- Google Ads kampány kezdőknek
- Hatékony Google Ads kampány
- Google Ads hirdetés
- Google Ads hirdetés célzási lehetőségek
- Google Ads árak
- Google Ads kampány a gyakorlatban
- Google mobil hirdetési megoldások
- Google Analytics kezdőknek
- Google Analytics haladóknak
- Google Data Studio
- FAQ
- Keresőoptimalizálás - SEO
- Tudásbázis archívum
Webmarketing > Online marketing oktatóanyagok > Keresőoptimalizálás - SEO > Jobb helyezés
Jobb helyezés
A keresőoptimalizálás tulajdonképpeni célja nem más, mint minél jobb helyezés elérése a normál találatok között. A keresők általában két különféle tényezőt vesznek figyelembe a találatok rangsorának kialakításakor: az oldalon belüli és oldalon kívüli faktorokat.
Az oldalon belüli faktorok
A keresők egyik szempontja a sorrend meghatározásához. Mindenekelőtt le kell szögeznünk, hogy a keresők elsődlegesen szöveges információt látnak, így arra kell törekednünk, hogy minél több értékes tartalommal töltsük fel a weboldalt. Például a képeket úgy tehetjük informatívabbá, a képekhez tartozó magyarázó szöveget is kitöltjük.
Kulcsszavak általában, meta kulcsszavak
A tapasztalat azt mutatja, hogy a keresők adott kulcsszavakra azt az oldalt részesítik előnyben, ahol a kulcsszavak az oldal szöveges tartalmának kb. 5-15%-ában fordulnak elő. Ennél nagyobb arányú előfordulás esetén a kereső azt gondolja, hogy abból a szándékból helyezzük el a kulcsszavakat az oldalon ilyen nagy számban (arányban), mert kizárólag az a célunk, hogy előre kerüljünk a találati rangsorban. Ilyenkor a kereső elkezdi rontani az oldal helyezését. A kulcsszavak ilyen nagy arányú elhelyezését az oldalon kulcsszó-spamnek nevezzük. Az internet hajnalán gyakran használt meta kulcsszavakat a Google ma már egyáltalán nem használja az oldal tartalmának megítélésére, de vannak jelek, hogy más kereső (pl. a Yahoo) még igen.
Kulcsszavak a domain névben, a címben és az URL-ben
A kulcsszavak elhelyezkedése és nem csak előfordulásuk száma fontos. A keresők fontosnak tartják például a domain névben elhelyezkedő kulcsszavakat (pl. asztalos a www.asztalos.com-ban) és az oldal címében (a böngészőablak címsorában megjelenő, a title tagek között) lévő kulcsszavakat. Az URL (az oldal internetes címe, pl. https://www.asztalos.com/dohanyzoasztal) is tartalmazhat kulcsszavakat (itt például a dohanyzóasztal-t), ezek is nagyon fontosak abból a szempontból, hogy közelebbi információt adnak a keresőknek az oldal tartalmáról. Ez az oka, hogy nem ajánljuk olyan URL-ek használatát, melyek "ember által nem olvashatóak", mint pl. a https://www.asztalos.com/tcikk?artid=fc030b6e-340e-4241-a75c-2d70cd08ebe2, itt egy kereső semmilyen további információt nem képes kinyerni az oldal címéből.
Kulcsszavak a tartalomban
Hüvelykujj szabályként azt mondhatjuk, hogy minél informatívabb, a témához releváns tartalmat felmutatni tudó oldalt hozunk létre, annál előrébb rangsorolnak majd minket a keresők. A keresők persze nem csak a kulcsszavak előfordulásának gyakoriságát vizsgálják, hanem azok formázását is, többet ér például egy hangsúlyozott, s ezáltal félkövéren szedett kulcsszó, mint egy normál vastagságú. Többet ér egy kulcsszó egy h1 címsorban, többet egy kulcsszó az oldal elején, mint a végén (az alján).
Az idő faktor
Az idő nagyon fontos szerepet játszik abban, hogy a keresőkben oldalunk hányadikként tűnik fel egy adott kulcsszóra Legelőször is idő kell ahhoz, hogy a keresők indexeljék (listázzák) oldalunkat, kb. egy hónap. Azt, hogy a Google belistázta-e az oldalt, a "site:www.domainnevunk.hu" Google-be való beírásával ellenőrizhetjük: ha üres választ kapunk, akkor még nem történt meg az oldal indexelése.
Az indexelésen túl is fontos szerepet játszik az idő, jelesül a domain kora. Minél idősebb egy domain, annál fontosabbnak, hitelesebbnek ítéli az azon lévő információt a kereső, a tapasztalatok szerint.
Az oldal tartalmának szempontjából azonban a képlet már nem ilyen egyszerű. A gyakran frissülő oldalak a vitalitás jeleit mutatják, sok mögöttük dolgozó embert és precízebb információt implikálnak. Ezért a keresők ezeket az oldalakat előnyben részesítik a hosszú ideje változatlan oldalakkal szemben.
Oldalon kívüli faktorok
A második szempont más oldalak a kérdéses oldalra mutató linkjeit használja az oldal fontosságának és relevanciájának meghatározására. Egyszerűen fogalmazva minél több a témához kapcsolódó, abban fontosnak ítélt oldal hivatkozik oldalunkra, annál előrébb sorolódik az az előző szempont alapján hasonló megítélésű oldalak között. Sőt, nemcsak a minőségi linkek száma nyom a latban, hanem a Google nagyon nagy súlyt rendel az oldalra mutató linkek szövegében lévő szavakhoz is!
A Google megjelenésekor egy ideig a PageRank nevű mérőszám (ami az oldalra mutató linkek számával, és azoknak az oldalaknak a PageRankjével áll rekurzív kapcsolatban, amelyekről a hivatkozások az oldalra mutatnak) határozta meg az oldal "fontosságát" az azonos relevanciával rendelkező oldalak között (ld. TrustRank).
A PageRanket azonban viszonylag könnyű volt manipulálni linkfarmok, illetve spam-oldalak, valamint fizetett hirdetések létrehozásával. Ezért manapság egyre fontosabbnak ítélik a keresők a releváns linkeket, azaz azokat a linkeket, amelyeknek a felirata és szövegkörnyezete szorosan kapcsolódik azokhoz a kulcsszavakhoz, melyekre szeretnénk, ha honlapunkat megtalálnák.
Weboldalának kereső-optimalizálásához segítségre van szüksége? Keressen minket bizalommal!
Stratégiai tanácsadás
Amennyiben átfogó, a vállalat egész online marketing stratégiáját érintő változtatásokban gondolkodik, érdemes igénybe venni stratégiai tanácsadás szolgáltatásunkat.
TovábbKeresőoptimalizált weboldal készítése
A sikeres online hirdetésekhez és az ingyenes keresési forgalom megragadásához egyaránt szükséges egy profi, mobilra optimalizált weboldal.
TovábbPiac és versenytárs elemzés
A piac és versenytárs elemzés szolgáltatásunk keretein belül, segítséget nyújtunk ügyfeleinknek a célpiac feltérképezésében, az aktuális trendek meghatározásában valamint a versenytársak azonosításában és elemzésében.
TovábbA hatékony és megbízható weboldalról
Mitől lesz egy oldal hatékony? Hogyan bizonyosodhatunk meg róla, hogy a honlapunk felhasználóbarát? Hogyan, milyen elvek mentén alakítsuk át az érkezési oldalunkat, hogy nagyobb konverziót érjünk el...
TovábbKép és videó a keresőoptimalizálásban
A keresőmotorokban mindenekelőtt a megfelelő, egyedi, releváns és kulcsszógazdag szöveggel érhetjük el, hogy weboldalunk minél több kulcsszóra top pozíciót érjen el a találati rangsorban. Nem szabad azonban...
TovábbKeresőoptimalizálási trükkök
Aki optimalizáltatni kívánja honlapját, ma már számos keresőoptimalizálást vállaló cég közül választhat. Nem árt tudni azonban, hogy nem mindegyikük dolgozik tisztességes módszerekkel. A csalóktól...
TovábbSEO vs. Google Ads
A kersőoptimalizálás célja, hogy az organikus keresési találatok között előkelő helyen jelenjünk meg, míg a Google Ads a fizetett találati listán biztosítja ugyanezt. Hogyan támogatják egymást?
TovábbWeboldal keresőoptimalizálás - Hogyan álljunk neki, mire figyeljünk?
Akár cégtulajdonosként, akár online marketing szakemberként dolgozunk, érdemes tisztában lennünk a keresőoptimalizálás vagy más néven SEO lehetőségeivel, korlátaival és engedélyezett módszereivel.
TovábbWebshop keresőoptimalizálás - hogyan fogj hozzá?
Mi mindenre kell odafigyelni ahhoz, hogy a lehető legrelevánsabb és legnagyobb organikus keresési forgalmat szerezhessük meg új webáruházunk számára a Google keresőből? Ebben a blogcikkünkben megmutatjuk egy webshop keresőoptimalizálásának alapjait.
Tovább