylag alacsony kattintási költséggel lehet operálni. Iparágtól függően, keresőhirdetések esetén a 60-100 Ft, tartalmi hirdetéseknél a 20-30 Ft-os kattintásonkénti, YouTube-on pedig a 2-3 Ft-os megtekintési költség jellemző (megfelelően minőségi hirdetések esetén). Ez annak is köszönhető, hogy sokan nem fordítanak elég figyelmet a minőségi mutatókra (jellemzően azok, akik önerőből próbálják menedzselni a Google Ads hirdetéseiket, de nincs még elég szakértelmük), és csak a kattintási költséget növelik, ha jobb hirdetési pozíciót akarnak elérni.

A kézi ajánlattétel

A kézi ajánlattétel a legalapvetőbb licitstratégia. Ilyenkor kiválasztunk egy költségértéket, amit hajlandóak vagyunk egy-egy kattintásért kifizetni (CPC, cost-per-click). A maximális kattintási költséget megadhatunk hirdetéscsoport vagy akár egy-egy kulcsszó szintjén. Emellett ajánlatkorrekciók segítségével finomhangolhatjuk a mennyiséget, eszközök, hely vagy idő (nap/óra) szerint, ha úgy gondoljuk, hogy például mobileszközökön nagyobb a keresési verseny (magasabb CPC-t igényelve), vagy mondjuk az esti órákban kisebb (alacsonyabb CPC).

Összességében kézi ajánlattétel esetén a kattintás és a kattintási költség lesz a fő mutató. Kézi ajánlattétel akkor ajánlott, ha tisztában vagyunk az iparágra jellemző CPC értékekre, illetve ha az ajánlattétel minden részét saját irányításunk alatt akarjuk tartani, és hajlandóak vagyunk időt szánni a folyamatos ellenőrzésre. Egy kampány kezdeti időszakában is hasznos lehet kézi ajánlattételt alkalmazni, ezalatt kaphatunk annyi adatot, ami alapján már tudjuk finomhangolni a CPC-t, vagy akár tudunk választani automatizált ajánlattételt (sőt mi több, egyes licitstratégiáknak teljesítményfeltételei vannak, pl. minimum 15 konverzió 30 nap alatt, ilyen esetben is érdemes kézi ajánlattétellel indítani).

Automatizált ajánlattétel

Intelligens kattintásonkénti költség (ECPC)

Az Intelligens kattintásonkénti költség (enhanced cost-per-click, ECPC) a kézi ajánlattétel “kiterjesztése”, melynek előfeltétele a megfelelően beállított konverziókövetés. Az ECPC lényege, hogy olyan keresések esetén, melyek nagyobb valószínűséggel eredményeznek konverziót, a rendszer legfeljebb 30%-kal megnöveli az általunk megadott maximális kattintási költséget. Hasonlóképpen, olyan kereséseknél, melyek konverziós esélyét alacsonyabbra becsüli a rendszer, csökkentheti is az ajánlattételt (akármennyivel, nem csak 30%-kal).

A rendszer automatikus, de az ajánlatmódosítások mind esetiek, nem maradandóan növeli vagy csökkenti a CPC-t, így az általunk megadott maximális CPC értékekkel továbbra is a kezünkben marad az irányítás, nem tud “elszaladni” a költség. Emellett az ECPC a hirdetésmegjelenések egy részénél az általunk megadott ajánlatot alkalmazza, a kétféle ajánlattétel eredményeit összevetve ellenőrzi folyamatában, hogy milyen keresések, kattintások vezetnek nagyobb valószínűséggel konverzióhoz. Összességében látható, hogy amíg a kézi ajánlattételnél a kattintás és a kattintási költség a fő mutatók, addig az Intelligens CPC esetén már a kattintás helyett a konverzió, költségtényezők közül a kattintási és a konverzió költség hasonlóképpen.

Profi Google- vagy Facebook hirdetésekre van szüksége? Keressen minket bizalommal!

Google Ads

A WebMa az elsők között kezdett el Google Ads hirdetésekkel foglalkozni itthon 2005-ben. Az elmúlt 13 évben folyamatosan fejlesztettük tudásunkat és képeztük magunkat. Szinte nincs olyan iparág, piac vagy üzleti helyzet, amelyben ne rendelkeznénk tapasztalattal.

Tovább

Google Ads tréning

Az Google Ads tréning során használható tudást adunk át a Google Ads szakszerű alkalmazásáról, legyen szó cégvezetőkről, alkalmazottakról, marketing szakemberekről.

Tovább

Facebook hirdetések

Ahhoz, hogy Facebook hirdetési kampányaink hozzák a várt eredményt, az üzleti célunknak megfelelő hirdetésformátumot, célzást, mérést kell alkalmaznunk. Ebben nyújtunk szakértő segítséget.

Tovább

Mennyibe kerül egy kattintás a Google Ads-ben

A kattintási költség határozza meg, hogy a Google Ads-ben mennyit kell fizetnünk, ha valaki rákattintott a hirdetésünkre. Ez a szám leegyszerűsítve a hirdetésekért fizetett összeg elosztva a kattintások...

Tovább

Mennyibe kerül a Google Ads-zel hirdetni

Egy Google Ads kampány ára alapvetően két részből tevődik össze: egyrészt az ügynökségnek/szakértőnek fizetett díjból, aki a kampányt felállítja és kezeli, valamint a hirdetési büdzséből, amit közvetlenül...

Tovább

Google Ads fizetési rendszere

Google Ads fiókját érvényes email címmel és jelszóval hozhatja létre. Az Önnek megfelelő számlázás érdekében az alábbi három beállítást kell elvégezni: megfelelő pénznem megválasztása, számlázási adatok megadása...

Tovább

10 tipp Google Ads kampányának optimalizálásához

A minőségi mutató és a hirdetésrelevancia javítása kulcsfontosságú, csakúgy, mint a kampányok megfelelő szegmentálása és a hirdetésbővítmények használata. Pro tippjeink kampányainak optimalizálásához.

Tovább

15 tipikus Google Ads kampányhiba

A konverziómérés hiánya, a büdzsé nem megfelelő felosztása, a kampánycélzások hiányosságai, a nem megfelelő cpc licitek és még számos más tényező is korlátozhatja kampányaink teljesítményét.

Tovább

Hogyan hirdessünk a Google keresőben?

Az online hirdetésekre gondolva általában rögtön a fizetett keresőhirdetések jutnak eszünkbe, amelyek a Google organikus találati listája felett, “hirdetés” megjelöléssel jelennek meg. Hogyan használjuk okosan?

Tovább

Tájékoztató a Covid-19 koronavírus kapcsán

Kedves Partnerük!

Sok más céghez hasonlóan, kollégáink egészségének megóvása érdekében a WebMa csapata nagyrészt home office-ban dolgozik, de a hirdetési kampányok kezelése, valamint vállalt online marketing feladataink ellátása zavartalan.

Elérhetőek vagyunk emailben és vezetékes-, valamint mobilszámainkon. A kollégáinkkal történő személyes találkozóra korlátozottan van lehetőség, de Google Meet videómegbeszélésre - egyeztetett időpontban - természetesen rendelkezésre állunk.

Tájékoztató a Covid-19 koronavírus kapcsán

Üdvözlettel:
WebMa csapata

Bezár