AdWords kampány mutatók

Az AdWords a pay-per-click (PPC) fizetési hirdetések közé tartozik, amely azt jelenti, hogy cégének csak akkor kell fizetnie, ha a hirdetésére kattintottak. A CPC, azaz cost-per-click az egy kattintásra jutó költséget mutatja meg. Ez a szám a Google által előírt minimum összeg (2 Forint, dollárban kifejezve 5 cent) és az Ön által maximumként megadott CPC között van. Mértékét nagyban befolyásolja, hogy (1) milyen a hirdetés landing page-e, azaz a hirdetésre kattintva az érdeklődő milyen oldalra érkezik, illetve (2) mekkora a verseny a kulcsszóra. A sikeres AdWords-kampányt gyakorlatilag ennek a két szempontnak – keresőoptimalizált érkezési oldal és releváns kulcsszavak – a szakszerű kialakítása határozza meg.

AdWords mérése Analytics-szel (angol nyelvű)

Mutatók

Az AdWords mérésére alkalmazzák még az alábbi mutatókat:

  • Átkattintási arány (Click Through Rate, CTR): Azt az arányt fejezi ki, ami egy hirdetés megjelenési száma és a rákattintások száma között van. Egy 5%-os átkattintási arány pl. azt jelenti, hogy a felhasználók átlagosan minden huszadik megjelenő hirdetésre kattintanak rá.
  • Egy ügyfél megkeresésére jutó költség (Cost Per Lead, CPL): Egy ügyfél megkeresésre jutó akvizíciós költség. A hirdetési kampány összes költsége osztva a kampány eredményeként jelentkezett megkeresések számával. A kifejezés fordítható "egy ügyfél megkeresési árá"-nak, ami tükrözi, hogy a kampány összkiadását az úgy nevezett UV számával kell elosztani. A Unique Visitor, azaz egyéni látogató, aki valóban belépett az oldalra, és az adott oldal letöltése közben nem gondolta meg magát és nem kattintott tovább.
  • Tranzakció ára (Cost Per Transaction, CPT): Az előbbi számításon túl még azt is figyelembe veszi, hogy az érdeklődő végrehajtott-e valamilyen tranzakciót az oldalon. Ez a szám egyértelműen biztos kisebb, mint a CPL. Képlet ebben az esetben: kampány összkiadása/vásárlások száma.

Kattintásos csalás kivédése

A fizetős hirdetések nagy problémája a kattintásos csalás (click fraud), amely során vagy a kereső üzemeltetője vagy egy versenytárs anyagi kárt okoz a cégnek a hirdetésekre történő sokszori kattintással. (Ennek kivédésére már kifinomult algoritmusok állnak rendelkezésére a Google AdWords hirdetőrendszer szolgáltatója számára.) A Google három szintű rendszere kiszűri az érvénytelen kattintásokat.

Az AdWords rendszere

A Google AdWords fiókja három szintből épül fel: Fiók, Kampány és Hirdetéscsoport.

  • A fiókhoz egyedi e-mail cím, jelszó és számlázási adatok tartoznak.
  • A kampány szintjén kiválaszthatja a napi költségkeretet, a terület és nyelv szerinti célzást, a disztribúciós beállításokat és a záró dátumokat.
  • A hirdetéscsoport szintjén hozhat létre hirdetéseket, valamint kiválaszthatja a kulcsszavakat (kulcsszóval célzott kampányok esetén) vagy a webhelyeket (webhely szerint célzott kampányok esetén), vagy akár a kulcsszavakat és a webhelyeket együtt (a kulcsszóval és webhely szerint célzott kampányok esetén). Emellett beállíthat ajánlati licitet is a hirdetéscsoporthoz vagy az egyes kulcsszavakhoz és webhelyekhez.

Az AdWords kialakításához két rendszer van:

  • Laikusok számára az egyszerű beállításokat tartalmazó fiókszolgáltatás
  • AdWords szakértők számára kezelő felület a finomhangolások beállításának érdekében

A WebMa azoknak kínálja AdWords szolgáltatását, akik komolyan gondolják az internetes hirdetést! Az optimalizált honlapjához rendelt Google Analytics elemzési szolgáltatásán keresztül nyomon követheti az általunk beállított hirdetéseket is. A WebMa nem az Ön költése alapján kap részesedést, hanem szerződéses díj fejében végzi az AdWords hirdetések tervezését, a kampányok beállítását, nyomon követését és visszacsatolt finomhangolását.

Finomhangolás

A sikeres AdWords hirdetés alapja a szakszerű beállítás és a megfelelő érkezési oldal megválasztása. Az AdWords Learning Center több mint 100 oldalas angol tanulmánya részletesen tartalmazza ezeket az eszközöket.

A hirdetési szöveg megírása komoly nehézséget jelent, mert maximum 100 karakterben lehet a szöveget megfogalmazni. Tehát fontos a figyelemfelhívó, lényegre törő szöveg, amit érdemes úgy megírni, hogy megfeleljen a "call to action" céljainknak, azaz hogy vásárlásra/regisztrációra/űrlap kitöltésére ösztönözzön. A hirdetés kulcsszavainak megállapítása a kulcsszó-egyezési paraméterek használatával együtt történik (széleskörű egyezés, pontos egyezés, kizáró kulcsszó stb.).

Az érkezési oldal kiválasztásakor figyelembe kell venni a hirdetés tartalmát, és az azzal összhangban lévő oldalra kell vezetni az érdeklődőt. Az érkezési oldalnak a hirdetett termékkel/szolgáltatással kapcsolatos információkat kell nyújtania annak érdekében, hogy a látogató minél könnyebben konvertálódjon ügyféllé. A kampányt reklámcsoportokra érdemes felosztani (pl. szállás, repjegy, rendezvény stb.), hogy ezekbe tematikusan különböző kulcsszavakat lehessen csoportosítani (pl. tengerparti nyaralás, aktív nyaralás). A kampány így részletekben és teljes egészében is nyomon követhető, és bármikor szükség esetén módosítható.

Kapcsolódó szolgáltatásaink

A WebMa vállalja az Ön AdWords kampányának teljes körű megszervezését, kezdve a hirdetési szöveg megírásától, az AdWords beállításán keresztül a nyomon követésig, illetve legyen szó akár szöveges AdWords, képi AdWords, videó AdWords hirdetésekről!

Vegye fel AdWords szakértőinkkel a kapcsolatot!

Kapcsolódó cikkek

Szeretne még többet megtudni a Google hirdetésről? Olvassa el, hogy miért érdemes szakértőre bízni az AdWordsöt, illetve ismerje meg az AdWords működését és a Minőségi pontszám jelentőségét!