Analitikus keresőmarketing

Analitikus keresőmarketing

Az analitikus keresőmarketing röviden nem más, mint a statisztikai adatok alapján mérhető, elemezhető folyamatokra alapozott keresőmarketing döntések összessége, ahol az eredmények figyelembevételével állandó visszacsatolásokkal, finomhangolásokkal módosítjuk a keresőmarketing stratégiát.


Analitikus keresőmarketing menete

Az analitikus marketing alfája és omegája egy szofisztikált webanalitikai rendszer megléte, melynek segítségével pontos ismerete lehet a vizsgált weboldal eredményeiről. A meglévő oldal analízisén túl ismerni kell a piaci helyzetet, illetve azt is, hogy milyen erős versenytársak jelentik a konkurenciát, hogy mindezekhez mérten tűzzük ki a keresőmarketing feladatokat. Ezekhez a feladatokhoz szervesen kapcsolódik a nélkülözhetetlen kulcsszókutatás, ami minél több látogatót, illetve – és ez sokkal fontosabb – egyre több ügyfelet eredményez.

Üzleti honlapokról lévén szó a keresőmarketing végső célja minél több ügyfél generálása, ezért fontosnak tartjuk, hogy a Google Analytics segítségével az ügyféllé válás, azaz a konverzió teljes folyamatát nyomon kövessük, elemezzük. Az Analytics e-kereskedelem funkciójának alkalmazásával, vagy az üzleti célok beárazásával pontos képet kaphat minden egyes kampány megtérülési mutatójáról, így tényekre alapozva dönthet arról, hogy egy-egy kampányt folytasson, erősítsen vagy esetlegesen felfüggesszen. Mindezeket a szempontokat folyamatosan monitorozzuk, és a keresőmarketing eredményeket előre meghatározott rendszerességgel jelentésekben, illetve vezetői riportokban összefoglaljuk. A megküldött dokumentumok alapján megbeszéljük a teendőket, a szükséges beavatkozásokkal módosítunk a keresőmarketing stratégián, teszteljük, hogy a visszacsatolásokkal, finomhangolásokkal módosított folyamatok a várt eredményeket hozzák-e stb. Ez a folyamatos lépéssorozat biztosíthatja, hogy keresőmarketing döntéseink helyesek lesznek, a honlapunk pedig eredményes.

Google Analytics

A Google Analytics-szel megismerheti, hogy látogatói hogyan viselkednek a weboldalán, illetve azokat a navigációs szűk keresztmetszeteket, amelyek megakadályozzák őket a konverziós célok elérésében. Szerezzen tudomást arról, hogy az egyes kampányok hogyan teljesítenek egymáshoz képest, és hogy kulcsszavai mennyi profitot hoznak a keresőmotorokban. Azonosítsa be hajszál pontosan, hogy legjobb ügyfelei honnan érkeznek, és mely piacok termelik a legnagyobb nyereséget. A WebMa testre szabja a Google Analytics beállításokat az Ön honlapjához illeszkedően, pl. az üzleti célok és szűrők pontos meghatározásával, hogy minél érdemibb, üzletileg fontos adatok kerüljenek a birtokába. A WebMa és a Google Analytics segít Önnek a könnyen érthető vizuális jelentések elkészítésében, mindennapos használatukban. Ismerje meg a Google Analytics-ben rejlő lehetőségeket!

Google Analytics kulcsszó teljesítmény elemzése
Google Analytics kulcsszó teljesítmény elemzése

Konverzió elemzés

A WebMa konverzió analízisével pontos képet kaphat arról, hogy a konverzió, vagyis az ügyféllé válás szempontjából hogyan teljesít a weboldala. Tudja meg, hogy látogatóinak hány százaléka válik ügyféllé. Ismerje fel, hogy mi akadályozhatja a látogatókat a konverziós folyamatban. Hasonlítsa össze a különböző kampányok konverziós rátáit, és szelektáljon aszerint, hogy mely kampányokban javul ez a mutató. A konverzió elemzés nagyban hozzájárul, hogy Ön a marketing döntéseit tényekre alapozva hozhassa meg. Nézze meg, milyen előnyökkel jár a konverzióelemzés!

Megtérülés elemzés

A Google Analytics-ben lehetőség van az üzleti célok, vásárlások, megrendelések beárazására. Ennek segítségével megismerheti, hogy mekkora egy-egy internetes csatorna vásárlóértéke, vajon a banner-kampányokból vagy a keresőkből érkező látogatók vásárlóereje a nagyobb, mekkora egy adott kulcsszó üzleti értéke. Ha mindehhez hozzávesszük a költéseket, akkor a megtérülési mutatók is mérhetővé válnak. A WebMa elemzései alapján nyomon követheti a csatornák és kampányok megtérülési mutatóit, így elemezheti és kiszűrheti a negatív megtérülésű kampányait. Tudja meg, hogyan működik a megtérülés elemzés!

Keresőmarketing vezetői riportok

A rendszeres vezetői riportok segítségével Ön naprakész információkhoz jut weboldala keresőmarketing eredményeivel kapcsolatban. A WebMa vezetői jelentései alapján tényekre alapozott üzleti döntéseket hozhat, amiknek megfelelően alakíthatjuk ki a keresőmarketing stratégiát. Ismerje meg, milyen vezetői riportokat készítünk!

Monitoring és jelentések

A Google Analytics-ben nagyon sok jelentés elérhető. Annak megfelelően hogy milyen jellegű a honlapja, az oldal látogatottságáról, a kulcsszókampányokról vagy éppen a megrendelésekről szóló jelentéseket kérheti le. A WebMa monitorozza a legfontosabb folyamatokat, és az eredményekről rendszeresen monitoring-jelentéseket készít Önnek, hogy a legrelevánsabb ügymenetekről kapjon átfogó képet. Nézze meg, mit tartalmaz a WebMa monitoring szolgáltatása!

Meglévő oldal elemzése

Ahhoz, hogy a Ön és a WebMa együttesen kialakíthassa a keresőmarketing stratégiát, döntéseket, először a meglévő honlap állapotát kell felmérni. Meg kell vizsgálni tartalmi, technikai és keresőmarketing szempontok szerint is, hogy a későbbi teendőket ennek megfelelően határozhassuk meg. Tudja meg többek között, mennyire kereső- és felhasználóbarát az aktuális weboldala, milyen a honlap html-programozásának a minősége, vajon elegendő a weboldalon található szövegek mennyisége, minősége. Az állapot függvényében tudunk reális keresőmarketing célokat kitűzni. Olvassa el, miért fontos a meglévő honlap elemzése!

Kulcsszókutatás

A kulcsszókutatás keretében meghatározzuk, hogy az Ön honlapján mely kulcsszavakra koncentrálva lehet optimalizálni a látogatók, illetve az ügyfelek számát. Azonosítsa be az üzletileg legfontosabb keresőkifejezéseket. A WebMa segítségével derítse ki, hogy mekkora a releváns kulcsszavak online versenye – akár az organikus találatok, akár a kattintás alapú hirdetések között –, illetve azt is, hogy vajon hányan keresnek rá ezekre a kifejezésekre a keresőmotorokban. Ha idegennyelvű oldalakat is üzemeltet, akkor az adott nyelven külön analízist kell végezni, hiszen egy más országban nemcsak a nyelvi viszonyok mások, hanem szükségképpen az online verseny helyzete is különbözik. Ismerje meg a kulcsszókutatás folyamatát!

Iparági elemzés

Térképezze fel az Önt érdeklő iparág online helyzetét. Tudja meg, mekkora az online verseny, mik az iparág legfontosabb kulcsszavai. A WebMa segítségével derítse ki, hogy mely internetes csatornákra érdemes fókuszálni, kiélezett verseny esetén milyen piaci rést lehet az iparágon belül találni. Az iparági analízis segít Önnek abban, hogy honlapját jobban pozicionálhassa a szektoron belül. Ismerje meg a WebMa iparági elemzés szolgáltatását!

Konkurencia analízis

A konkurencia analízis keretében pontosabban megismerheti online versenytársait. Tudja meg, hogy kik a legerősebb versenytársak, mik a konkurensek versenyelőnyei, milyen online faktorok mentén teljesítenek jobban. A WebMa segítséget nyújt Önnek a versenytársak feltérképezésében, hogy a megfelelő keresőmarketing stratégiával vehesse fel velük az online versenyt, illetve hogy a megfelelő keresőmarketing eszközök kiválasztásával kompetitív előnyre tehessen szert. Tudja meg, miért fontos a konkurencia analízis!

Olvasson tovább keresőmarketing szolgáltatásaink menüpontjaiban, és lépjen kapcsolatba elemző munkatársunkkal!