Mennyibe kerül valójában egy olcsó AdWords kampány?


Mennyibe kerül valójában egy olcsó AdWords kampány?

AdWords kampány kezelés profin, akár havi 12e - 20e forintért? Ez pont olyan ajánlat, mint a csoda fogyasztó tabletta, ami mozgás és diéta nélkül garantálja nekünk a topmodell alakot pár héten belül..Valószínűsítem, hogy Önben is felébredt ez a gyanú, ezért is olvassa most ezeket a sorokat…

Pár perc alatt megismerheti azokat az összefüggéseket, amelyek az Ön számára is egyértelművé teszik, hogy mi az átverés az irreálisan olcsó AdWords kampányokban. Ezzel nem csak egy üzletileg helytelen döntést kerülhet el, de rengeteg időt, tanulópénzt és felesleges idegeskedést spórolhat meg.

Ne hallgasson senkire, csak döntsön a megfelelő információk birtokában! Szánjon pár percet arra, hogy legalább megismerje ezeket. Miért érdemes ránk hallgatni?
A WebMa a TOP5 Google partner ügynökség között van jelenleg Magyarországon, kiemelt, u.n “featured” ügynökségként. Heti szinten tartunk hivatalos Google tréningeket, vagy céges képzéseket, illetve adunk elő különböző szakmai konferenciákon, workshopokon. Az elmúlt több mint egy évtized során közel 2 milliárd forint körüli kampánybüdzsét menedzseltünk a kis, családi vállalkozások kampányaitól kezdve az óriási, havi több 10 millió forintos nemzetközi kampányokig a legkompetitívebb iparágakban, közel 15 piacon.

Az AdWords hirdetésnek a költsége két részből áll: a büdzsé, amit közvetlenül fizetünk a Google-nak, illetve az ügynökségi díj, ami a kampányba befektetett munkát fedezi. Az ügynökségi díj egyértelműen jelzi felénk, hogy várhatóan mennyi és milyen minőségű munkát fektetnek a kampányunkba. Ahhoz, hogy ezt az értéket reális becsülni tudjuk, nem árt tisztában lennünk néhány információval.

A “rossz” AdWords kampány ára sokszorosa lehet az általunk fizetett kezelési díjnak.

Egyrészt megfelelő tudás és odafigyelés híján a büdzsénk nagyon könnyen elmehet felesleges kattintásokra.

  • nem zárjuk ki a nem releváns kereséseket - pl. ingyen, letöltés, szakdolgozat, stb
  • nem zárjuk ki a gagyi, pénzégető megjelenéseket - sok ilyen van
  • nem a megfelelő közönségre célzunk
  • sokkal többet fizetünk egy kattintásért, mint kellene
  • kevesebben fizetünk egy kattintásért, mint kellene és elveszítjük a legjobb potenciálokat
  • nem kezeljük a mobilos megjelenéseket
  • és még sorolhatnánk…

Másrészt rengeteg üzleti potenciált elveszítünk

  • A legígéretesebb ügyfél jelölteket
  • Piacot - a konkurensek elhúznak mellettünk
  • Szezonális termék esetén elvesztegetjük a legjövedelmezőbb időszakot

A legfontosabb, hogy időt, energiát és pénzt fektetünk valamibe, amiben azután csalódunk és azt a következtést vonjuk le, hogy “nálam nem működik az AdWords” - amivel rengeteg lehetőségtől megfosztjuk magunkat!

Ez lehet, hogy meglepő, de az AdWords ügynökségek is profitorientált vállalkozások, a díjaikat az alapján kalkulálják ki, hogy mennyi időt fektetnek be egy hónapban egy adott kampányba/ügyfélbe és azért mekkora óradíjat kérnek.

Az AdWords szakértők óradíjai elég széles skálán mozognak, a nyilvánosan és informálisan elérhető adatok alapján 6000 - 25 000 forint között óránként. Az általunk fizetett havidíjat ezzel az összeggel kell leoszatni, hogy megkapjuk a valós munkaórát, amit egy ügynökség foglalkozik egy ügyféllel egy hónapban.

Alapvetően két faktortól: egyrészt a lekötött munkaórák számától, másrészt az adott szakértő tapasztalatától, tudásától.

Ha pár órás személyes konzultációt kérünk egy profi, senior AdWords szakértőtől, az valószínűleg jóval drágább lesz, mintha kötünk egy 6 hónapos havi szerződést az ügynökséggel. Azt, hogy számunkra melyik éri meg jobban, elsősorban a kampányunk jelenlegi költése és minősége határozza meg, valamint, hogy van-e kapacitásunk végrehajtani önállóan a javaslatokat, vagy mindenképp segítségre van szükségünk.

  • A személyes konzultáció esetén a mi konkrét fiókunk, problémáink alapján kapunk tanácsokat, amelyeket értelemszerűen nekünk vagy a csapatunknak kell végrehajtanunk, viszont ezáltal lehet, hogy több százezer forintot is spórolhatunk akár az első hónapban, tehát megéri kifizetni egy magasabb óradíjat is, mert nagyon gyorsan megtérül a befektetésünk.

A magas óradíj természetesen önmagában egyáltalán nem garantálja a minőséget, de az élet bármely területéhez hasonlóan az ár összefüggésben van azzal, hogy mit kapunk cserébe, ergo a “legolcsóbb” választás általában a végén nem bizonyul a legjobb döntésnek.

A fenti egyszerű összefüggésből könnyen kiszámolható, hogy a legolcsóbb 6000 forintos órabérrel is számolva 20 000 forint alatt, vagy akörüli havidíjért maximum havi 2-3 órás munkát várhatunk el reálisan. A profi AdWords szakértők ennyiért nagyon ritkán dolgoznak…(nagy szerencsével kifoghatunk ilyet, de az lottóötös kategória kb.) Ahhoz, hogy megértsük mennyi a reális menedzsment díj, tudnunk kell, hogy mennyit kell foglalkozni egy kampánnyal.

Annak függvényében, hogy meglévő fiókról/kampányról vagy újról van szó, bővülhetnek a feladatok körei, de minden esetben meg kell érteni a helyzetet, ki kell dolgozni a javaslatot, megvalósítani és folyamatosan optimalizálni + még emellett természetesen informálni az ügyfelet, tehát emailben, telefonon, személyesen kommunikálni vele- ez az az idő ráfordítás, ami ügyfél oldalról nyilván egyértelműen látszik. De a kampányunk sikere, jövedelmezősége nem ezen múlik, hanem azon, hogy milyen tudású AdWords szakértő, mennyit foglalkozik a fiókkal és mennyi időt..

Egy nagyon egyszerű kampány esetén is havonta min. 6-8 munkaórával érdemes havonta kalkulálni, ha több nyelven/minden hálózaton/széles termékkörrel vagy erős versenyben futtatjuk a kampányt, akkor ennek többszörösével. A büdzsé nagysága nyilván valamennyire irányadó, de alapvetően nem ettől függ az elvégzett munka mennyisége…

Ügynökségi feladat lista

Nézzük mi a reális, mik azok a feladatok, amelyeket mindenképp el kell végezni:

  • Továbbá az elvárásokat, a célpiacot, az egyedi előnyöket, amivel lehet a hirdetésekben operálni, a büdzsét, az időtartamot, stb
  • Ha ezt elmulasztjuk teljesen felesleges fizetett látogatókat az oldalra irányítanunk, várhatóan úgysem lesz érdemleges konverziónk, szóval ezen nem érdemes időt spórolni
  • Mit akarunk eredményként mérni az oldalon - és be kell állítanunk a konverziókövetést az AdWordsben és az Analyticsben is (meg a remarketing listákat, meg pár egyéb dolgot..)
MENNYIBE KERÜL VALÓJÁBAN EGY OLCSÓ ADWORDS KAMPÁNY?
MENNYIBE KERÜL VALÓJÁBAN EGY OLCSÓ ADWORDS KAMPÁNY?
  • milyen hálózat, hány kampány, reklámcsoport, hogy bontsuk a büdzsét, hogy optimális legyen
  • földrajzi, nyelvi, hálózati, eszköz beállítások, összetett célzási módok kiválasztása, licitek, hirdetésszövegek, hirdetésbővítmények beállítása, esetleg képi és videó hirdetések létrehozása - ennek az elméleti háttere többszáz oldal az AdWords súgóban...
  • Mi az ami sok büdzsét visz el, de nem hoz eredményt?
  • Mi működik nagyon jól, amire érdemes ráfókuszálnunk?
  • Milyen célzások, kulcsszavak, hirdetések a legeredményesebbek? Mi nem működik?
  • Milyen új dolgokat érdemes tesztelnünk, kipróbálnunk?
  • Milyen stratégiát alkalmazzunk az AdWordsben? - mi működött, mi nem
  • Hol kell üzleti oldalról beavatkozni? - pl. nem elégséges, nem meggyőző a tartalom
  • Mit tanulhatunk a kampányból a jövőre nézve?

Egy értelmes AdWords kampány nagy vonalakban ennyi... Persze ki lehet hagyni, vagy végtelen szintre leegyszerűsíteni egyes lépéseket, de az garantált, hogy nem éri meg, mert vagy nem releváns, számunkra értéktelen látogatóink lesznek, vagy nem fogjuk tudni őket hatékonyan megszólítani az oldalunkon és akkor hiába fizettük ki a kampány büdzsét. Nagyon ritka szerencsés esetben esetleg működik a kampány egy ideig, csak épp nem tudjuk mitől..így egy pillanat alatt akár el is veszíthetjük a kontrollt és nem fogjuk érteni mi történik.

Hogyan értékeljünk egy AdWords szolgáltatás ajánlatot?

A fentiek alapján már könnyedén el tudjuk dönteni, hogy mennyire profi vagy sem egy Adwords szolgáltató ajánlata. Gondoljuk végig, hogy mennyi pénzért reálisan mennyi munkát várhatunk és mennyire fedi le az ajánlat és a teljesítés később a számunkra szükséges feladatok körét.

  • Egy képzett szakértő reális óradíjával számolva hány munkaórára jön ki az általunk fizetett díj?
  • nagyon fontos, hogy megértsük, nem ugyanannyiba kerül, ha hetente többször szeretnénk konzultálni, riportot kapni, mintha havonta egyszer…

Ez talán a kulcs..Ha az ügynökséget nem érdekli a helyzetünk, nem akarja megérteni az üzleti célokat és nem tesz a kampányon túlmutató javaslatokat pl. a weboldalra vagy mérésre vonatkozóan, akkor szinte biztosan nem jó kezekben vagyunk...

  • Egy AdWords szakértőnek őszintének kell lennie és fel kell hívnia a figyelmet az olyan problémákra, mint pl
    • Legtöbb piacon kemény verseny van, ahol sok feketeöves hirdetővel kell versenyeznünk, akik évek óta profi kampányokat futtatnak
    • használhatatlan a weboldal, amire felesleges kampány érkeztetni, mert csak csalódás lesz a látogatóknak
    • Megfelelő mérések beállítása nélkül nincs értelme kampányt indítani
    • Nem reális 20e forint befektetéssel megváltani az online piacot..
  • Ami túl jól hangzik, az az is..Ha sárga, hápog, és úgy néz ki mint egy kacsa, akkor valószínűleg az is ;-)
Microsite és weboldal készítés

Érdekli a WebMa ajánlata?

Ha a fentiek alapján úgy gondolja, hogy hasonlóan gondolkodunk a témáról és lenne kedve velünk beszélgetni az AdWords kampányáról, kérjük töltse ki ezt a rövid kérdőívet és fevesszük Önnel a kapcsolatot!

  Kapcsolat

Beszéljenek a számok!

Végezzünk egy rövid kalkulációt! Gyorsan vegyük sorra, hogy kb. mennyi potenciál ragadhat benn egy rosszul felállított AdWords kampányban.

Az első táblázatban egyszerűen csak azt vetettük össze, hogy ugyanakkora napi büdzsé mellett (5000 HUF), hogyan alakulnak a kattintásszámok. Nem kell sokat vizsgálni a táblázatot, egyértelmű, hogy ha alacsonyabban sikerül tartani a kattintások árát, több kattintásra lesz elég a napi büdzsénk.

AdWords kampány

Napi költségkeret: 5000 HUF

A második kalkuláció már érdekesebb. Megmutatja, hogy adott kattintási ár és konverziós arány mellett, mennyibe kerül egy konverzió (pl. egy vásárlás a webshopban). Egyértelmű, hogy egyáltalán nem mindegy, hogy mennyire tudjuk alacsonyan tartani egy kattintás költségét.

Például, ha bőrőndöket árulunk online, és a konverziós arányunk 2% (bár egy amatőr kampány aligha érne el ilyen mutatót...), akkor 100 forintos CPC mellett, egy vásárlás 5000 forintba került. Ami nem igazán éri meg, ha 8000 forintos bőröndöket adunk el és nem luxus bőröndöket 80000-ért. Profi kampánnyal viszont jelentősen csökkenthetők a költségek.

AdWords kampány

Napi költségkeret: 5000 HUF

Továbbgondoltuk a bőröndös példát, és kiszámoltuk, hogy 2%-os konverziós arány mellett, 50 és 100 Ft-os kattintásonkénti árakkal mennyi éves bevételt generálhatunk. Egyáltalán nem meglepő módon itt is azt tapasztaltuk, hogy ugyanakkora büdzsével (5000 HUF) és jobb minőségű AdWords kampánnyal dupla annyi bevétel érhető el. Az egyszerűség kedvéért a korábban is említett 8000 Ft-os bőrönddel számoltuk ki az éves bevétel nagyságát.

AdWords kampány

Napi költségkeret: 5000 HUF

Keressen bennünket bizalommal, ha profi segítséget igényel AdWords-hirdetéseihez!