Kulcsszókutatás

Kulcsszókutatás

A keresőoptimalizálás meghatározó momentuma a megfelelő kulcsszavak felkutatása, hiszen ezáltal lehet esélyünk jó helyezést elérni a keresőkben azokra a kifejezésekre, amelyeket üzletileg fontosnak tartunk. Az organikus találati listákból és a keresőhirdetésekből származó forgalmat elsődlegesen az határozza meg, hogy a weboldalunkhoz a kulcsszavakat megfelelően választottuk-e ki. A sikeres kulcsszókutatás sok keresőmarketing faktor vizsgálatán múlik: mik az iparág jellemző kulcsszavai, mekkora az online verseny ezekre a kifejezésekre, milyen szavakra keresnek leginkább a netezők, milyen piaci rést lehet találni a szektorban, stb. Ezen tényezők ráadásul egymásnak ellentmondó következtetéseket is sugallhatnak, így csak tüzetesebb elemzésekkel válaszolható meg a kérdés.

Kulcsszó kutatás – első oszlopban a hirdetői verseny, második és harmadik oszlopban a havi keresési mennyiség helyi és globális szinten
Kulcsszó kutatás – első oszlopban a hirdetői verseny, második és harmadik oszlopban a havi keresési mennyiség helyi és globális szinten

A WebMa kulcsszókutatási szolgáltatásának fontosabb elemei

  • milyen kulcsszavakra kívánja elsődlegesen optimalizálni a weboldalát
  • vertikális kulcsszókutatás
  • laterális kulcsszókutatás
  • kulcsszavak keresési volumene

    • kulcsszókutatás a Google AdWords segítségével
    • szezonális trendek
    • földrajzi szempontok
  • kulcsszavak online versenye

    • organikus találatokban
    • fizetett hirdetésekben
  • piaci rés, niche kulcsszavak kutatása
  • kulcsszókutatás Google Analytics jelentései alapján

    • konvertáló kulcsszavak
    • legértékesebb kulcsszavak
  • idegennyelvű kulcsszókutatás

→ az üzletileg legrelevánsabb kulcsszavak

Milyenek legyenek a kulcsszavak?

Annak kiderítése, hogy mik lehetnek az Ön honlapjának a témába vágó, legtöbbet használt kulcsszavai, összetett feladat. Első lépésként Önnel konzultálva összeállítunk egy listát alapvetően az intuíciónkra hagyatkozva, amely kiindulási alap lehet a kulcsszókutatáshoz. Következő lépésben el kell dönteni, hogy nagyságrendileg hány kulcsszóra szeretné optimalizáltatni a weboldalát. Nyilvánvaló, hogy néhány kereső kifejezésre egyszerűbb a feladat, de a WebMa szorgalmazza, hogy minél több kulcsszó legyen fókuszban, hiszen az emberek nagyon sokféle kifejezést írnak be a keresőkbe egy-egy termék vagy szolgáltatás keresésekor, így sok kulcsszóra kell optimalizálni egy üzleti honlapot, hogy ne veszítsük el az érdeklődők jelentős részét. Előzetesen azzal is tisztában kell lenni, hogy egy vagy több szóból álló kifejezésekre koncentrálunk. Ugyan az egyszerűbb kulcsszavakra jóval többen keresnek rá, de ezekre sokkal élesebb az online verseny is, továbbá abból eredően, hogy az egyszavas keresőkifejezést beíró érdeklődő szándékaihoz nem feltétlen illeszkedik a weboldalunk, nem garantált, hogy egyáltalán a weboldalunkra kattintanak, hiába szerepelünk jól a keresőmotorok találati listáiban.

Kulcsszókutatás Google AdWords használattal
Kulcsszókutatás Google AdWords használattal

Laterális és vertikális kulcsszókutatás

A vertikális kulcsszókutatás keretében az előzőekben kialakított kulcsszó listán szereplő kifejezéseknek megvizsgáljuk az összes lehetséges stiláris és nyelvtani alakját, különböző írásmódjait – beleértve a helytelen alakokat is –, minden értelmes összetett szóbeli előfordulásait, és felkutatjuk a szinonimáit is. A laterális elemzés során pedig megnézzük, hogy az online piacon a konkurenciáknál a vizsgált kulcsszóhoz kapcsolódóan milyen kifejezések, szókapcsolatok fordulnak elő, melyek jöhetnek szóba az Ön weboldala esetében.

A kulcsszavak népszerűsége és online versenye

Ahhoz, hogy reális képet kaphasson, milyen kulcsszavakkal érdemes versenybe szállnia a konkurenseivel, a WebMa megvizsgálja az egyes kulcsszavak keresési volumenét (azaz hányan keresnek rá a kifejezésre), és azt, hogy mennyire terhelt az adott kulcsszó online versenye (azaz hány online szereplő látható a keresők listáiban a kifejezésre). Nyilvánvalóan a két faktor eredője jelöli ki a keresőmarketing teendők irányát.

A keresési volumen további vizsgálatai, pl. hogy mely kifejezésekre milyen időszakokban nagyobb a kereslet, vagy hogy egyes termékekre/szolgáltatásokra vonatkozó keresések földrajzilag behatárolhatók, nagyban hozzájárulhatnak az Ön online tevékenységének az optimalizálásához. A Google AdWords kampányok használatával pedig kis ráfordítással élesben tesztelhetők a honlap iránt érdeklődő látogatók keresési szokásai, hogy ti. milyen kulcsszavakat és milyen alakban írnak be inkább, és melyeket mellőzik.

Természetesen az, hogy hányan versenyeznek az érdeklődők figyelméért – akár a keresők normál találatai, akár a szponzorált hirdetések között –, messzemenően meghatározza kulcsszókutatás csapásirányát. Ha viszonylag kevés a konkurencia, akkor a minél inkább népszerű kereső kifejezésekre kell optimalizálni. Amennyiben sok a vetélytárs, akkor érdemes kevésbé népszerű, de annál inkább specifikus kulcsszavakra koncentrálni.

Piaci rés és niche kulcsszavak kutatása

Éles online verseny, azaz terhelt kulcsszavak esetén tehát elengedhetetlen meghatározni azoknak a(z általában) többszavas kifejezéseknek a körét, amelyek jól jellemzik a weboldal tevékenységét, és amelyekre ugyan ritkábban keresnek rá az emberek, viszont a vetélytársak száma, így azok minősége is lényegesen alacsonyabb. Ekkor a niche szavak használatával nagyobb forgalmat lehet generálni, sőt, mivel nagyon specifikus, témába vágó kifejezésekről van szó, a látogatók nagyobb arányban válnak ügyféllé.

Kulcsszókutatás Google Analytics segítségével

A Google Analytics webanalitikai szoftver egy sor jelentésében foglalkozik a keresőkből (organikus találatokból és fizetett hirdetésekből) érkező látogatók jellemzőivel, amely mutatók segítségével finomhangolni tudjuk kulcsszókutatásunkat. Az is egy fontos adat, hogy milyen kulcsszavakra keresve érkeztek az Ön látogatói a weboldalára, de üzletileg sokkal fontosabb megtudnia, hogy mely kulcsszavakat beíró látogatók váltak leginkább ügyfelekké a weboldalán. Ennek ismeretében egyszerűen megismerheti az egyes kulcsszavak üzleti értékeit, megtudhatja, hogy melyek a legértékesebb keresőkifejezések, amelyekre koncentrálva érdemes finomítania weboldala optimalizációján.

Kulcsszókutatás idegen nyelven

Mivel a különböző nyelvek különböző piacot jelentenek, fontos különbségek adódnak abból, hogy milyen célországokban, hány nyelven, milyen kulcsszavakra kívánja elsődlegesen optimalizálni a weboldalát. A fenti elemzéseket alkalmazzuk minden egyes nyelvterületen, hogy meghatározhassuk, melyek az üzletileg legrelevánsabb kulcsszavak az adott célországban. Mivel az online piac egy más országban, nyelvterületen általában jóval nagyobb, mint Magyarországon, az idegen nyelvű kutatás esetén előtérbe kerül a kihasználatlan piaci rés felkutatása.

A komplex kulcsszókutatás eredményeképpen kapott üzletileg legrelevánsabb kulcsszavak használata elősegíti a keresőmarketing tevékenységeink – weboldal különböző részeinek optimalizálása, a belső linkstratégia kialakítása, linkmarketing, stb. – során, hogy az Ön weboldalára értékes látogatók érkezzenek, és közülük nagy mértékben teljesítsék az Ön által kitűzött üzleti célokat.

Ha kérdése van, tegye fel a WebMa munkatársának!

Ha további részletek érdeklik, hogy az eredményes kulcsszókutatás hogyan járul hozzá a keresőoptimalizálási tevékenységünkhöz, az online piac pontosabb megismeréséhez és a versenytársak feltérképezéséhez, illetve az ügyfélkonverzió előmozdításához, tekintse meg kapcsolódó szolgáltatásainkat!