WebMa Üzleti Intelligencia Rendszer

A WebMa Üzleti Intelligencia (WebMa Business Intelligence, WBI) lehetővé teszi, hogy a cégek hatékonyan szolgálják ügyfeleiket megbízható rendszerek, folyamatok, eljárások bevezetésével, amely eredményeként a cég gondolkodásmódjának középpontjába a termék-fókusz helyett az ügyfél-fókusz kerül.

Miután manapság gyakran előfordul, hogy termék és termék között gyakorlatilag alig van már különbség, felértékelődött a termék/szolgáltatás által sugallt image, amit természetesen a termék stílusán kívül a hozzákapcsolódó PR és marketing alakít elsősorban. A kereskedelem egyik legfontosabb célja az ügyfél igényeinek lehető legteljesebb megismerése, és ezeknek az ismereteknek a felhasználása újabb és újabb szolgáltatás megrendelése érdekében. A marketing a vállalkozások nagy része még mindig termékközpontú. Nem az ügyfelekre figyelnek, hanem a rövidtávú eladási adatokra. Ne csak eladni akarjunk, próbáljuk meg kideríteni, hogy mit szeretne az ügyfél! A cégek egyre inkább rá vannak kényszerítve arra, hogy figyelembe vegyék az ügyfelek egyedi igényeit, megpróbáljanak személyre szabott szolgáltatást és kapcsolódó termékeket nyújtani, valamint hosszú távú, stabil ügyfélkapcsolatot kiépíteni.

Egy manapság még elég ritka, de érzékletes példa a WBI által kínált minőségi ügyfélkezelés megvalósítására, amikor egy több kontinensen jelen lévő szálloda lánc a WBI rendszere segítségével rendszerezi kulcsügyfelei szokásait, így a párizsi hotel pincére a kedves vendégtől csak annyit kérdez, hogy ugyanazt a bort óhajtja-e inni ma is, amivel a múlt héten New Yorkban annyira meg volt elégedve...De talán még saját példával is rendelkezhetünk, ha például vásároltunk már komolyabb elektronikus áruháztól. Ezeknek az áruházaknak a rendszere képes nyomon követni és eltárolni, hogy milyen oldalakat nézegettünk és mit vásároltunk. Ha például veszünk egy képet, automatikusan felajánlhatja hozzá a shopban található képkereteket, vagy ha pl. vásároltunk már egy bizonyos témájú könyvet, legközelebbi látogatásunkkor felajánlja az azóta megjelent újdonságot ugyanebben a témában. Ezek a „gesztusok” azt sugallják az ügyfélnek, hogy a cég figyel rá, törődik vele. (Ezt hívják szaknyelven up vagy cross selling-nek.)

A WBI programok feladata a vásárlókról összegyűjtött információk jól átlátható, egységbe történő rendszerezése, melyet IT támogatással könnyen lehet elemezni és értékelni számtalan különböző kritérium alapján. Az ilyen programok az ügyfél-, illetve vásárlói kapcsolatokat szisztematikusan kezelik, ezzel lehetővé téve a személyre szabott kommunikációt minden egyes vásárlóhoz, illetve elősegítik a marketing tevékenység költséghatékonyságának maximalizálását.

A WBI rendszerek részletesen nyilvántartják a fogyasztók tevékenységeit, beleértve azt, hogy milyen termékeket vagy szolgáltatásokat vásárolnak, miket kedvelnek jobban, milyen problémákkal találták szemben magukat, és minden egyéb információt, amely segíthet a fogyasztók jelenlegi és jövőbeni igényeinek felmérésében. Bár lehet, hogy ezek közül néhány információval már azelőtt is rendelkezett a vállalat, a WBI rendszerezi ezeket, és olyan formába önti, amely könnyedén hozzáférhető és alkalmazható. Az ügyfelek törődést igényelnek, érezni szeretnék, hogy a vállalat számára értéket jelentenek, a vállalat megérti a problémáikat, a kérdéseikre gyors és pontos választ kapnak. Az az ügyfél, aki érzi, hogy fontos a vállalat számára, a jövőben nagyobb valószínűséggel fogja újra megvásárolni az adott terméket, illetve igénybe venni a kínált szolgáltatást, tehát lojális lesz a vállalathoz, s ezzel busásan megtéríti mindazt a költségben mérhető energiát, amelyet a vállalat az ügyfél megszerzésére fordított.

Ez azonban önmagában még nem elég, a vállalatnak rendelkeznie kell egy stratégiával arra nézve, hogyan hasznosítja ezeket az információkat, annak érdekében, hogy a lehető legnagyobb hozamot biztosítsák. A WBI új marketing-modellek használatát teszi lehetővé, mint például az “egytől-egyig marketing”, amelyben a fogyasztók megkülönböztetése lesz a kulcsa a fogyasztói kör fenntartásának és bővítésének azáltal, hogy felméri a személyes szükségleteiket, és ezeket kielégítő termékeket és szolgáltatásokat nyújt.

Miért érdemes a WBI-t stratégiai kérdésként felfogni?

  • Egy új ügyfél megszerzése többször annyiba kerül, mint egy régi megtartása;
  • A meglévő ügyfelek többet, gyakrabban vásárolnak, és többféle szolgáltatást vesznek igénybe, ugyanakkor kevésbé ár/költség érzékenyek;
  • Az elpártolt ügyfelek több mint 65 százaléka az ügyfélkapcsolatok gyengéi miatt távozik;
  • Egy átlagos vállalat évente négyszer kommunikál meglévő ügyfeleivel, és hatszor azokkal, akiket szeretne megszerezni.

A WBI rendszerek a következő területeken nyújtanak segítséget

  • kapcsolattartás (vevők, ügyfelek elérhetősége)
  • értékesítési és marketing akciók tervezése
  • értékesítési folyamat követése
  • ajánlat és rendelés nyilvántartás
  • értékesítési csatornák kezelése
  • telefonos vevőszolgálat (call-center)
  • szerviz és lízing szerződések kezelése
  • dokumentum kezelés
  • döntéstámogatás különböző elemzések, statisztikák segítségével
  • telemarketing
  • ügyfélkapcsolat gondozása

Ha felkeltettük a figyelmét, forduljon munkatársunkhoz további információkért.

Tekintse meg a WebMa további módszertani szolgáltatásait: a Google Apps bevezetését és a Weboldalak integrációját meglevő CRM vagy ERP rendszerekhez!

Ismerje meg Analitikus keresőmarketing és Online marketing szolgáltatásainkat!