Online marketing tanácsadás és outsourcing

A vásárlói döntések folyamatában lényeges változás köszöntött be az internet elterjedésével. A web fejlődése együtt jár az online marketingeszközök számának folyamatos bővülésével. A bannerek kizárólagosságának korszaka lejárt; ugyanúgy, mint azé a meghatározásé, ami szerint „ha van egy céges honlapom, akkor képviseltetve vagyok a világhálón”.

A "tudatos fogyasztó" már nem csak egy hangzatos szlogen: az információk hozzáférhetősége kialakított egy olyan fogyasztói magatartást, amely a vásárlási döntést mérhető és összehasonlítható faktorok alapján hozza meg. Akár kis-, akár nagyértékű vásárlásról, akár B2B-, akár B2C-területről van szó, ma már nehezen találunk olyan fogyasztót/döntéshozót, aki nem veszi igénybe az internet segítségét ahhoz, hogy preferencialistát állítson fel a potenciális termékek/szolgáltatások/partnerek között.

Az internetes piac dinamikusan fejlődik: a felhasználók és a honlapok száma exponenciálisan növekszik, a technikai fejlődés robbanásszerű. A technológiai fejlesztések figyelemmel kísérése és alkalmazása azonban korántsem elegendő – még az elért pozíciók megtartásához sem. A piaci trendek változásától a konkurenciafigyelésen keresztül a pontos célcsoport meghatározásig, vagy a leghatékonyabb elérési mód megtalálása, a látogatás és az ügyfélkonverzió mind olyan megfontolandó tényező, amelyeknek szakmai, költség- és egyéb hiányosságokból adódó elmaradása komolyan veszélyeztetheti üzleti céljaink elérését. Az analitikus marketingstratégia alkalmazása bármilyen profitorientált vállalkozásnak számszerűsíthető (forintosítható) előnyt ad, szerteágazó ismeretek szükségesek azonban ahhoz, hogy a hatékonyságot maximalizálhassuk.

Fentiek alapján kijelenthetjük, hogy a hagyományos marketingstratégia átalakításra szorul. Az eddig bevált megoldások nem fejtik ki ugyanazt a hatékonyságot, mi több, szélsőséges esetben épp az ellenkező hatást váltjuk ki velük a célcsoport tagjaiban, mint amire számítottunk. Az eddig használt kommunikációs csatornák más módon és más célra lesznek alkalmazhatóak, ezzel párhuzamosan pedig olyan problémákkal találkozunk a fogyasztók felé átadott információk folyamatában, mint eddig még soha. Content is king, avagy a hiteles tartalom a király – hirdeti a Google, és nem véletlenül. Az új, tudatosabb, vásárlók rétege, akik gyakran tudatos reklámkerülők, illetve egyre kevésbé impulzív alapon hozzák meg vásárlói döntéseiket, egyre meghatározóbb. Hatékony elérésükre és befolyásolásukra új eszközöket kell találnunk.

A WebMa abban tud segítséget nyújtani szolgáltatásaival, hogy az új kihívásokban ne a problémát, hanem a lehetőséget lássuk, amellyel óriási versenyelőnyre tehetünk szert.

Online marketingtevékenységének optimális menedzseléséhez a következő faktorok mérlegelése nyújt hatékony döntési támpontokat:

  • A folyamatosan változó technikai háttér figyelemmel kísérésének, a fejlesztések alkalmazásának lehetősége, a know-how rendelkezésre állása
  • Keresőmarketing és -optimalizálási ismeretek megszerzése és folyamatos frissítése
  • Iparági és releváns piaci tapasztalatokból építkező módszertan
  • Analitikus marketing szemléletű online kampányok lebonyolításának tapasztalata

Mindezen faktorok tükrében kijelenthetjük, hogy még a legnagyobb vállalatok esetében is igen ritkán áll rendelkezésre házon belül olyan szakmai csapat, amely képes az egyre élesedő versenyben megfelelni a kihívásoknak. Amennyiben mégis házon belül szeretnénk ellátni az online marketinggel kapcsolatos feladatokat, nem csak a rendkívül komplex feladatok ellátása okoz problémát. Céljaink legalább részleges megvalósításához minimálisan egy programozó, egy marketinges és egy elemző munkatársra lenne szükségünk. Az ő képzésük és munkabérük teljes költsége várhatóan jóval meghaladja az outsourcing, vagyis az online marketing tevékenység kiszervezésének költségét. Döntéshozóként könnyen kiszámolhatjuk, hogy néhány gyakorlott szakember folyamatos foglalkoztatása pénzügyileg milyen befektetést jelent számunkra. Ráadásul semmi sem garantálja, hogy jövendőbeli saját csapatunk milyen hatékonysággal lesz képes megfelelni a feladatnak.

A WebMa technológiai, marketing és analitikus elemző szakemberei saját szakterületükön évtizedes tapasztalattal rendelkeznek, egyedülálló módon ötvözve a megtérülési szemléletet a fogyasztói gondolkodás ismeretével, a közgazdasági mutatókat a technológiai lehetőségekkel, a kreativitást a hatékonyság orientáltsággal.

Szerezzen további információkat a Keresőmarketing tanácsadás, Analitikus marketing tervezés és Internet marketing stratégia kidolgozás online marketing ajánlatainkban, és ha kérdései vannak, forduljon munkatársunkhoz!