- Google Ads kampány kezdőknek
- Hatékony Google Ads kampány
- Google Ads hirdetés
- Google Ads hirdetés célzási lehetőségek
- Google Ads árak
- Google Ads kampány a gyakorlatban
- Google mobil hirdetési megoldások
- Google Analytics kezdőknek
- Google Analytics haladóknak
- Google Data Studio
- FAQ
- Keresőoptimalizálás - SEO
- Tudásbázis archívum
Webmarketing > Online marketing oktatóanyagok > Google Ads kampány kezdőknek > Mi is az a Google Ads
Mi is az a Google Ads?
A Google Ads a legnagyobb és legismertebb keresőmotor, a Google online hirdetési rendszere, amely napjaink internet felhasználóinak több, mint 90%-át eléri. A rendkívüli lefedettségnek köszönhetően számos potenciális vásárló, illetve ügyfél számára juttathatjuk el a hirdetésünket. Az Google Ads hirdetések nagy előnye, hogy részletesen nyomon követi a hirdetésünkhöz kapcsolódó releváns adatokat, mint például: hányszor jelent meg a hirdetésünk, hányan kattintottak rá, továbbá azt is, hogy milyen arányban nyilvánult meg a vásárlói szándék, tehát magát a konverziót. A konkrét adatokon alapuló mérések segítségével pontosan behatárolhatjuk, illetve “célozhatjuk” a megszólítani kívánt felhasználókat, ezáltal maximalizálva hirdetésünk hatékonyságát és annak végcélját a konverziót.
Az alábbi videóból megtudhatja, hogyan működik a Google Ads.
Az Google Ads-sel olyan online hirdetéseket lehet létrehozni, melyek akkor érik el a felhasználókat, amikor az interneten keresnek, híreket, blogokat olvasnak, vagy akár online videókat néznek - avagy lényegében bármilyen internethasználat közben. Az Google Ads hirdetések jellemzően kattintás alapúak, eredményük mérhető és elemezhető, igény szerint gyorsan és intuitív módon változtatható.
Az Google Ads hirdetés alapelemei
Ahhoz, hogy Google Ads-zel hirdetni tudjunk, szükség lesz egy érkezési oldalra, ahol a felhasználó a hirdetésre kattintva fog kikötni. Szükségesek még maguk a hirdetések, amik lehetnek szövegesek, képes hirdetések, vagy akár videók. Végül a harmadik kötelező elem a pénz, avagy a költségkeret.
Miért hirdessek a Google Ads-sel?
Az Google Ads nagy előnye, hogy elsősorban PPC (Pay Per Click) alapon kínál hirdetési lehetőséget. Ez azt jelenti, hogy csak akkor kell fizetnünk, ha a felhasználók rákattintottak a hirdetésünkre, ezáltal nincs fölösleges reklám, azokat érjük el, akiket a valóban érdekelnek a termékeink vagy szolgáltatásaink. Éppen ezért a Google érdekében is áll a minél hatékonyabb megjelenés, azaz a releváns találatok listázása.
Az alábbi videó a PPC marketing működésének alapjait mutatja be (angol):
- A Pay Per Click (PPC) alapú hirdetések a keresőmarketing azon eszközei, amelyek által fizetett hivatkozásokat vásárolunk. A kattintás alapú hirdetéseknél, eltérően a hagyományos online hirdetési programoktól, csak akkor kell a megrendelőnek fizetni, ha a hirdetésére rákattintottak. A banner hirdetéseknél ugyanis függetlenül a kattintások számától, megjelenések mennyisége után történik a számlázás.
- A PPC hirdetési rendszer sokkal kedvezőbb a hirdetőnek, hiszen csak a potenciális ügyfél megszerzéséért fizet. PPC alapú hirdetések szinonim elnevezése a CPC, azaz Cost Per Click hirdetések.
- A legnépszerűbb CPC hirdetési programokat a Google és Yahoo! üzemelteti. Tekintve, hogy az internetezők körében a leggyakrabban használt keresőprogram a Google, ezért a Google Ads hirdetési rendszert használjuk és ajánljuk.
- A Google Ads szöveges, képi és videohirdetéseinek hatékony beállításához több éves tapasztalat szükséges. A specifikus beállításokkal elérhetjük, hogy erős online hirdetési versenyben is olcsón szerezzünk kulcsszavakat, és magas konverziót nyerjünk. A kattintás alapú hirdetéseket nagyon rugalmasan módosíthatjuk, és célzottan weboldalra is irányíthatjuk. A Google Ads reklámok hatékonyságát – úgy ahogy a weboldal eredményességét – a Google Analytics-en keresztül mérjük.
Profi Google- vagy Facebook hirdetésekre van szüksége? Keressen minket bizalommal!
Google Ads
A WebMa az elsők között kezdett el Google Ads hirdetésekkel foglalkozni itthon 2005-ben. Az elmúlt 13 évben folyamatosan fejlesztettük tudásunkat és képeztük magunkat. Szinte nincs olyan iparág, piac vagy üzleti helyzet, amelyben ne rendelkeznénk tapasztalattal.
TovábbGoogle Ads tréning
Az Google Ads tréning során használható tudást adunk át a Google Ads szakszerű alkalmazásáról, legyen szó cégvezetőkről, alkalmazottakról, marketing szakemberekről.
TovábbOnline marketing tanácsadás
Online marketing tanácsadás szolgáltatásunk keretein belül szakszerű segítséget nyújtunk, online marketing stratégiája kialakításához, legyen szó a rövid-, és hosszútávú célok kitűzéséről vagy az alkalmazandó online marketing eszközök meghatározásáról.
TovábbGoogle Ads kampány - Szöveges hirdetés
A szöveges hirdetés alapvetően a Keresési Hálózat jellemző hirdetési formája, azonban a Display Hálózaton is lehetőségünk van képi elemek nélküli, kizárólag szöveget tartalmazó hirdetések megjelenítésére...
TovábbGoogle Ads kampány - Képhirdetés
A képes hirdetések úgy funkcionálnak, mint a bannerek, de míg a banner esetében a fizetés megjelenések után történik, addig a Google Ads képi hirdetéseknél választhatunk, hogy megjelenés után...
TovábbGoogle Ads kampány - Videohirdetés
A Google Ads hirdetési rendszerében lehetőségünk van YouTube videóhirdetések létrehozására. Ezen reklámok célja a figyelemfelkeltés és a hatékonyság növelése a videó formátum által nyújtott vizuális...
TovábbMi kell egy sikeres Google Ads kampányhoz?
Mi a Google Ads ügynökség feladata, és milyen felelőssége van az ügyfélnek abban, hogy a fizetett ppc hirdetések hozzák a várt eredményt? Az Google Ads nem oldja meg alapvető stratégiai problémáinkat.
TovábbOnline marketing: mit érdemes mérni és hogyan?
Pontosan beállított online mérésekkel világosan láthatjuk, hogy mely online megjelenéseik hoznak eredményt és melyek nem, és ez alapján optimalizálhatjuk költéseinket. A Google Analytics ebben segít.
TovábbSEO vs. Google Ads
A kersőoptimalizálás célja, hogy az organikus keresési találatok között előkelő helyen jelenjünk meg, míg a Google Ads a fizetett találati listán biztosítja ugyanezt. Hogyan támogatják egymást?
Tovább