- Google Ads kampány kezdőknek
- Hatékony Google Ads kampány
- Google Ads hirdetés
- Google Ads hirdetés célzási lehetőségek
- Google Ads árak
- Google Ads kampány a gyakorlatban
- Google mobil hirdetési megoldások
- Google Analytics kezdőknek
- Google Analytics haladóknak
- Google Data Studio
- FAQ
- Keresőoptimalizálás - SEO
- Tudásbázis archívum
Webmarketing > Online marketing oktatóanyagok > Keresőoptimalizálás - SEO > Keresőoptimalizálás dióhéjban
A weboldal kereső-optimalizálásról dióhéjban
Keresőoptimalizálás kezdőknek
Mik azok a keresők és miért fontosak számunkra? Mit jelentenek a kulcsszavak, hogyan lehet meghatározni őket, és milyen ismérvek alapján dönthetjük el, hogy sikeres volt-e a keresőmarketing tevékenységünk? Ebben a menüpontban bevezetést nyújtunk a keresőoptimalizálás témakörébe.
A keresőmotor, vagy röviden kereső, olyan internetes szolgáltatás, ami az általunk megadott szavakat vagy kifejezéseket tartalmazó weboldalakat listázza ki. A keresők mindinkább az internetet használó közönség elsődleges eszközeivé válnak az őket érdeklő honlapok megtalálásához, ezért megéri fokozottabban megismerkedni velük.
Mik az elterjedt keresők?
A világszerte legnagyobb és legtöbbet használt keresők a Google, a Yahoo és a Bing. A többi kereső használata elenyésző. A tapasztalat szerint a magyar internetezők még kevésbé osztják meg a figyelmüket a különböző keresők között, és szinte kizárólag a Google.hu keresőt használják, ezért mi is leginkább ezzel foglalkozunk. Megállapításaink azonban általában más keresőkre is érvényesek (kivéve a rangsorolást érintő megjegyzéseket, mert ezek minden kereső esetében drasztikusan különbözhetnek). Részletesebb információt a keresőkről menü alatt találhat.
Vegye fel velünk a kapcsolatot
Mik azok az organikus találatok? Mik a fizetett találatok?
Ha arra törekszünk, hogy növeljük honlapunk forgalmát, s mindezt ingyen, akkor erre a legmegfelelőbb eszköz a keresőoptimalizálás, azaz minél jobb helyezés elérése az organikus találatok közt azokra a szavakra, amiket fontosnak tartunk (erről részletek a kulcsszavak menüpont alatt olvashatók). Az organikus találatok tehát a keresők által visszaadott, fizetéssel nem befolyásolt, találatok.
A keresőoptimalizálás mellett természetesen nyitva állnak előttünk a keresők által kínált fizetős lehetőségek is, amikből egy a fizetett találatok. Ezek általában az organikus találatok felett helyezkednek el. Itt azonnal hangsúlyoznunk kell, hogy a Magyarországon legelterjedtebb Google keresőben nincs lehetőség arra, hogy az organikus találatokat fizetéssel befolyásoljuk. Minden fizetett hirdetés (hivatkozás, találat) világosan el van különítve az organikus, normál találatoktól.. Ez a tény alapozza meg tulajdonképpen a Google hitelét – a keresés eredménye nem függ semmitől, csak a Google belső módszerétől, amivel meg próbálja állapítani, hogy a beírt szavakra mik a legmegfelelőbb találatok.
Az organikus találatok közül a legtöbb internetfelhasználó nem néz meg 10-20-nál többet, ez az első és a második oldalnak felel meg az alapbeállításban. Arra kell tehát törekednünk, hogy az első kb. 20 találat között legyünk, így növelhetjük leginkább azok számát, akik honlapunkat a keresők segítségével találják meg.
Hogyan érhetünk el jobb helyezést a keresőkben?
Általánosságban szólva a keresők két dolgot vesznek figyelembe annak eldöntésénél, hogy a beírt keresőszavakat tartalmazó oldalak közül melyiket rakja előrébb.
Az egyik szempont a keresett szavak előfordulásának jellemzői weboldalunkon: milyen sűrűségben fordulnak elő, mi a weboldal mérete, stb. Ökölszabályként azt mondhatjuk, hogy minél informatívabb, a témához releváns tartalmat felmutatni tudó oldalt hozunk létre, annál előrébb rangsorolnak majd minket a keresők.
A második szempont más oldalak a keresőszavakat tartalmazó oldalra mutató linkjeit használja az oldal fontosságának és relevanciájának meghatározására. Egyszerűen fogalmazva: minél több, a témához kapcsolódó, abban fontosnak ítélt oldal linkel oldalunkra, annál előrébb sorolódik az egyébként az előző szempontok alapján hasonlóan releváns oldalak között. A linkmarketinggel növelni tudjuk az oldalunkra mutató hivatkozások számát értékes külső linkekkel.
Weboldalának kereső-optimalizálásához segítségre van szüksége? Keressen minket bizalommal!
Stratégiai tanácsadás
Amennyiben átfogó, a vállalat egész online marketing stratégiáját érintő változtatásokban gondolkodik, érdemes igénybe venni stratégiai tanácsadás szolgáltatásunkat.
TovábbKeresőoptimalizált weboldal készítése
A sikeres online hirdetésekhez és az ingyenes keresési forgalom megragadásához egyaránt szükséges egy profi, mobilra optimalizált weboldal.
TovábbPiac és versenytárs elemzés
A piac és versenytárs elemzés szolgáltatásunk keretein belül, segítséget nyújtunk ügyfeleinknek a célpiac feltérképezésében, az aktuális trendek meghatározásában valamint a versenytársak azonosításában és elemzésében.
TovábbA hatékony és megbízható weboldalról
Mitől lesz egy oldal hatékony? Hogyan bizonyosodhatunk meg róla, hogy a honlapunk felhasználóbarát? Hogyan, milyen elvek mentén alakítsuk át az érkezési oldalunkat, hogy nagyobb konverziót érjünk el...
TovábbKép és videó a keresőoptimalizálásban
A keresőmotorokban mindenekelőtt a megfelelő, egyedi, releváns és kulcsszógazdag szöveggel érhetjük el, hogy weboldalunk minél több kulcsszóra top pozíciót érjen el a találati rangsorban. Nem szabad azonban...
TovábbKeresőoptimalizálási trükkök
Aki optimalizáltatni kívánja honlapját, ma már számos keresőoptimalizálást vállaló cég közül választhat. Nem árt tudni azonban, hogy nem mindegyikük dolgozik tisztességes módszerekkel. A csalóktól...
TovábbSEO vs. Google Ads
A kersőoptimalizálás célja, hogy az organikus keresési találatok között előkelő helyen jelenjünk meg, míg a Google Ads a fizetett találati listán biztosítja ugyanezt. Hogyan támogatják egymást?
TovábbWeboldal keresőoptimalizálás - Hogyan álljunk neki, mire figyeljünk?
Akár cégtulajdonosként, akár online marketing szakemberként dolgozunk, érdemes tisztában lennünk a keresőoptimalizálás vagy más néven SEO lehetőségeivel, korlátaival és engedélyezett módszereivel.
TovábbWebshop keresőoptimalizálás - hogyan fogj hozzá?
Mi mindenre kell odafigyelni ahhoz, hogy a lehető legrelevánsabb és legnagyobb organikus keresési forgalmat szerezhessük meg új webáruházunk számára a Google keresőből? Ebben a blogcikkünkben megmutatjuk egy webshop keresőoptimalizálásának alapjait.
Tovább