A weboldal kereső-optimalizálásról dióhéjban

Keresőoptimalizálás kezdőknek

Mik azok a keresők és miért fontosak számunkra? Mit jelentenek a kulcsszavak, hogyan lehet meghatározni őket, és milyen ismérvek alapján dönthetjük el, hogy sikeres volt-e a keresőmarketing tevékenységünk? Ebben a menüpontban bevezetést nyújtunk a keresőoptimalizálás témakörébe.

A keresőmotor, vagy röviden kereső, olyan internetes szolgáltatás, ami az általunk megadott szavakat vagy kifejezéseket tartalmazó weboldalakat listázza ki. A keresők mindinkább az internetet használó közönség elsődleges eszközeivé válnak az őket érdeklő honlapok megtalálásához, ezért megéri fokozottabban megismerkedni velük.

Mik az elterjedt keresők?

A világszerte legnagyobb és legtöbbet használt keresők a Google, a Yahoo és a Bing. A többi kereső használata elenyésző. A tapasztalat szerint a magyar internetezők még kevésbé osztják meg a figyelmüket a különböző keresők között, és szinte kizárólag a Google.hu keresőt használják, ezért mi is leginkább ezzel foglalkozunk. Megállapításaink azonban általában más keresőkre is érvényesek (kivéve a rangsorolást érintő megjegyzéseket, mert ezek minden kereső esetében drasztikusan különbözhetnek). Részletesebb információt a keresőkről menü alatt találhat.

Vegye fel velünk a kapcsolatot

Mik azok az organikus találatok? Mik a fizetett találatok?

Ha arra törekszünk, hogy növeljük honlapunk forgalmát, s mindezt ingyen, akkor erre a legmegfelelőbb eszköz a keresőoptimalizálás, azaz minél jobb helyezés elérése az organikus találatok közt azokra a szavakra, amiket fontosnak tartunk (erről részletek a kulcsszavak menüpont alatt olvashatók). Az organikus találatok tehát a keresők által visszaadott, fizetéssel nem befolyásolt, találatok.

A keresőoptimalizálás mellett természetesen nyitva állnak előttünk a keresők által kínált fizetős lehetőségek is, amikből egy a fizetett találatok. Ezek általában az organikus találatok felett helyezkednek el. Itt azonnal hangsúlyoznunk kell, hogy a Magyarországon legelterjedtebb Google keresőben nincs lehetőség arra, hogy az organikus találatokat fizetéssel befolyásoljuk. Minden fizetett hirdetés (hivatkozás, találat) világosan el van különítve az organikus, normál találatoktól.. Ez a tény alapozza meg tulajdonképpen a Google hitelét – a keresés eredménye nem függ semmitől, csak a Google belső módszerétől, amivel meg próbálja állapítani, hogy a beírt szavakra mik a legmegfelelőbb találatok.

Organikus találatok - Fizetett találatok

Az organikus találatok közül a legtöbb internetfelhasználó nem néz meg 10-20-nál többet, ez az első és a második oldalnak felel meg az alapbeállításban. Arra kell tehát törekednünk, hogy az első kb. 20 találat között legyünk, így növelhetjük leginkább azok számát, akik honlapunkat a keresők segítségével találják meg.

Hogyan érhetünk el jobb helyezést a keresőkben?

Általánosságban szólva a keresők két dolgot vesznek figyelembe annak eldöntésénél, hogy a beírt keresőszavakat tartalmazó oldalak közül melyiket rakja előrébb.

Az egyik szempont a keresett szavak előfordulásának jellemzői weboldalunkon: milyen sűrűségben fordulnak elő, mi a weboldal mérete, stb. Ökölszabályként azt mondhatjuk, hogy minél informatívabb, a témához releváns tartalmat felmutatni tudó oldalt hozunk létre, annál előrébb rangsorolnak majd minket a keresők.

A második szempont más oldalak a keresőszavakat tartalmazó oldalra mutató linkjeit használja az oldal fontosságának és relevanciájának meghatározására. Egyszerűen fogalmazva: minél több, a témához kapcsolódó, abban fontosnak ítélt oldal linkel oldalunkra, annál előrébb sorolódik az egyébként az előző szempontok alapján hasonlóan releváns oldalak között. A linkmarketinggel növelni tudjuk az oldalunkra mutató hivatkozások számát értékes külső linkekkel.

Weboldalának kereső-optimalizálásához segítségre van szüksége? Keressen minket bizalommal!

Stratégiai tanácsadás

Amennyiben átfogó, a vállalat egész online marketing stratégiáját érintő változtatásokban gondolkodik, érdemes igénybe venni stratégiai tanácsadás szolgáltatásunkat.

Tovább

Keresőoptimalizált weboldal készítése

A sikeres online hirdetésekhez és az ingyenes keresési forgalom megragadásához egyaránt szükséges egy profi, mobilra optimalizált weboldal.

Tovább

Piac és versenytárs elemzés

A piac és versenytárs elemzés szolgáltatásunk keretein belül, segítséget nyújtunk ügyfeleinknek a célpiac feltérképezésében, az aktuális trendek meghatározásában valamint a versenytársak azonosításában és elemzésében.

Tovább

A hatékony és megbízható weboldalról

Mitől lesz egy oldal hatékony? Hogyan bizonyosodhatunk meg róla, hogy a honlapunk felhasználóbarát? Hogyan, milyen elvek mentén alakítsuk át az érkezési oldalunkat, hogy nagyobb konverziót érjünk el...

Tovább

Kép és videó a keresőoptimalizálásban

A keresőmotorokban mindenekelőtt a megfelelő, egyedi, releváns és kulcsszógazdag szöveggel érhetjük el, hogy weboldalunk minél több kulcsszóra top pozíciót érjen el a találati rangsorban. Nem szabad azonban...

Tovább

Keresőoptimalizálási trükkök

Aki optimalizáltatni kívánja honlapját, ma már számos keresőoptimalizálást vállaló cég közül választhat. Nem árt tudni azonban, hogy nem mindegyikük dolgozik tisztességes módszerekkel. A csalóktól...

Tovább

SEO vs. Google Ads

A kersőoptimalizálás célja, hogy az organikus keresési találatok között előkelő helyen jelenjünk meg, míg a Google Ads a fizetett találati listán biztosítja ugyanezt. Hogyan támogatják egymást?

Tovább

Weboldal keresőoptimalizálás - Hogyan álljunk neki, mire figyeljünk?

Akár cégtulajdonosként, akár online marketing szakemberként dolgozunk, érdemes tisztában lennünk a keresőoptimalizálás vagy más néven SEO lehetőségeivel, korlátaival és engedélyezett módszereivel.

Tovább

Webshop keresőoptimalizálás - hogyan fogj hozzá?

Mi mindenre kell odafigyelni ahhoz, hogy a lehető legrelevánsabb és legnagyobb organikus keresési forgalmat szerezhessük meg új webáruházunk számára a Google keresőből? Ebben a blogcikkünkben megmutatjuk egy webshop keresőoptimalizálásának alapjait.

Tovább

Tájékoztató a Covid-19 koronavírus kapcsán

Kedves Partnerük!

Sok más céghez hasonlóan, kollégáink egészségének megóvása érdekében a WebMa csapata nagyrészt home office-ban dolgozik, de a hirdetési kampányok kezelése, valamint vállalt online marketing feladataink ellátása zavartalan.

Elérhetőek vagyunk emailben és vezetékes-, valamint mobilszámainkon. A kollégáinkkal történő személyes találkozóra korlátozottan van lehetőség, de Google Meet videómegbeszélésre - egyeztetett időpontban - természetesen rendelkezésre állunk.

Tájékoztató a Covid-19 koronavírus kapcsán

Üdvözlettel:
WebMa csapata

Bezár