Stratégiai online marketing tanácsadás

A stratégiai online marketing célja, hogy segítse az üzleti célok megvalósítását. Hogyan érjük ezt el?

  • Először is nem keverjük össze a célt az eszközökkel!
  • Ez az egyik leggyakorikk hiba, amit elkövethetünk. Az alábbi ábra nagyon jól szemlélteti a célok és eszközök közötti különbséget.

A megfelelő célok felállítása után meg kell határoznunk a szükséges eszközöket, csatornákat és üzeneteket. Teljesen más stratégiára van szükségünk ha például egy tömegterméket szeretnénk értékesíteni fiatalaknak, akik aktívan használják a közösségi médiát és szinte egyfolytában a mobilukon lógnak, mintha sok milliós B2B szolgáltatást kínálunk elfoglalt üzletembereknek.

Online marketing stratégia - a folyamat

A folyamat azonban szinte minden esetben megegyezik, mégha az eszközök, csatornák jelentősen különböznek is:

  • Érdeklődés felkeltése
    • Gyakori eszközök:Versenytárs elemzés - hogyan csinálják mások, miben vagyunk jobbak? AdWords hirdetés, közösségi média, keresőoptimalizálás
    • célja, hogy megismerje a célközönség az általunk nyújtott megoldást
  • Meggyőzés - konverzió elérése
    • Gyakori eszközök:Tartalom marketing, remarketing megoldások, usability és konverzió optimalizálás analitikus módszerekkel
    • A kulcs az Ön célközönségének megértése: mi motiválja őket? Milyen igényeik vannak? Hol és hogyan keresnek válaszokat?
    • célja, hogy érvekkel alátámasszuk a potenciális ügyfeleinknek miért érdemes minket választaniuk. Miért vagyunk hitelesek vagy jobbak a többi megoldásnál?
    • Ennek a szakasznak a vége már az árajánlat kérés vagy webshop esetében a vásárlás
  • Ügyfélmegtartás - lojalitás növelése
    • Gyakori eszközök: email marketing, tartalom marketing, közösségi marketing AdWords remarketing, személyre szabott ajánlatok Analytics megoldások segítségével
    • Egy régi ügyfelet megtartani sokkal egyszerűbb és jövedelmezőbb, mint folyamatosan csak újakat hajkurászni..Az ügyfél igények felmérése, megértése és a látogatók elemzése nem csak az ügyfeleink elégedettségét növeli (ezáltal gyakoribb, nagyobb értékű vásárlást generálva), hanem az új vevők megszerzésében is kiemelt fontosságú
  • Folyamatos optimalizálás és innováció
    • Legfontosabb eleme a webes és egyéb adatok megfelelő kiértékelése, elemzése
    • Célja, hogy az adatok és tapasztalatok alapján egyre jobban megértsük az ügyfelek szükségleteit és a piaci trendeket, amelyekre megfelelően tudjunk reagálni.

Komplexitás és lényeg az online marketingben

Ahogy már a fentiekből is kiderült egy online marketing stratégia tervezése igencsak komplex feladat, amit számos módon bonthatunk egyszerűbb elemekre, részekre - célok, folyamat, eszközök, csatornák vagy egyéb szempontok alapján. Ha nem ismerjük megfelelő mélységben a részleteket óriási hibákat követhetünk el, amelyek rengeteg idő és pénz veszteséggel járnak:

  • Hiába áldozunk jelentős összegeket egy kampányra, ha rosszul célozzuk a közönségünket
  • Ha megfelelően célozzuk őket, de nem a megfelelő csatornánk és/vagy nem a megfelelő tartalmat kínáljuk nekik, megint csak kidobjuk a kampány büdzsét az ablakon.
  • Ha nem ismerjük megfelelően a piacot és nem jól pozícionáljk magunkat, akkor lehet, hogy rengeteg ajánlatkérést kapunk, de ezeknek csak töredékéből lesz üzlet- vagyis profitot nem, csak munkát termelnek nekünk…
  • Lehet, hogy óriási erőforrásokat fektetünk a tartalom írásba, vagy épp az Analytics elemzésbe, de ha nem ismerjük a keresési trendeket vagy pontatlanul, hibásan mérünk, akkor nem lesz értelme a sok befektetett munkának..
  • Végezetük egy jó tanács: sokszor látjuk, hogy a cégvezetők meg vannak győződve róla, hogy jól működik az online marketing, anélkül, hogy megfelelő információkkal rendelkeznének a valós helyzetről. Sokszor pár apró korrekció is látványos javulást és növekvő profitot tud eredményezni. Ne elégedjünk meg az “elég jóval” és a felületes tudással, mindig törekedjünk a maximalizmusra. Az online világban folyamatos verseny van, az elsőkből nagyon gyorsan lehetnek utolsók, ha nem elég gyorsak, innovatívak, vagy elkényelmesednek.

Mit tartalmaz a WebMa online marketing stratégia ajánlata?

Bár a pontos tartalom és mindenek előtt a hangsúlyok minden esetben az egyedi helyzettől, ügyfél igényektől függ, az online stratégia általánosságban az alábbiakat tartalmazza:

Stratégia megvalósítása

  • Saját helyzet felmérése
    • Weboldal audit
    • Analytics - mérési rendszer audit
    • Weboldal audit
      • keresoptimalizálás (SEO)
      • felhasználói (usability)
    • Eddigi eredmények, irányvonalak és alapcélok
    • Kiválasztott piacok és célcsoportok specifikus kidolgozása - hogyan szólítsuk meg őket, hogyan promotáljuk, milyen érkezési oldalakra lesz szükség
    • Üzenetek, Unique Selling Proposition (USP)
    • Értékesítési útvonalak, marketing csatornák
    • célcsoportok szerinti landing page-ek pontos specifikációja
    • Esetlegesen szükséges webshop specifikációja funkcionalitás tekintetében
  • Fizetett megjelenések tervezése
    • Google AdWords kampányok részletes tervezése
      • Kampányidőzítés
      • Kampányok tartalmának meghatározása
      • Kampányok megtervezése
      • Kampányok lebonyolítása
      • Konverzió elemzés, Kampány tervezés elemzés
      • célcsoportok, üzenetek
      • csatornák - keresési, tartalmi, remarketing
      • formátumok - képi, szöveges, videó, esetleg gadget hirdetés
      • scheduling - ütemezés
      • büdzsé meghatározása - kulcsszókutatás és az üzleti prioritások alapján
  • Iparági analízis alapján felszínre kerülő közösségi megjelenések kiértékelés és tervezése
    • Linktárak Facebook és egyéb közösségi oldalak
    • Twitter és egyéb mikroblog oldalak
    • Video megosztás (Youtube, Podcasts)
    • Képmegosztás (Instagram, Pinterest, stb.)
    • Releváns fórumok kezelése
    • Blogok kezelése
    • Email marketing
  • PR megjelenések és más nem fizetett megjelenések specifikációja és ütemezése
  • Marketing konzultáció

További online marketing információkért látogasson el a

menüpontokra, és vegye fel a kapcsolatot a WebMa szakértőjével!