Hogyan működik a Google Analytics?

A Google Analytics-et egy JavaScript page tag beillesztésével lehet összekapcsolni azzal az oldallal, amelyről adatokat szeretnénk nyerni. Ez a tracking kód a beillesztés után gyűjteni kezdi az információkat amiket a Google Analytics-be közvetít, ahol akár valós időben is végezhetjük, az így nyert adatok vizsgálatát. Az adatgyűjtés sikerességében nagy szerepe van a weboldalakon elhelyezett sütiknek. A sütik elfogadásával a felhasználó beleegyezik abba, hogy online tevékenységéről és szokásairól adatokat küldjön a rendszer, amiket a továbbiakban például a Google Analytics is használ. Mivel az Analytics az információszerzéshez a sütiket használja, ezért azoktól a felhasználókról nem tud adatokhoz jutni, akik nem engedélyezték a sütik használatát. A Google a riportjaiban is használ minták alapján történő kimutatást az összes rendelkezésre álló adat vizsgálata helyett.

A tracking kód

Amint azt az előbb említettük, a Google Analytics egy tracking kódot alkalmaz az információk kinyerésére. Amikor a felhasználók weboldalunkat nézik, ez a beépített kód hajtja végre az oldalkövetési és vizsgálati folyamatot az Analytics számára.

Google Analytics audit

Ha szeretné Analytics adatait hasznos információkká szervezni, azonban nem tudja hogy induljon el, ajánljuk az Analytics audit szolgáltatásunkat, amely segítséget nyújt Analytics fiókja szakszerű használatához.

Tovább

Google Analytics mérés beállítás

Az Analytics mérések professzionális beállítása elengedhetetlen, ha hasznos és pontos adatokhoz szeretne jutni, amelyek ténylegesen segíteni fogják az online folyamatok megértésében.

Tovább

Google Analytics tanácsadás

Analytics tanácsadás szolgáltatásunk keretein belül szakmai tanácsokkal látjuk el, a vállalkozás szempontjából releváns témákban, amelyek segítségével növelheti online jelenléte hatékonyságát.

Tovább

Analytics vizsgálódások

Az Analyticsben rengeteg riportot lekérhetünk, azonban sok esetben az alapértelmezett riportok módosítás nélkül nem tartalmazzák a számunkra szükséges információkat, ezért érdemes mélyebbre ásni.

Tovább

Google Analytics ismertető

Ha szeretné megtudni, hogy mi is az a Google Analytics, miért fontos, és hogy milyen alapvető adatokat tudhat meg a saját weboldaláról, valamint annak látogatóiról, akkor olvassa el a cikket.

Tovább

Google Analytics riportok

Az online eredmények mérésének az egyik legfontosabb része a riportolás és a meglévő riportok értelmezése. Mi segítünk strukturálni és megérteni a rengeteg felmerülő adatot riportok formájában.

Tovább

Online marketing: mit érdemes mérni és hogyan?

Pontosan beállított online mérésekkel világosan láthatjuk, hogy mely online megjelenéseik hoznak eredményt és melyek nem és ez alapján optimalizálhatjuk költéseinket. A Google Analytics ebben segít.

Tovább

Mik azok az attribúciós modellek?

Az ún. attribúciós modellek lényege, hogy rajtuk keresztül nyomon követhetjük az online vásárlási folyamatokat és jelentőségük alapján értékelhetjük a folyamatban résztvevő marketing csatornákat.

Tovább

Universal Analytics - új korszak a webanalitikában

Az Universal Analytics teljesen új távlatokat nyitott meg a webanalitikában, megjelenését követően számos új lehetőséget kínál weboldalunk látogatóinak részletesebb megismerésére és az adatok elemzésére.

Tovább