Milyen legyen az oldalam?

Az alábbiakban röviden összefoglaljuk azokat a gyorsan alkalmazható tippeket, melyek elősegíthetik, hogy az oldalunk minél előrébb kerüljön a legelterjedtebb keresőkben.

Technikai kérdések

Egy egyszerű tanács: soha ne helyezzük a designt a funkcionalitás elé! Nem véletlen, hogy a keresőoptimalizálás fontosságáról olyan sokat hallunk. Manapság már semmit nem ér a szép weboldalunk, ha ugyanebben a témában másik több millió – vagy csak a magyar webet figyelembe véve több ezer – létezik, és mi a lista végén kullogunk. Egyszerűen nem találnak ránk, vagyis senki nem látja az oldalunkat, akármilyen szép is... Vagyis először arról kell gondoskodni, hogy ne legyenek olyan technikai akadályozó tényezők, amelyek drasztikusan csökkenthetik annak esélyét, hogy egyáltalán labdába rúghassunk.

A keresőmotorok elsősorban a szöveges tartalmakat tudják értelmezni, ezért nagyon fontos, hogy oldalunkon minden lényeges információ szöveges formátumban (is) megtalálható legyen. A manapság divatos flash technológia nem a legalkalmasabb mondanivalónk közzétételére, és ugyanez a helyzet a "keretes", frame technológiával is. A sokszor százszámra hemzsegő HTML kódhibák, a karakterkódolás hiányosságai és számos egyéb technikai baki az átlag internetező számára láthatatlan marad, de a kereső motorokat nem lehet becsapni. A hibák miatt egyszerűen nem indexelik be az oldalt, vagy erősen hátrébb sorolják. Tehát mindenek előtt gondoskodjunk a megfelelő technikai háttérről, mielőtt nekilátunk az oldal esztétikáján törni a fejünket!

Ennek érdekében ismerje meg a WebMa keresőoptimalizációs szolgáltatását, és kérje meglévő oldalának technikai elemzését!

Tartalom

A legjobb technikai keret sem ér sokat, ha nem töltjük fel releváns, érdekes és hasznos tartalommal, aminek a linkmarketing (ld. később) terén is óriási szerepe van. Hiába minden erőfeszítés, ha a nehezen megszerzett látogatók pár másodperc múlva csalódottan távoznak oldalunkról és soha nem térnek vissza.

"A minőség a legjobb reklám". Lehet, hogy elcsépelten hangzik, de attól még igaz. Ugye önnek is megvannak a "bejáratott" helyei, akár olvasnivalót, akár bármilyen fogyasztási cikket keres? Azért jár vissza, mert elégedett a kínálattal, a minőséggel. Ez ellenkező oldalról nézve is igaz. Hiába költenek el százmilliókat mondjuk egy új magazin kampányára, az csak arra elég, hogy egyszer megvásároljuk. Ha számunkra unalmas cikkekkel, érdektelen tartalommal töltik meg, legközelebb már nem vesszük le a polcról... Az internet ugyanígy működik. Ha meg tudjuk győzni látogatóinkat arról, hogy érdemes folyamatosan visszatérniük az oldalunkra, mert mindig találhatnak új információkat, érdekes olvasnivalókat, híreket, akciókat, tippeket, ötleteket, akkor nem csak őket szerezzük meg olvasóinknak, hanem bízhatunk abban is, hogy ajánlani fognak minket másoknak is. Emellett természetesen hitelességünket és kompetenciánkat is nagyban növeli, ha egy adott témáról képesek vagyunk önálló tartalmakat publikálni. A látogatók mellett ugyanakkor a keresők is értékelik a releváns tartalmat.

Ismerje meg a WebMa copywriting szolgáltatását!

Formázás

A tartalom és a technikai megvalósítás után a legfontosabb tényező a tartalom részeinek megfelelő formázása. Ügyeljünk arra, hogy az általunk leginkább hangsúlyozni kívánt kulcsszavak szerepeljenek az oldalak címében (és azok összhangban legyenek az oldal tartalmával) és az oldalak URL-jében. Az oldalon belül pedig fontos a tagoltság – használjunk h1, h2, stb. címsorokat a fő- és alcímek formázásához. A fontos szavakat, mondatokat emeljük ki félkövér betűkkel, és teremtsünk kapcsolatot oldalaink között a szövegben elhelyezett linkek (ld: később) segítségével. Az oldalra mutató linkek látható szövege, felirata különösen fontos a keresők számára annak megállapításában, hogy az oldal "miről szól", ezért érdemes ezekre is hangsúlyt fektetnünk.

Belső linkek

Fontos, hogy belső (site-on belüli) linkjeink szövegesek legyenek, ezért ne használjunk flash-es menüket (vagy csak duplikált szöveges linkek használatával együtt). A kép-linkek használata sem a legjobb, de ha esztétikai szempontból ragaszkodunk a képes menükhöz, akkor mindenképpen adjunk magyarázó szöveget a képekhez.

A linkek és menük elnevezéseiben használjuk a fontos kulcsszavakat, így a keresők pontosabban tudják azonosítani, hogy mi is egy oldal tartalma, milyen kulcsszavak relevánsak.

Külső linkek, linkmarketing

Regisztráljuk be az oldalunkat minél több általános vagy szakmai katalógusba, de mindenképpen csak a témába vágó oldalakra. Magyarországon például ilyenek a különböző startlap oldalak, nemzetközi szinten pedig a különböző "directory-k", amelyek közül a legfontosabb a dmoz.org.

Keressük meg a különböző, a témához kapcsolódó szakmai fórumokat, adatbázisokat és regisztráltassuk magunkat. Manapság már szinte minden szakmára rengeteg tematikus portált találhatunk, amelyeket a különböző szakmai szervezetek, érdekvédelmi szövetségek, mesterek, hobbi rajongók, stb., hoztak létre. A legtöbb esetben van mód ingyenes regisztrációra és csak a bővített megjelenésért kell fizetni. Mindig alaposan nézzünk körül, mert előfordulhat, hogy első lelkesedésünkben fizetünk egy regisztrációért, pedig kis utána járással megtalálhatnánk a versenyképes ingyenes alternatívát is. Kérjük meg partnereinket, beszállítóinkat, referenciáinkat, média partnereinket sőt ismerőseinket és barátainkat is, hogy lehetőség szerint helyezzék el linkünket az oldalukon; ezt a tevékenységet nevezzük affiliate marketingnek.

Biztosítsunk minél több igényes, szakmai tartalmat – pl. híreket, referenciákat – az oldalunkon, amelyre mások rálinkelhetnek, illetve jelentessük meg ezeket a publikációkat az erre a célra alkalmas tematikus oldalakon.

Amennyiben fizetett PR cikket rendelünk, ragaszkodjunk hozzá, hogy a cikkben legyen ránk mutató hivatkozás. Ez természetesen vonatkozik minden egyéb hirdetésre is, akár online, akár hagyományos médiáról van szó!

Ismerje meg a WebMa linkmarketing szolgáltatását!

A WebMa segíthet önnek abban, hogy üzleti céljainak eléréséhez közelebb kerüljön az internet segítségével. Bővebb információért látogassa meg a Szolgáltatások, a Keresőoptimalizált honlapépítés és a Technikai optimalizálás menüpontokat.

Ha ön is szeretné, hogy weblapja valódi üzletet hozzon önnek, kérjük, lépjen kapcsolatba velünk online űrlapunkon keresztül!

Kapcsolódó cikkek

Hogyan lehet jobb helyezést elérni egy honlappal?

Továbbá böngésszen a gyakran feltett kérdések között, biztos megtalálja a választ az Ön kérdésére is. Amennyiben nem, írjon nekünk, szakértőnk szívesen válaszol!