Kulcsszóalapú célzás (contextual targeting)

Mire jó?

A Display hálózat kontextuális célzásakor az összeválogatott kulcsszólista alapján a Google kiválasztja, hogy mik lesznek azok a legrelevánsabb oldalak a hálózaton, melyeken megjelenhetnek szöveges vagy képi hirdetései. Ebben az esetben tehát, ellentétben az irányított  elhelyezésekkel (managed placement) nem csak az elhelyezéseket (placement) kell megválasztani, hanem azokhoz kulcsszólistát kell rendelni. A kontextuális célzás azért célravezető, mert hirdetései biztos, hogy a leginkább megfelelő oldaltartalom mellett fognak megjelenni.

Miért érdemes használnia?

Lehetősége nyílik rá, hogy látogatóit a vásárlási ciklus elején szólítsa meg. Az AdSense tartalmak úgy lettek létrehozva, hogy az Ön hirdetései olyan oldalak közvetlen szomszédságában legyenek, melyek témájukban hasonlóak, vagy azonosak. Elsősorban "branding", azaz üzleti imázs építésére szolgál e célzási funkció, hogy hirdetésének üzenete a speciális fogyasztók minél szélesebb rétegéhez jusson el. Ilyenkor a hirdetésmegjelenés szám növelésén van a hangsúly, ami a már korábban említett fogyasztói szegmens – elhelyezéseken keresztüli – elérésével valósítható meg.