Google Analytics elemzések

Az analitikus keresőmarketing elsődleges forrásai a webstatisztikai rendszerek. A látogatói szokásokról, arról, hogyan járják be a weboldalakat az érdeklődők, sokféle eszköz található. Különböző mennyiségű és mélységű információt szolgáltatnak, vannak egyszerűek és komplexek, illetve fizetősök és ingyenesek. A WebMa által támogatott Google Analytics egy olyan komplex webanalitikai szoftver, amely egyre inkább elterjedt, nagyon sok és sokrétű adatot biztosít, megbízható, intuitív kezelőfelülettel rendelkezik és még ingyenes is. A WebMa elhelyezi a Google Analytics követési kódját a WebMa CMS-sel készült weboldal forráskódjába, ezt követően az információk követése azonnal elindul. Nem kell semmit letölteni vagy vásárolni. A WebMa munkatársa elküldi Önnek egyedi belépési jelszavát, majd bárhol és bármikor hozzáférhet a webanalitikai információkhoz.

Üzleti fókuszú riportok készítése a Google Analytics-szel
Üzleti fókuszú riportok készítése a Google Analytics-szel

Fontos megjegyezni ugyanakkor, hogy a Google Analytics beállításokat szakértő kezekre kell bízni, hogy a leglényegesebb, leginformatívabb, az adott honlap szempontjából legrelevánsabb információkat ki lehessen nyerni, különben úgy járhatunk, mint aki tűt keres a szénakazalban.

Kérje a WebMa Analytics szakértőinek segítségét!

Google Analytics irányítópult
Google Analytics irányítópult

Adatbőség

A Google Analytics-ből óriási mennyiségű adatot lehet kinyerni nagyon sok jelentésen keresztül. Megtudhatja többek között, hogy:

  • összesen hányan látogatták meg a weboldalát,
  • hány oldalt tekintettek meg,
  • mennyi időt töltöttek látogatásukkor,
  • hány százalékuk volt új látogató,
  • milyen navigációs utakat jártak be,
  • a látogatók hány százaléka hagyta el a weboldalt, rögtön miután belépett az Ön weboldalára.

Gyakorlatilag látogatónként meg tudja állapítani, hogy milyen internetes csatornákból (internetes keresőkből, partner oldalakról, linktárakból, különböző online hirdetésekről vagy egyéb helyekről) találtak meg a honlapját, milyen kulcsszavakat írtak be, melyik aloldalon hány másodpercet töltöttek, hol léptek be, hol léptek ki a weboldalról, melyik városból, milyen internetes kapcsolattal, milyen böngészővel látogatták meg az oldalt, mennyire lojálisak a látogatók, stb.

Mindezt az óriási adattömeget bármilyen időszakra vetítve lekérdezheti, sőt ahhoz az információhoz is hozzájuthat, hogy két időtartamot összehasonlítva hogyan teljesített a weboldala, vagyis minden adatra vonatkozóan meg lehet vizsgálni, hogy mik a trendek, miben történt javulás, hol történt visszalépés.

Lehetőség van arra is, hogy mindezekből a legfontosabb információkat keresőmarketing vezetői riportok formájában összeszervezve megküldjük az Ön számára.

Üzleti információk

Sorolhatnánk még a keresőmarketing stratégia kialakításához szükséges statisztikai adatokat, amelyekkel a Google Analytics szolgál, de nyilvánvalóan az a lényeges kérdés, hogy milyen üzletileg fontos információk nyerhetők ebből az adattengerből. Ehhez azonban két dolog kell:

  • egyfelől világos kell legyen az Ön számára, hogy mik az üzletileg releváns kérdései, mire kíváncsi, vagyis milyen információkat szolgáltasson az Analytics;
  • másrészt a webanalitikai szoftver legyen eléggé szofisztikált ahhoz, hogy az adatsorokból érdemi információk egyszerűen kinyerhetők legyenek.

Az Analyticsben a szegmentálási funkciók révén lehetőségünk van arra, hogy az adatokat valamilyen egyéb szempontok szerint tovább bontsuk, más adatokkal kombináljuk, így szinte minden bennünket érdeklő kérdés elérhetővé válik. Ha meghatározza, melyek legyenek a weboldalán teljesítendő üzleti célok, és azoknak üzleti értéket is definiál, akkor egy sor kérdésre választ kaphat a webanalitikából.

  • Mekkora a látogatók konverziós aránya: 100 látogatóból átlagosan hányan válnak ügyféllé?
  • Hol akad el konverziós folyamat?
  • Mely látogatók válnak leginkább ügyféllé?
  • Mely internetes csatornák a legértékesebbek üzletileg?
  • Mekkora egy-egy kampány vásárlóértéke?
  • Milyen konverziós trendek láthatók?
  • Mennyi egy adott kulcsszó üzleti értéke?
  • Mik a kampányok megtérülési mutatóinak a trendjei?

Tekintse meg a konverzió elemzés és a monitoring szolgáltatásainkat, hogy az üzleti célokat Ön minél jobban kontrollálhassa!

Egy szó mint száz: a Google Analytics gyakorlatilag bármilyen, így az Ön számára üzletileg fontos kérdésekre is egyértelmű, szabatos válaszokat tud adni, amivel felvértezve szilárdabb alapokon hozhat marketing döntéseket.

Ha szeretné megismerni internetes látogatóinak viselkedését, illetve választ kapni a weboldalával kapcsolatos kérdésekre, vegye fel a WebMa elemző szakértőivel a kapcsolatot!

Ismerje meg a Google Analyticsre épülő analitikus keresőmarketing szolgáltatásainkat!