Konverzió elemzés

Egy üzleti honlap esetén az a legfontosabb célkitűzés, hogy minél több látogatóból legyen ügyfél. Hogy ezt a fontos momentumot nyomon lehessen követni, illetve pontosan definiálni lehessen, hogy mikor beszélünk egy látogató ügyféllé válásáról, azaz konverzióról, a honlapon üzleti célt, illetve célokat kell definiálni. Meg kell határozni, hogy a honlapon milyen tevékenységet, jellemzően valamilyen dedikált oldal betöltését felelteti meg üzleti célnak. Ekkor a Google Analytics segítségével naprakész információhoz juthat a konverziós arányt illetően, vagyis hogy 100 látogatóból hány ér el átlagosan egy vagy több meghatározott üzleti célt.

Konverzió elemzés

A keresőmarketing fő célja a konverziós arány növelése, hiszen érkezhet sok látogató az Ön weboldalára, elérhet az Ön weboldala nagyon jó helyezést a keresők találati listáiban, ha kicsi a konverziós arány, akkor mindenképpen be kell avatkozni a honlap teljesítményének javítása érdekében. Az alacsony konverziónak számtalan oka lehet, a Google Analytics használatával egy sor faktor beazonosítható, amelyeknek birtokában megfelelően módosítható a marketing stratégia.

Magas célkonverziós arány
Magas célkonverziós arány

Kérje a WebMa Analytics szakértőinek segítségét, hogy magasabb konverziót érjen el weboldala!

Mi az akadálya az ügyféllé válásnak?

Az ügyféllé válás folyamatának a vizsgálata szükséges ahhoz, hogy optimalizálhassuk a konverziós rátát. A konverziós folyamat weboldalon belüli része, vagyis amit egy statisztikai rendszer mérni tud, az érkezési oldalon kezdődik és – optimális esetben – a dedikált üzleti cél eléréséig tart.

Tekintsünk néhány szempontot, arra vonatkozóan, hogy mik lehetnek a sikeres konverziót gátló tényezők, vagyis miért hagyhatják el sokan a weboldalt az üzleti célok elérése előtt:

  • konverziós csatorna szűk keresztmetszetei
    • zavarba ejtő tartalom
    • útvesztő-labirintusszerű navigáció
  • nem megfelelő érkezési oldalak
  • az üzleti célok technikailag, illetve tartalmilag nem optimálisak

A feltárt problémák által okozott akadályokat a látogatók útjából el kell hárítani, hogy az Ön látogatói eljussanak a konverzióig. A Google Analytics segítségével ezek után ellenőrizhetjük, hogy a beavatkozások javítottak-e a konverziós folyamatokon.

Mit tudhatunk meg az ügyfelekről?

Ha előrelépés is történt, akkor is az analízis még bőven szolgáltat hasznos információt a konverziós csatornákról, megvizsgálhatjuk, hogy mit tanulhatunk azon látogatóinkból, akik ügyféllé váltak.

Google AdWords teljesítménymérés Google Analytics-szel
Google AdWords teljesítménymérés Google Analytics-szel
  • Összehasonlíthatjuk az internetes csatornák eredményeit olyan szempontból, hogy mely csatornákon érkező látogatók váltak leginkább ügyfelekké, hol volt a legmagasabb a konverziós arány.
  • Megvizsgálhatjuk, hogy a keresőkből érkező látogatók milyen kulcsszavakra keresve konvertálódtak leginkább ügyfelekké.
  • Vajon az Adwords-kampányból érkező vagy az organikus találatokra kattintó látogató válik inkább ügyféllé?
  • Kinek a konverziója magasabb: aki szöveges vagy aki képi hirdetésre kattint egy Adwords-kampányban?
  • Mekkora a konverziós rátája egy banner-kampánynak, és mekkora a közvetlen forgalomnak?

És sorolhatnánk ezeket a kérdéseket, amelyekre a konverziós elemzések választ adnak, és általuk, illetve a WebMa megtérülés elemzésével valós információk alapján győződhet meg arról, hogy mely internetes kampányra érdemes pénzt költenie, és melyekkel kellene inkább felhagynia.

Ezeket a konverzióval kapcsolatos kérdéseket rendszeresen tisztáznia kell, hogy nyomonkövethesse az időbeli trendeket, és megtehesse a szükséges lépéseket a mért eredmények alapján. Ezek hatását természetesen szintén tesztelni kell, meg kell vizsgálni, hogyan befolyásolták a folyamatokat, stb. A konverziós arány rendszeres mérésével, elemzésével, illetve a visszacsatolásokkal, újabb tesztelésekkel elérheti, hogy döntéseit nem ad hoc alapon, hanem tényekre alapozottan hozza meg.

Ha szeretné javítani weboldalának konverzióját, ismerje meg analízisre épülő keresőmarketing szolgáltatásunkat, és vegye fel a WebMa Analytics szakértőivel a kapcsolatot!

Ismerjen meg további Google Analyticsre épülő analitikus keresőmarketing szolgáltatásokat!